Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Drama
  • Horor

Recenze (1 133)

plakát

Berlínská mise - Série 3 (2018) (série) 

Naneštěstí spoustu cliffhangerů a čtvrtá série nebude. Největší problém je jednoznačně SPOILER: v absenci Armitageho, kterej kvůli soukromí a úmrtí své matky, nedostal příliš prostoru a je jasné, jak jeho charakter skončil. Máme tu však náhradu v podobě Ismaela Cruze. Viděl jsem ho v Ray Donovan a přišel mi otravnej. Ale zde působí fantasticky. Všechny obavy spláchl už v prvním díle, kdy se solidně předvedl ve výborné bitce a po celej seriál odvádí fakt tvrdou práci. Bojuje, zašpiní se, střílí, sem tam hláškuje a působí drsně. Hector se též objeví na chvíli a téma se točí okolo Estonska. Koukalo se mi na to prostě dobře, opět rád vidím tu partu pohromadě, ale scénář je hodně mizernej, nedodělanej a tvůrci nevěděli jak to bez hlavní star utvořit. Jsem nadšený ze soubojů, je jich zde dost i když některé se odehrávaj ve tmě a jsou hůř natočený, ale třeba hned první fight a takovej mini fight v bytě s následnou přestřelkou, kde se předvedl agent Specnaz ve mě vyvolali solidní vzrušení. Chválím herecký výkon nádherné Miny Tander a Orsera, ale je škoda, že to působí tak neúplně. Měli počkat až se Armitage dá dohromady v osobním životě, odložit to a dát to pořádně dohromady. Takhle to působilo jako polotvar, víc založený na akci, než na děj a silnou dějovou linku. K tomu skutečnost, že další série nevznikne. Jo jsem nasranej. Hodně.

plakát

Nezastavitelná zuřivost (2018) 

Dong-seok v dalším thrilleru, kde demoluje svými pěstmi nějakej gang. Tentokrát se téma točí kolem obchodu s lidmi, mě osobní, takže hlavnímu hrdinovi jsem fandil. Silný charakter v hlavní roli je hodně důležitý a z obličeje Seoka jde znát velká uhnanost, nestabilita a žal. Má dva vtipný pomocníky, kteří maj spoustu komických scén a dojde samozřejmě na nějakou akci i když jí tolik zase není. Tu tvoří jedna honička v autech a především tvrdé, uvěřitelné a hodně brutální souboje, které se neskládaj ze složitější choreografie. Je to víc street fight a hlavní týpek ostatní kosí na jeden, dva tvrdé údery a jde na dalšího. Občas se však vyskytne skutečně výborný moment (jak týpka vzal a mrdnul mu zádama o stůl, nebo proboření stropu s hlavou jednoho bodyguarda jsou fakt destruktivní fatality). S jiným bodyguardem zase má špičkově zchoreografovanou bitku, kde nechybí kopy z otoček na x způsobů - jen škoda, že všechny bitky jsou hodně krátké a chybí zde nějakej WOW fight, jako z Outlaws ten z toalet. Hlavní záporák je fakt slizkej parchant, má docela solidní hlášky a působí jako pořádnej antagonista, což je jedině dobře. Audiovizálně se jedná o větší průměr, za což může i fakt, že tohle je režisérský debut - a však některé zrychlované záběry, či špatný editing si režisér mohl pohlídat. Ještě bych v určitých momentech dopiloval scénář a myslim si, že pro tak závažný thriller, ta komediální složka se zde moc nehodí i když se nejedná o nic trapného - přál bych si mít celej film hodně temný. Chválím ještě soundtrack, film i nabízí pořádný epilog a celkově je to intenzivní snímek.

plakát

Pašerák (2018) 

Eastwood má stále neotřesitelné charisma a je to pořád badass. Skvostně hláškuje, užívá si svojí roli a po hodině jí i naplno procítí do kamery. Jestliže je něco, co tenhle film má, tak je to naprostá sebereflexe jeho charakteru. Už to není děda, co na všechny ukazuje prstem..ve vypjatých rozhovorech neprocedí mezi zuby ponižující nadávku, ale dá druhým lidem kolem něj za pravdu. Taky je to možná poslední jeho film a můžu říct, že odešel na absolutním možném vrcholu. Nepopírám, pár prvků se mi zdá nedotažených, ale ani chvíli jsem se nenudil, bylo to parádní dobrodružství s úžasným soundtrackem a ke konci fungovalo i napětí. Na emoce rozhodně též dojde a hlavně film působí dospěle, old-schoolově audiovizuálem, je zde plejáda známých herců i v menších rolích a z filmu je znát láska k němu. Na pět hvězd mi film sám o sobě nevychází, ale jelikož jsem po té dlouhé době Clinta viděl ve filmu hrozně moc rád a odvedl fantastickou práci, tak budu hodně vstřícný.

plakát

Trojí hranice (2019) 

Ghost Recon: Wildlands? Tohle muselo stát solidní pálku. Scenérie, herecké osazenstvo, audiovizuál. Celá ta první hodina je naprosto super a bavilo mě to sledovat. Affleck je hlavním tahounem celého filmu. Ale je zde tolik nelogických kiksů, nesmyslů a působí to tak předvídatelně, že po té hodině naskočí nuda a nic lepšího už film nenabídne. Akce je z první hodiny dost taktická, zbraně jsou špičkově nazvučený a působí hodně realisticky, ale třeba honička ke konci či scény s vrtulníkem působí jak z jiného filmu. První hodina je u mě za 4*, druhá za jednu. Škoda no.

plakát

Overlord (2018) 

Je to guilty pleasure jako prase, je zde hodně gore, akčních scén, které jsou i perfektně nasnímané a sestříhané, trošku absurdních prvků, trošku toho Wolfensteina a pětice sympatických amíků. Líbil se mi docela velký důraz na stealth v první polovině, aby v té druhé nastoupila krvavá lázeň. Mutantů/zombíků zde moc není a ohledně těch experimentů se člověk moc nedozví, kolem tohohle tématu je to pouze okrajové. Líbila se mi celkově kamera, dost nabouchanej audiovizuál, sem tam výborná hláška a i když je film někdy klišovitý a předvídatelný, neklade moc na to důraz a počet nelogických či otravných scén je hodně nízký. Chválím aj samotný ne-happy end, sice vše dobře dopadne, ale neznamená to že se jede domů :) výprava zaslouží palec nahoru a má to docela našlapané tempo. Když se však na to podívám z kritické optiky, snad ve všech ohledech film mohl nabídnout daleko víc, bohužel se ke konci jen zmohl na sice brutálně intenzivní boss fight - ovšem samotná látka nabízela daleko větší potenciál a tak laboratoř spíš slouží pouze jako kulisa k vybíjené. Přesto jsem se ani chvíli nenudil a za něco takového by se ani Carpenter nemusel stydět.

plakát

Mezi dimenzemi (2019) 

To jsem se fakt obával, že to bude naprostá sračka s nadprůměrnou akcí. Dostal jsem perfektní sci-fi akčňák, se špičkovou choreografií a dost dobrými dialogy. Jediné co bych vyloženě vytkl, je téměř nulový epilog. Skončilo to lehce otevřeně, přesto by mě zajímali nějaké po-události po tom všem. Adkinse zdržují koktáním, ale naštěstí to nepůsobí tolik otravně a v akci má dostatek prostoru, stejně jako badass Andy On. Hned potom, co se jejich cesty protnou, předvedou se společně v akci a potom i proti sobě a sem tam to okoření vtipnou hláškou. Dialogy nepůsobí nijak trapně a na sci-fi béčko to má docela inteligentní nádech. Řeší se tu ohýbání časem/prostorem, napříč dimenzemi, je nám vysvětleno proč alieni unáší lidi a těch bitek je opravdu hodně. Sem tam zazní fajn song a neustále se střídaj lokace. Vietnam je oku lahodící, souboje se odehrávaj pořád někde jinde a i ta přestřelka vůbec nezklame. Celkově vlastně nemám moc co vytknout. Po lehkém zklamání z Triple Threat, fakt nechápu, jak tohle může mít lepší souboje a asi fakt Tim Man musel zachrápat, slovy Lateefa. Bitky maj velkou dynamiku, pružnost, jsou hodně kontaktní, perfektně nasnímaný - žádná rozklepaná kamera, žádný debilní střihy. Navazuje to, týpci přirozeně reagují na údery. Mixuje se zde hodně stylů, přes Jui-jitsu, krav maga až dojde i na escrimu, takže na pestrost, varibialitu a propracovanost si rozhodně nemůžu stěžovat. Tím líp, že souboje působí víc realně a jsou okořeněný nějakým speciálním, akrobatickým kouskem a těch je zde též hafo. Ještě mě docela sral editing flashbacků, kdy se hodně stříhá a epileptici budou rozhodně trpět. Audiovizuálně na béčko je všechno v pořádku a u té fontány mě zaujala velká skladba barev a kamerové filtry. Jako celek, tenhle nářez působí hodně komplexně a jsem rád za to, že jsem měl nízké očekávání. Kdo chce fajn příběh, úžasný souboje, pestré lokace a trošku absurdní příchuť, s otevřenou myslí se na to dá koukat bez psychické újmy a ani jednou jsem se necítil trapně. Navíc má film dobré tempo a nejsou zde žádná hluchá místa.

plakát

Složka 64 (2018) 

Absolutně prvotřídní po všech stránkách. Kdyby to šlo, napálim i šestou hvězdu. Po takové době vidim hlavní dvojici detektivů, společně s Rose hodně rád. Byl jsem naprosto zhnusený ze záporné strany a bál se, že to špatně skončí. Napětí mě lisovalo nepředstavitelným způsobem a cítil jsem tolik emocí - zejména tu nejpřednější - maximální nadšení, díky špičkovým hereckým výkonům, dialogům, inteligentnímu a aktuálnímu příběhu, syrovost na mě dýchala ze všech záběrů a jedná se o audiovizuální žranici. Scéna ke konci, kdy Carl mluví s Assadem v nemocnici o návratu do oddělení, mě po dialogu "já tě taky potřebuju", vyrvala srdce z těla, vymáchala ve vlastních emocí a zejména snad jediný úsměv Carla za celou sérii, znamená pro mě tak moc, že se to ani nedá slovy popsat. Na Journal 64 jsem se díval nadšeně se všemi smysly a zejména srdce bylo naplněné štěstím. Občas se ke slovu dostane akcička, ale naštěstí hlavním tahounem, jest detektivní linie se silnými charaktery. Budu doufat v další případy a zřejmě bych se měl naplno pustit do knížek, stejně nemám pomalu za co utrácet. Čtyři díly venku a jeden je lepší, než ten druhý.

plakát

Trojitá hrozba (2019) 

Nepopírám. Mohlo a MĚLO to bejt lepší. Špičkovej choreograf a čtyři akční mlátičky v jednom filmu, exotické lokace a béčkovej režisér. Audiovizuálně je to průměrné, režie je lehce fádná, ale kamera je solidně těkavá. Souboje nevyužívaj potenciál bejků naplno. Uwais je lehce nevýraznej a musí brzdit. Při tom krátkém fightu s Tonym byla vidět jeho neuvěřitelná rychlost a dynamika, takže je znát že v dalších bitkách je to přizpůsobené k tomu, aby vynikli jeho protivníci, což je škoda. Tony je sympatickej a postará se o dva naprosto neuvěřitelný kopy proti Adkinsonovi. Musel jsem si film stopnout, protože jsem prskal nadšením jak malej kluk. Poslední bitky se Scottem jsou lahůdkové a maj špičkovou choreografii. Adkins v tomhle filmu působí jako terminátor. Hláškuje, má vousy, mračí se do kamery a hodně to táhne nahoru - působí dravě a ten jeho jump na auto z hlavy už nedostanu. Šrotovací mašina. Jai White též solidně hláškuje, je nabouchanej a proti Ikovi předvede vícero solidních chvatů/kopů. Tiger mi není moc charismatický, ale v bitkách se umí ohánět a i s Bispingem nabídnou parádní show. JeeJa v kraťoučké bitce se vyznamená s úžasnou pružností, dynamikou a reflexem. Je tam nespočet hloupostí, ale je to nonstop akční, hrajou tam mojí oblíbenci, je to exotické a má to kulervoucí tempo. Takováhle událost se už naneštěstí nebude opakovat, ale ta rivalita mezi klukama je hmatatelná. Je fakt ale škoda, že tohle si nevzal pod křídla James Nunn, Evans, Florinente, Kaufman či někdo, kdo by z toho všeho vytřískal absolutní maximum. Na čtvrtou hvězdu to dotáhli všechny bitky se Scottem a jsem prostě milej, ale chápu pokud si někdo odnesl zklamání z tohohle filmu. Myslim si, že i scénář měl psát někdo kdo se v těchto klimatech pohybuje. Celkově Triple Threat vyvolává nostalgický záchvat 90s a nabízí plno výborných akčních scén, a však pachuť z nevyužitého potenciálu, špatný scénář a nekonzistence choreografie samotné, mé hodnocení tvaruje jen do lehkého nadprůměru.

plakát

Eminem - Fall (2018) (hudební videoklip) 

Kamikaze je pro mě absolutně nejhorší album Eminema. Ono to není zarepované špatně, prostě po technické stránce tomu není moc co vytknout. Ale kvůli čemu jeho hudbu poslouchám, jsou texty, témata a lyrika. Revival nebylo tak špatné album, a to že tuna kritiky se na to snesla.... to snad platilo o každém jeho albu. Eminema proslavila image uřvaného blonďáka, co zbrojí proti popovým hvězdičkám. Ale i tehdy to vlastně byla sranda a dokázal vyprodukovat i osobnější věci. Jsem fanoušek i Recovery, MMLP2 což jsou pro mě jeho absolutní vrcholy. Miluju Bad Meets Evil album. Na Kamikaze však není ani jeden jedinej song, co by mě něčim zaujal. Eminem vlastně udělal to, co jsem nechtěl - reaguje na primitivní kritiky a zbrojí proti primitivní, new-school hip hop scéně. A proč? Mě nebaví celé album poslouchat, jak někdo nemá rád Revival a jak tihle rappeři ničí scénu. Mě nezajímaj. Vlastně na sílu drolí nadbytečné dějové linky, které s kritikou Revival, nemaj vůbec nic společného. A přitom sám rapuje do těch new-schoolových instrumentálů, které zněj strašně osekaně a stejně. Žádné scratche, pořádné skity uvnitř písničkách, zvuky které tomu dodávali nad rámec, pořádná práce s hlasem. Jen fast rapping a nadávání. Lidi možná chtěli návrat Shadyho, já se však těšil, že po songu Believe, Eminem začne rozebírat témata ohledně kariéry, slávy, soukromí, protože to mu jde nejlíp. A ten diss na MGK mě vyloženě zklamal. Nejvíc vtipné, že Revival byl kritizovanej, jak útočí na Trumpa a najednou, když to je i na Kamikaze, lidem to nevadí, protože kritizuje i ostatní rappery... z mejc oblíbených interpretů se stávaj bohužel ti, kteří se snaží poslouchačům zavděčit a mě nebaví bejt toho součástí.

plakát

Ray Donovan - Série 6 (2018) (série) 

Nesouhlasim. Rayovi dochází dech výrazně a nepomohlo tomu ani zasazení do NY. Je to lehce osvěžující, ale povim vám, nebýt Lieva, kašlu na to. Scénář je primitivní bullshit, působí to hodně nedodělaně, vedlejší postavy a celá rodina Donovanů jsou nudný. Bunch je sice dobře zahranej po emocionální stránce, ale...bože, je to naprostej idiot, se kterým jsem nemohl soucítit. Terr měl pěkně našlápnuto a působil dospěle, ale takhle primitivně si dojebat život může jen vůl. Daryllovo mapování událostí ve filmovém průmyslu je bohužel jen naznačeno a z tohohle tématu by se mohlo těžit více. Mickey je už absolutně mimo a nemá co nabídnout i přes fantastického Voighta. Bridget a její "Nickelback" boyfriend jsou asi nejstrašnější pár. Chvíli mě Bridget překvapovala se svým vývojem, ale když se SPOILER: chce odprostit od táty a radši zůstat s týpkem, kterej prodává drogy a může ohrozit i jí....LOL ok. SPOILER: Týpek co má prostřelenej mozek se ještě plazí, LOL. SPOILER: Rayův výskok z okna, šplh a banda pronásledovatelů s pistolemi, LOL...Mickeyho útěk z nemocnice s Bunchem, LOOOL....hej.. a dost. Tam je tolik stupidních, nesmyslných scén. Už z toho necítím syrovost, špinavost... už cítím, že se tam může stát cokoliv. A ta stará babka co tam jakoby hláškuje tomu nasazuje korunu. Ty nové postavy jsou tak otřesný a současný se chovaj tak nezodpovědně, že mi zde chybí ta Abby…. finále je totálně nevýrazný a nebýt Lieva, nemělo by smysl to sledovat.