pytlik...

pytlik...

Vatikán

14 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 17.2.2015  22:03

    Pravda, děje povídek byly řidší než spodky Varla Frištenského, nicméně díky rozhovorům mezi oběma manželi se člověk nenudil. Buď se bavil, pokud se špičkovali, nebo mu naskakovala husí kůže od hlavy až po nejspodnější část zad, když milostně laškovali. Jinak Švormové to slušelo, Valovi taky, i když pravda, trochu (víc) sportu by mu neuškodilo. Navíc prokázal nevšední talent, dokázal najít na Švormové paruce šedivý vlas

    • 14.2.2015  09:44

    Z filmu jsem viděl jen půlku, takže logicky dávám pouze poloviční hodnocení. Nejvíc mě mrzí, že nemůžu v komentáři prozradit konec celého příběhu, což jinak s oblibou dělávám, ale co se dá dělat no. Aspoň tedy pár poznámek, které spoiler dokonale nahrazují: a) jednalo se spíš o nudný dokument než o komedii b) chudák Taťjana, její přehnaný projev dokazoval, že si z ní režisér udělal legraci a namluvil jí, že hraje v antické tragedii c) jak nemám rád Vaculíka, tady mi ho bylo líto, s tou jeho rolí od první chvíle trapně zamilovaného mladíka by nic neudělali ani taková herecká esa jakými bezesporu byli Menšík, Sovák, nemluvě už vůbec o Ferenci Futuristovi d) nevím, proč lidi nadávají na socialismus, ok ok, v obchodech se sice nedal koupit toaletní papír a banány, ale zlaté vejce ano, a co je lepší, ha? e) nejlepší výkon samozřejmě podala ona slepice snášející zlatá vejce. Ještě že se toho nedožili magistr Kelly a Skota, z vědomí, že i obyčejný kur domácí má lepší výsledky než oni, by je okamžitě kleplo. Pořád mi vrtá hlavou, jak to ta slepice dělala? Musí v tom být nějaká magie, protože pravda, zlato se vyskytuje všude, ale pouze v minimálním množství, takže kdyby ho měla louhovat z potravy, trvalo by jí to určitě pár tisíc let. Taky by mě zajímalo, jestli by se dalo takové vejce jen tak rozklepnout o pánvičku, tenké zlato je spíš měkké, možná by se jen tak promáčklo. Každopádně by to stálo za pokus, tak mi prosím někdo jedno takové vejce pošlete, nebo radši pár tisíc, já to vyzkouším a pak dám z Baham vědět. f) jooo, tak tohle je ten film, který přinutil Colomba a Kojaka spojit síly a přestoupit na stranu zločinu, si společně objednali nájemnýho vraha, aby odpravil režiséra, scénáristu a Taťjanu. A já se jim nedivím, být srovnáván se Zemanem, ať už tím Medveděcká myslela kohokoli, by vytočilo i chladného Larryho, muže, u kterého se nervy za normálních okolností vůbec nevyskytují.

    • 12.2.2015  13:55

    Film bezesporu zaujme lyričností, svou výtvarnou, pohybovou a hudební stránkou, třeba na takový Menšíkův tanec s čápem člověk nezapomene do smrti. Po stránce dějové je to trochu horší, po stránce ideové pak nejhorší. Chápu totiž toto dílo jako jasnou Jasného snahu podlézat komunistům, páč se snaží vsugerovat divákovi, že rudá barva je tou nejlepší. Přitom, proč by měla být zamilovanost největší hodnotou? Vždyť se jedná o pouhopouhé zamžení mozku, sloužící ke slepé reprodukci, která žádný smysl nemá. Navíc, tento cit má i obrovský destrukční potenciál, vede mnoha vraždám, sebevraždám, dokonce si vysloužil zcela přiléhavé přirovnání k moru, ničícího vše, co se mu postaví do cesty. Pro mě zkrátka tento pud stojí na žebříčku nejníže. Naopak, takoví lháři jsou povětšinou roztomilí, plní fantazie, člověk si s nima užije spoustu legrace. Drobní zloději jsou zase pravým požehnáním pro ekonomiku, protože okradení si musejí pořídit věci nové, a tak podporují růst HDP. Navíc si uvědomme, že v té době v podstatě žádné jiné způsoby na oživení výroby neexistovaly, neboť ČNB se svými prosíravými metodami se ještě měla dlouho pohybovat na tzv. houbách. No ale zpátky k filmu, obsazení se také povedlo, Werich opět neodolatelně dlabal salám, takže i ten nejzarytější vegetarián se nad sebou musel zamyslet, Brodský ještě ve věku, kdy jeho tvář nepřipomínala šarpeje (ale už to bylo jen tak tak), noo a krásná Vašáryová... její měkce slovensky vyslovovaná čeština působila neodolatelně, její tvář taky, jediná škoda je, že jistý objevný článek vyšel až v r. 2009...

    • 9.2.2015  14:21

    Těžko můžu dát lepší hodnocení filmu, kde mi byl hlavní hrdina vrcholně nesympatický: a) jednak zjevem typického šprta (ok, ok, za to nemůže, když se jednalo o životopisný film), brýle, pisklavý hlas, a ač z japonštiny umím akorát aligatóóó, zdálo se mi, že má nějakou špatnou výslovnost, jako by si k tomu všemu kapku šlapal na jazyk. Navíc hodně hulil, a to dokonce i pod nos tuberické manželky b) svými postoji a myšlenkami - nejdůležitější pro něj bylo postavit nové a skvělé vojenské letadlo, a vůbec ho nezajímalo, že ho tehdejší rozpínavé Japonsko určitě nemíní použít pouze pro svojí obranu. Stejně neuvažující byla i jeho manželka, která mu gratuluje k úspěchu, a neuvědomuje si, že kvůli jejímu manžílkovi a jeho letadlu zahynou tisíce a tisíce lidí. Čili naoko slušní a hodní občané, ale ve skutečnosti důsledky své činnosti předčí masové vrahy. Divím se, že si Mijazaki vybral zrovna tohle téma, holt asi už Japoncům otrnulo. Ostatně se vsadím, že i Němci za pár století budou oslavovat Hitlera, protože národy jsou bohužel nejvíc pyšné na to období dějin, kdy zabíraly největší území, ne na období, kdy se obyvatelstvu žilo nejlépe.

    • 9.2.2015  09:45

    No, původně jsem dal odpad, ale protože měl Werich nedávno ty 110. narozeniny, nebudu tak krutý a jako dárek mu nadělím jednu hvězdičku. Snad ho to potěší. I když tedy nevím, za co by si měl tenhle film vyjma těch narozenin vyšší hodnocení zasloužit, je zoufale nudný, utahaný a nevtipný.

    • 8.2.2015  09:05

    Tak jako ok, že to dílo nenadabovali, mám taky radši filmy v původním znění, ale sakra, pustit ho bez titulků, to nevychytali, zvlášť když se jedná o zcela raritní řeč, kterou nebyl schopen rozkódovat ani gugl translator. No teda abych tu aplikaci nepomlouval a gugl mě nežaloval, po půlhodinovém úsilí se jí podařilo přeložit část monologu Bohouška Záhorského na téma sociálního zabezpečení ("přežil jsem císaře pána, Masaryka, protektorát, ale důchod mi dal teprve stolař!"), ale upřímně, kdyby se jí to nepovedlo, bylo by to tak nějak lepší (to si dědek neuvědomil, že v dětství a mládí by ten důchod nepobíral ani za komančů?). Film jsem nebyl schopen dokoukat, zvlášť po té lovecké vložce, kde myslivci prokázali, že jsou divní nejen proto, že na rozdíl od jiných mužů mají péro na klobouku a né v kalhotách.

    • 1.2.2015  08:04

    Celkově dost o ničem, humoruprosté. Nejvíc mě zaujal onen schraňovatel příborů, ubrousků a všeho ostatního, ten to určitě dotáhl daleko, třeba až na prezidenta, hlavní kvalifikaci na to měl.

    • 1.2.2015  07:57
    Včera dnes bylo zítra (amatérský film) (2014)
    **

    Pronikavá obžaloba neekologického konzumního chování, kdy se kvůli jednomu párku pořídí celé prase.

    • 30.1.2015  12:24
    Interstellar (2014)
    *****

    Můj druhý zhlédnutý snímek od tohoto režiséra a musím říct, že Nolan udělal od svých zmatených a nudných filmových Počátků velký krok kupředu. I kásting se mu podařil líp, né že by tedy McConěco působil ve všech situacích zcela přesvědčivě, ale ani nechci vědět, co by v jeho roli předvedl herecký hujer diCaprio. Film dokázal v podstatě v každém okamžiku poutat mojí pozornost, a dokonce sem tam jsem se i dojal, což se mi stává tak maximálně dvakrát za deset let. Pravda, některé věci mi přišly ne moc logické, ale nevím, jestli je chyba ve mně nebo v autorovi (planety v okolí černé díry se asi pro život, jak ho známe, kvůli tvrdému záření moc nehodí; nevím, jak by mohlo vyřešení gravitační rovnice pomoci Zemi, kde byl hlavním problémem nedostatek potravin; lidstvo v tísni by nejspíš neškrtilo výdaje na vědu, ale naopak je co nejvíce zvýšilo, protože jedině v technickém pokroku vězí jakás takás naděje na nalezení východiska; no a co se týče konce celé detektivky, který mám v úmyslu nyní prozradit… jako že Zemi nakonec spasí láska, tak ta idea mi teda přijde hodně vykloubená, protože když ten počítač dokázal hejbat ručičkou na hodinkách po tatínkovi, proč by nedokázal rovnou hejbat ručičkou tý dcerušky, popř. sám vést pero a všechno na papír napsat. Anebo mohl sbalit nějakou tiskárnu a přesvědčit ji, ať to nějak vytlačí, třeba i s pěkným grafem, ale to už bysme do toho vlastně znova zamotali lásku, tak to né.) No ale stejně mně při sledování filmu pořád přicházelo na mysl, že Nolan ještě stále nedospěl k onomu vrcholnému poznání, k osvícení, nad které už nic lepšího není… že totiž, pokud by se naskytla ta krásná příležitost, že by mohl být celý život z povrchu zemského vymazán, je nutno po ní skočit a okamžitě ji využít… neboť jen zničením veškerého života se zničí i veškeré utrpení. A né se ho snažit zachraňovat, to je úplný nesmysl.

    • 30.1.2015  10:40

    Jeden z těch slabších Burianových kousků, který se zdlouhavě táhne a kde hustota vtipu na metr čtver..tedy úsečný filmu dosahuje velice řídké úrovně. No a protože mě snímek celkem nudil, já zase budu nudit ostatní a otevřu si tu takové malé lingvistické okénko. Např. mnoho lidí se domnívá, že "ostrostřelec" znamená, že Burian střílel přesně, že měl ránu jako málokdo. Jenomže to by se musel jmenovat "přesnostřelec". Ostrostřelec znamená, že měl povolení používat ostrou munici, narozdíl od ostatních, kteří si směli do pušek ládovat pouze náboje slepé. Které se tehdy ještě správně a logicky nazývaly "tupé". Jenomže komise byly zahlceny žádostmi od začátečníků, kteří by rádi tu počáteční fázi přeskočili a chtěli hned výhody zkušených, protože se jim z neznámého důvodu nelíbilo označení "tupostřelci", takže se to vyřešilo šalamounsky, přejmenováním těch neškodných nábojů, a zelenáči začali být na oslovení "slepostřelci" naopak hrdí, protože za a) cech lepičů měl tehdy ještě zvuk a dokonce i vlastní erb, na kterém byl zobrazen samec od slepice, tj. slepič b) z nového názvu se dalo soudit, že umějí střílet poslepu (což mimochodem umí každý, ale trefí se jen málokdo).

    • 24.1.2015  08:04

    Socialismus musel bejt fakt úplně jinej (a zlatej), nám se zloději na vedoucích místech vůbec neosvědčili.

    • 18.1.2015  08:32

    Ne sice příliš humorné, ale tak perfektně zahrané, že ačkoli jinak párky vůbec nejím, teď jsem spořádal všech pět nožiček, co jsem našel v lednici (jeden párek byl asi invalida, chudák).

    • 17.1.2015  13:23
    Host do domu (1942)
    ***

    Námět dobrý, trochu připomínající Hostinec u kamenného stolu, herecké výkony a dialogy také, ovšem zpracování poněkud nudné. Nejlepší byla asi hned úvodní scénka na pouti prokazující, že Horstovi Fuxovi předkové pocházeli z Čech, a zatímco jejich potomek mohl využívat všech vymožeností moderní techniky, takže to nekonečné množství karosérií propálených po neúspěšném smažení vajíček jednoduše z reklamy vystříhal a viděli je tak na vlastní oči maximálně popeláři, těm jejich ustřiženým kravatám a poskvrněným sáčkům se vesele chechtalo početné obecenstvo, strážníky nevyjímaje.

    • 17.1.2015  10:19

    Film mě nenaštval nebo neunudil, takže mu odpad určitě nedám, naopak některé Sobotovy a Mládkovy výroky se dost povedly. Navíc jsem moc přál Přeučilovi tu jeho roli, to je boží trest za tu jeho neustálou přehnanou markýrovanou mluvu a gestikulaci, kterou on asi považuje za umění či co. Jinak děj a zejména závěr nijak zvláštní logikou nevynikal, nicméně snímek si zaslouží pochvalu za ten mysteriózní přesah... nebo on snad někdo pochopil, jaký byl vztah Alice a toho jejího "psychologa", a čím nebo proč ji on vydíral?

    • 17.1.2015  09:42
    Revival (2013)
    *****

    To je toho, nedávno se v jednom rozhovoru pochlubil Gott, že na NĚJ házejí spodní prádlo i chlapi.

    • 17.1.2015  09:27
    Fimfárum 2 (2006)
    ***

    Zpracování hezké, ale s Werichovou předlohou mám problém, protože mi přijde odosobněná, zlá, místy až odporná. 1. mlýnku vař - vyprávění o dvou bratrech, kteří tedy startovali ze stejné čáry, přesto je jeden chudý a druhý bohatý... nikdo nechápe proč, ale tohle Werichovi nevyčítám, to v pohádkách bejvá. No a ten bohatý je samozřejmě považován za zlého, ačkoli chudému věnuje zdarma celou půlku svého prasete. Chudý je ňouma, co udělá, kdo mu co řekne, proto jde s tím prasetem k čertu, navíc poslechne na první pohled pochybnou radu na první pohled pochybného týpka, aby si místo bohatství vzal od lucifera za to maso starý mlýnek. Děti, z toho si příklad neberte, podobní týpkové si v reálu dělají buď jenom srandu, nebo jim to zrovna dvakrát nemyslí. Tohle ale byla naprosto nepravděpodobná výjimka, mlýnek se ukázal být skutečným kaufem. Vyrábět z něčeho nic dokáže každý, ale vyrábět z ničeho nic z ničeho něco, to dokážou jen dva - mlýnek a bůh. Á, tak mě napadá.. nejsou ty dva náhodou jedna osoba? Není ten bůh, ke kterému se všichni modlí, pouhopouhý mlýnek? Logiku by to dávalo, proto bůh zakazuje zobrazovat svou podobu, zkrátka se za ní stydí! No a zkrátka teď si ten bůh leží na dně mořském a sype se z něj sůl... takže moře by mělo být čím dál tím slanější a hmotnost Země neustále narůstat. Teda né že bych byl nějak extra zběhlý ve fyzice, ale neznamená to, že se naše planeta začne přibližovat ke Slunci? Tím pádem by se krásně vysvětlilo ono globální oteplování, COdvě je v tom nevinně. No a ti, co odmítají nepodložené novoty, a stále tvrdí, že Zemi nesou čtyři sloni stojící na zádech želvy, propadají do depresí a pášou sebevraždy, protože jim je jasné, že tu rostoucí tíhu prostě ty zvířata nevydrží, slonům se jednou ty nožičky zkrátka podlomit musejí a želví krunýř taky nesnese všechno. 2. tři sestry - pěkný příklad ošklivé pohádky, ty sestry svými manželi pohrdaly a neštítily se ničeho (zvláště ta s tím zubem). Zasloužily by pár facek a né uchechtané usmíření na konci. 3. a 4. viz bod 2 obecná část.

    • 11.1.2015  16:04
    Byt (1960)
    ****

    Noo, já za celý svůj dosavadní život nepřišel na to, co to vlastně ta romantika je, a tenhle film mi to rozhodně neosvětlil, naopak spíš mé chabé povědomí ještě více zamotal. Člověk by třeba řekl, že nemůže být nic odosobnějšího, než takové hodinové střetnutí za jistým účelem s náhodnou známostí ve vypůjčeném bytě, ale "oficiální text distributora" právě toto nazývá romantickou schůzkou. Taktéž mi nepřijde moc romantická zápletka, kdy se hlavní hrdinka setkává s ženatým šéfem, jistě né za účelem čtení Vergilia v originále, a hlavní hrdina náhodnými známostmi taky zrovna nepohrdá. Ano, a teď prozradím fakt nečekaný konec, sice se pak dají spolu dohromady, ale divák se neubrání pocitu, že jim to dlouho klapat nebude. Což už film naštěstí neukazuje, tak proto je asi romantický. Tím vůbec nechci říct, že by byl snímek špatný, právě naopak. Lemmon zahrál perfektně postavu maniodepresivního úředníka, pobavili jsme se a taky poučili o situaci v USA v padesátých letech… Lidé tam byli neskutečně líní, i zmáčknout knoflík ve výtahu je obtěžovalo, takže musel být na tuto činnost přijat zvláštní pracovník. Jo, to se pak člověk nediví tehdejší nízké nezaměstnanosti, vždyť i v té kanceláři by dnes byla maximálně desetina lidí. To se jednomu nechce ani domýšlet, jak to bude za pár let… V kanceláři už lidi nebudou, budou zde jenom samé počítače, mzdu budou dostávat samozřejmě v bitcoinech a prémie bude vrchní kompjůtr rozdávat v podobě antivirů zdarma a tresty v podobě virů taktéž zdarma, těm zlobivějším dokonce za část mzdy, a těm nejvíc zlobivým pak přiškrtí proud, popř. dá vypočítat nelehkou matematickou úlohu, totiž kolik času trvá ušít kožené kalhoty, když kožená jablka stojí 25 Kč za kg a Viktor Kožený je dosud na Bahamách?

    • 10.1.2015  09:18

    1. Film mi otevřel oči a dívám se úplně jinak na svýho dědu, to mě moc rád neměl, když mi odkázal 12 zlatých cihel místo pár paklíků soli. Odteď přestávám nosit kytky na jeho hrob 2. mít děd Vševěd místo tří zlatých vlasů jeden solný, byl by minimálně o polovičku chytřejší 3. Cennější než sůl je bezesporu kyslík, protože bez toho člověk nevydrží ani pár minut... Takže kdyby byla Maruška doopravdy hodná, měla Werichovi říct, že je pro ni vzduch. 4. Se divím, že se místo zlatých zubů nepoužívají solné. Za prvé, snobové by ukázali, že na to mají, pořídit si chrup z toho nejdražšího materiálu,a za druhé, každé jídlo by měli automaticky dochucené.

    • 8.1.2015  12:39

    Tehdejší řidiči zaslouží medaili za statečnost, já bych si od škodolibého raracha Štercla na auto sáhnout nedal, ještě by mi ho proměnil v koloběžku.

    • 4.1.2015  18:53

    Agent nebyl žádný malý Karlík, ale pořádný Karel...to jediné mě napadlo, než mě film definitivně unudil do bezvědomí.

    • 2.1.2015  10:11
    Duch nad zlato (TV film) (2013)
    ****

    No, žánr pohádek, ať již psaných či filmových, mi připadá sám o sobě poněkud postižený, takže mi stačí málo, abych dal vysoké hodnocení... nesmí se jednat o snímek trapný či vysloveně nudný. Což se v tomto případě nestalo. Ano, hlavní hrdina nebyl příliš hezký, ale zato princezna to nahradila, nehledě na to jako, proč by šlechta měla být krásná, jen ať se děti poučí, že se většinou jedná o tělesně i duševně zdegenerované jedince, jak hezky ukázal pan král. Preissovi také nelze nic vytknout, ani tu jeho zálibu létat na posteli ze zámku do hospody zkratkou přes Jupiter a jiné planety, když to fotošop dovolí a taková duchna určitě krásně odstíní kosmické tvrdé záření a pár molekul vzduchu se na ní taky uchytí, takže se člověk během cesty neudusí. Bohdalová buď provětrala svojí novou zubní protézu, anebo to minimálně velmi přesvědčivě zahrála, v každém případě si zaslouží potlesk za přirozenost.

    • 2.1.2015  09:08

    Škoda, že se režisérovi nepodařilo omezit Trepifajxlovu koktavost, film by se významně zkrátil, což by spousta lidí přivítala s nadšením. Navíc by se Moučka tolik neobjevoval na scéně a divák by tak měl víc času na regeneraci z jeho nechutnosti. Konci pohádky by prospělo o něco míň zmatenosti, minimálně já ty reje kovářky a falešného knížete něak nechápal.

    • 1.1.2015  10:33
    Tři životy (TV film) (2007)
    *****

    Uznávám, že některé scény mě od silně katolicky zaměřeného režiséra, jakým je Strach, překvapily.. nebo naopak bych je měl čekat? Teď nevím, psychoanalýza není má silná stránka. Nicméně od žánru pohádky nikdy nic moc neočekávám, proto mě stačí relativně málo k uspokojení, a tady toho bylo víc než málo.. Přirozené, nehloupé dialogy, zajímavý děj, pěkné prostředí, byť asi plné klíšťat. Na rozdíl od jiných mně ta dějová linka s vojáky proměněnými ve psy přijde celkem hezky uzavřená... neboť co může být lepší, než se volně prohánět po lese a být si vědom, jaký jsem jedinečný originál, neboť další českoslovenští ovčáci budou vyšlechtěni až za cca 150 let? Já bych tedy rozhodně o žádnou zpětnou změnu na člověka nestál. A o ty dvě zakleté princezny taky není třeba mít obavy... Neboť ta jedna vysvobozená může případné další poutníky pobavit a unavit natolik, že v oné zkouškové noci nebudou mít náladu na nic jiného než na pořádný spánek. Jediným stínem na celém příběhu tak zůstává pouze zneužívání Molnárové oním oficírem, které sice ona považuje za zlý sen, zatímco Dyk dělá, že mu to nevadí, ale myslím, že mu to jednou v celé své ošklivosti dojde a pak se přes to nepřenese, neboť jak zpívá Fiala, jsou okovy vzpomínek, přes které duše dál klopýtat nemůže.

    • 31.12.2014  11:54
    Polská krev (1934)
    *****

    Pro mě jedna z nejlepších Lamačových komedií, které dodávala ten správný náboj i Nedbalova hudba. Ondráková vypadala skvěle, minimálně tak o deset let mladší, ani Hoza nepůsobil špatně, byť vzhledem k jeho objemu pasu zaváněla jeho záliba - tj. jezdectví - týráním zvířat, taky hlas by mu slušel mnohem hlubší a nemusel se opičit po Anny s tím vytrhaným a znova namalovaným obočím. Pištěk si právě zde zajistil nesmrtelnost svým "No nakonec, je to umělkyně. Živit se takovou hovadinou, tomu říkám umění."

    • 31.12.2014  10:41

    Název by se měl změnit na Horor o putování, neboť větší tragédii, byť s relativně dobrým koncem, jsem snad ještě neviděl. Upřímně, určitě se nepovažuju za příznivce našeho pana prezidenta, ale po zhlédnutí tohoto díla mu musím dát za pravdu, co se týče sankcí proti Rusku. Neboť národ vyrostlý na podobných pohádkách se určitě nezlomí kvůli nedostatku plesnivého sýra z Madety nebo paštik z Hamé. Možná ho to naopak zocelí, když jeho zdraví nebude podkopáváno podobnými jedovatinami. PS: Mnoho komentátorů tady si brousí svůj parůžek ostrovtipu na tom, že zatímco tu dívku hrála pořád stejná herečka, kluk nám v průběhu filmu vyrostl. Já bych si dovolil upozornit, že Taťjaně bylo v době natáčení 25 let, to jako měla být vystřídána za nějakou třicítku až čtyřicítku? PS II.: Zaujalo mě, jak má Děda Mráz stejný obleček i stejné zvyky jako Santa. Mnozí by řekli, že se Rusové opičili, nicméně je to přesně naopak. Kde jinde by mohl vzniknout zvyk lézt do domů komínem, než v zemi nespočetných zemljanek, kde se každá delší cesta mění v řadu neplánovaných návštěv? Mimochodem, na vynálezu zemljanky je také vidět, jaký pokrok lidstvo vykonalo na cestě od pravěkých lovců. Neboť ti když vykopali jámy, museli zvířata do nich chycená zabít, přenést jinam a tam upéct. Rusovi stačí napíchnout do komína rožeň a jen chvíli čekat.

    • 30.12.2014  16:33

    Pohádka začala nabírat na zajímavosti zhruba po půl hodině, kdy se ti dva mladí setkali, bohužel se celkem brzo dali dohromady, takže jejich špičkování utichlo. Jak vidím, patří k místnímu dobrému bontonu se zmínit o princeznině hlasu, takže ani já neudělám výjimku a vše uvedu na pravou míru: ona za ten hrubý vychlastaný projev chudák nemůže, prostě jenom zvukař závěrečném mixu omylem prohodil její nahrávky s princem. Přece nikdo nevěří, že by ten tenký pisklavý hlas mohl doopravdy patřit Mádlovi? Dál se ve filmu nachází pár drobných chybek, např. čertice by určitě neřekla luciferovi, že mu z pekla udělá peklo... správně měla říct ráj, protože ten pro ně musí být tím nejhorším místem. Dtto "nastalo tu boží dopuštění". Noo a když se jako tvůrci nezdráhali udělat pár pubertálních narážek na svítící ocasy, tak já se taky nebudu žinýrovat... mě napadl takovej fór, až jsem se mu sám zasmál: Jakej je rozdíl mezi čertem a mužem? No podstatnej. Když se čertovi hladí ocas, svítí mu ocas, zatímco muži oči.

    • 29.12.2014  15:47

    Film jsem viděl třikrát - poprvé někdy v raném mládí a utkvěl mi v paměti jako jeden z nejvtipnějších. Podruhé pak před pár lety, a naopak se mi zdálo, že humor se z něj nějak vytratil. Ále co, říkal jsem si, to bude tím předabovaným dabingem. Před nedávnem jsem ho ale viděl v původním dabingu bez titulků, a taky už mi taky nepřišel až tak zázračně srandovní. Nicméně pět hvězdiček ze sentimentu nechávám, navíc člověk čím je starší, tím je hloupější, tak mi třeba už některé věci nedocházejí. Překvapilo mě, jak špatnou herečkou byla Marylin... ačkoli podle místních Zajímavostí při natáčení pila jak duha, moc přesvědčivě tu permanentně nalitou Sugar neztvárnila. Ale abych jí jen nepomlouval, jedno se jí musí nechat, byla nejhezčí na place... myslím tedy jako v porovnání s těma druhýma dvěma, Curtisem a Lemmonem.

    • 29.12.2014  13:56

    Po U pokladny stál patrně druhý nejvtipnější Burianův film, přesto jednu hvězdu strhávám... Protože až pár Burianových fórků nebyla ona protivná aristokratická rodina vůbec potrestána, když tedy nepočítám vytrhnutí chlupu z brady Gampeové. A přitom ta stará existence by si taak zasloužila, aby chvíli máchala s hadrem a vytírala podlahu, a Ervínek si taky mohl hodit brigádu v nějakém tom předválečném JZD, vídle a kolečko s hnojem by mu náramně slušely. No a Adina alias Žili by mohla máchat s hadrem spolu se starou existencí, neboť jí nechybí jedna zásadní vlastnost, kterou má mít správná uklízečka - totiž protivnost.

    • 29.12.2014  13:14

    Dávám za pět i přes dva drobné nedostatky: Jakmile si Krabat ve knize přečetl, že "láska je silnější než kouzla", tipoval jsem, že příběh skončí nějakou nelogickou koninou, což se bohužel potvrdilo. A dále jsem nepochopil, proč ten kouzelník podstupoval souboje se svými učedníky, bylo by pro něj přeci výhodnější, kdyby je furt neobměňoval... no, asi měl rád vzrůšo.

    • 29.12.2014  08:33
    Tajemství staré bambitky (TV film) (2011)
    odpad!

    Jsme museli Hospodina strašně naštvat. Na staré Egypťany seslal sice ran deset, a na nás jen jednu, ale za to pořádnou - kam se hrabou kobylky, mor, krupobití, či zavraždění prvorozených na to, že si Zdeněk Troška založil vlastní filmovou školu. A Ivo Macharáček je jejím velmi pilným a nadšeným žákem, jak vidno z téhle pohádky. Už úvod mi připadal dost podivný, vypravěčce jsem rozuměl každé druhé slovo, ale říkal jsem si, koneckonců, né každá pohádka se musí odehrávat v Čechách či Moravě a alespoň se děti naučí nějakou cizí řeč. Tím pádem mě ale pak zmátlo, že se hovořilo o království od Bruntálu až k Ementálu, ale to jsem se asi přeslechl. Jestli jsem dílo dobře pochopil, jednalo se o jakousi soutěž mezi herci, režisérem a scénáristou, kdo bude víc trapnější. Já osobně hlasuju pro scénáristu a onu prostou dívku, protože její "táto, co mi to vyrostlo na hrudi" pronesené v osmnácti letech, to získává na stupnici trapnosti a neuvěřitelnosti 12 bodů z 10. A pak musím pochválit Kluse, vzal soutěž také zodpovědně a hodně se snažil uspět, v každém záběru a s každým otevřením úst, hrál stejně jako zpívá - nepřirozeně, rozcapeně. Jenomže měl smůlu, že mu scénárista, který mimochodem spáchal všechny Kameňáky jak vidím, nenapsal tak kvalitní hlášku jako Janovičové. No a na čestné sdílené třetím místo se propracovali oba rádcové, zejména díky svému zjevu, kdy nikoho nenechali na pochybách, kdo je v jejich vztahu máma a kdo táta.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace