Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Drama
  • Horor

Recenze (1 133)

plakát

Ještě jeden výstřel (2024) 

Já už na filmy vůbec nekoukám. Jsem v bodě kdy si vybírám skutečně něco co je neortodoxní, něco co má nějaké fajn elementy a cokoliv co natočí Scott Adkins. V týhle době plné AIček, zeleného plátna a absolutního nezájmu ze stran studií a štábu, je fajn bejt svědkem fanouška akčního žánru co si plní svůj sen a daří se mu ho realizovat - jednička patří mezi nejlepší akční filmy co jsem v životě viděl. Nabídla strhující taktickou hardcore akci, kde se kombinovalo stealth, dynamické souboje, tiché eliminace, přebíjeli se zásobníky apod - akce ve druhém dílu je přeci jen horší po choreografické stránce. Všechno to vlastně zachraňuje unikátní prostředí letiště a vlastně Scott Adkins kterej jde naplno do každého záběru. Jeho manipulace se zbraněma je fakt super (mění zásobníky, chová se absolutně profesionálně, využívá taktiku ve svůj prospěch a moment překvapení a ta scéna kdy jednou rukou zkontroluje zda má pistol náboj v komoře je naprosto top to si musim pustit několikrát). Akce je celkově víc při zemi - jeden další detail co musim pochválit je ten fakt, že Adkins střelí do nepřátel i když jsou na zemi a nejeví známky života, stejně je pro jistotu střelí. Jak říkám, chová se jak profesionál. Soubojů je docela dost víc než v jedničce ale jsou daleko víc kostrbatý a únavný. Jelikož se film odehrává v reálným čase a pár hodin po jedničce, tak hlavní charakter dostává neskutečně na prdel, je unavenej, sotva se drží na nohou a snaží se přechytračit soupeře než využívat svojí fyzickou sílu. Choreografie je dost slabá ale vzhledem ke kontextu filmu působí daleko víc fyzicky, náročně a autenticky takže s tím nemám problém. Přestřelky jsou solidní, zbraně maj fajn zvuk, líbí se mi jak postavy manipulují se zbraněmi (přehoz ramen je výbornej) a odehrávaj se dost v klaustrofobických místech takže funguje napětí. Za mě je akce super, Adkins a prostředí - je to takové 24 hodin na steroidech. Co nefunguje jsou naprosto dementní záporáci, moc ten mozek nepoužívaj, místama dost otravné dialogy kdy prostě NIKDO neposlouchá hlavní postavu (taková neduha z 24 hodin, úplně stejnej bullshit) a neustále se tam charaktery zbytečně dohadují a zatajují něco před sebou. Já se těšil že má film delší stopáž ale ty dialogy mohly bejt daleko víc úderný a k věci. Zbytek herců mě fakt nebavil a je to neskutečnej downgrade. Dialogy v prvním dílu byly fakt slast pro uši a bavil jsem se každou vteřinou díky sympatickým hercům. Nechápu jak je možný že za 20 dní natočili špičkovej akčnák po všech stránkách a za 4 týdny co měli pro tu dvojku, je to takovej sesuv dolů v kvalitě? Soundtrack je dobrej, někdy se tam hodí - někdy je zbytečnej. Líbila se mi vsuvka kolem rozvrácené psychologie hlavní postavy a jeho rozhovor s ženou. One More Shot není špatnej film, jedná se furt o solidní akční vybíjenou ale jsou tam hluché místa a jakmile není Adkins před kamerou, kvalita filmu neskutečně padá dolů. Kdyby se celej film soustředil jenom na něj a stopáž se držela kolem 80ti minut a my sledovali jak Adkins vybijí celé letiště s tlumenou zbraní, nožem bez všechny tý vaty tak by to byl neskutečnej nářez. Každopádně doufám že vznikne třetí díl a budu se rozhodně těšit. Nevím zda je tohle můj poslední komentář na csfd asi si počkám na tu trojku pokud vznikne.

plakát

Land of Bad (2024) 

Ghost Recon: Breakpoint? Naprosto kulervoucí akční vybíjená. Má to hodně příjemný ale meditativní build up a divák má šanci se seznámit s každým charakterem zvlášť. Jakmile však dojde na lámaní chleba, tedy akci tak to má tak neskutečně strhující tempo že jsem nestačil vsáknout gravitaci celé situace a tajil se mi dech. Audiovizuální žrádlo - vypadá to že se fakt používali skutečné zbraně, jsou špičkově nazvučený a exploze jsou oku lahodící. Musim uznat že Land Of Band tvoří hybrid z filmů a her které mám rád a bere si jejich nejsilnější elementy které pak těží na maximum. Hlavně musím pochválit velký důraz na detaily a našel jsem zde tunu inovativních prvků které bych chtěl vidět v dalších akčních filmech. Dojde i na strhující fyzické souboje a když pominu všechno ostatní, Agustin Claramunt - tedy kameraman, je to jeho první film a vyloženě působil jak doma. Nepamatuju si za poslední roky akční film kde by bylo tolik fenomenálních záběrů které vtáhnou do akce. Russell Crowe má hodně velkej prostor a díky tomu že tam jsou velké sázky a má to nadupané tempo, i jeho speedrun z Albertu působil přesvědčivě. Herecký výkony jsou výborný a díky úderným ale civilním dialogům a jak jinak, fantastické kameře je celej film hodně imerzivní. Za necelých 20 mega jsem se dočkal filmového zážitku co jsem nepocítil už pár let a během titulků jsem chrochtal blahem. Přestřelky působí dost takticky a líbila se mi hoooodně detailní výbava co kluci měli na sobě. Land Of Bad je strhující akční vybíjená a důvodem proč jsem měl tak rád filmy v první řadě.

plakát

Mission: Impossible Odplata - První část (2023) 

Fantasticky napsané a zahrané postavy, kvalitní humor, osudovost, fenomenální akční scény a dost aktuální motiv. Já už asi nedokážu moc psát o svých pocitech kolem filmů které mám hodnotit ultimátním hodnocením, na to bych musel asi dělat videa a rozbory.

plakát

Shrapnel (2023) 

První Kaufman kterej mě fakt zklamal. První půlhodinka co buduje nějaké vztahy mi přišla sympaticky civilní a taková normální a hlavně je podle mě film solidně zahranej. Bohužel, to na co jsem se nejvíc těšil - přestřelky, je naprostá bída. Zvukově nic moc, taktika NULA. Občas se objeví nějakej fajn momentík, nicméně je to celkově bída. Cam Gigandet má solidní hlášky a hodně charisma a Jason Patric dává dost emocí do své role. Záporáci jsou naprosto neschopný dementi co neumí trefit vůbec nic, natož použít nějaké základní taktické elementy během akce. Je to fakt škoda a mrzí mě že jsou přestřelky digitální, vypadá to že fakt se používaly airsoftky. To že zásobníky v tomhle filmu maj někde 160 nábojů je taky bizár a nejvíc mě úplně pilo krev, že VŠICHNI TU POUŽÍVAJÍ FULL AUTO DÁVKU A NIKOHO NENAPADNE PŘEPNOUT NA JEDNOTNOU GOD DAMN IT.

plakát

Starosta Kingstownu - Série 2 (2023) (série) 

Nehorázná sračka. Takhle zpackat zajímavej charakter Roberta (swat lídr), to fakt chce mít talent. Nuda, katastrofální dialogy a utahanej děj. Walking dead syndrom. Každej musí říct "fuck" v každý větě, je to absurdní.

plakát

The Channel (2023) 

Hardcore taktická střílečka která místama i přesahuje béčkové horizonty díky fenomenální práci se zvukem a solidní režii. Kaufman si udržuje svojí konzistentní úroveň co se týče akčních scén a dovolim si říct, že Channel nabízí pravděpodobně nejlepší přestřelky které kdy vyprodukoval. Zbraně jsou šrotovací mašiny, náboje lítají skrz auta a kusy skel od aut lítaj všude kolem, vypadá to že se i používaly skutečné zbraně a né pouze digitální záblesky z hlavní protože zde existuje zpětnej ráz, jsou hlasité jak prase a z zblízka lze vidět že se jedná o fyzické objekty s funkčními mechanismy. Líbila se mi i práce s baterkou na zbraních, přebíjej se zásobníky a často se používá i pistol místo přebíjení uprostřed akce. Práce s kamerou je zvládnutá na jedničku, zejména pěší honička je drtivá svojí intenzitou a s perfektními přechody z interirérů-ven, líbily se mi jak jsou všechny postavy sepsaný, docela solidně zahrané a napsané dialogy a hlavně to celé má dost kulervoucí tempo a samozřejmě funguje napětí. Jsem naprosto spokojenej a je škoda že Johnny Strong si radši nezahrál místního FBI policajta.

plakát

Vyproštění 2 (2023) 

John Wick 7: Rake na sněhu. Po půlhodině kdy týpek střílí jak Steven Seagal bez krytí na helikoptéru co mine všechny výstřely jsem to musel vypnout. Akce působí uměle, jelikož dopředu vím že hlavní postava přežije všechno, má aimbot a god mod v jednom. Na příběh se tady kašle, 98% postav jsou jenom palety na odstřel co nedokážou hlavního týpka zasáhnout z 20ti metrů ze všech směrů. Vypínat mozek bohužel nedokážu a se zapnutým jsem trpěl.

plakát

Warhorse One (2023) 

Ještě že vegetol nestihl udělat titulky o víkendu. Aktualizoval jsem tu stránku celej víkend u kamaráda a nakonec jsme sledovali Black Mirror a jsem rád, že jsme si s nim nemohli dojebat víkend. Warhorse One se jevil jako sympatickej hardcore survival a doufal jsem, že i s tim faktem že rozpočet neexistuje, nabídne solidní taktickou akci a nějaké nové elementy - nutno říct že pár prvků se mi líbilo (složení vysílačky, nějaké momenty kdy se zbraň zasekne a potřebuje vyčistit komoru) nicméně na detailech to vůbec nestojí. Je znát, že Strong režíroval akci a že Kaufman zde byl pouze dodatečně a akce je fakt mizerná. Nelogická, netaktická a i dost absurdní. Jak enemáci tak i hlavní postava se nesnaží přechytračit protistranu. Já nejsem žádnej voják a nemám za sebou žádnej tréning, nicméně pokud proti mě stojí jeden týpek co se schovává za šutrem a já mám někde za sebou 50 týpků, tak podpořit svůj tým krycí palbou aby ostatní mohli nepřítele obejít se mi zdá jako to nejzákladnější v ten moment. Tady však mu týpci nabíhaj na ránu, vykukují, skákaj s ákáčkáma jakoby to mělo zpětnej ráz síly parního válce a působí to směšně. Zvuk je naprostá bída, hudba je hlasitější než ty otřesné heroické dialogy, Strong je dost monotonní a je to i přehnaně dlouhé. Mohl to bejt fantastickej hardcore, taktickej survival na styl Ghost Recon: Breakpoint, kde týpkovi bude docházet munice, jídlo i tekutiny nicméně ani pocit nebezpečí zde neexistoval. Neskutečný céčko po všech stránkách. Místo toho aby se vyhodili peníze za tu drahou AR co Strong má s tim holografickým kolimátorem, se mohli ty peníze vložit do solidnější produkce. I One Shot s Adkinsnem neměl rozpočet a natočili fantasticky taktickou akci na pár záběrů. Všechno se to bere ultra vážně a dialogy tzv šustí papírem.

plakát

Ambulance (2022) odpad!

SPOILERY: Absolutní dno. Tam kde 13 hodin s vojákama mělo akci postavenou na logickém a strategickém chování; Ambulance jednoznačně selhává ve všem. Není zde ani náznak podělaný logiky. Přepadnou banku? Jasně že bez rukavic a masek. Ty masky si necháme v báglech a vytáhneme je až potom při útěku (???) a aby toho nebylo málo, jasně že na sebe budeme mluvit pravými jmény (???) s tím že se chceme pak někde ulejt s penězi a vrátit se k rodinám (???) proč jsou tak nepřipravený na tu akci, proč jeden týpek tam jde v pantoflích (???), proč policajti se chovají jako ty největší idioti??? Proč je ten film tak katastrofálně sestříhanej? Proč když Gyllenhaal je majitelem asi DESÍTEK luxusních vozů, některé vozy neprodá???????? Proč chtějí zachránit policajta v sanitce, když vesele ohrožují nevinný lidi a zabíjejí ostatní policajty v autech???????????? PROČ POLICAJTI NIKDE!! Nepostaví ani jedinou zátarasu????? Vůbec zde není žádnej přehled v akčních scénách, je to naprostej chaos bez návaznosti. Jakože často sledujeme tu sanitku, pak nastane střih a nabourá policejní auto v plné rychlosti do náhodné překážky kolem. Bylo to naprosto iritující. Ty na efekt záběry s dronem jsou to nejzbytečnější na celým filmu, nedodalo to tomu žádnou nadstavbu, spíš ještě větší porci chaosu. Akce působí uměle což je ironie, protože se jedná o kaskadérský kousky s minimem zeleného plátna. Zřejmě je to dáno tou precizní nenávazností záběrů, děravým scénářem a otřesným nasvícením. Všechno se musí tak NECHUTNĚ!!! lesknout jako kdyby se někdo vychcal na kameru a to se použilo jako hlavní filtr. Postavám se nedá nijak fandit, jsou to trosky, odpad, prostě takovej ten typ lidí, se kterými by nikdo nechtěl mít nic společného. Těšil jsem se aspoň na tu drsnou speciální jednotku, ale většinou jen stojej na místě a nic pořádně nedělají. Po hodině jsem to vypl, nenapadá mě jediná věc kterou bych měl chválit. Kdyby aspoň ta akce měla návaznost a byla založená na dlouhých záběrech, než epileptickém stříhání, dal bych tu jednu hvězdu.

plakát

Denní směna (2022) 

Naprostá jízda od začátku do konce. Bohatej děj, dost velkej důraz na vrstevnaté charaktery, oku lahodící vizuál s pestrým výběrem exteriérů a interiérů, tvrdá kaskadeřina, nespočet výborných hlášek a dialogů, a nepolevující tempo. Každá scéna působí fakt unikátně, živě a především zábavně. Potěšilo cameo Adkinse a jeho naprosto šílený salta a kopy z otoček s jeho novým esé přízvukem. Day Shift je ultimátní filmovou zábavou, je to pestré na nápady a vášnivé po všech stránkách. Žádná hluchá místa. Kvůli tomuhle koukám na filmy. Soundtrack je nadupanej. Nemám slov, dlouho jsem se tak královsky nebavil u filmu s tím jak volně a zábavně působil.