Recenze (1 243)
Profesionál (1981)
Film nehodnotící, nepodsouvající názor a interpretaci... Vynikající přímočarý Belmondo a Hossein bez pitvoření... Sedící pointa...
Ohnivé oči (1984)
Schématická klišovitá nuda. Zřejmě totálně zvoraný scénář... Nejméně dvě hvězdičky (ano, počítat umím) dávám za razanci, s jakou jim ta roztomilá holčička nakopala pr***e. Ale to je tak všechno.
Troja (2004)
Převyprávět Illiadu bez bohů je jako převyprávět bibli bez Boha. Ne že by to nebyl zajímavý pokus, ale jaksi ztratíte hlavní důvod dění... A je z něj tupá akční řachanda.... kterých je 12 do tuctu (narozdíl od Illiady, která se čte již 2500 let). Asi tak -- film standardní zábava pro masy, a zmíněné pojetí mě trochu otrávilo a sejmulo další hvězdičku.
Kanibalové (1980)
Že je něco nechutné, syrové a šokující, ještě neznamená, že je to dobré... Ani na "filmařině" v tomto filmu neshledávám nic, za co bych mohl hodnocení zvýšit.
Zelená míle (1999)
No přemýšlej, chlape, jak z toho vydojit ještě další slzy? - No a co kdyby to byl černoch jako slon? - Myslíš? Ale jo, to bude i politicky korektní, žejo? - No a pak bychom tam mohli dát nějaké zvířátko, co třeba myš, to na lidi dost zabírá, hele tenhle marketingovej průzkum. - No dejme tomu, ale jestli to nevyjde na zkušebních promítáních, tak tam narvem nějakého ptáčka, vem si Shawshank Redemption... - Jo, to je fér. No hele, a ještě by tam mohl být někdo sadisticky umučen, chápeš, musí to téct proudama! - Jo a mohlo by to být vtipný, co tam vrznout manželský sex? - Jo to je fakt dobrý, ale musíme říct Hanksovi, ať se pořádně šklebí. - No ten se šklebí i tak, to je tutovka. Jo a Rockwell vypadá slizce, toho využijem, ne? - Hm, no jen aby z toho nevylezla splácanina... Uděláme to mysteriozní! - Jo a co nacpat tam věčný život... nebo aspoň hodně dlouhý? - No nevím, ale když myslíš...
Stalker (1979)
Film jsem viděl v době, kdy jsem 1. měl velmi v oblibě Strugacké, z jejichž románu film vychází (ale...) a 2. v době, kdy jsem již viděl Solaris a Nostalgii. Docela dlouho mi nesedlo, že je o něčem výrazně jiném, než kniha, byl jsem až zklamaný... Nicméně pak jsem podlehl hypnóze a naprosto mě dostal. Jen nevím, zda bych ho zvládl vidět podruhé :-) /// update po mnoha letech: zvládl a znovu nádhera...
Aeon Flux (2005)
Studené, odtažité, sterilní. Skvěle provedené NĚKTERÉ triky -- ale film by měl nechat v paměti víc.
Solaris (1972)
Film se mi zdá býti ještě lepším než kniha (Lem v ní utkvívá příliš v technických popisech planety, které jsou pro ústřední konflikt filmu, beznadějný boj svědomí a konečné smíření s osudem, zcela podružné). Naopak zde... Pokud jdete do kina s cílem odpočinout si od starostí a vymýt si hlavu, nemůžete se hůř splést. Tento film podporuje mozkovou činnost :)
Vzpomínky jako kapky deště (1991)
Proti tomuhle jsou v "našich" tzv. "filmech pro děti" strašně překrouceny a okleštěny jejich problémy.... Přijde mi, že se tam jde skutečně dost do hloubky, co trápí 10-11 leté holčičky -- kluci se jim smějou kvůli menstruaci, zlomky jsou nesmyslné a v životě je nebudou potřebovat, starší sourozenci jsou zlí resp. rodiče preferují sourozence, zelenina k obědu je humus.... a tak. Líbilo se mi to na 5* i přes tu těžkou prvoplánovost a ne-úplně "líbivost" současné dějové linky...
Kocour v botách (1969)
Velmi kvalitní pohádka, opět raný Miyazaki... a také šla u nás stejně jako Doubutsu Takarajima s českým dabingem v TV na přelomu 70. a 80. let. Btw. (král) Lucifer má stejnou tlamu jako námořník Dongoroth v Conanovi, chlapci budoucnosti :)