Recenze (1 186)
Zootropolis: Město zvířat (2016)
Vtipné, rozkošné, originální - tenhle animák mi sakra zvednul náladu a všem ho vřele doporučuji - malým i dospělým.
The Boy (2016)
Výborně natočený horor, které moc nemusím, ale tenhle se mi líbil, a to hlavně kvůli atmosféře, skvělému obsazení v čele se sympatickou Lauren Cohan, dobrému scénáři, dialogům, prostředí, režii, hudbě - zkrátka vše tu sedělo.
Den nezávislosti: Nový útok (2016)
Druhý ID mě ničím nepřekvapil a naplnil to, co jsem od něj očekával. Bohužel. Příliš mnoho patosu a kýče, místy trapné dialogy, málo originality, do očí nelogickou shodu okolností v podobě "nesmrtelnosti" určitých postav, předvídatelnost děje plus mojí osobní averzi k L. Hemsworthovi, který mi je nesympatický (ačkoliv některé dámy to jistě budou cítit zcela opačně). Naproti tomu vizuální stránka je kvalitní a i přes trapnost některých scén jsem se párkrát taky pousmál. A oblíbil si i postavu Dr. Okuna (B. Spiner). Sečteno a podtrženo - není to propadák, ale průměrná letní blockbusterovka, jejíž spektakulární vizuál si v kině užijete, nicméně já se spíše nudil a podruhé se na to už určitě nepodívám.
Božská relikvie (1986)
Trapné, stupidní, levné, nudné - zatím zdaleka nejhorší film s Jackiem. Ani jeho kousků se tu moc nedočkáme.
X-Men: Apokalypsa (2016)
U mě dobrý... Ze začátku mě sice rozladilo pár trapných věcí a chvilku trvalo, než jsem se začal filmem bavit, ale to nakonec přišlo a nakonec jsem spokojený. Není to přelomové, není to perfektní, je to, jak zde na csfd uvádí spousta komentářů, solidní. A hlavní pozitivum vidím ve vizuální stránce - určitě nelituju, že jsem si pro svůj volňásek do kina vybral právě tenhle blockbuster. A navíc je tu několik bezva postav, "starých" známých v mladší verzi plus několik mužskému oku lahodících - v čele se Sophií Turner a Olivií Munn... Režie nic nepokazila, příběh není zbytečně komplikovaný, hudba nevadí, celkově tedy: fajn zábava.
Svědek obžaloby (1957)
90%/4,5* || Zezačátku mě ten snobský obhájce "sir Willfrid" a jeho herecké pojetí iritovalo, ale tenhle film ze soudního prostředí, které nepatří k mým oblíbeným, ze postupem času stával více a více strhujícím, začalo přituhovat, jednotlivé charaktery byly výborně vykreslené i zahrané a k siru Willfridovi jsem si vytvořil jisté zalíbení. A ten závěr - to byl "twist", jaký se jen tak nevidí. A důvod, proč nakonec dávám 5 hvězd místo čtyř. Billy Wilder prostě znamená kvalitu.
Kamarád do deště II - Příběh z Brooklynu (1992)
Trapné pokračování průměrného prvního dílu, hlavně díky nesnesitelně ubohému frajírkovi Tofimu, špatnému scénáři a nezvládnuté režii.
Captain America: Občanská válka (2016)
4 a půl hvězdy, protože až do fenomenálního střetu na letišti to je pouze "solidní", ukecanější Marvelovka bez silnějších momentů. Ovšem pak: STRHUJÍCÍ zábava. A ten závěrečný twist - člověk se pomalu smiřuje s obvyklým závěrem, když ho záporáček svým plánem překvapí, to mám rád. Jinak souhlasím s postřehy v komentu Toma Hardyho, takže klidně bych sem mohl hodit CTRL+C->CTRL+V. Navíc bych ještě vyzdvihl osvěžující vtipný přínos Ant-Mana a Spidermana. Celkově: Zdařilá Marvelovka, nejlepší ze série Captain America a líbila se mi i víc než druhé Avengers. Už se těším na Dr. Strange...
Velký (1988)
Výborný Tom Hanks, solidní komedie, ale ke konci příliš "kašovité a přeslazené", což přispělo k mému celkovému rozpačitějšímu dojmu po shlédnutí. Také škoda, že některé nápady/scény nepřitlačily více na pilu. Často to bylo "milé" až moc.
Cyril a Metoděj – Apoštolové Slovanů (2013)
Velká nuda. Podivně "usekané". Absence nějakého zajímavějšího příběhu. Všichni mluví jedním jazykem, ať je to Němec, Slovan či Řek - troška titulků by rozhodně neuškodila. Pustit to školákům na DVD v rámci hodiny dějepisu - pro tento účel celkem vhodné, ale filmařsky je to špatný film - od režie, kamery, střihu po nudný scénář.