Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Akční
  • Horor

Recenze (283)

plakát

Manželská historie (2019) 

Nuda, šeď, strašně dlouhé. A to je škoda, jinak by film nemusel být špatný, herecké obsazení i výkony jsou skvělé, jen námět mi nepřijde moc zajímavý či inovativní, je to spíše takový průměr. Jednoznačný středobod filmu je ale hlavní hádka mezi protagonisty, to je prostě dokonalost sama.

plakát

MOST! (2019) (seriál) 

Příkladná osvěta a další z důvodů, že tu často kritizovanou veřejnoprávní televizi potřebujeme. ČT se opět trefila přímo do černého, když tím nejlepším možným způsobem ukázala na problematiky mosteckého regionu i určité části české společnosti. Postavy se během seriálu neuvěřitelně vyvíjí, humor je už u dvojice Prušinovský, Kolečko tradicí, jak už jsme si zvykli u předchozí tvorby. Právě humorná složka ani nevyniká o tolik více mezi jejich ostatní tvorbou, seriál spíše vyniká svoji aktuálností a pravdivostí v obrazu společnosti. Velký obdiv tvůrcům patří i za to, jak dokázali seriál najednou změnit z vrcholně komediálního v romantický až dramatický, aniž by přitom utrpěla vysoce nastavená laťka. Proto není divu, že se Most! stav během posledních dvou měsíců takovým fenoménem. Jen ten humbuk kolem mezi lidmi či na sociálních sítích by mohl být kultivovanější, v desítkách falešných eventech na Facebooku typu Párty u Luďana doma či Kurz rozmražování ledničky s Edou mi zůstává fakt rozum stát, toto není vtipný. Stejně nechápu další falešný event, který se objevil už v polovině (!) seriálu - Most! - chceme druhou řadu - ti lidi ani neví, jak to vlastně dopadne (ve 4. dílu jsme fakt věděli kulový o dalším vývoji) a už chtějí další sérii? Facepalm. Tvůrci seriálu mají pravdu, že v nejlepším by se mělo končit, druhá série není na místě. Vždyť řada postav by se už neměla ani kam vyvíjet.

plakát

Nabarvené ptáče (2019) 

Velká škoda, tohle mělo získat Oscara. Film na svétové úrovni, který neskrývá své ambice, velmi dobře propojuje známá světová či evropská jména (Kier, Keitel) a ta tuzemská. Chvílemi je film sice trochu přitažený za vlasy, krutý k hlavní postavě až moc a mezi jednotlivými scénami se občas přechází docela kostrbatě. Část v sovětské armádě byla trochu zdlouhavější, jinak se Nabarvené ptáče skládá z více menších celků, které by mohly výborně fungovat i ve formě krátkometrážních filmů. Do kina jsem na Marhoulovu chloubu nešel, nějak mě to i přes delší stopáž a některé reakce pisálků i známých nelákalo, zpětně toho ale lituji - jistě by to byl ještě větší zážitek, než si to pustit jen u sebe doma na menší obrazovku.

plakát

Národní třída (2019) 

Čermák potvrdil, jaká je extratřída, zahraje opravdu vše na výbornou. Trošku mi je líto jen tří hvězd, protože po technické stránce je film výborně natočen, dobře se na to dívá, baví to, jenže ten scénář se ve druhé polovině filmu tak trochu motá a chování postav místy nedává moc smysl. Chápu, že white trash v krizových momentech nebude nikdy jednat moc racionálně a podle normálních představ, ale to konečné zúčtování s Neužilem už bylo takové trošku přes čáru. A škoda i toho konce, tam by to chtělo provést trochu jasněji.

plakát

Párty Hárd (2019) 

V upoutávkách se stále mluví o černém humoru, ale tohle je něco úplně jiného - tohle je fekál té nejnižší úrovně. Kdyby to napsal a natočil patnáctiletej smrkáč z učňáku, chápal bych to, ale v případě Řezníka, jeho věku i vzdělání mne to trochu zaráží. Párty Hárd je také plná absolutních nesmyslů, vysoké postavení na škole a popularita v podání uhrovatého uřvaného klučiny je mi trochu záhadou, stejně jako Linda na konci filmu, která ačkoli musela mít ještě dost silnou kocovinu, když si nic nepamatovala, rozhodně na to tak nevypadala. Pro verbala a podobný individua asi biják roku, já jsem ovšem byl zklamán.

plakát

Premiér (2019) (seriál) odpad!

V době, když jsem začínal plnit povinnou školní docházku, doma jsme se místo nudy snažili vytvářet takovou fiktivní televizi se vším všudy. A tento seriál by svou úrovní do ní skvěle zapadal, scénář opravdu muselo napsat šestiletý děcko. Nebo to je jen další geniální marketing jiného než prchalovského typu, co má za úkol úspěšně přilákat pozornost, ať už je jakákoli. Jedno je ovšem jisté - lépe už bylo za premiéra Kalouska!

plakát

Přes prsty (2019) 

Langmajer film hodně zachraňoval a dostal z něho asi maximum. Některé scény byly díky němu natolik skvělé, když začal rozvášněně ze sebe dělat Hrouzka z Lajny (hlavně scéna v luxusní restauraci) - a to baví vždy. Škoda jen množství hloupých vtipů - když postavy říkají, že něco v žádném případě neudělají - a potom následuje střih a přece to dělají, není to vůbec vtipné.

plakát

Slunovrat (2019) 

Příběh je dobrý a trochu děsivý, pořád jsem si ovšem musel klást otázku, proč raději neodjeli nebo nějak neutekli? A to jim už při příjezdu nebylo divné, že tam něco nesedí? Navíc stopáž byla zbytečně moc dlouhá, některé scény se rozhodně daly vypustit.

plakát

Staříci (2019) 

Za každou road movie v českých podmínkách jsem neskonale rád. Staříci jsou skvělí, Schmitzerovi se dá vyšší věk hodně věřit, navíc je opět upozorněno na odporné činy komunistického režimu. Podkrušnohoří působí na plátně zajímavě a neokoukaně, celkově jsou natáčená místa velmi dobře vybraná - jako například nádherná radnice Prahy 13, o jejíž existenci jsem doposud neměl ani tušení. Škoda jen části s hledáním psů v Chebu, tohle bylo docela prázdné a zbytečné místo, nezapadající do celého kontextu filmu.

plakát

Tenkrát v Hollywoodu (2019) 

Z letošních Oscarů nejhorší film. A to mám Tarantinovy filmy fakt v oblibě! Zatímco dříve tvořil Tarantino jeden skvost za druhým, v posledních letech začala forma lehce upadat a Tenkrát v Hollywoodu tuto tendenci jen naplnil. Na filmu jsem byl v létě v neklimatizované Scale. Když připočtu to vedro, plný sál a tvrdé židle, byl to opravdu nepříjemný filmový zážitek. Nudil jsem se kardinálně. A po konci, který byl také velmi slabý, jsem si vlastně s hrůzou uvědomil, že film nemá nic, co jsem měl na předchozí Tarantinově tvorbě tolik rád. Žádné bohaté dialogy plné hlášek, žádná stylová hudba jak v Pulp Fiction, zvraty také nikde nic. Prostě jen záběry a záběry Pitta a DiCapria, bohužel to je vše. Promrhat takové herecké obsazení je snad umění. Fakt jsem zklamán, kdyby to nebyl Tarantino, má to 50 %, možná méně. I když jsem ovšem Tarantinův fan, snažím se hodnotit objektivně - a tohle se opravdu nepovedlo.