Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (7 470)

plakát

Perníkový táta - Na dně (2009) (epizoda) 

Zase ten růžovej méďa… Skyler chodí ráda „ven“, protože Waltovi věří každé druhé slovo. Omluva za jeho emoční nestabilitu a vyžadování soukromí jí jaksi nestačí. Ta jeho průhlednost nicméně musí vadit i divákovi. Ano, má rakovinu, ano, snaží se zajistit rodinu, ale zároveň je absolutní sobec, který se v krizových situacích stává obyčejným bezohledným idiotem. S vařením je na čas utrum, což ale zároveň znamená, že z Jesseho se stává tak trochu bezdomovec. Znovu krapet udržovací díl, mimochodem natočený Johnem Dahlem (který v 90. letech natočil několik velmi solidních kusů: Red Rock West, Hráči).

plakát

Brad Pitt - blonďákova pomsta (2021) (TV film) 

Absolutní sex-symbol a postupně i respektovaný charakterní herec. Krasavec, který prakticky neměl hluché tvůrčí místo, herec, kterému vyhovují spíš „menší“ a osobitější projekty, muž, který zasvětil život odvětví za cenu hvězdné osamocenosti. Film ho učaroval v dospívání zřejmě hodně hluboko, jinak by těžko nechal dva týdny před dokončením vysokou školu a vydal se vstříc zábavnímu dobrodružství. Začínal s reklamami, s nedůležitými televizními filmy a seriály. Víc na sebe upozornil roličkou v nekonečném Dallasu. Dlouho ale nic zásadního nepřicházelo. Rozhodla významná role v dramatu Thelma a Louise. Zatímco Ridley Scott ho v roce 1991 pustil do hry, o rok později jej už režíroval jeho idol z dětství Robert Redford. Následovalo pár hezounků a frajírků, až se pokusil nálepku rozbít smažkoidní postavou v černočerně prokleštěné gangsterce Pravdivá romance i rolí masového vraha ve velmi atmosférické a ponuré Kalifornii. Pravá rebelie pak přišla s Davidem Fincherem a jeho thrillerem Sedm (a později s Klubem rváčů). A začal si cíleně vybírat projekty, na které mohl „být hlavně hrdý“ – i když nebyly pro každého. Tradičně mluvící hlavy, místy možná dojem nedořečenosti či absence nějakého protipohledu. Výsledek je každopádně solidně poskládaný (odskoky do minulosti, k rodině…), škoda nicméně, že samotný Brad mluví někde vzadu. Každopádně úchvatná kariéra.

plakát

Kostlivec (2023) 

První půlhodina je moc fajn. Intenzivní, atmosférická. Krátká povídka Stephena Kinga se vyškrábala až na stříbrné plátno a představuje nám rodinku, která se vzpamatovává z tragické smrti matky. Táta i dvě dcery truchlí po svém, zatímco u otce psychologa zaklepe zoufalý pacient hledající pomoc, který dost věrohodně hovoří o záhadných úmrtích vlastních dětí. Než se terapeut nadechne, muž spáchá v jeho domě sebevraždu, ovšem zanechá po sobě nepříjemný dáreček. Ač jsem první minuty chválil, nakonec je z toho klasická bubákovina. Slušná, ale často utopená ve tmě… A mnohé tak zbytečně vyšumí do ztracena. Holt nic originálního, ovšem není to jen o „aktuálním“ Boogeymanovi: divák už je z posledních opakujících se hororových let celkově unavený.

plakát

Meg 2: Příkop (2023) 

Tvůrci před pěti lety prostě splnili nijak sofistikované zadání. Čistokrevný popcorn, hladoví přerostlí žraloci, opatrný rating, dětinskost, poklonkování Číně, béčkový scénář... Dvojka je prakticky totéž, jen se v první polovině zbytečně moc pohybujeme pod vodou, pár solidních momentů to sice má, ale vesměs jsem se jen ujišťoval, že mě to vlastně nijak extra nebaví. Máme tu víc megalodonů, obří chobotnici, jakési po souši běhající pravěké potvory... ale tenhle skoroprůšvih znovu začíná hlavně scénářem, který je prostě blbý. Jakmile se ale dostaneme nad hladinu, konečně se začneme drápat ke třem hvězdám. I když je to celé hloupé, místy až směšné, zápletky bez nějakého řádu se objevují a mizí a rovněž postavy jsou snadno zapomenutelné. Samozřejmě vyčnívá Jason Statham, který se vždy v poslední vteřině zjeví, udělá nějakou superhrdinou koninu, a zatímco koupající se dovolenkáře nějaká ta příšera v mžiku zhltne, u postav, na kterých Stathamovi záleží, pokaždé dojde k nějakému „ale“. Co nicméně zamrzí nejvíc, je znovu zoufale chybějící ostřejší/krvavější akce. A nedostatek emocí a humoru.

plakát

Perníkový táta - Bodnutí mrtvé včely (2009) (epizoda) 

Pánové si asi potřebovali krapet vydechnout, nicméně tvůrci u toho pár chyb nasekali. Psychopat Tuco minule přece po okolí rozházel jejich věci, a hlavně v domě zůstaly jejich doklady, hodně nedomyšleně působí i několikahodinové zmizení Walta z nemocnice... Ale trochu z jiného soudku: opakovaně (tady) zaznamenávám kritiku k ženským představitelkám a stále dost dobře nechápu proč. Za mě fajn.

plakát

Perníkový táta - Na rožni (2009) (epizoda) 

Cink! Je patrné, že tenhle díl skončí s nějakou tou mrtvolou. Walter je fuč a s jeho pátráním pomáhá celá rodina – včetně Hanka. Těkavý Tuco je horká hlava, situace, do které se Walt s Jessem dostali, je nezáviděníhodná. Už to vypadalo dobře, ovšem psychouš Tuco chilli nesnáší… Raději si šňupne modrého zázraku. Napínavé, nápadité. Znovu si nenechám ujít příležitost pochválit casting. Cink.

plakát

15 minut (2001) 

Na jedné straně klasický thriller, jako nadstavba ale rýpání do světa ovládaného médii a hlavně přítomnost (ostatní suverénně přehrávajícího) Karla Rodena. Původně jel do Spojených států dostat zpět své peníze. Jenže vedle natvrdlého Rusa neudržel své emoce na uzdě a zbyly po něm dvě mrtvoly. A jedna svědkyně. Po dvojici vrahů jde mediálně proslavený detektiv i hasičský vyšetřovatel, herecky nejvděčnější postavu nicméně urval právě Roden. Sice je celá myšlenka filmu dosti pochybná, ve výsledku tu přesto máme několik momentů, které prostě baví. Samozřejmě nejvíc výtečně natočená scéna hořícího bytu. Furt se pohybujeme někde mezi thrillerem a satirou, nijak mi to však nevadilo (až na četné a rušivé videozáběry), celé je to každopádně nahoru dolů, až to ještě víc pokazí samotné finále. O Rodenovi je známé, že se rád stahuje do ulity svého soukromí, když je na place, napne veškeré síly a do svěřené role dává maximální nasazení. A tady platí za suverénně nejlépe uchopenou postavu…

plakát

Perníkový táta - Seven Thirty-Seven (2009) (epizoda) 

Že je kupec Tuco labilní magor, už víme. Zopakujeme si klíčovou událost z konce minulé série a znovu tak nějak přešlapujeme okolo toho, že Skyler pokládá otázky, ale nedostává smysluplné odpovědi a celé manželství je vlastně založené na (milosrdných) lžích. Uvidíme, jakou úlohu sehraje růžový méďa bez oka. Buď stěžejní, nebo nás tvůrci zase vodí za nos. Každopádně zatím lehce opatrný rozjezd série.

plakát

Perníkový táta - Mělo by to být bez násilí (2008) (epizoda) 

Nadále je kouzelné sledovat, jak se postavy postupně vyvíjejí a jak nebezpečně posouvají svůj morální limit. Právě to dlouhodobě prostupuje seriálem jako jedno z hlavních témat. „Jen pamatuj, pro koho pracuješ!“ Finále masakr. Baví tu všichni. Nejen Walt a Jesse. Ale přirozeně i ukecaný švagr Hank nebo manželka Skyler: silná, podezřívavá, frustrovaná, milující. A v pokročilém stadiu těhotenství. Anna Gunn ji dle mého hraje skvěle. Někdo vybral školní chemickou laboratoř, s krádežemi má evidentně problém i švagrová. Walt dál úspěšně zametá stopy, a navíc slíbil Tucovi, že mu budou týdně dodávat víc drog než doposud. Pomůže metylamin z jedné zajímavé noční akce.

plakát

Perníkový táta - Prázdné ruce (2008) (epizoda) 

Walt začal ztrácet váhu, je mu blbě a Skyler vadí, že jí evidentně neříká všechno. O jeho diagnóze se dozvídá i Jesse, který má být při prodeji nápaditější. Potřebují distributora. A co když jím bude nestálý magor Tuco, kterému krystal zatraceně zachutnal? Walt po něm vyžadoval víc odvahy, Jesse ovšem skončil v nemocnici. Takže do doupěte dealera nakluše sám. A je evidentní, že Walt se mění... V dobách, kdy televizním obrazovkám vládnou nejen vyšetřovatelé, ale i sérioví vrazi či korupcí nasáklí politici, je tu nemocný učitel chemie, který svůj život otočí vzhůru nohama. Není důležitý cíl, ale cesta.