Recenze (125)
Cyber Seduction: His Secret Life (2005) (TV film)
Křesťanská agitka proti pornografii. V roce 2020 působí hodně směšně.
Je ne suis pas un homme facile (2018)
Absolutně nesouhlasím s tím, že by to byla komedie. Je to spíš drama a bere se dost vážně. Pokud nejste ten typ člověka, kterému muž v ženském oblečení přijde vtipný sám o sobě. Jsem cynik, tak jsem čekal větší politickou agitku, ale nakonec je to dost taktní.
Krvavý Valentýn (2009)
Mám podezření, že autoři našli někde Velkou knihu hororových klišé a rozhodli se stvořit experimentální film, ve kterém budou všechna do jednoho. Death by sex, final girl.., A povedlo se. I se slušnými produkčními hodnotami. 35%
Ženy, které tvořily historii (2013) (seriál)
Dojem mi kazí, jak moc jsou to pohádky v hollywoodském stylu. Jasné dobro a zlo (ač historie nic takového nezná), myšlení historických postav je přizpůsobené dnešním hodnotám a není jim umožněno mít špatné stránky... Je škoda, že Hra o trůny je reálnější než dokument o skutečné historii. Co se vizuálu týče, je to bomba, a "příběhový" scénář místo suchého dokumentu je velice příjemná změna. Ale celkový dojem to už nenapraví. 60%
2001: Vesmírná odysea (1968)
Je z toho vidět, že někdo protahuje krátkou povídku na celovečerní film. Silně doporučuju přeskočit prvních 35 minut, protože jejich děj lze shrnout jednou větou ("Vědci najdou něco divného na Měsíci") a žádnou z postav z tohoto úseku už neuvidíme. Zbytek filmu je roztáhnut na asi trojnásobnou délku scénami o ničem, všechno je tak pomalé, až se mi z toho chce spát. Proklikávat se tím nebo zrychlovat. Je to škoda, protože to málo, co zbyde (řiďte se mými radami a zkouknete to za slabou hodinku) není špatné. Jen se měli méně držet předlohy a trochu zhustit scénář. 35%
Kapitán Phillips (2013)
Nechápu, kde se po celém světě berou ta skvělá hodnocení... na akční film směšně málo akce, na drama příliš ploše vykreslené postavy, na thriller příliš málo napětí... jack of all trades, master of none. Možná bych to ale i dokázal filmu odpustit, kdyby to nebyla taková nuda! Film jsem musel dokoukat natřikrát (přestřelená stopáž taky moc nepomohla) a nikdy jsem necítil ten pocit "co se stane teď?!". A to o filmu nic hezkého neprozrazuje. 30%
Need for Speed (2014)
Místo Vina Nafty a jeho kámošů, tak strašně drsných a kůl, až je mi z toho na zblití, tu máme odlehčenou verzi typického fláku o undergroundových závodech... nebo ne? JASNĚ ŽE NE! Tohle je totiž jízda podle Need For Speed takových, jaké bývaly kdysi - nadupané tisícikoňové supersporty si to drtí třístovkou po úzkých okreskách a policajti se marně snaží si neupustit do gatí. Nářez. 90%
Zprávař: Příběh Rona Burgundyho (2004)
Na Zprávaře se dá dívat, ale bohužel se dopustil největšího hříchu, kterého se komedie dopustit může: nebyl vtipný. Tvůrci si dali práci s tím, aby divákovi sdělili, že "stát se může všechno", ale z naprosto šílených situací nedokázou vytěžit téměř nic. A narozdíl od Ameriky, "haha, jsou to sexisti" v Česku asi příliš nehrozí. Protože polovina Čechů sexisti jsou i dnes a druhé polovině to přijde přestřelené. Smůla. 50%
Opravdová kuráž (2010)
Jeden z lepších westernů, ale ačkoli mám problém s dlouhými filmy, tentokrát bych asi paradoxně vytkl, že stopáž mohli trochu natáhnout. Nebyl ani čas pořádně představit postavy, klaďase i záporáky - byť scénárista se snažil. Celkově jsem měl pořád pocit nelítostného realismu a o život postav jsem se tedy skutečně bál. Konec... byť oceňuji odklon od typického hollywoodského happyendu, přišlo mi to poněkud vynucené. Jakoby scénárista chtěl za každou cenu vyrobit něco originálního, až to vyznělo naprosto nepatřičně. Byly by to možná i čtyři hvězdy, kdyby se vystřihlo posledních pět minut a konec zůstal nejasný. 65%