Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Sci-Fi
  • Horor

Recenze (27)

plakát

Milada (2017) 

Nenechte se odradit místním slabím hodnocením a komentáři stylu: Hlavni hrdinka jen recituje robotické promluvy, nebo že scénář uráží divákovu inteligenci a polopaticky vysvětluje ... Film opravdu významně stoji na citátech Milady, které jsou dechberoucí a nadčasové. Milada je skvěle vykreslena, jako morálně neuvěřitelně silná, pevně zakotvená ve svých názorech a na veřejnosti vždy vyrovnána žena. Což se muže zdát neuvěřitelné, chvílemi až nadlidské, ale ona taková opravdu byla. Film mnoho politických souvislostí nevysvětluje a zabývá se hodně rodinnými vztahy. Ideální je si přečíst alespoň stručný životopis Milady Horákové, ale i dalších postav např. Plamínkové, klidně i po shlédnutí filmu (to vám bude opravdu do pláče). Myslím, že se vyplatí vybrat si verzi v originálním znění, tedy v angličtině.

plakát

Sex ve městě (1998) (seriál) 

Seriál boří zavedené předsudky a stereotypy, stejně tak se bohužel jiných stereotypů drží. Hranice mezi feministkou a slepičkou je tu leckdy tenčí než dentální nit. Spoustu skvělých nápaditých a vtipných dialogů střídá hromada trapných a křečovitých scén.Všudy přítomný konzum je tu skoro k nepřežití a hlavní hrdinku snáším jen s velkým sebezapřením. Přesto nebo právě proto nikdy nenudí. Podívaná to určitě není pro každého a především, každý správný macho to nerozdejchá. Rozhodně se ale nejedná o průměrnou, neoriginální a nebo zbytečnou nic neříkající podívanou.

plakát

Star Trek (2009) 

Moderní Star Trek, jelikož se dnes slovem moderní rozumí přecpané akcí, přecpané efekty, se slaboučkým příběhem a nucenými hláškami. Tomuhle chybí to, co startrek dělá startrekem. Jakési nadčasové morální dilema, které obvykle tvoří pevný bod kolem něhož se děj obtáčí. Sice bývalo morální hrdinství hlavních hrdinů často úsměvné a hodně naivní, ale právě to startrek odlišovalo a mě bavilo. Dřív jsem se obával, aby tam byla alespoň nějaká ta pěkná akce. Teď se bohužel budu obávat, aby tam bylo i něco jiného, než jen ta hloupá akce. Startrekovým vrcholem pro mě zůstává a nejspíš i zůstane Voyager.

plakát

Sylvie (2003) 

Tak tahle porce smutku mě zasáhla. Někdo zde může vnímat Sylvii jako semetriku, žárlivku a bůhví co ještě. Jakmile však pochopíte, že to nejsou žádné rozmary, ale boj o vlastní život, je snímek o to tíživější. Ke konci už jsem, s vlastně nesympatickou hlavní hrdinkou, soucítil a snad dokonce pochopil její nepochopitelné chování. Stejně tak pocity z jejího manžela se ve mně celý film měnily, až na konci přešly od zloby k lítosti. Výborný herecký výkon Gwyneth Paltrow. Alespoň mě tedy přesvědčila a to především při Sylviině tvůrčím vrcholu jdoucím ruku v ruce s vrcholící depresí. Já mám prostě rád snímky, kde se v průběhu mé pocity z hlavních hrdinů mění. Komu tohle ve filmu nestačí ať na tenhle nekouká, protože jinak je nejspíš docela nudný.

plakát

Útěk do divočiny (2007) 

Škoda, že ve filmu chybí obyčejné problémy, které se vyskytnou když nemate v kapse ani floka. Proč to vypadá, že projít Amerikou a stejně tak sjet divokou řeku je tak snadné jako dojet stopem k babičce? Sean Penn diváka prostě nechce unavovat obyčejnými problémy, problémy obyčejného přežití. To v mích očích film značně poškodilo. Takové putování připomíná spíš reklamu na cigarety. Chybí mu syrovost a reálnost. Aby toho nebylo málo tak v druhé pulce je supertramp tak uvědomělí, že se to dá jen těžko snášet. Ale toho si tu všímá kde kdo a tak o tom psát nebudu. Na druhou stranu, pěkná je ta část s autobusem a konec je vyloženě zdařilý. Z průměrnosti to supertrampovi u mě nestačí.

plakát

Wall Street (1987) 

Jedna se o ten druh filmu, kdy po prvních patnácti minutách víte jak bude celí děj probíhat. Čekáte tedy zbylých 110 minut jestli vás snad něčím nepřekvapí. Ne nepřekvapí.

plakát

Nepohodlný (2005) 

Hlavní nosným prvkem filmu je milostný příběh okouzlující dvojice a to ne jen tak obyčejně podaný. Překrásný vývoj úhlu pohledu na postavy je dech beroucí a emočně velmi vypjatý. Vyprávění není klasicky z objektivního pohledu a tak předkládané informace křiví realitu do pro jednoho z páru nepříznivých barev. Z postupem času a odkrývání detailů se však misky vah milostné,partnerské či etické viny převažují na opačnou stranu a zas zpět. Až příběh vrcholí tragedií průzračně čisté lásky sevřené ve spárech prospěchářsky sobeckých přátel, politiků, úředníků, prostě bělochů. Tato romantika však ještě jako bonus rozehrává politické drama celo civilizační hloubky, jež má ve filmu neméně prostoru. To se již bohužel nepodařilo tak výborně zpracovat a trpí řadou chybiček. Jednaní části postav v této dějové lince je často nevěrohodné a jejich charaktery překvapivě se měnící. Nakonec všichni jakoby zpytovali svědomí a zkalené vody se tak pročistí až k jedinému bobku. Opravdu krásné záběry africké přírody se většinou líbezně prolínají s poetikou filmu.Však někdy se to vymklo z ruky a vloudily se do scén kdy působí zbytečně okázale a samoúčelně.

plakát

Faunův labyrint (2006) 

Závan čerstvého vzduch v podobě naturalisticky vykreslené pohádky. Baví hned několika způsoby, přiková snad každého k židli povedeným smícháním žánru či výbornými hereckými výkony. Mě však nejvíc bavilo přemítání zda se opravdu jedná o pouhou fantasy, či jestli se z toho nevyklube jakási Lynchovina. Bohužel jsem se nakonec, dle mé logiky musel, přiklonil k fantasy což pro mě bylo trochu zklamáním. Kdyby mi pan režisér nechal ještě o kus více prostoru pro fabulaci dal bych plný počet.

plakát

Transformers (2007) 

Byl jsem připraven? Do kina jsem vplul s maximálně utlumenou mou racionální i logickou složkou. A však připraven jsem nebyl! Před očima se mi totiž rozprostřela vyloženě dětinská podívaná. Nejen že mi přišla všudy přítomná akce trestuhodně nenápaditá, ale při boji transformersů mezi sebou i vysloveně nudná. Většinu času jsem vůbec nevěděl kdo do koho midlý, kdo se po kom válí, prostě zklamání. I ty opravdu ojedinělé dobré akční scény, jako ta v poušti, jsou v mžiku rozcupovány nešťastnou režijní onanií, jež musí záběry přímo ze vzduchu, odhalovat člena super rasi pateticky se zmítajícího před hrstkou amerických hrdinu. Naštěstí jsou akční scény lemovány vcelku zdařilým humorem. Ten si bere na mušku především samu hloupost filmu a tak se mu v celku tuto slátaninu bez hlavy a paty daří odlehčovat na koukatelnou úroveň. O stupidním scénáři se nemá cenu rozepisovat. Bez výborné akce tak zůstav jen sexy slečna ohnutá přes supr bourák, a to je žalostně málo. Raději si příště odfrknu u jiné hovadiny a nad Bayem definitivně lámu hůl. Jo a tři miliardy Kč mi rozhodně nepřijdou jako směšně malá částka.

plakát

Shutter (2004) 

Fungující horor, který sází především na všudy přítomné lekačky. Vcelku zajímaví námět však tvůrci degradují nedodržováním vlastních nastolených/nenastolených pravidel. Příběh je zde odsunut na vedlejší kolej a tak vylézání ohavné potvory zpoza něčeho postupem času začne nudit. Mezi bezduchými scénami (s duchy:-) se však najdou i opravdu vydařené kousky při kterých běhá mráz po zadech. Nápadité scény se tak ve filmu válí jako blýskavé střípky mezi hromadou bordelu místy i hodně zapáchajícího. A jelikož se z těchto střípků nic kloudného složit nedá, znovu bych se v tom brodit nechtěl. Postraší však nezaujme.