Recenze (95)
M*A*S*H (1972) (seriál)
Stálice. Trochu doják, dospělácké náměty k přemýšlení, vysoká úroveň, humanistické poslání a hodně vtipu "Máte v jednotce vojáka, který je transvestita." "No já náboženství nezakazuju, pane." :-)
Přátelé (1994) (seriál)
Co dodat? Když se chci pobavit a dlouho přemýšlím, který film si pustit, tak se na vybírání filmu vybodnu a do přehrávače dám Přátelé. To je jistota. Phoebe a její šílenosti nikdy neomrzí. "Viděl někdo můj snubní prsten?" "Jo, je krásnej." :-)
O princezně Jasněnce a létajícím ševci (1987)
Uznávám, že je to klasická pohádka se vším, co by měla každá pohádka obsahovat, filmové řemeslo je taky na celkem dobré úrovni, ale mě prostě nesedí. A stačilo k tomu velmi málo - ta pohádka je prostě moc UŘVANÁ.
3-iron (2004)
Dvě vyprahlé, osamělé duše, které se náhodou potkaly a už spolu zůstaly. Krásný, citlivý, dojímavý příběh o dvou lidech, kterým druzí nerozumí, protože se trochu odlišují. Nerozlišují realitu a sen, jsou prostě spolu.
Penelope (2006)
Krásná pohádka... zejména o vánočním čase, na chvilkové odzbrojení cyniků.
Padre coraje (2004) (seriál)
Koukla jsem spíše z nostalgie, že už jsem asi patnáct let neviděla žádnou telenovelu z jihoamerické provenience. Stačil jeden díl - o ničem - pak jsem si vzpomněla asi za měsíc, že bych se mohla mrknout, co je nového v haciendě - nic - a pak už jsem nesledovala. Ale kdyby se potvrdily předpovědi o konci světa (bez obav, příští rok se zase nějaká objeví), tak bych si přála, aby jako první, co by mělo být zničeno, jsou ateliéry na telenovely v Jižní Americe.
Pošta pro tebe (2005) (pořad)
Duševní porno. Dívat se na to nedá, zoufalci, kteří tam chodí a rozbrečí se pro jistotu hned, jak jim Esterka podá ruku na uvítanou, pošťák, který má opravdu dar dělat věci "napínavé", a moderátorka, která mi leze na nervy už v upoutávce. Má tak odporně chápavý pohled a konejšivý hlas. Že to má v člověku vzbudit emoce a dojmout se, to je jasné, ale nešlo to udělat jinak? Anebo - nebylo by lepší dát tam nějaký dojímavý film? Tam by snad byly alespoň nějaké herecké výkony a ne toporné a brečící bytosti. Prosím, stopněte to!!!
České nebe: Cimrmanův dramatický kšaft (2010) (divadelní záznam)
Musím se přiznat, že jsem nečekala, že to bude moc oslnivá hra, čekala jsem rutinní práci, ale pánové se opravdu vytáhli. Celou hru jsem se bavila, jako historička a češtinářka zároveň jsem ocenila několik velmi vtipných momentů. Celá hra ovšem vyžaduje alespoň průměrně vzdělaného diváka, aby si mohl užít narážky a pochopit souvislosti. Pokud to má být rozlučková hra (jako že asi ano), tak se pánům Svěrákovi a Smoljakovi opravdu povedla. "Proboha, to nemáme nějaké nehořlavé úsloví???"
Cirkus Humberto (1988) (seriál)
Uznávám, že po řemeslné stránce je to výborný seriál, ale já už od dětství nesnáším cirkus a vše, co s ním souvisí, proto nemůžu jít s hodnocením výš.
Pearl Jam Twenty (2011)
Pearl Jam je už od puberty, kdy jsem pobrala snad trochu rozumu, moje srdeční záležitost. I kdyby to bylo jen dvouhodinové pouštění obrázků za doprovodu hudby, stejně bych s hodnocením nemohla jít níže.