Recenze (23 165)
Jsouc na řece mlynář jeden (1971)
V Československu sa za totalitnej éry vedeli tvorcovia pekne vyblázniť. Toto je nekompromisne drsná a pre sentimentálne povahy ( a samozrejme deti ) ťažko zdolateľná jazda.
Left 4 Dead (2011)
Pri tomto shortíku musia mať hráči menší orgazmus. Len ja, neznalec, som tu zaregistroval HALO a MORTAL KOMBAT. Ale o čom som to vlastne chcel? Zombie žáner je už pomerne dosť v kríze a toto fan dielko je už sedem rokov staré, čiže začiatok konca začal už dávno. Takže, starí dobrí Romero, Fulci a jeho italo bráškovia.
Bitva o Alžír (1966)
Hovorí sa, a je to pravda pravdúca, že v každej vojne trpia hlavne nevinný. Pre civilistu je nemožné odhaliť, kde a ako to začalo. Bolo najprv vajce, alebo sliepka? V každom prípade je extrémizmus sprava aj zľava neprípustný. Strhujúci, masívne zrežírovaný a k niečomu väčšiemu odhodlaný snímok, ktorý ponúka dravejšiu akciu a drive, aké nám ponúkajú dnešné politické akčné thrilleri.
Hra na válku (1966) (TV film)
Zrejme to v tej dobe bol dosť odstrašujúci príklad, pretože od 45teho sa už nič podobné nestalo ( zatiaľ ). Myslím, že tento hrôzostrašný pseudodokument by sa mal v súčastnosti premietať všade tam, kde niekoho svrbí prst nad tlačítkom.
Geometria (1987)
Očakávania veľké, ale tu nejde ani tak o formálny prednes, ako o to, že raz hlúpy, vždy hlúpy. Takže z hororového hľadiska priemer, obsahovo štýlové.
Toxymoron (2005)
Je trochu scestné kritizovať dielo školáka, ktorý síce má svoju víziu, ale zatiaľ ju nevie pretaviť na plátno. Ale čo už. Nuda a šeď.
Deus Irae (2010)
Nič exkluzívne som nezhliadol. Na krátkometrážny horor to má výborné gore, ale mňa tých niečo viac ako desať minút nudilo. A viac mi to svojim prístupom k látke pripomenulo Carpenterových UPÍROV, ako nejaký film o exorcisme.
Olympiáda Tokio (1965)
Kon Ichikawa sa s týmto olympijským dokumentom vizuálne pekne vymazlil. Ale stále ide len o športové podujatie, ktorým veľmi neholdujem a tak ma zaujal skôr dizajn tejto Olympiády, od módy súťažných dresov, až po techniku. Záver je ale pre mňa zároveň trochu smutný, pretože tieto hry stále vznikajú s jedným jasným posolstvom. Mierom medzi rasami, pohlaviami, sociálnymi vrstvami a vierovyznaním. Toto bolo pred 54 rokmi, v čase keď to bolo vo svete nahnuté o dosť viac. A predsa sa nič nezmenilo, ľudstvo bude stále trpieť pre svoju arogantnosť a hlúposť a nepomôže tomu ani desať olympiád za rok.
Fakta v případu pana Hollowa (2008)
Originálna filmárska exhibícia, kde na vytvorenie napätia stačí 5 minút a dopodrobna nasnímaná fotografia.
Duke Nukem (2010)
Zííííííps, a to si práve o tom všetkom myslím.