Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Akční
  • Krimi

Recenze (476)

plakát

Galaxy Quest (1999) 

Jak jen může člověk s nickem "Spock" napsat, že není "úplně skalní fanoušek série Star Trek"?

plakát

2084 (2009) 

Světem se šíří smrtelný vir, který v sobě nosí komáři. Jedno kousnutí a smrt je nevyhnutelná… Lidé se před nákazou uzavřeli do bytů a jsou odkázáni na pomoc zvenčí. Zásoby potravin dostávají jednou týdně a jsou přerozdělovány domovníkem. Jenže od jisté doby potravinové balíčky přestanou dostávat a mezi lidmi se začne šířit panika. Jídlo dochází a domovník, který jako jediný má přístup ke zbytku potravin navíc některé lidi upřednostňuje před druhými… jak dlouho ještě takhle dovedou žít? Kam až dovede klesnout lidská důstojnost kvůli vlastnímu přežití? A jak dlouho už tak vlastně lidé žijí? --- Výborné post-apokalyptické sci-fi, pro které se tak trochu nabízí srovnání s filmem The Divide. Jenže zatímco v The Divide sledujeme (zpracováním podle mě poměrně lacině podbízivý) úpadek morálky, ctnosti a lidskosti; v 2084 už tuhle etapu mají nedobrovolní vězni dávno za sebou. Morálka je na dně, naděje už pro většinu lidí dávno umřela. Jenže ne všichni se doopravdy vzdávají… Tento film mne šokoval nejenom tím, že je prostě skvělý, ale i několika vskutku hnusnými scénami; ty ale nejsou explicitně násilné, fungují i bez toho a to je jenom dobře. Velkou výhodou také je, že u 2084 se divák pouze domýšlí, jak dlouho už tak ti lidé vlastně žijí.

plakát

Mrtvé oči Londýna (1961) 

Mrtvé oči Londýna jsou jedna z nejlepších knih Edgara Wallace a toto zpracování z celé té dlouhé řady filmů také ční hodně vysoko.

plakát

Scream and Scream Again (1970) 

Film se dotýká několika témat, z nichž některá se nejdříve objevují jen v jedné dějové linii, aby se pak na konci spojila v celek. Varování před totalitními režimy a naprostou kontrolou lidstva je zřejmé, stejně tak jako varování před přelidněním a hladomorem, zároveň se tu objevuje i kritika klonování nebo spíš vytváření nadčlověka pomocí medicíny. Tady vzniká otázka, kam až člověk může ve výzkumu v medicíně dojít, kde je ta morální hranice, za kterou by se třeba neměl pouštět… Jak už jsem zmínil, jsou tu dvě dějové linie, které snad mohou působit zpočátku zmateně, ale na konci do sebe všechno krásně zapadne. Nouze není ani o humor, obzvlášť postava detektiva Bellavera je výborná. Docela mne překvapilo o jak seriózní film se jedná, kašlete na známé tváře, o tom tenhle film vůbec není, skoro mám pocit, že adorace trojky Lee-Cushing-Price u některých nezná mezí… Je to báječné utopistické sci-fi.

plakát

Perché quelle strane gocce di sangue sul corpo di Jennifer? (1972) 

Musím zdůraznit, že hlavní ženská postava Jennifer dostává docela zabrat a to jak po fyzické, tak hlavně i psychické stránce... V domě, kde se většina vražd odehraje, bydlí snad jenom lidé s různými tajemstvími, která chtějí před světem – či svými nejbližšími zatajit po celý svůj život. Podle mne je na tomto giallu zajímavé především to, že se režisér dotýká problému, jak většinová společnost nahlíží na menšiny (homosexualita), či na jednotlivce s určitými (třeba tělesnými) problémy. Dále např. pokrytectví společnosti, která sice veřejně odmítá prostituci, ale v podstatě ji tiše toleruje a tedy i podporuje...

plakát

Paranoiac (1963) 

Parádní film od Hammeru, jeden z nejlepších počinů tohoto studia…

plakát

Záhadný Hektor (1964) 

SPOILERY! Tento film se v několika detailech se liší od dalších německých „Wallaceovek“. Za prvé humor zde neleží především na jedné postavě, kterou zpravidla ztvárnil Eddie Arent, ale jednotlivé postavy čas od času předvedou nějakou tu humornou scénku, ať již pouze vtipnou, nebo i s lehkým sarkastickým podtónem. Za druhé je film díky postavě Elise, kterou hraje Sophie Hardy také o poznání lechtivější než jiné adaptace, v několika málo scénách je příjemně svůdná. Za třetí, Scotland Yard nejde jen po zločineckém gangu, ale také po onom záhadném „Kouzelníkovi“ a vyšetřování není jen na jednom hlavním detektivovi, pátrajících postav je tu víc a to je jen dobře. Film uplynul v báječně svižném tempu a závěrečné rozuzlení je chutnou třešničkou na dortu této velmi zábavné adaptace románu Edgara Wallace.

plakát

Milán, kalibr 9 (1972) 

Akční detektivka skrz na skrz prolezlá zápornými typy, nikdo nemůže nikomu příliš věřit, ve hře je 300.000 dolarů, které kdosi z mafiánů během výměny za drogy ulil pouze pro sebe. Hlavní kápo zvaný Americano je přesvědčen, že to byl Ugo Piazza a chce peníze zpět. Ugo, který byl zatčen policií v den výměny, se po třech letech vrací z kriminálu a chce začít nový život, je tak ihned proti své vůli nemilosrdně vržen zpět do kolotoče násilí a brutality. Hodně povedený film, mrtvé nespočítáte na prstech obou rukou, zábava zaručena.

plakát

Seance za deštivého odpoledne (1964) 

Velmi kvalitní britské drama/krimi s výbornými hereckými výkony, obzvlášť představitelky hlavní ženské role, Kim Stanley. Příběh je ve zkratce o manželském páru ve středním věku, který unese holčičku movitým rodičům a zdá se, že tím sledují pouze finanční zisk, ale jen o tom to samozřejmě není. To, že je film černobílý hodně přidá na atmosféře a napětí, a i když jsem nebyl stoprocentně nadšen, zaokrouhlím dnes nahoru.

plakát

La donna del lago (1965) 

Spisovatel Bernard se po nějaké době vrací do městečka v horách, aby se zde setkal s dívkou, služkou v hotelu, do které se osudově zamiloval. Od vlastníka hotelu se ale dozvídá, že Tilde spáchala sebevraždu. Důvody nikdo nezná, jen přítel Bernarda, místní fotograf Francesco, má o sebevraždě jisté pochybnosti a ty Bernardovi sdělí a on se tak rozhodne hledat pravdu o Tildině smrti. Tempo vyprávění je dost pomalé, avšak atmosféra je naprosto výborná; malé městečko postavené u jezera v horách je ideální pro tajemný příběh. Některé scény, například na zasněženém hřbitově nebo u jezera, děj nikam dál příliš neposouvají, za to dávají tušit tragický konec a budí pocit zmaru.