Recenze (292)
Pod rouškou noci (2016)
Další nadprůměrný kousek z režijní dílny Bana Afflecka (s průměrným Banem Affleckem v hlavní roli). Poctivá dobová gangsterka, která by (paradoxně, většinou volám po opaku) potřebovala trochu delší stopáž. O čtvrté hvězdě v mém případě definitivně rozhodlo kongeniální obsazení Rema Gironeho!
Wonder Woman (2017)
Ženský superman v retro kulisách; s výjimkou přepálené stopáže tomu řemeslně nelze nic vytknout, mé hodnocení lze nicméně v prvé řadě přisoudit srovnání s předchozími produkty studia DC, jež Wonder Woman podle mého názoru v celkovém vyznění kvalitativně jednoznačně převyšuje.
Harold a Maude (1971)
Proč si to nepřiznat: tohle nebyl film pro mě. Nepřehlédl jsem filmařskou kvalitu snímku ani skvělý soundtrack, ale dané téma je mi zcela cizí a (snad i proto) ani ústřední dvojice mi nebyla ničím sympatická. I tak ale musím zdůraznit, že film má řadu originálních scén, na které se asi s odstupem času rád znovu podívám.
V Bruggách (2008)
Jedinečná poetika tohoto snímku, odvíjející se od skvělého scénáře, osobité režie, atmosféru vhodně dotvářející hudby a perfektního castingu, to vše ústící v jednu "velkou filmařinu", mi nedává jinou možnost, než udělit absolutní hodnocení.
Circle: Uzavřený kruh (2017)
Těžké hodnocení potud, že na jedné straně by bylo nutné, aby tento film (ale samozřejmě v lepším zpracování) viděli všichni nadšení uživatelé Facebooku a Googlu, na straně druhé se domnívám, že tak špatné zpracování si takto vynikající námět opravdu nezasloužil. Co nejstručněji řečeno, postavy, a hlavně ústřední hrdinka se chovají ve filmu opakovaně zcela nekonzistentně, a tedy i nevěrohodně. Současně je vzhledem k závěru filmu otázkou, jaké je vlastně poselství tohoto filmu, a zda je průměrný uživatel sociálních sítí je vůbec s to pojmout. Filmu konečně nepomáhá ani - v jiném kontextu vynikající - herecké obsazení. Přemýšlivá Emma Watson se sice po většinu filmu chová chytře (až vychytrale), následně ale udělá rozhodnutí, jež nelze se zdravým rozumem hodnotit jinak než jako "prostě blbé", a zvláštní kapitolou je pak Tom Hanks, jehož "mega-charisma" způsobuje, že v závěru filmu zcela zaniká, že si zde "střihl" jednoznačně nejzápornější postavu (nejen) své kariéry. Ve zbytku plně odkazuji na recenzi Jana Dvořáka v časopise Cinema, s níž se zcela ztotožňuji.
Atomic Blonde: Bez lítosti (2017)
Totální vítězství formy nad obsahem, což by možná nebyl takový problém, ale zvláště v první polovině to má nedůvodně nevyrovnané tempo a doslova se to vleče. Jinak se plně ztotožňuji s recenzí Martina Šrajera v Cinemě č. /2017 (jen s tím rozdílem, že jsem k filmu v procentuálním hodnocení poněkud vstřícnější).
Americký zabiják (2017)
75% V rámci žánru jde podle mého názoru (oproti místními převažujícímu názoru) o velmi slušný nadprůměr, což pravda platí primárně o první polovině filmu, ve druhé části to poněkud ztrácí dech. Základní kameny úspěchu: Michael Keaton, úvodní scéna (+ také často vyzdvihovaná - SPOILER - přestřelka v hotelu) a velkoryse pojaté exteriéry (Istanbul a Řím). PS: Aniž bych chtěl být osobní, domnívám se, že se tento (stejně jako jakýkoliv jiný) film dá jen stěží objektivně hodnotit, pokud byl zhlédnut na počítači ve vlaku ...
Mafiánovi (2013)
7/10
Drsňačky (2013)
7/10 Tři důvody, proč uděluji vyšší hodnocení, než ukazuje místní průměr: 1) U komedie se má divák v prvé řadě smát, a já se smál, 2) v řadě ohledů mi to připomnělo příjemnou atmosféru "buddy-movies" z 80. let, ovšem: 3) v originálním "feministickém" formátu. Konečně nelze zastírat, že obě hlavní postavy jsou - každá svým způsobem - neodolatelné ...
Oko dravce (2008)
7/10 Chápu, že námět (zápletka) přijde někomu přitažená za vlasy, ale já jsem ji v rámci žánru přijal za svou, navíc jí nelze upřít notnou dávku originality. Jinak filmu nelze nic podstatného vytknout, jde o po všech stránkách řemeslně zvládnutý akční thriller z produkční dílny Stevena Spielberga.