Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Mysteriózní
  • Animovaný

Recenze (474)

plakát

Upíří deníky (2009) (seriál) 

| pozn. pouze a jen v originální verzi s původním zněním! | Kdyby to zpočátku nebylo až bolestivě povrchní, trochu předvídatelné a poněkud vykradačské rozplývala bych se nad neotřele nestupidním seriálem s hororo-mystery prvky hned, ale prozatím z toho mám rozporuplné dojmy, proto si s hodnocením počkám. Ale co musím každopádně uznat k dobru, že každý díl je vcelku smršť událostí, kterými je každá epizoda doslova napěchovaná. Navíc herecké výkony (v porovnání se ságou Twi-shite) jsou nejen přesvědčivější, ale dokonce díky scénáři (zde je patrné, že to nepíše odrostlá sentimentalistka) nepůsobí postavy kostrbatě jako nějací maňásci, k tomu navíc obstojná hudba; ó věštím tím mou guilty pleasure? EDIT 1.SÉRIE: ony vlažné dojmy se mi prakticky vytratily před očima zhruba kolem 5.-6.dílu, kdy to začalo konečně nabírat obrátky a vlastně každá epizoda napumpovaná zajímavými informacemi, docházelo občas až k nečekaným zvratům, předvídatelnost byla ta tam. Ještě sice seriál oplývá ne zrovna působivou vatou v podobě roztleskávacích a mužstevních studentů, vedlejšími příběhy se slabší tématikou nebo americkými školními aktivitami... tudíž když opominu tuto výplň s tím, že něčím to ti scénaristé "zaplácnout" museli, aby se nevytasili s trumfy hned zpočátku, tak jsem si to jednou zase prorokovala jasně - guilty pleasure jak vyšité. [93%]. EDIT 2.SÉRIE: 'People come, people go', i v tomto ražení jde i druhá série Deníků, ovšem ta má nakročeno do temnějších vod, do kterých se postupně začíná nořit a není to zrovna "sadová procházka". Hlubší a rozhodně více emocí nakvašených k parádnímu výboji. Polívčička nám zhoustla tak si doufám, aby další série byla minimálně stejně tak návyková. [99%]. EDIT 3.SÉRIE: Copak by to bylo za jízdu bez Niklause, ten týpek je pro každý špás. Šprýmař, který se stará aby TVD nevyčpěly a neodbočily do telenovelské prohlubně. Drobet dumám nad faktem, že ta "hra, kdo je lepší darebák" postupně obnažuje půlku osazenstva... scénaristé každému dopřejí (alespoň) chvilkovou šarádu. Výtečné, byť jen kostýmní proměny herců, kteří mezi těmi nekonečnými škatulaty kličkují s neskrývaným zápalem. Přiznávám, že jsem se stala více(-méně) zaujatá vůči tomuto (možná lehce zpochybnitelnému) opusu, ale já ráda utíkám od reality a toto se strefilo do černého. Třeba od toho jednou, jako chlapeckým střevícům, odrostu. [97%]. 4. SÉRIE: Minimálně polovina dílů byla "nastavovanou kaší", aby se vyplnilo takřka pár důležitých dílů. Klaus poněkud ztrácí své ďábelské vzezření (což je spíše krokem zpět), aby uvolnil cestu "muži bez tváře" - Silasovi. Na sklonku série sice nastane několik zajímavých zjištění, ale než se k nim prokoušete, uplyne hodně času (tedy jen pro odolné povahy nebo fanoušky). Nicméně "funkci" plní. [89%] EDIT 5.SÉRIE: Tahle série je, dle mého názoru, doposud tou nejslabší; nicméně, těmi silnějšími momenty jsou pasáže s Katherine |SPOILER: manévr z řad scénáristů tuhle postavu, jež v podstatě tento seriál víceméně držela od počátku pohromadě, vyškrtnout nadobro (?) nevidím jako úplně šťastný krok, ale budiž: třeba se na scéně objeví nějaká další silná ženská postava.| Další, obstojnou linkou příběhu je vstup dávno zapomenutého "kámoše" Damona -- jakýsi Enzo, který svou křivdu nenechává jen tak vyšumět, se stává zajímavou postavou. A tím se pomalu kruh uzavírá... nezbytné skoncování se záludným Dr. Wesem je pravděpodobně poslední zajímavou záležitostí, jelikož např. "okénko" Tessa-Silas(-Stefan aj.) je snesitelné jen proto, že se dovídáme krapet o prapůvodu dvojníků. Samotné vyvrcholení série je taky poprvé (až nezvykle) mdlé a plytké, tudíž bude zajímavé, jestli se týmu podaří vylovit něco pozoruhodného a zachránit tak do této doby docela dobře rozehraný seriál, jenž do nynějška oplýval slušným hereckým ansámblem -- a ten ho taktéž i držel nad vodou. Přesto mám pocit, že se oprátka začíná stahovat... [65%]

plakát

Warholka (2006) 

Nelíbilo tečka. Dvě hvězdičky za milý úsměv Haydena Christensena a energii Sienny Miller. Strastiplná cesta životopisem Edie Sedwick mě neoslovila ani trochu.

plakát

Království nebeské (2005) 

Působí to na mě jakoby Ridley pozapomněl utáhnout poslední šroubek, který by to udržel pevněji v základech, mírně se to sype. K tomu navíc svěřil hlavní roli Orlandu Bloomovi, který (zatím) očividně nemá na to, aby vedl celý film na svých bedrech, trochu mu s tím pomáhají kvalitní Liam Neeson a uhrančivá Eva Green, avšak jim není dáno tolik prostoru. Trochu škoda vzhledem k tomu, že se jedná o zajímavý projekt.

plakát

Velký flám (1966) 

"Jeď'te vpravo, člověče, nejste v Anglii!"

plakát

Vražda v Ostrovní ulici (1933) 

Film mi BOHUŽEL připadal beze spádu, spíše průměrné krimi, ovšem se skvělým Jindřichem Plachtou.

plakát

Nouzový východ (2008) 

Odzbrojující konec je bezpochyby to nejefektivnější co lze v tomto sociálním dramatu zaznamenat. Totální rozklad citů a fatální zakončení krize důmyslně vykreslené oběma představiteli hlavních rolí. Kate Winslet opět "koučuje" celý příběh, strhává na sebe pozornost kdykoli je na scéně tím svým minimalisticky hodnotným přednesem. Leonardo dokazuje, že i on je osobnost s charismatem, avšak Kate je Kate - úchvatná jako obvykle i v tomto filmu obtěžkaném těžkostmi jednoho takového vztahu.

plakát

Xiang zuo zou xiang you zou (2003) 

Ji pronásleduje imaginární démon s kosou, jeho pronásleduje reálný démon v podobě nápadnice z nahrávajícího studia. Oba dva se míjejí s takovým apelem, aby je nakonec svedl dohromady vítr, který rozházel její básně do kašny. Trochu filmu ublížilo, že se vytasil s některými trumfy hned zpočátku - dětské míjení a jeho důvod. Ale kompenzace v podobě netuctového děje a držení se ve stejných kolejích až do samotného konce mi zkrátka nedává možnost hodnotit níže. Když si k tomu připočtu jejího nesnesitelného nápadníka doktora, jeho nesnesitelnou (další) nápadnici z fast foodu, avšak oba vskutku originální živelné pohromy a chodící chaos v jednom, plus plátkování půdorysů, bujná fantazie, barikáda WC mísy květinami, vše ruku v ruce se svěžím přednesem přítomných a příjemnou hudbou.

plakát

Twilight sága: Rozbřesk - 1. část (2011) 

Už jsem si chystala jednu hvězdičku, poněvadž s každou další epizodou mi krásně začala jít matematika, konkrétně odčítání. Předchozí Zatmění má nakročeno do "solidního" odpadního segmentu, jelikož se na to opravdu nedalo dívat. Nicméně první třetina tady je opět téměř nesnesitelná, stále se tu opakuje, co už bylo tolikrát omíláno v oněch předchozích pokusech o dobrodružnou fantasy romantiku (jak uvádí žánr). Svatební přípravy, Bella stále na pokraji muk (anebo to tak vypadá), nesmyslné plky vyřčené snad z každé pusy členů klubu Twilight příběhu. Obrnila jsem se trpělivostí čekaje tragičnost na entou. Odliv (dosud nechápaje) nudného sentimentu a vražedného klišé jsem zpozorovala až od početí. A musela jsem masivně popustit uzdu fantazie vzhledem k Edwardově již tolikrát prodiskutované (ne)možnosti zplodit potomka... tudíž když si odmyslím tuto docela relevantní a zásadní okolnost, která irituje nejednoho realistu a NEtwilight maniaka, bavilo mě pozorovat s čím novým (a pateticky zdrcujícím) přijde námět, který by si bohatě vystačil s jedním filmem (na druhou část se budu muset vybavit bezednou sklénkou nějaké ohnivé vody). Navzdory "smrtelně" trapnému Zatmění se alespoň Billu Condonovi podařilo po(z)držet předchozí hrůzu a tím tak balancuje nad propastí zbytečnosti, protože on se na rozdíl od Davida Sladea vyznačuje soustředěním na vážnost situace snímku (pokud je kde čerpat), kdežto Slade byl dosazen na základě jeho akčního curriculum vitae, Condon do Rozbřesku přinesl akce jako šafránu, přesto byla rafinovanější než ta Sladeova. Troufám si říct, že u TW ságy prostě již nešlo čekat nějakou extra-třídu (teenage červená knihovna hadr), ale Condon to způlky dotáhl tam, aby se nemusel za sebe stydět - před ním klobouk dolů. Proto konstatuji, že volba režiséra byla tím nejslavnějším rozhodnutím, které mohlo tuto upírskou limonádu potkat. Do komnat průměru snímek posílám i díky té scéně krveprolití svatebčanů (škoda té snové zdrženlivosti) a tentokrát i snaha o dávku dramatična. Takže když to shrnu a vezmu-li v úvahu, že jde o jakýsi výplach a látka jest určena adolescentní generaci, povedl se tomu Condonovi majstrštyk, snad se v budoucnu oddá serióznějším projektům.