Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Drama
  • Horor

Recenze (1 133)

plakát

Protiúder - Vengeance (2012) (série) 

Vesměs napříč dost podobnou šablonou, jako předchozí řada. Opět hromada sexu, hlášek, krve a akce. Akční scény jsou na tom rozhodně líp, to platí i o audiovizuálu, filtry apod. ale furt se to rozhodně nedává srovnávat s áčkovou produkcí ze dvou důvodů - zbraně jsou stále dost přikované nazvučením. Nemám na mysli, že automatické pušky zněj jako flusavky - spíš, že se nejedná o rachot, co by vám trhal uši. A další věc je dost béčková režie. Střih apod, vše se výrazně zlepšilo, ale furt to není má ideální představa ohledně toho, jak má být špičkově nasnímaná akce. Na můj vkus větší počet nevhodných střihů a úhlů kamer, ale opět - mi akce přišla dostatečně přehledná a jedná se o výraznej nadprůměr. Scénář je též lepší, umírají kladné i záporné postavy, fungují emoce, dialogy a chemie. Rhona Mitra je bohyně. Akorát sem tam logika dostane fakt solidně na prdel (výměna v garáži jedné z hlavních postav s tou ženskou má fakt nesmyslný průběh) a opět, pár náhodiček. Jinak si to udržuje konzistentní kvalitu a je to o trošku lepší, než předchozí řada. Jen to v mejch očích tolik negradovalo, jako minulé finále. Jo a sem tam nastane fakt luxusní bitka. Akce ale je jinak opět mix stealth, taktické akce a Rambo stylu. Přebijení, spoustu mrtvol, komunikace a bla bla... prostě to, co zmiňuju v komentáři druhé řady.

plakát

Protiúder - Project Dawn (2011) (série) 

Cinemax dominuje v akčním žánru, co se týče seriálů. Banshee a Strike Back patří mezi špičku, co můžete v v tomto žánru najít. Velkou zásluhu na tom má, hlavní duo Winchester/Stapleton. Jejich chemie je fenomenální, neustále ze sebe sypou sarkastické hlášky, působí přirozeně, profesionálně. Zatímco Winchester je víc taktický, profesionální a elegantnější, Stapleton působí víc neohrabaně a dravě. Samozřejmě jsou zde pak vedlejší role, kde jsou sympaťáci a krásný ženský a pak mikro role různých záporáků, které jsem viděl už jinde, takže jejich roličky mě potěšily. Do toho se střídají lokace, je zde spoustu sexu a akce. Akční scény jsou výhradně o dlouhých přestřelkách. Ještě v druhé sérii to působí lehce chaoticky, jak co se týče střihů, kamery, tak celková režie. Naštěstí je to pořád dost velký nadprůměr, lítají nábojnice ze zbraní, mění se zásobníky, můžeme slyšet dopad nábojů na zem každým výstřelem, je to nekompromisní Rko, hlavní duo se kryje, taktizuje, podporuje se a komunikuje mezi sebou, naprostá paráda, kontrolují počet zásobníků a nábojů, mění zbraně, odzbrojují padlé nepřátelé, míří skrz optiku, sami se během akce zašpiní, schytaj střelné i řezné rány, funguje i napětí.... O proti nim Wick vypadá, jako učesaná omalovánka pro děti ;-), Stapleton je hláškující hovado, mezi tím co Winchester je nabouchanej a odevzdává absolutně všechno ze sebe, vyniká úžasný kontrast mezi nimi. Audiovizuál je naneštěstí takový levnější. Zvuky jsou správný, jen to celkové pojetí je takové, přikované.. netrhá to tak moc uši, jako když sledujete filmy od Ayera, nebo Manna. Ale to jsou fakt maličkosti. Celkově to působí nadupaně, zábavně a odpustím i pár menších náhod, nebo logických kiksů. Nyní sjíždím třetí řadu a ta je fakt výrazný upgrade. Pokud někdo chce seriál, kde je plno přestřelek, sem tam fajn bitka, hodně stealth akce, Rko, spoustu sexu, pěkných holek a zábavných hlášek s pestrými lokacemi a akcí, která kombinuje lehce "Rambo prvky", s taktickou akcí - Strike Back je pro vás.

plakát

Plačící muž (2014) 

Viděno asi po desáté a ani nyní nemůžu říct, že bych se nějak extra nudil. Mám několik bodů, které bych vytkl, ale nejdřív asi začnu tím pozitivním. Audiovizuál; ty barvy, ta ostrost těch záběrů, no naprostej mazec. Ty filtry působí až uměleckým dojmem, nepamatuju si film, který by mohl vizuálem jako takovým konkurovat tomuhle filmu - protože tohle se neodehrává jen v pár lokacích, ale je zde plno interiérů a exteriérů, takže ten kontrast těch barev vyniká masivním způsobem. Zvuk jako takovej je pak hmotnej, fyzickej a nejen výstřely z bouchaček - ale i každá, menší manipulace s objektem vyvolává hutný echo. Ta střelba ale fakt trhá uši, opět můžeme slyšet zvuk padajících nábojnic a podobné chuťovky. Je tu i takovej detail, že se z bouchaček čoudí po výstřelech, prostě přestřelkové porno. Dong Gun Jang navíc hraje chladného zabijáka přesvědčivě. Neprojevuje vůbec emoce, vypadá chladně, rozervaně a sebejistě. Jeho charakter vyvolává až mysteriozní auru a patří mezi moje nejoblíbenější Korejský anti-hrdiny. Expert na boj z blízka, na manipulaci se zbraněma, strategické a racionální uvažování během krizových situací, apod. záporáci jsou pak absolutní dno a takový ty lidi, kterým by jste se chtěli vyhhnout. Min Hee Kim pak předvádí skvělé, vyhrocené emocionální výkony a vytrpí si toho opravdu hodně. Akční scény....uff. Jsou zde souboje, přestřelky a pak nějaké drobnosti, které nestojí moc za řeč. Tentokrát se dočkáme technik z Jui Jitsu a i když si dovolim tvrdit, že bitky maj špičkovou choreografii, na to aby si je člověk vychutnal, musí si je pustit několikrát po sobě, aby vše pochytil. Jsou kontaktní, herci vypadají na to, že zvládaj dynamiku těch chvatů - o to víc zamrzí naprosto debilní střihy a sem tam nevhodné úhly kamer. Naštěstí přestřelky už nešetří dynamikou, mění se zásobníky, dočkáme se několika inovativních záběrů skrz optiky automatické pušky, brokovnice si umí získat respekt a jak jsem už zmínil, všechno je to mistrovsky nazvučené, hlavně tlumiče zbraní. Nejen tohle, ale i prostej moment, kdy tu někdo přebijí zbraně, tak dopad zásobníků, manipulace se zbraněmi apod. jsou hutně nazvučený. Naprosto maniakální detaily. Akce je mimořádně krvavá a hlavně druhá polovina filmu nabere kurevskej spád. Soundtrack mi přišel taky docela fajn a ani ta story nebyla nějak výhradně špatná, i když je postavená na klasickém, Korejském klišé. Ve stejný moment si však stojim za tim, že spoustu věcí nám bohužel režisér neukázal. Různé eliminace menších poskoků, výroby nějakejch pastí a tak podobně, všechno je to až lacinně odstřihnuté a fakt mě to mrzí. Myslim si, že přestřelky patří mezi špičku akčního žánru, ale z akce se dalo získat daleko víc. Zejména ty střihy během soubojů, grrrr... pak ty anglické dialogy působí sem tam směšně a zejména ano, ta WTF scéna s uklizečkou. (??????) Taky si i myslím, že to akční finále mohlo být prostě kreativnější a nápaditější. Líbil se mi ten tragický konec. Někomu se pak nelíbil ten epilog na konci filmu a já si též myslím, že měl být přikován v chronologickém pořadí. Rozhodně si nemyslim, že je No Tears For The Dead úplně čistou, pětihvězdičkovou akční záležitostí, já tu jednu hvězdu dávám výhradně kvůli tomu skvostnému nazvučení, ale jinak to místama působí fakt dost nevyváženě. Dovolim si říct, že mé hodnocení je trošku nadhodnocené.

plakát

Ochránce (2012) 

Monumentální akční řezničina, takhle nějak bych mohl shrnout Safe. Ale rozhodně to není JENOM tupej, akční výplach. Scénář a zejména dialogy jsou dostatečně funkční na to, aby to celé dění až na pár drobných momentů, působilo racionálně a dospěle. Máme zde několik partiček, kde každá chce mít svůj kousek dortu pro sebe. Rusáky, Asiaty, zkorumpovanou policejní jednotku a v tom kontrastu tam kosí všechny ty pěšáky, Jason Statham. Líbilo se mi, že zatímco první půlhodina filmu působí syrově, chladně a až depresivně, zbylá hodina se přepne do stylového, špinavého a dravého, akčního módu se solidníma hláškama. Jestliže je něco co musim jednoznačně vychválit, tak dvě věci; audiovizuální stránku filmu. Kamera působí civilně, normálně a autenticky zachytává ten organický život v té betonové džungli NY. Co se týče zvuku samotného, tak ty vole - nazvučení bouchaček, zvuk padajících nábojnic, každej úder, no prostě slast pro uši. Během střelby jsem poskakoval na mé židli a cítil to olovo na svém těle. Ten zvuk v tomhle filmu je fyzickej a perfektně izolovanej. Mno a pak tu je akce. Tady jako nemám co vytknout: jedna automobilová honička s výbornou bouračkou, mnoho monumentálních přestřelek, kde existuje něco jakože zpětný ráz a váha ze střelby, kouří se ze zbraní, nemaj zaslepenou hlaveň, mění se zásobníky, apod. prostě lahoda a pak samozřejmě souboje. Ty jsou výbušné, dravé a myslím si, že tohle je právě vrchol Stathama. V Kurýrovi souboje nepůsobí až moc uvěřitelně a lehce uměle, což nedokážu říct o tomhle filmu. Statham mixuje Krav Maga s MMA a využívá okamžité, eliminační chvaty - všechny ty kopy, háky, zvedáky a útoky dlaní...ty vole, chrochtal jsem blahem. TAKHLE si představuju pořádný, tvrdý a kontaktní souboje. I prostej talíř, se v rukou Stathama, stane smrtící zbraní. Upřímně, nedokážu vybrat nejlepší akční scénu. Rozhodně souboj v metru, souboj mixnutý se střelbou v hotelu, krátká přestřelka, která zakončí tu honičku s autama, vystřílení toho klubu.. je zde skutečně plno špičkové akce. A Statham hlavně během střelby a soubojů, využívá okolí, protivníky apod. jako štíty a logicky, racionálně improvizuje. Pak tu jsou takové blbiny, jako poběhování po vlaku (které mi přišlo jako jediné, laciné), výskok z okna a dopad na tělo pěšáka (wow, to bylo super!) a pak ten body slam, co Statham předvedl o ten stůl v tom Ruským baru, to jsem se rozesmál nahlas. Líbil se mi i ten kontrast, kde ze začátku hlavní hrdina působí rozervaně a též mě i překvapily detaily, jakožto že se pozvrací po první velké akci, že schytá párkrát nějakej tvrdej úder, apod. - celkově, ten kontrast je fakt zajímavej a akční scény jsou tím pádem i víc náročné, fyzické a "skutečné", protože dávají Stathamovi zabrat. Protože Statham sice působí jako demoliční mašina, ale otevřeně přizná, že má strach, a je to vlastně SMRTELNÝ hrdina, na druhou stranu tam chodí v luxusním obleku druhou polovinu filmu a neustále hláškuje "joo, máš koule na to, sem přijít - pravda, se divím že vůbec můžu chodit" a též se mi líbilo, jak to celé uhrál se všema magorama tam ;-) ze záporáků pak jde respekt a kosej i civilisty, a ta malá holčička působí charismaticky a né otravně, hlavně vybočuje z těch ohraných klišé a spolupracuje s hlavní postavou. Režie je výborná, místy jen zamrzí pár nevhodných střihů a občas nevhodný úhel kamery, ale jinak se mi právě zamlouvala ta kombinace dravého střihu a kinetické kamery - akční scény jsou PLNĚ přehledné, jen na to aby si to člověk vychutnal do sytosti, si je musí pustit aspoň párkrát. Bavil jsem se královsky, špičková akce, super scénář, prostředí, režie, nepůsobí to ani nějak extra stupidně, ale správně chlapsky jo - vytkl bych max slabší soundtrack a též mě mrzí, že se utnula bitka na konci, ta toho slibovala hodně. Jinak si myslím, že Safe patří mezi to nejlepší, co Jason Statham vůbec kdy vyprodukoval.

plakát

Mo jing (2014) 

? Tak tohle šlo absolutně mimo mě. Hodně zajímavé téma, uchopené tím nejvíce podivným způsobem, jak to jen šlo. Audiovizuál je takovej jak kdy, střelba zní monumentálně a i zvuk jako takovej, je skvělej, za což dávám jednu hvězdu. Ale jindy, ty barvičky, efekty, apod. působí to bezzubě. Akční scény jsou fajn, ale vše se děje tak nahodile, že to působí nezáživně. Hereckej ansábl lákavej, ale scénář jim nedovolí vyniknout. Film má dost brutální kontrasty, kde ty negativní, přebíjejí veškeré klady. Prvních deset minut působilo nadějně, ale pak se z toho stala divná patlanice. I prostředí, dialogy apod. vše působí mrtvě v tomhle filmu. Jo a ještě musím zmínit soundtrack v tomhle filmu - CO TO MĚLO BEJT. Ty podivné, zvukové cosi, co tam hulákají.... :D střih je totálně nezvládnutý, nenavazující a některé momenty se vystřihnou úplně, zejména ta pěší honička tím lesem. A jinak, takhle bezzubě uchopit schizofrenické téma....achjo. Nefunguje to, protože to spíš působí jako popcornovka.

plakát

Predestination (2014) 

Viděno podruhé a je to ještě lepší, než na první shlédnutí. Sice lehce vyprchal ten absolutní šok, protože to v tomhle případě je už nevyhnutelné - ale o to větší váhu má, když člověk loví veškeré easter eggy, který má film rozlité během obyčejných konverzací. Absolutně fenomenální soundtrack, který působí nervózně a dodá autentickou, emocionální kovadlinu nejdůležitějším momentům, které film nabízí. Áčkový audiovizuál - veškeré ty kulisy, kamera, střihy, nasvícení a hlavně architektura zvuků. Každej výstřel z pistole, každá manipulace s nějakým objektem v tomhle filmu, je mohutně nazvučená. Akčních scén je jen pár, ale hlavně ten kontaktní souboj je fakt skvělej a i ty minimální přestřelky působí intenzivně. Herecký koncert v podobě Ethana, kterej nikdy nebyl tak stylovej, rámuje emocemi, chameleon Sarah Snook a jejich chemie je úžasná. Je to skutečně jeden z nejvíce komplexních filmů, se kterým jsem se kdy setkal. Jedinečný filmový zážitek. Zacyklený do vlastní filozofie, se kterou pracuje přirozeně jako s nástrojem - tam, kde ostatní filmy o cestování časem, uvadají v logice, vinou paradoxu - je paradox hlavní logikou tohohle filmu. Takovej filmovej zážitek se bude opakovat jen párkrát v mém životě.

plakát

Boku wa asu, kinó no kimi to déto suru (2016) 

SPOILERY JAKO TOTÁLNÍ SPOILERY: Fenomenální herecké výkony, zejména Fukuši Sóta hraje precizně a celej film se opravdu vyvijí, hlavně co se týče projevování emocí a dialogů. Nana Komacu je absolutní anděl, jak z pohádky a chtěl jsem jí držet pevně v hrudi. Fungují i komediální vsuvky, působí to příjemně, civilně a i uvěřitelně. ALE. Proč teda jedna hvězdička. Je to prosté. Tenhle film totiž kompletně narušuje vlastní pravidla a to prostě nesnesu. - Takže. Pokud jsem to správně pochopil; on prostě stárne, zatímco ona mládne. Tady však už nastává několik rozporů - zejména v té skutečnosti, že ona sama přiznala, že nezná budoucnost. Tím pádem... jak si může bejt sakra jistá, že to byl on, kdo jí zachránil?! A proč vlastně si ten týpek nepamatuje přesně ty věci? Proč ona? Ten film extrémně narušuje celé ty časové osy a když se snažím zamyslet nad tou logikou, tak to žádnou nemá. Z úst té dívky padla zmíňka o jiných světech... jak to jako funguje? V jaké realitě se to teda odehrává? Sleduju lineární dění toho týpka, nebo z její časové osy? A pak je tu ještě jeden problém. Pokud vezmu v potaz to, že se na to díváme z pohledu týpka, tak to znamená...že ona mládne zpátky? Což opět nedává logiku, pač v její časové ose stárne ne? Wut...

plakát

Ztracená kulka (2020) 

Trošku film klame, já trailer radši neviděl a i tak musim říct, že akce až zas tolik není i přes poměrně krátkou stopáž. Akční scény jsou plné automobilových honiček, soubojů a padne i nějaká střelba. Bouračky vypadají pěkně, bitky působí drsně a kontaktně, ale nějak mě nevonělo, že akce postrádá logiku. Xkrát během filmu jsem si říkal, že to působí víc na efekt, než nějak přirozeně a i když je hlavní hrdina interpretován jako člověk, co si umí poradit v každé situaci, je to víceméně díky naprosté debilitě těch kolem něj. Hlavně celej souboj na policejní stanici je naprostá parodie, protože, nejenže jeden týpek z garáže vymlátí celou policejní stanici - ono nikoho nenapadne ani vzít zbraň i když jí měli po ruce, v jednom záběru je to až očividné. Charaktery už potom vůbec nefungují i když jejich herci maj charisma a odvádí výbornou práci. Režie je fajn. Na to, abych film bral vážně, by zde musel bejt nějakej balanc v logice.

plakát

Maximální riziko (1996) 

Tak jsem si řekl, že si dám nějakej filmek, kterej jsem viděl už kdysi a jako vhodný kandidát, se zdál být tenhle akční thriller s JCVD. Van Damme má opravdu charisma na rozdávání, hraje zajímavou postavu, které nechybí empatie a hlavně působí smrtelně. Projde si fakt náročným programem, kde po něm jde FBI a Rusáci. Výsledkem je dost výborných akčních scén. Zejména souboje skutečně působí víc syrově, kontaktně a civilně než je u něj zvykem. Je to pravděpodobně dáno režisérem. Stále využívá své klasické kopy z otoček, ale mixuje to s tvrdými útoky dlaní a nekompromisně využívá věci, které má po ruce. Jak už zmínil Lacike, všechny fighty s tím rusákem působí intenzivně, zejména ten v sauně, tam jsem cítil to fyzično opravdu do sytosti. Přestřelek příliš není, jsou víceméně průměrné, ovšem zejména poslední frajeřina s pistolí co JCVD předvedl, mě naprosto dostala a musel jsem si tu scénu pustit několikrát. Pak je zde plno honiček v autech, karambolů, kvalitní exploze a sem tam solidní kaskadérský kousek. Film působí i pestře a lehce neokoukaně, protože krom ulic NY, se podíváme i do Nice. Oku lahodící, realistická a civilní kamera mě nadchla a vlastně celé to okolí, lokace apod. působí živě. Spousta parádních vedlejších postav, kolega Sebastian, ta dračice Alex, luxusní skvadra záporáků, ze kterých jde strach. Celkově jsem se bavil, ani chvilka nudy a jen místama film působí lehce zastarale. Myslím si, že Maximum Risk je tak trošku nedoceněným filmem, ve filmografii JCVD a je škoda, že se nedržel víc takových, až syrových thrillerů s tvrdou akcí.

plakát

Kapka krve (2008) 

Velice komplexní film, s perfektními hereckými výkony, skvělou režií, fyzickou akcí, dobrým scénářem a fenomenální atmosférou. Nicholas Tse jakožto hlavní hrdina, působí charismaticky, jeho dramatický emocionální výkon mě nadchl - ke konci rozbrečel nekompromisním způsobem a hlavně je zranitelný, dost si toho vytrpí, prostě můj oblíbenej typ hlavního hrdiny. Skutečně, ten závěr kdy tam ze sebe vytasí obrovskou explozi emocí, se stal jeden z nejlepších filmových momentů, za opravdu dlouhou dobu, kterého jsem mohl být svědkem. Kvůli němu mám tendenci dát pět hvězd. Záporák v podání Nicka Cheunga má též pochopitelné motivace, taky hraje perfektně, jde i z něj strach, jen občas působí až moc terminátorsky na můj vkus a lehce to narušuje naturalistickou atmosféru filmu. Státní zástupkyně v podání Zhang mě bavila nejméně, né že hraje nějak extra špatně, ale hlavní duo hraje tak úžasně, že zastínilo ostatní herce ve filmu. Zbytek vedlejších postav, zejména parťáci hlavní postavy, jsou opravdu super, jen škoda že nemaj tolik prostoru a interakce s případem. Akce jako taková působí realisticky. Bitek je nejvíc, ale rozhodně to není regulérní akční film. Souboje jsou takové víc, "táhlé", kontaktní, kde každej chvat a pohyb, spotřebuje dost energie. Nečekat nějakou komplexní výměnu chvatů, souboje jsou spíš tvrdé a hodně špinavé, bez nějakých elegantních prvků. Je tu jedna automobilová honička s perfektní bouračkou a pěší, která působí dynamicky a intenzivně. Sem tam padne výstřel. Nejvíc jsem si však užil samotné vyšetřování, kde hlavní hrdina jedná logicky, na základě zkušeností z terénu, a dost racionálně. Takových detailů bych si přál vidět víc v jinejch akčních filmech. Perfektně se zde vyvážil balanc, mezi příběhemm, charaktery, akcí a detektivní linie. Samotná režie Danteho je ukázková. Občas bych si přál méně střihů a méně třesoucí kamery během akce, ale to je detail; není to extra rušivé. Ale jinak je zde spousta zajímavých, kamerových vychytávek a líbilo se mi, jak civilně, živě a organicky působí Hong Kong. Ruch města zde hraje dost velkou roli a proto mě bavilo celé to dění. Nepůsobí to prázdně, ale dost dobrodružně. Plno lokací, interiérů, exteriérů apod. a k tomu hraje perfektní soundtrack po celou dobu. Líbil se mi i dost férový závěr, a celé propojení všech postav - jen bych si přál vidět nějakej epilog s hlavní postavou. Vážně, kdybych měl něco vytknout, tak to jsou detaily, ale jinak se jedná o žánrovou špičku. Napínavé, místama i ta nervozita je kulervoucí. Užil jsem si to, nenudil se, působí to dostatečně pestře, komplexně, dospěle a seriozně. Chlapsky. Na tenhle film budu vzpomínat hodně dlouho :) a menší poznámka; mám pocit, že Hong Kong je dost striktní co se týče nošení zbraní, takže ta policejní razie ze začátku filmu, působí autenticky.