Recenze (1 243)
Kletba bratří Grimmů (2005)
Jsem asi úchyl, ale neurazil mě, přestože mám za sebou (kdysi) dost seminářů o pohádkách a mytologii, Grimmy jsem pochopitelně četl i v neupravené staré němčině, vyznám se v souvislostech, mám rád starší Gilliamovy kousky a tak. S tímhle režisér asi nemohl ve velké mašinerii nic moc dělat, a přesto se mu povedlo solidně potměšilé dílko.... I když mi přijde, že se mohl trochu krotit, vyhodit Pryce, Stormarea i Headey a vést vše trochu komorněji... -- ale přesně to mu nejspíš produkce zatrhla.
Ghost Rider (2007)
Ta ženská se mi líbí (v obličeji, ty prsa jsou trochu moc), od Cage jsem si nic nesliboval, protože žádný herec není.... tak jsem čekal, že půjde o bezproblémovou trojhvězdičkovou zábavu.... no ale bylo to trošku topornější a nelogické, a efekty mě skoro uváděly v smích...
Tetsuo (1989)
Švankmajer na silně nelaskavý způsob. Ten příběh na cca 2 věty jsem sice pochopil, ale nepochopil jsem, proč ho točit, proč ho točit tak dlouhý, proč ho pustit do světa ani proč na něj vlastně koukat.... Na můj vkus moc a moc l'art pour l'art, který mi nepřinesl nic krom potvrzení, že mají někteří lidé divný vkus a možná to i snad považují za umění a ne manýru.
Shogun Assassin (1980)
Je velmi vtipné, že tohle měla B. B. v Kill Billovi jako bed-time story :) A naopak je zajímavé, že brutální slepenina ze seriálu (brutální střihem i obsahem) tak dobře funguje... Jinak.... před Tomisaburem jsem si dokonalého mistra boje s mečem představoval dost jinak než jako obtloustlého tatíka v letech -- ale je to naprosto přesné, a z toho člověka jde hrůza, zejména ve scéně Daigorova výběru nebo odmítnutí podvolit se...
Titan A.E. (2000)
S jistou znalostí japonské animované školy mé nároky poněkud vzrostly :) a za víc než ** toto být nemůže -- muselo by být trochu neprovařené a nepředvídatelné...
Hannibal - Zrození (2007)
Bude částečný SPOILER!!!! ... tedy potom, co napíšu, že jsem čekal větší průšvih, že na druhou stranu ten kluk to zahrál výborně, ALE je Hopkinsovi bohužel hrozně nepodobný.... A že tentokrát to bylo o něčem ale úplně jiném, a bylo to plné přesvědčivých a dobrých, ale i trapně laciných scén... Jo a ten trochu-spoiler: Nepřijde vám, že jsou evroamerické filmy, co se týče japonského kulturního vlivu, nějak úchylně trapně stejné? Chlap potká Japonku, oblíbí si ji a přisvojí si ji na sex a podobné věci? Já už jsem takových filmů viděl TOLIK!!! Ach jo... :-/ Na druhou stranu, moje učitelka japonštiny, ta se mi líbí hodně 8-D
Jája a Pája (1986) (seriál)
Někdy touhle dobou už mi jako děcku šíleně vadil FIlipovský, který bral kvůli prachům prostě ÚPLNĚ VŠECHNO. A když se pak pitvoří úplně v každém filmu....
Monstrum z galaxie Arkana (1981)
umělecké kvality "blbé", ale jinak ten film je krásně šílenej...
Příběh žraloka (2004)
Velmi špatné. Možná, že kdybych byl nekritický hiphop-fanda a černoch z Brooklynu, že bych dal hvězdičku, možná i dvě. Film, který by určitě lépe fungoval nekreslený a "nezvířátkovaný".
Poslední samuraj (2003)
Suverénně namyšlené herectví Cruise jako vždy zabraňuje ponořit se do příběhu. Teda aspoň mně, spousta lidí si to asi užila nehledě na znásilněnou historii a naprosté nepochopení tvůrců, jaké postoje k ostatním ti samurajové měli a jaké byly jejich hodnoty (bušidó). Nápověda, tak trošilinku malinko obráceně. (Co dopihele měl jako znamenat ten ultradebilní výrok o rozdání zlata lidu??). Ale jasně, jestli chcete patetickou, vykalkulovanou pohádku - vykradení Tance s vlky se zpomalenými pseudoromantickými cool záběry a jako obvykle roztálou japonkou, co je k mání, klidně na to koukněte. A budou to žrát i japonci coby osobitou fantasmagorii, jak je vidí na západě :-) Vysoké hodnocení hlavně za hudbu a japonskou estetiku.