Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Dobrodružný
  • Animovaný

Recenze (136)

plakát

Wednesday (2022) (seriál) 

Wednesday je historicky nejoblíbenější z Addamsových, takže sledovat její roky na střední je zajímavé. Je tradičně chladná jak mramor a milá ve své ironii. Jenna Ortega převzala štafetu po dokonalé Christine Ricci se ctí, ale marná sláva - psychokukuč pro Wednesday typický moc nenatrénovala, spíš naopak - jeji Wednesday je velmi civilní. Samotný seriál je stará dobrá filmařina pro náctileté v každém svém ohledu. Příjemně ubíhající děj s pozvolnou gradací a překvapivým rozuzlením. Nechybí archetypy vedlejších postav jako kámoška, sokyně, sympoš, láska, kamarád,....Pozitivní taky je, že děti mluví a chovají se přirozeně, tak jak je v jejich věku běžné. Prostě všecko tvoří dokonalý komplex. Tim Burton navíc vdechl seriálu svoji verzi hravé temnoty a její uvěřitelnosti - něco, co fakt zoufale chybělo Potterovi. Nutno uznat, že seriál je hype, Netflix si vždycky tak nějak vybere svého favorita pro určité období, kterému věnuje nadstandardní PR péči, ale v posledních letech se jedná o fakt příjemný seroš pro mládež, u kterého se nebude cítit blbě ani dospělý.

plakát

Duna (2021) 

O existenci Duny jsem věděla, ale nikdy ji nečetla a ani neviděla předchozí adaptace, nicméně je to sci-fi, takže jít do kina byla povinnost. První, co mě zaujalo byl vizuál - od überbarevných a cyber sci-fi posledních let se jednalo o osvěžující záležitost. Výprava byla na velkém plátně dechberoucí - jak jednotlivé planety, tak technika. Hudba zajímavá, netradičně se netahaly smyčce a zněla dostatečně nepozemsky. Fajn nápad byly prostřihy na snové pasáže, kde Zendaya vypadala jako princezna. Casting byl fajn - "Aquaman Ronan" Duncan tradičně sympaťák, mladý Paul taky bezva, stejně jako zbytek osazenstva. Jediné mínus byla jen menší interakce mezi nimi. Doufám, že dvojka klapne, protože takhle má vypadat pořádná sci-fi - bez pomrkávání na diváka, s pořádnou výpravou, zajímavé postavy a hlavně silný příběh.

plakát

Loki (2021) (seriál) 

Loki je takový malý hajzlík, který je shodou náhod sympatický a má naprosto typově přesného představitele, takže na seriál jsem se těšila, ale fakt mě to nebavilo. Pár světlých okamžiků by se sice našlo, nicméně nebylo jich tolik, abych si tenhle skvost pustila znova. Výprava evokovala starší seriály z 90. let, dějová linka byla sice zajímavá, ovšem vydržela by tak na 90 minutový film, na seriál je to málo, násilně šroubovaná (self)love story taky nic moc, až konec za něco stál, ovšem zůstal otevřený, jelikož značka sype. Lokimu víc sedí role vedle Thora, kdy se špičkujou, sám prostě netáhne a Wilsonův Mobius jako sidekick nestál za nic, navíc mě neskutečně iritovalo, že Wilson mluvil s blahoskloným chraplákem, jak kdyby vyžahl půl flašky Metaxy. Druhé sérii dám šanci, ale pokud to pojede ve stejných kolejích, tak sorry Loki, asi se přidám do týmu Thora.

plakát

Městečko na pobřeží (2021) (seriál) 

Jak dopadne hlavní linka seriálu Městečko na pobřeží je jasné od prvního okamžiku, kdy se ústřední dvojka hluboce vzájemně zadívá do očí, přesto cesta k tomuto konci je plná milých i smutných okamžiků, kdy se zájmem pouštíte jeden díl za druhým, byť stopáž jednoho odpovídá délce celovečerního filmu. Mezi ústřední dvojkou je navíc naprosto dokonalá chemie, ne ani tak jiskření, jak naladění se na sebe. Na seriálu chválím výpravu, mile nablblý soundtrack, poukázání na fakt, že i těžkej borec občas někoho potřebuje a hlavně takové ty sekundové momenty, např. když si slečna zubařka sedne automaticky vedle své lásky, byť si to zatím nechce přiznat, i když jí židli připraví jiný frajer anebo když v obchoďáku bezděčně kouká po pánských věcech. Vztah ústředních hrdinů je sem tam jak na houpačce a až se konečně dají dohromady, je hrozně hezké sledovat, jak i 35letí dacani zblbnou. Mnozí tady poukazují na dětinskost v chování hlavní hrdinky, kdy se dělá seznam, co všechno chce s partnerem udělat, ale pro mě je to roztomilé, je šťastná a chce si začátky vztahu udělat s partnerem zábavné a hezké, navíc je to Jižní Korea - po drilu ve škole dril v práci, na vztahy nulový čas, takže fakt nejde srovnávat pětatřicítku u nás a tam. Byť je ale sem tam třeštidlo, je to vždy ona, kdo udělá první krok. Ale zpět k seriálu - do 9. dílu děj pěkně odsýpá, pak měl ale dostat volnou ruku střihač, protože na můj vkus by o dva díly méně neškodilo. Kromě ústředního páru hrdliček sledujeme i osudy ostatních obyvatel městečka, které se během 16 dílů značně posunou a jsou zajímavým zpestřením hlavní linky. Rozuzlení 3 záhad městečka bylo shrnuto do posledních dvou dílů, kdy si uvědomíte, že svět je malý a o náhody tu není nouze a že když se dva mají potkat, potkají se.

plakát

Není čas zemřít (2021) 

Těžko hodnotit. Řemeslně perfektní film - výprava, akce, zvuk, kamera...žádná nuda, ale už to není Bond. SPOILER Pravý Bond by se totiž nikdy antikoncepční chyby nedopustil, natož jako anglický gentleman s Francouzkou. A i kdyby k tomu došlo, vyřešil by to jako chlap buď žalobou na popření otcovství anebo šekem. Jenže to by udělal pravý Bond, který je pod drnem už nějaký ten film. Místo něho sledujeme v bondovkách modrookou blonďatou lopatu s vyholenou hrudí, co má emoce rozhašené jak stará baba po maratonu filmů Rosamulde Pilcher. Škoda, bondovky byly vždycky záruka oddechové ale inteligentní zábavy, akce a břitkých hlášek. V poslední době se ale přibližují spíš stylu Mission Imposible. Holt skončila jedna éra, uvidíme, co bondovky nahradí.

plakát

Venom 2: Carnage přichází (2021) 

Ani nevím, proč téhle disneyovce (opravdu ne marvelovce) dávám 3 hvězdy. Příběh byl předvídatelný a lineární, bez jakýchkoli mikroodboček, postavy ploché jak prkno, vtípky jalové s ratingem snad i pro kojence, výprava odbytá. Herci se sice snažili, ale když je scénář jako z pera žáka sedmé třídy, tak by toho moc neuhrál ani Clint Eastwood. Stopáž odpovídala kvalitě, takže se jedná o nejkratší marvel..ehm.. disneyovku všech dob. Film i tak těžce doklusával do očekávaného finále. Mít o pět minut déle, jednalo by se vyloženě o agónii. Andy je dobrý Glum, ale na režii talent prostě nemá. Chyběla gradace děje, jediný zapamatovatelný záběr, nápad... na druhou stranu, mít 12, tak jsem nadšená - super jízda s oblíbeným antihrdinou, co dopadne dobře a nemusí se přemýšlet, CGI v pohodě a i ta Mischelle se dala. Tož za 3.

plakát

Alita: Bojový Anděl (2019) 

Bylo to vizuálně hezké, ale. Ale prostě mě to nebavilo, a to se u sci-fi prakticky nestává. Jak jsem psala - vizuál pastva pro oči, souboje přehledné, Alita je milá a tam kde má být zase ďábelská (jako ten fialový skřítek v Kick ass), jenže to je asi tak všechno. Prostě film nemá pořádný dramatický oblouk, obsahuje plno nelogičností, které až nasírají (proč proboha Hugo a ten týpek, co vypadal jak Feri, při potyčce, kdy se všechno podělá, neutekli? A proč tam Hugo vůbec lezl?). Romantická linka byla milá, ale Tom Hanks kdysi řekl - sebelepší animace nezachytí esenci polibku - a měl kluk ušatá pravdu. Nezachytí. Dalším nedostatkem byl timing scén - něco se táhlo a něco zbytečně odhrkalo, např. výprava do Pustiny si zasloužila třeba i scénku nějakého blbnutí party...a bylo toho víc. Prostě mi to přišlo jako ze seriálu udělaný film, kdy tu vatu, co navozuje realičnost a díky nímž si utváříte k postavám vztah, vypustíte a necháte jenom nosné prvky, což při 2 hodinovém filmu fakt není třeba. Zkrátka - technicky dokonalé, ale emočně ploché.

plakát

Jak vycvičit draka 3 (2019) 

Závěrečný díl mé srdcové trilogie. A taky ukončení celého mého oblíbeného univerza, kdy na tenhle film nenaváže žádný seriál. Co k tomu říct. Příběh je vskutku nejslabší z celé trilogie, ale to byl neduh i série BTTF, jenže i tak je to pořád kvalitka. O nádherné animaci, kdy vidíte každý Škyťákův rašící vous, asi nemá smysl mluvit. Nemá smysl mluvit ani o výtečném soundtracku, který obsahuje známé motivy. A dechberoucí létací scény, kdy vrcholem je Škyťákova a Astridina návštěva Skrytého světa, ani nezmiňuji. Humoru je taky dost, i takového na hraně (Valka je trochu jako Stifflerova máma), Rafana zas puberťácky prudí, s Bezzubkou cloumá láska. Holt nám hrdinové dospěli a hormony pracují... Akce závěrečné bitvy je přehledná, ovšem ne tak velkolepá jako v jedničce. Má totiž jiný cíl než ukázat jen velkolepý boj. U tohohle filmu šlo totiž především o emoce a důstojné zakončení příběhu. A emocí je na konci hodně - každý najde své místo, kam patří, ukončí se příběhové linky a jedna z nejkrásnějších filmových sérií se uzavře dokonalým záběrem na to, jak to má být a jak je to správně. A vy jenom zamáčknete slzu, protože to bylo naposledy, kdy na vás Bezzubka mávla z plátna křídlem. Tak jsme zvědaví, co Dreamworks, kteří touhle sérií převálcovali v mých očích Pixar, vymyslí dál.

plakát

Láska padá z nebe (2019) (seriál) 

Wow, tak tohle se mi hodně líbilo. Musím říct, že mě nalákal slib nahlížení do Severní Koreje po jihokorejsky, takže jsem čekala bžundu. Nestalo se. Byť je tam několik srandovních okamžiků, je KLDR zobrazena až překvapivě citlivě a s úctou. No, nedivím se, nikdo nechce rozpoutat konflikt, kdyby se tenhle seriál náhodou dostal do rukou severokorejských a jak jsme viděli - oni na telenovely koukají. Je vidět, že tenhle seroš je vlajková loď  - výprava, scénář, soundtrack, který perfektně doplňuje scénu a casting - hodně povedený casting, a to u všech rolí, včetně dětí, kdy si až člověk říká, že ty naše třpytky by tam měly jít na školení. Pochvala za výborný herecký výkon se ovšem netýká ústřední dvojice, protože ta tu zamilovanost nehrála. Ti dva si ji prožívali a fakt by byl zázrak, kdyby to dopadlo jinak než že dnes spolu v reálu vychovávají prvního synka. Ta chemie mezi nimi byla cítit víc než když člověk vyleje savo. Ale ať jen nechválím, seriálu by tradičně slušela kratší stopáž. U každého korejského seriálu je to to stejné, od určitého okamžiku se začnou táhnout. Ne že by děj vyloženě nudil, ale zmizí příjemný rytmus a seriál se stane rozvláčným až rozbředlým, což se zas spraví až ke konci. Také nesmí chybět hlavní hrdina, který je tak trochu povoláním syn a tradičně - osud. Nicméně přiznám, že flashbacky aus Switzerland byly řemeslně pěkně provedené, zvlášť s tím hudebním podmazem. Přes všechna klišé K-dramat, ale jednu věc Korejcům nikdo neupře, nevím, jak to dělají, ale mají úžasný cit zachytit takové ty malé věci, které jednak prohlubují vztah postavy a diváka a současně dělají seriál uvěřitelnějším.

plakát

Ovečka Shaun ve filmu: Farmageddon (2019) 

Sci-fi a ovečka Shaun je kombinace, která se neodmítá. I když je vám tolik, kolik je. A stejně je věk jenom číslo, že jo. Takže mezi bandou usoplenců s jejich dospělým doprovodem jsem srdnatě vlezla do sálu. A bavila jsem se celou dobu - spousta odkazů, vtípků, narážek... Ten typ filmů, který si užijete na maximum, pokud máte už něco nakoukáno. Bezva relax. Pět nedám jen proto, že mi animace emzajdy přišla vzhledem k zbytku trochu odfláklá, ale to už rýpu. .