Freemind

Freemind

darek jedzok

okres Karviná

homepage

34 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 13 26 38 50
    • 21.4.2011  15:05

    Na filmy s Al Pacinem si začnu dávat pozor. Jeho brilantní herectví a monumentální charisma mnohdy zastíní fakt, že celý film jako takový je naprostý odpad - a právě "...a spravedlnost pro všechny" pro mne navždy zůstane tím nejlepším důkazem. Snesl bych nudnou kameru, seriálovou hudbu a pár příšerných hereckých výkonů (přímo vulgárně přehrávající právník Jay) - největším průšvihem tohoto filmu je ale scénář, který prakticky ... není. Děj tvoří lavina hluchých míst, rozvláčných dialogů bez jiskry a gradace, akční okamžiky postrádají jakýkoliv smysl a vlastně se jen povalují v tom naprostém vzduchoprázdnu. Scénáristické peklo, doslova. Celou dobu jsem čekal, že to zachrání závěrečná Pacinova řeč - ta se sice zákonitě změnila na "herecký koncert" (kolikrát zde o něm byla řeč?), z hlediska obsahu a vystavění scény šlo ale opět o promrhanou šanci, celý film končí bez pointy, resp. s pointou tak stupidní a nenápaditou, že ani nestojí za řeč. Ach jo, když si pomyslím, že režisér dvou mých nejoblíbenějších muzikálů natočil takový paskvil ...

    • 29.4.2008  18:54

    Tak tohle bylo hodně slabé. Kdyby tam za něco stály alespoň ty 3d animace, tak tomu dám o jednu hvězdičku víc, ale i ty byly k ničemu. Líbili se mi masožraví ptáčci, ale to je asi tak všechno. Kdybych si zaplatil lístek do kina, tak se asi vyfackuju.

    • 11.2.2014  13:48

    Mám k tomu naprosto stejnou výtku, jako k "Hotelu Rwanda" nebo "Chlapci v pruhovaném pyžamu" (i když "12 let v řetězech" oba tyto filmy technicky mnohonásobně převyšuje). Genocida/holokaust/otrokářství jsou krutá, krvavá, smradlavá, prohnilá témata - proč je někdo proboha přetavuje do uhlazené, napudrované podívané? Tenhle přístup prostě považuju za nechutnou estetizaci násilí a je to pro mě jasná známka toho, že tvůrcům nejde o správnou věc, ale o dojení slziček a talárků. Rád si někdy přečtu Northupovu knihu, z filmu jsem si odnesl víceméně jen to, že v Louisianě jsou hezké krajinky.

    • 16.2.2020  22:26
    1917 (2019)
    ****

    Na úvod jedna rada - na tohle jděte do kina, vážně. Je to jeden z filmů, který na malé obrazovce prostě nevynikne. 1917 je uhrančivý průlet bojištěm první světové, který jde nekompromisně na tělo a ani na chvíli nezastaví. Je to taky jeden z těch filmů, které sestávají prakticky výhradně z nezapomenutelných scén, které by jednotlivě zachránily několik horších projektů (past v bunkru a hned potom letec na farmě, mrtvolná hráz u třešňových sadů a hned nato recitál v lese, závěrečný sprint podél fronty...). Kdybych si ale musel vybrat jen jednu, tak by to byl útěk nočním městem osvětleným jen světlicemi a záblesky výstřelů. Vizuální orgie. Dvě hodiny utekly jako nic, na konci máte pocit, že byste si měli spláchnout z oblečení bláto, krev a kousky hnijících kamarádů. Nechápu, jak touhle srdcařinu někdo může srovnávat se Spielbergovým uhlazeným, sterilním a pompézním Ryanem.

    • 24.3.2013  13:07

    Epochální veledílo a - říkejte si co chcete - dost možná nejlepší film všech dob. Téměř tříhodinová monstrózní nuda, Mont Everest na celuloidu, dokonalý šperk vybroušený pološíleným perfekcionistou, podobenství filozofa s kamerou, ultimátní umělecký záměr, audiovizuální řež. "Vesmírná odysea" dodnes oslňuje a dráždí a dal bych levou plíci za to, abych se mohl vrátit v čase, usednout v hledišti kina na její první projekci a poslouchat rachot padajících čelistí. Kubrick je Bůh.

    • 10.12.2009  23:11
    2012 (2009)
    **

    Emmerich je pologramotný vidlák s kamerou, proto se vcelku divím, že to tentokrát neskončilo tak, jak bychom od tohoto vesnického idiota světové kinematografie mohli čekat. Jak jsem psal někde jinde - celek se drží osvědčeného scenáristického schématu, který Spielberg vynalezl již před 30 lety. Schéma je následující : úvod, nemaj se rádi, bum, bum, bum, vlhká dětská kukadla, bum, bum, bum, maj se rádi, konec. Co dál? Rozměr devastace je sice impozantní, ale místy diváka překvapí zmrvené digitální efekty. Herci se snaží vymáčknout z karikaturních postav co to vleze - posté se přitom ukazuje, že Harrelson opravdu, ale opravdu neumí. Nemůžu říct, že bych to celé prospal, na to tam bylo příliš mnoho bum-bum, pevně ale doufám, že se na to již podruhé nebudu muset dívat.

    • 30.11.2013  10:30
    25. hodina (2002)
    ***

    Spike Lee mi nikdy moc nešel ... 25. hodinu mě poměrně zajímala, ale nevím, zda to není jen obrovskou mírou citací ze Scorseseho, atmosférou Velkého Jablka a několika osvěžujícími obrazovými postupy. Přesto je to ale Leeův nejlepší, nejdospělejší film a za to si ty tři silné hvězdy zaslouží.

    • 7.11.2011  15:34
    3 (2010)
    ****

    Do posledního okamžiku jsem si nebyl jist, zda jde o něžný pohled na zmatené vztahy a zmatenou sexualitu jedné generace nebo o jejich krutou karikaturu - a myslím si, že tato nejednoznačnost je záměrná. Tykwer je mi ohromně sympatický tím, že na rozdíl od mnoha jiných kultovních tvůrců nerezignuje na experimenty a kontroverze, nezakademičtěl, ještě stále si dokáže hrát. Taky proto si mě opět získal, kluk ušatá. "Drei" je výtečná, invenční a místy vcelku vtipná podívaná - proto se nevylekejte roztěkaných 10 minut na začátku filmu, pak to opravdu stojí za to.

    • 16.1.2012  17:59
    3 Idiots (2009)
    *

    Možná by mě ty tři hodiny bavily, kdybych mohl hádat, kde se mám smát. Bohužel i tento požitek mi tvůrci odepřeli, když každý humorný prvek doprovodili trefným hudebním akcentem. Pijoooong! Huiiiii! Dršššššš! Dodatečně mě zahřál u srdce fakt, že dobrá polovina point byla nasbírána ze vtipů, které jsem prvně četl ve školních časopisech ještě před sametovou revolucí. Celé je to dojemné i zábavné zároveň - asi tak, jako když vidíte zakopnout kalkatského sirotka. Pijoooooooong!

    • 18.2.2008  09:25

    Po dlouhé době jsem byl nadšen z horroru. Už od začátku je vidět, že to nebude jen obyčejná upířina. Režisér vůbec nerezignoval na citlivé ukázání vazeb mezi obyvateli malého městečka, o to více pak zamrazí první údery bestií. Sice tam je několik trochu trapných okamžiků (příšerky by mohly míň kecat), ale jinak ... možná to bylo proto, že hlavní zloduch mi připomínal jednoho neoblíbeného profesora, ale masakr městečka mi přivodil husí kůži. Bestie jsou rychlé a tiché jako stín a když propukne první a největší vlna vyhlazování obyvatelstva a kamera pomalu propluje nad městečkem, je to opravdový, (trochu sadistický) požitek. V rámci žánru bych snad dal i pět *.

    • 24.3.2007  08:42

    Nikdy jsem nezastíral, že mám solidní úchylku na vizuální stránku - kulisy, kameru a střih - která mohla mé hodnocení slabého filmu klidně zvednout o jednu nebo dvě hvzdičky. Tady jsem se ovšem nažral k prasknutí, orgie jak má být. Kašlu na patos, kašlu na tendečnost, Snyder má prostě mistrovské oko. Ne, není to umělecké veledílo - je to prostě filmařská technika a vizuální stylizace dotažená na hranici možností. Tedy to, s čím začaly reklamy, s čím poprvé uspěl Matrix a to, u čeho pak pohořely stovky zkušených i nezkušených filmařů - všechny ty Aeon Fluxy, Ultra Violety, celá série SAW, remaky japonských horrorů, Bourne atd., atd., zkrátka - všichni ti, kteří si myslím, že to stačí "trochu prostříhat" a plácnout na objektiv barevný filtr a zbytek se "nějak poddá". Tady je to ovšem jiné. Tohle je vyšší liga. Tohle je Sparta.

    • 4.6.2014  09:18

    Jako byste ukázali opici originální 300 a pak jí dali do ruky kameru, aby natočila pokračování. Navenek to někdy vypadá podobně, je tam taky hodně krve, ale nemá to žádnou dřeň, žádný obsah ani nápad, celé je to ploché a sterilní jako pitevní stůl. Tuhle bídu nezachrání ani topless Eva.

    • 3.2.2008  13:28

    Jak westerny příliš v lásce nemám, tohle byla pecka. Silný scénář, bezchybná technika, výteční herci. Jen ten konec byl dle mého gusta trošku přitažený za vlasy a málo vygradovaný, ale co, není každý den posvícení.

    • 2.1.2008  23:56

    Nakonec jsem se rozhodl dát o bod méně, protože nemám rád, když někdo se mnou cíleně manipuluje. Od určité doby (zhruba od Hotelu Rwanda) nemám rád "dojemné filmy zachycující závažné sociální problémy". Když chcete upozornit na problém, natočte o tom dokument. O holokaustu natočí dojemný film každý druhý břídil a jelikož jde o závažné téma, tak se nikdo neodváží ani ceknout. Toto rumunské dílko je naštěstí natočeno dost slušně, atmosféra je hezky vygradovaná a technicky není co vytknout. Takže mínusy jsou dva - za prvé viditelná snaha zdeptání diváka za každou cenu. Na hlavní hrdinku je hnusný úplně každý, koho chudačka potká, v Rumunsku se snad nikdo neusmívá a nepomáhá. Za druhé - scenář. Jeho autor si mohl trochu máknout a dodělat pořádnou motivaci pro děvčata, aby se vyspala se zlým doktorem. Takhle to vypadalo skoro, jako by se mu Otilia odevzdala, aby měla svatý klid. Navíc se některé scény strašně táhnou (i když místy je jasné, že šlo o záměr, aby se divák víc vcítil do hrdinčiny situace). Smíené pocity, trochu zklamání. Příště fakt ten dokument, rejžo.

    • 29.1.2016  17:28
    45 let (2015)
    ***

    Slušné vztahové drama lehce bergmanovského rázu. Ústřední motiv iracionální žárlivosti a bezmocnosti v souboji s dávno mrtvou sokyní je naprosto perfektní nápad, takže jsem se ani trochu nenudil; naopak - užil bych si to víc, kdy byl děj ještě o něco pomalejší a protkaný jemnějšími nuancemi. Celkem ale spokojenost, spravil to chmurný, otevřený konec (prý "happy end" - svatá prostoto!).

    • 30.12.2013  15:19

    Přes bezchybné technické provedení a osobitý půvab brežněvovského obočí budoucí paní Polanské je "Frantic" nakonec jen mírně nadprůměrným mysteriozním thrillerem. A všichni víme, že Roman má na víc.

    • 16.1.2012  15:29
    50/50 (2011)
    ***

    Souhlas s woodym. V disciplíně klišoidních romantických filmů lze tento snímek považovat za příjemně osvěžující, ale jak víte - mezi slepými jednooký králem, berte to jako vítězství v paraolympiádě. Snadno zapomenutelný zážitek.

    • 14.11.2009  10:48

    Nenávidím romantické komedie, tady jsem ale nějakým zázrakem vydržel - a rozhodně ne proto, že se tvůrci chtěli tak křečovitě vyhranit oproti pravidlům tohoto pokleslého žánru. Několik zajímavých osvěžení a místy nenásilný humor mi pomohly zkousnout Zooey Deschanel, Meg Ryan nového tisíciletí, bakelitovou panenku s rybím pohledem.

    • 14.12.2019  22:04

    Nekoukatelný, infantilní výblitek týpka, který se nikdy neprobudil z devadesátek. Kameraman s Parkinsonem, "Carmina Burana" v techno verzi, ostřelovač na skejtu, každou vteřinu dva střihy a dva barevné filtry. To vše během úvodních 10 minut. Jduvenblejt.

    • 9.3.2015  09:01
    71 (2014)
    ****

    Místy trochu nepřehledný, ale snad o to poutavější nezávislý akčňák z brutálního prostředí irského konfliktu. Normálně mám sice vyrážku z ruční kamery, mohli taky vystřihnout posledních 15 minut filmu (povinný artový dojezd), stejně to ale stojí za to - scény honičky po ulicích, exploze nebo závěrečného kličkování po činžáku mi určitě jen tak nevyprchají z hlavy. K tomuhle filmu se vrátím.

    • 24.10.2008  17:38
    96 hodin (2008)
    *****

    Kašlu na to, dávám plný počet - z části proto, abych to povznesl nad (dle mého názoru) velmi, velmi přeceňovanou Bourneovskou trilogii. Tohle je syrový, průzračně čistý, oldschoolový, adrenalinový zážitek - zhmotnění definice pojmu "akční film". Překvapivá volba Liama Neesona coby nemilosrdného mstitele byla zábleskem bezmála geniální intuice - tleskám.

    • 29.1.2013  09:13

    Druhý hrnec polívky uvařené na stejných kostech. Mdlé to bylo, nechutilo.

    • 6.10.2010  00:59
    A-Team (2010)
    ***

    Mám pocit, že se někdo snažil kopírovat remake Italian Jobu - pokud ano, tak vcelku neúspěšně, protože filmu chybí jiskra, spád, třenice mezi jednotlivými postavami. Ale co - čekal jsem, že to bude mnohem horší. Nenáročná, zábavná kravinka.

    • 16.5.2014  01:41

    No ty vole, to zas bylo ... Nevím, jestli mám litovat, že se té látky nechopil Kubrick, nebo být rád, že si nezprasil filmografii takovou kryplárnou. Spíš se přikláním k první možnosti, protože velká část těch prepubertálních blbin nese jasný Spielbergův rukopis - jakmile na obrazovku vjedou neonoví lovci na motorkách s gumovými psy už ten film prostě nelze brát vážně. Celá pasáž s lovem robotů a představením pro rednecky vypadá tuctově a jednorozměrně jako béčkový horror z hlubin osmdesátých let, je hrůza jak nízko může klesnout režisér považovaný za vizionáře a klasika. Upřímně - je to jeden z nejhorších, nejhloupějších a nejhůř natočených sci-fi rodinných filmů, jaké jsem kdy viděl. Styď se, Stevene.

    • 8.3.2014  09:00
    Aberdeen (2000)
    ****

    Road movie je dost pofidérní žánr - v naprosté většině případů dopadne jako nesourodý slepenec okamžiků bez dramatického oblouku a pointy. Právě proto přitahuje jako magnet scenáristické břídily, kteří si můžou splácat dvouhodinový, bezkoncepční tok myšlenek a říkat tomu "záměr". "Aberdeen" patří k těm nečetným šťastlivcům, kterým se z té potenciální nehody podařilo vymanévrovat - i když to bylo párkrát o fous. Hodně mu v tom pomohly bezchybné výkony Leny a Stellana v hlavní roli a uhrančivá Preisnerova hudba, hlavní linku příběhu zajímavě obohatila postava dobráckého řidiče kamionu (Ian Hart). Mínusem je trochu nedbalá psychologie Kaisy, která v jednotlivých segmentech "nelícovala" (trochu zmatený motiv s prací a šéfem, naprosto zbytečná a rušivá opilecká scénka v autě a v nemocnici). Po škobrtnutí v závěrečné čtvrtině ale přichází poměrně silný, i když trochu kýčovitý konec, takže plná spokojenost. Dobro došli na Jadran. Uzavřu kruh: Je jen málo road movies, na které mám chuť se kdykoliv podívat ještě jednou - tohle je určitě jeden z nich.

    • 11.10.2012  12:21

    Je to paskvil, ale v podstatě zábavný. Asi v tom smyslu, v jakém je znásilnění v podstatě sex zdarma. Dvě hvězdy za pár originálních akčních scén.

    • 12.8.2007  14:13

    Jsem rozežrané, cynické a hnidopišské h*vado, se kterým hned tak něco nehne. Tady jsem se ovšem - už nevím po jak dlouhé době - řehtal jako kůň a doslova se těšil na každou další vteřinu. Chci to vidět ještě jednou, hned. Dost možná nejlepší černá komedie, kterou jsem kdy viděl.

    • 9.6.2010  23:52

    Roztomilá dobrodružná romance o tom, kterak stará panna nalezla zalíbení v prostořekém kapitánovi africké kocábky. Toť vše - nenáročná zábava a velmi příjemné setkání hned s několika významnými postavami filmu 20. století. Bylo to hezké, ale že bych to musel vidět dvakrát ...

    • 5.4.2013  05:58

    Špionážní filmy nesnáším, ale zde jsem podlehl. A rád. Nechme stranou Michaela Caina (i když tento film prakticky odstartoval jeho kariéru), kašlu taky na banální, dnes už vcelku úsměvnou zápletku. Jakkoliv scénář jako celek není žádné terno, jednotlivé scény jsou až bolestivě vyšperkované, a to jak obsahově, tak esteticky. Ani bych se nedivil, kdyby se ukázalo, že "Ipcress File" patří do top 10 Davida Finchera - film je doslova zaplaven experimentálními úhly a pohyby kamery (můj favorit je záběr shora přes objímku stropní lampy), dialogy a hlášky jsou podány nasucho, britsky, s až nafoukanou precizností. Stylovka a polozapomenutá perla.

    • 21.10.2010  01:36

    Snímek, který udal směr celému žánru, ale po více než deseti letech už začíná trochu zapáchat, ne-li přímo smrdět devadesátkami. Přesto se jedná o nejlepší díl celé série - nejen proto, že zde není ani slovo navíc, ale také díky tomu, že na režisérské židličce seděl normální, slušný řemeslník, a ne Paul "piju-kafe-s-amfetaminem" Greengrass, takže celý film nevypadá jako epileptický záchvat, ale jako solidní akční trhák s inteligentní dynamikou.

<< předchozí 1 2 3 4 13 26 38 50