pytlik...

pytlik...

Vatikán

14 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 23.3.2015  10:11

    Film plný úletů, ale přitom se o žádné alternativní či zábavné dílo nejedná. A to to začínalo tak zajímavě, při Bednářově čtení deníku jsem se celkem bavil, protože jeho hlas zněl, jak kdyby byl zavřený někde ve sklepě... A já se celou dobu těšil, že se na konci vysvětlí, proč ho do toho sklepa zavřeli (kouřil Růžkovi v kanceláři? kopnul mu do vrtule, co ji měl na stěně? udělal ošklivou výzdobu k výročí VŘSR?) Noo asi zase zkazím spoustě divákům zážitek, ale musím prozradit, že konec tedy v tomhle směru vůbec nic neosvětlil. On tedy mimochodem neosvětlil vůbec nic v žádném směru. No, jinak Růžek a Bednář vytvořili nejodpornější dvojici v dějinách české, a dost možná i světové kinematografie. Růžek se svým ksiftíkem prostě na rádoby pozitivní role nemá, Bednář je na tom sice v tomhle ohledu poněkud lépe (až na ty kruté, velmi úzké rty!), nicméně snažit se udělat z politruka kladnou postavu, na to muselo režisérovi a scénáristům chybět ale setsakra buněk v hlavě. No a příběhy sice vycházejí se skutečnosti, ale skutečnosti poněkud přežvejkané rádiem Jerevan. Ano, jednomu našemu pilotu na migu se podařilo po pronásledování sundat americkou stíhačku, ale až v Německu a hlavně díky tomu, že nepřítel se snažil uletět a měl zakázáno opětovat střelbu. Stejně tak dopravní letadlo havarovalo né kvůli srážce s imperialistickým balónem naplněným kapitalistickým héliem a protisocialistickými letáky, ale kvůli chybám posádky a počasí. No jinak mi přišlo divné, že nepřišlo Růžkovi divné, že se tolik lidí snaží z československého socialistického ráje uletět ("to už nám začínají ulétat i komunisti?" jak to Růžek hezky a dá se říci velice odvážně komentoval), ale nikdo z toho kapitalistického pekla naopak neprchá k nám... Což taky vysvětluje, proč na konci 80. let mohl ten Němec doletět na malinkém letadle až do Moskvy. Soudruzi nemohli uvěřit, že by se to taky jednou mohlo stát, považovali to za chybu radaru..

    • 20.3.2015  10:37

    Zaplať bůh za tu výměnu, než k ní došlo, byly obě hlavně hrdinky maximálně protivné, zejména tedy matka Curtisová se svým rejnokem za deset tisíc dolarů a infantilním trváním na zkoušce na svatební obřad a hostinu (jako co se na ní dá zkoušet? jak dlouho trvá, než se někdo ožere, a pak ho při ostré akci mírnit anebo povzbuzovat (piješ málo, dej si ještě do páté nohy, takhle bys byl pod obraz až k ránu a né o půlnoci!)?). Jinak je to další film, co nutí člověka k přemýšlení, a to se mi moc líbí. Třeba já dlouze přemítal, s kým ve svém okolí bych si chtěl tělo vyměnit? No asi tak maximálně se svým psem. Nebylo by špatné, celé hodiny se jen válet a pak pět sekund přestírat nadšení, když se páníček vrátí domů, a pak se zase jen válet, a těšit se z nezasloužené lásky jen proto, že jsem roztomilý a chlupatý. I když nevím, jak on by zvládal chodit místo mě do práce. Šéf nejsem, takže štěkání na kolegy a nadřízené by asi neprošlo, stejně tak jako sežrání čehokoli, co lze polknout, v okruhu dvou kilometrů. Taky nevím, jak by zvládal mojí hlavní činnost v pracovní době, tj. surfování na netu. Možná by bylo lepší vyměnit si podoby s nějakým tím multimilionářem, anebo radši multimiliardářem. Ale s českým, neb žádnou jinou řeč plynně a bez přízvuku nezvládám, a to by se pak profláklo. Hm, ale při mé smůle by na mě zbyl Janoušek, jehož ksiftík bych nechtěl ani za tu miliardu, a navíc do vězení se mi teď na jaro a léto moc nechce, tak to radši nic.

    • 18.3.2015  09:25

    Příběh ze zlatých dob, kdy si mohl člověk na lupiče svobodně zastřílet, případně sám se jim pomstít, aniž by riskoval dlouhá léta v kriminále za nepřiměřenou obranu. Jinak nejen Kačenka, ale i ten její milý si zaslouží metál za odvahu, já bych tedy dlooouho zvažoval, jestli se oženit s dívkou, která vlastní rukou zabije tolik loupežníků, přece jenom, v případě nějaké manželské hádky bych se cítil poněkud nejistý. Na zpracování je zajímavé spojení vymydlených, neškodně vypadajících loutek s krvavým příběhem.

    • 18.3.2015  09:18
    Jízlivě tvůj (TV seriál) (2013)
    *

    Jako prostředek pro výuku angličtiny bezesporu jedinečné, pokud člověk není zrovna posluchač nedělní katolické školy a neomdlí při nějakém tom sprostém slově, protože tak čistá a jasná výslovnost, jakou předvádějí hlavní představitelé, se jen tak neslyší. Člověk jim pak v zájmu vzdělání odpustí i tu nebetyčnou teatrálnost. To je ale tak jediný klad, který o seriálu mohu říct, jinak ve mě všichni herci vyvolávali nevolnost, a nebylo to jen jejich stářím, neboť nejmíň sympatickým mi připadal Rheon, asi kvůli předchozím rolím v Misfits a Hře o trůny. Zkrátka, když vidím, jak člověk ve stáří dopadá a vypadá, říkám si, že sebevražda má smysl v každém věku, nejenom v mládí.

    • 16.3.2015  10:14

    Dávám za tři, přestože film obsahuje jednu z nejděsivějších scén, co naše, ale i světová kinematografie dokázala vyprodukovat: totiž Jandáka, narvaného do riflí menších o tři čísla, a hrajícího kulečník.

    • 15.3.2015  11:23

    Příběh z dob, kdy byla žena na oslovení "krávo" ještě velice hrdá, neboť to znamenalo, že nemá hodnotu pouhopouhého berana či dvou ovcí. Ovšem když se Havranům narodí Veveřice, musí milovník bizarností zalovit hluboko v ohradě, pokud ji chce získat, protože v tomto případě ani ta jedna kráva nestačí. Jinak já jsem byl s příběhem i zpracováním spokojený, dokonce ani Liška coby tvůrce hudebního doprovodu nevadil, protože se krotil a u svých trýznivých skladeb výrazně ubral volume, takže si člověk nebyl jistý, jestli se ty tiché zvuky opravdu linou z televizoru nebo sousedi pět pater pode mnou připravují řízky. I Bartoška zahrál svou roli věrohodně, i když pravda, při přípravě na tenhle film měl věnovat čas a úsilí spíše chození do posilovny než depilování hrudi. Noo a závěr taky potěšil, žádný hepijend se nekonal, neboť Bartoška odolal dívce s velice lákavým jménem "Šťastná chvíle", nasedl do svého keňu a odfrčel do dáli. Palec nahoru!

    • 15.3.2015  09:03

    Víc jak hodinová reklama na ruské auto nevalné úrovně, které je tu přitom vykreslováno jako to nejhezčí, nejžádoucnější a s velmi nízkou spotřebou (na hostině si nevezme žádné lahůdky). Zajímavost: Režisér v poslední chvíli rozhodl o změně značky, původně se mělo jednat o Žigulíka, takže Zíma měl velké štěstí (anebo smůlu, jak se to vezme), že přišel o tu čest (nebo o ostudu) být prvním homosexuálním princem v historii.

    • 14.3.2015  08:28
    Na vlásku (2010)
    ****

    No musím říct, že mi je Rapunzel ze všech těch amerických superhrdinů nejsympatičtější. Zatímco wolverine je se svými drápy poněkud nechutný, po zásahu Batmana jeden nestačí uklízet hmyzí nožičky a na fleky od Spidermana aby si pořídil nějaký čistící jar non plus ultra, u Lociky si stačí dávat pozor, aby člověk zrovna nejedl polívku, protože vytahovat z ní její vlas by fakt nebylo nic příjemného. Takže my, co tyhle tekutiny nejíme, jsme v klidu. Taky mě fascinuje, jakou silou musela tahle drobná dívka vládnout. Za prvé, tak dlouhé vlasy něco váží. Normální vlasová pokrývka má údajně hmotnost 1,32 gramu na centimetr čtverečný, poloměr její hlavy sice neznám, ale žádný Einstein (nebo kretén) s gigakoulí určitě nebyla, tak řekněme takových 10 cm. Délku jejího porostu odhaduju na minimálně 50 metrů, vzhledem k výšce věže. A měla štěstí, že jí vlasy pokrývají jen půlku hlavy, takže to máme 4x Pí x 10 na druhou x 1,32 / 2 x 5000, tj. 4 144 800 gramů, tj. 4,1 tun!!! Pánejo, ta musela ale mít vypracované zejména krční svaly. No a k téhle váze ještě musíme přičíst hmotnost té čarodějnice, která tak často používala Rapunzeliny vlasy coby výtah a která se sice na sebe snažila hodně dbát, ale takových dobrých 60 kg měla taky. Nooo a za druhé, s takovouhle neskutečnou hmotností ta dívka mávala lehce jak s bičem, běhala po lese jak Zátopek, kde se navíc místo hřebenem česala stromy a četnými keři, nebála se vstoupit na křehkou loďku, dokonce dokázala i plavat... Určitě není náhodou, že ten kůň nikdy nedovolil, aby si na něj sedla, když už někoho vozil, tak zásadně lehké muže. A myslím, že kdyby se o ní a jejích schopnostech a síle dozvěděl takový Superman, okamžitě se zahanben vrací na svou domovskou planetu, aby se mohl co nejhloub zahrabat do kryptonitu. No a ten lupič taky promrhával svůj talent, když se snažil o krádeže, místo toho si měl pořídit salón na hubnutí, vždyť dokázal jedním švihem nože snížit Rapunzelinu váhu o dobrých 4 143 kg.

    • 14.3.2015  07:44

    Další film, vyvolávající v člověku rozporuplné existenciální přemítání. Určuje člověka to, jaký je uvnitř, anebo vnější dizajn? Já totiž dodnes nevím, viděl jsem nahý zadek Rachel McAdamsové (jůůůůů), anebo Roba Schneidera (no fůůůůůůůj)?

    • 13.3.2015  09:38

    Na jednu stranu ideově pochybená pohádka, snažící se dětem namluvit, že ani seberáznější žena si bez muže zkrátka neporadí, na druhou stranu ale krásně rozsuzující spor, jestli je Krakonoš plnohodnotným bohem, nebo jenom nějakým malým přicmrndávačem s pár nadpřirozenými schopnostmi. Ano, platí první možnost! Neboť Krakonoš projevil takový nedostatek empatie, který náleží pouze téhle biblické bytosti. Místo aby zblajznul borůvky ve své zahrádce, jde k chalupě téhle ženské a ostentativně, jí na očích, spořádá to, co tu rostlo pro její děti. Pak ji ještě potrestá za to, že se na něj po právu rozčílí. A když žena v potu tváře zužitkuje obrátí trest ve svůj prospěch, nestydí se obrat ji o výsledky její perné práce. No prostě bůh jak vyšitý.

    • 13.3.2015  09:14

    Já myslím, že Cimrman se musí v hrobě závistí pěkně vrtět a nadávat na prudérní 19. století, protože ani jeho nenapadlo vrazit do pohádky problematiku sexuálního zneužívání. Navíc nijak nepotrestaného. Jinak se jedná o příběh značně depresivní, královna se pohybuje ve světě, kde jsou lidé buď zlí, nebo hloupí prosťáčkové, což pak v efektu vyjde nastejno, a navíc v něm neplatí základní fyzikální zákony, takže jí ani nemůže napadnout, že by prostorově značně rozlehlá koruna mohla být strčena pod sudem plným vody. Tak nějak se ani moc nedivím, že celý cyklus Krušnohorských pohádek upadl v zapomnění, pokud tahle epizoda měla být reprezentativní vzorek.

    • 7.3.2015  15:38

    Mi to Troškovo pojetí vtipů připadá stejně přirozené, nepřehnané a odrážející realitu, jako když jsme se ve třetí třídě soutěžili, kdo vymyslí vyšší číslo, a vyhrál spolužák s "tisícpětsetdevětset". Na druhou stranu musím Trošku pochválit, v té době málokdo pamatoval na naše sluchově postižené spoluobčany, a on pro ně natočí celý film. Pravda, my zdraví si musíme dávat na odhlučnění špunty do uší a stejně se pak cítíme, jak kdybysme stáli u repráku po celý koncert nikoli vážné hudby, ále co, to sneseme. Nejvíce hlasového talentu projevovala Růžičková, holt měla v sobě nepřeberné množství hlubin, v nichž mohl vzduch pěkně rezonovat. Málo se o tom ví, ale Růžičková byla naše tajná vojenská zbraň, měla dokonce hodnost generála, v případě boje se s ní počítalo do první řady s úkolem odpuzovat nepřátele jednak zjevem, jednak řevem. Jako dokonalá stíhačka pak byla sama schopna ubránit náš vzdušný prostor. Není náhodou, že do NATO jsme vstoupili až po její smrti, protože před tím jsme ho prostě na nic nepotřebovali. A taky to bylo jedním z důvodů (tím druhým byla touha být prohlášen za svatého), proč šel Kalousek do sebe a uvědomil si, že nějakou tu výzbroj naše armáda prostě mít musí, takže zatímco dřív ukradl cokoli, co nebylo pevně přišroubované, teď z ministerstva obrany odstoupil, založil si novou stranu a začal se chovat mravně.

    • 1.3.2015  08:54

    1. Ideově poněkud pochybené, chameleona do politiky dotlačila omezenost a přízemnost jeho okolí, které mu nedovolilo živit se zahradničením a řízením tramvají. 2. Závěr taky není moc k zamyšlení. To, že neustále roste počet chameleonů, není nic zlého, naopak, až bude každý člověk chameleon, nebude existovat nikdo, komu by to vadilo. 3. Zatímco pravou tvář miliardáře Petra Kellnera nezná téměř nikdo, po zhlédnutí tohoto filmu každý ví, jak vypadá tvář a dokonce i ňadra jeho ženy. No, jde to.

    • 1.3.2015  08:44

    To si člověk takhle v sobotu ráno zapne televizi, aby si nějak ukrátil tu dlouhou nudnou dobu mezi pátkem a pondělkem, na který se tolik, tolik těší, protože bude zase moct jít do práce a tvořit v tabulkách v excelu významné společenské hodnoty, a vůbec netuší, že po tom, co tam zhlédne, bude mít co dělat, aby se nezbláznil, a jeho život už nebude nikdy jako dřív. Mluvím o této pohádce, a pak hlavně o této, kterou pro její podivnost pro jistotu csfd ani do své databáze nezařadila, a nakonec mě dorazilo odhalené ňadro a milostný akt mezi ženou a chameleónem (!) v v tomhle díle. Tak jako jestli tohle mají být pořady pro děti, tak to mě podrž oči, to se přestávám těšit na důchod, protože co z nich může vyrůst? A taky rodiče aby se jim báli pořídit jakéhokoli domácího mazlíčka, psem počínaje a řekněme morčetem a šnekem konče. No ale zpátky k této pohádce. Na první pohled člověka uhodí do očí nezvyklá animace, z které by brečel, aniž by k tomu potřeboval plakadlo, a ani chechtadlo by ho nerozveselilo. Pravda, vše se osvětluje, když se dovídám, že obrázky kreslila Bohouš Blecha, přece jenom v těch malých nožičkách se štětec drží špatně a neustálé poskakování rovnosti čar moc nepřidá. No a i po stránce ideové člověk nestačil valit bulvy, patrně to měla být příprava na muslimskou budoucnost Evropy, kdy se dívky budou vdávat v devíti letech a muži budou moct mít několik manželek.

    • 21.2.2015  09:52

    Život je vážně krutý. Plankton si před milióny let poklidně plave ve vodě, nechává se kolébat vlnkami a má velké plány jako každý jiný inteligentní tvor, sní, že se v příštím převtělení probudí jako mamut, nebo jako lovec mamutů, jako rytíř, jako vynálezce, jako matka dvanáctirčat, jako jezdec formule 1 nebo dokonce jako komentátor na csfd, a ono ejhle, po té strašně dlouhé době procitne a ke své hrůze zjistí, že se stal ropou, ze které někdo vyrobil filmový pásek, což by tedy nebylo to nejhorší, kdyby na něj někdo natočil třeba dech beroucí dokument o vzniku a vývoji hemeroidů, nebo kdyby ho muminkova maminka použila k produkci dráždivého smradu, pálíc ho lupou, jenže ono né, Soukup do něho zvěčnil tuhle nebetyčnou blbost. A chudák plankton ví, že nemá šanci na vysvobození, protože je uložen navždy v národním filmovém archívu a na nějakou revoluci uvědomělých diváků, vylamujících těžké dveře tohoto ústavu a ničících nehodnotná díla, skutečně nelze spoléhat. Na filmu mě zaujaly jen dvě věci, spíše tedy dvě osoby: a) Moravec, který si podle mě dodnes rve v nebi vlasy (tedy jako ty kolem uší, popř. si ze zoufalství stříhá culík), protože ví, že na zemi mu stačilo jen málo, nastřelit náušnice, vzít si nějaké ty prsteny a ženské (a chlapi taky samozřejmě) by ho žádaly o autogram a samy mu padaly do postele, považujíc ho za Horsta Fuchse. A dále za b) ten tvor, co se vydával za kluka a ve skutečnosti to měla být holka. No podle mě to bylo přesně naopak, byl to od začátku kluk, a né moc hezký tedy, kterýmu se zkrátka Hrušínský nejml. velice líbil, a tak si v závěru vycpal prsa a snažil se bezúspěšně vydávat za holku. Ani ta scéna ve sprše mě nepřesvědčila, za prvé byla natočena z Potměšilova pohledu, který byl ožralý a na jeho svědectví se tedy nedá spoléhat, a za druhé, i když v té době (asi) ještě neexistoval fotošop, filmový střih i tehdy dokázal věci téměř nemožné.

    • 17.2.2015  22:03

    Pravda, děje povídek byly řidší než spodky Varla Frištenského, nicméně díky rozhovorům mezi oběma manželi se člověk nenudil. Buď se bavil, pokud se špičkovali, nebo mu naskakovala husí kůže od hlavy až po nejspodnější část zad, když milostně laškovali. Jinak Švormové to slušelo, Valovi taky, i když pravda, trochu (víc) sportu by mu neuškodilo. Navíc prokázal nevšední talent, dokázal najít na Švormové paruce šedivý vlas

    • 14.2.2015  09:44

    Z filmu jsem viděl jen půlku, takže logicky dávám pouze poloviční hodnocení. Nejvíc mě mrzí, že nemůžu v komentáři prozradit konec celého příběhu, což jinak s oblibou dělávám, ale co se dá dělat no. Aspoň tedy pár poznámek, které spoiler dokonale nahrazují: a) jednalo se spíš o nudný dokument než o komedii b) chudák Taťjana, její přehnaný projev dokazoval, že si z ní režisér udělal legraci a namluvil jí, že hraje v antické tragedii c) jak nemám rád Vaculíka, tady mi ho bylo líto, s tou jeho rolí od první chvíle trapně zamilovaného mladíka by nic neudělali ani taková herecká esa jakými bezesporu byli Menšík, Sovák, nemluvě už vůbec o Ferenci Futuristovi d) nevím, proč lidi nadávají na socialismus, ok ok, v obchodech se sice nedal koupit toaletní papír a banány, ale zlaté vejce ano, a co je lepší, ha? e) nejlepší výkon samozřejmě podala ona slepice snášející zlatá vejce. Ještě že se toho nedožili magistr Kelly a Skota, z vědomí, že i obyčejný kur domácí má lepší výsledky než oni, by je okamžitě kleplo. Pořád mi vrtá hlavou, jak to ta slepice dělala? Musí v tom být nějaká magie, protože pravda, zlato se vyskytuje všude, ale pouze v minimálním množství, takže kdyby ho měla louhovat z potravy, trvalo by jí to určitě pár tisíc let. Taky by mě zajímalo, jestli by se dalo takové vejce jen tak rozklepnout o pánvičku, tenké zlato je spíš měkké, možná by se jen tak promáčklo. Každopádně by to stálo za pokus, tak mi prosím někdo jedno takové vejce pošlete, nebo radši pár tisíc, já to vyzkouším a pak dám z Baham vědět. f) jooo, tak tohle je ten film, který přinutil Colomba a Kojaka spojit síly a přestoupit na stranu zločinu, si společně objednali nájemnýho vraha, aby odpravil režiséra, scénáristu a Taťjanu. A já se jim nedivím, být srovnáván se Zemanem, ať už tím Medveděcká myslela kohokoli, by vytočilo i chladného Larryho, muže, u kterého se nervy za normálních okolností vůbec nevyskytují.

    • 12.2.2015  13:55

    Film bezesporu zaujme lyričností, svou výtvarnou, pohybovou a hudební stránkou, třeba na takový Menšíkův tanec s čápem člověk nezapomene do smrti. Po stránce dějové je to trochu horší, po stránce ideové pak nejhorší. Chápu totiž toto dílo jako jasnou Jasného snahu podlézat komunistům, páč se snaží vsugerovat divákovi, že rudá barva je tou nejlepší. Přitom, proč by měla být zamilovanost největší hodnotou? Vždyť se jedná o pouhopouhé zamžení mozku, sloužící ke slepé reprodukci, která žádný smysl nemá. Navíc, tento cit má i obrovský destrukční potenciál, vede mnoha vraždám, sebevraždám, dokonce si vysloužil zcela přiléhavé přirovnání k moru, ničícího vše, co se mu postaví do cesty. Pro mě zkrátka tento pud stojí na žebříčku nejníže. Naopak, takoví lháři jsou povětšinou roztomilí, plní fantazie, člověk si s nima užije spoustu legrace. Drobní zloději jsou zase pravým požehnáním pro ekonomiku, protože okradení si musejí pořídit věci nové, a tak podporují růst HDP. Navíc si uvědomme, že v té době v podstatě žádné jiné způsoby na oživení výroby neexistovaly, neboť ČNB se svými prosíravými metodami se ještě měla dlouho pohybovat na tzv. houbách. No ale zpátky k filmu, obsazení se také povedlo, Werich opět neodolatelně dlabal salám, takže i ten nejzarytější vegetarián se nad sebou musel zamyslet, Brodský ještě ve věku, kdy jeho tvář nepřipomínala šarpeje (ale už to bylo jen tak tak), noo a krásná Vašáryová... její měkce slovensky vyslovovaná čeština působila neodolatelně, její tvář taky, jediná škoda je, že jistý objevný článek vyšel až v r. 2009...

    • 9.2.2015  14:21

    Těžko můžu dát lepší hodnocení filmu, kde mi byl hlavní hrdina vrcholně nesympatický: a) jednak zjevem typického šprta (ok, ok, za to nemůže, když se jednalo o životopisný film), brýle, pisklavý hlas, a ač z japonštiny umím akorát aligatóóó, zdálo se mi, že má nějakou špatnou výslovnost, jako by si k tomu všemu kapku šlapal na jazyk. Navíc hodně hulil, a to dokonce i pod nos tuberické manželky b) svými postoji a myšlenkami - nejdůležitější pro něj bylo postavit nové a skvělé vojenské letadlo, a vůbec ho nezajímalo, že ho tehdejší rozpínavé Japonsko určitě nemíní použít pouze pro svojí obranu. Stejně neuvažující byla i jeho manželka, která mu gratuluje k úspěchu, a neuvědomuje si, že kvůli jejímu manžílkovi a jeho letadlu zahynou tisíce a tisíce lidí. Čili naoko slušní a hodní občané, ale ve skutečnosti důsledky své činnosti předčí masové vrahy. Divím se, že si Mijazaki vybral zrovna tohle téma, holt asi už Japoncům otrnulo. Ostatně se vsadím, že i Němci za pár století budou oslavovat Hitlera, protože národy jsou bohužel nejvíc pyšné na to období dějin, kdy zabíraly největší území, ne na období, kdy se obyvatelstvu žilo nejlépe.

    • 9.2.2015  09:45

    No, původně jsem dal odpad, ale protože měl Werich nedávno ty 110. narozeniny, nebudu tak krutý a jako dárek mu nadělím jednu hvězdičku. Snad ho to potěší. I když tedy nevím, za co by si měl tenhle film vyjma těch narozenin vyšší hodnocení zasloužit, je zoufale nudný, utahaný a nevtipný.

    • 8.2.2015  09:05

    Tak jako ok, že to dílo nenadabovali, mám taky radši filmy v původním znění, ale sakra, pustit ho bez titulků, to nevychytali, zvlášť když se jedná o zcela raritní řeč, kterou nebyl schopen rozkódovat ani gugl translator. No teda abych tu aplikaci nepomlouval a gugl mě nežaloval, po půlhodinovém úsilí se jí podařilo přeložit část monologu Bohouška Záhorského na téma sociálního zabezpečení ("přežil jsem císaře pána, Masaryka, protektorát, ale důchod mi dal teprve stolař!"), ale upřímně, kdyby se jí to nepovedlo, bylo by to tak nějak lepší (to si dědek neuvědomil, že v dětství a mládí by ten důchod nepobíral ani za komančů?). Film jsem nebyl schopen dokoukat, zvlášť po té lovecké vložce, kde myslivci prokázali, že jsou divní nejen proto, že na rozdíl od jiných mužů mají péro na klobouku a né v kalhotách.

    • 1.2.2015  08:04

    Celkově dost o ničem, humoruprosté. Nejvíc mě zaujal onen schraňovatel příborů, ubrousků a všeho ostatního, ten to určitě dotáhl daleko, třeba až na prezidenta, hlavní kvalifikaci na to měl.

    • 1.2.2015  07:57
    Včera dnes bylo zítra (amatérský film) (2014)
    **

    Pronikavá obžaloba neekologického konzumního chování, kdy se kvůli jednomu párku pořídí celé prase.

    • 30.1.2015  12:24
    Interstellar (2014)
    *****

    Můj druhý zhlédnutý snímek od tohoto režiséra a musím říct, že Nolan udělal od svých zmatených a nudných filmových Počátků velký krok kupředu. I kásting se mu podařil líp, né že by tedy McConěco působil ve všech situacích zcela přesvědčivě, ale ani nechci vědět, co by v jeho roli předvedl herecký hujer diCaprio. Film dokázal v podstatě v každém okamžiku poutat mojí pozornost, a dokonce sem tam jsem se i dojal, což se mi stává tak maximálně dvakrát za deset let. Pravda, některé věci mi přišly ne moc logické, ale nevím, jestli je chyba ve mně nebo v autorovi (planety v okolí černé díry se asi pro život, jak ho známe, kvůli tvrdému záření moc nehodí; nevím, jak by mohlo vyřešení gravitační rovnice pomoci Zemi, kde byl hlavním problémem nedostatek potravin; lidstvo v tísni by nejspíš neškrtilo výdaje na vědu, ale naopak je co nejvíce zvýšilo, protože jedině v technickém pokroku vězí jakás takás naděje na nalezení východiska; no a co se týče konce celé detektivky, který mám v úmyslu nyní prozradit… jako že Zemi nakonec spasí láska, tak ta idea mi teda přijde hodně vykloubená, protože když ten počítač dokázal hejbat ručičkou na hodinkách po tatínkovi, proč by nedokázal rovnou hejbat ručičkou tý dcerušky, popř. sám vést pero a všechno na papír napsat. Anebo mohl sbalit nějakou tiskárnu a přesvědčit ji, ať to nějak vytlačí, třeba i s pěkným grafem, ale to už bysme do toho vlastně znova zamotali lásku, tak to né.) No ale stejně mně při sledování filmu pořád přicházelo na mysl, že Nolan ještě stále nedospěl k onomu vrcholnému poznání, k osvícení, nad které už nic lepšího není… že totiž, pokud by se naskytla ta krásná příležitost, že by mohl být celý život z povrchu zemského vymazán, je nutno po ní skočit a okamžitě ji využít… neboť jen zničením veškerého života se zničí i veškeré utrpení. A né se ho snažit zachraňovat, to je úplný nesmysl.

    • 30.1.2015  10:40

    Jeden z těch slabších Burianových kousků, který se zdlouhavě táhne a kde hustota vtipu na metr čtver..tedy úsečný filmu dosahuje velice řídké úrovně. No a protože mě snímek celkem nudil, já zase budu nudit ostatní a otevřu si tu takové malé lingvistické okénko. Např. mnoho lidí se domnívá, že "ostrostřelec" znamená, že Burian střílel přesně, že měl ránu jako málokdo. Jenomže to by se musel jmenovat "přesnostřelec". Ostrostřelec znamená, že měl povolení používat ostrou munici, narozdíl od ostatních, kteří si směli do pušek ládovat pouze náboje slepé. Které se tehdy ještě správně a logicky nazývaly "tupé". Jenomže komise byly zahlceny žádostmi od začátečníků, kteří by rádi tu počáteční fázi přeskočili a chtěli hned výhody zkušených, protože se jim z neznámého důvodu nelíbilo označení "tupostřelci", takže se to vyřešilo šalamounsky, přejmenováním těch neškodných nábojů, a zelenáči začali být na oslovení "slepostřelci" naopak hrdí, protože za a) cech lepičů měl tehdy ještě zvuk a dokonce i vlastní erb, na kterém byl zobrazen samec od slepice, tj. slepič b) z nového názvu se dalo soudit, že umějí střílet poslepu (což mimochodem umí každý, ale trefí se jen málokdo).

    • 24.1.2015  08:04

    Socialismus musel bejt fakt úplně jinej (a zlatej), nám se zloději na vedoucích místech vůbec neosvědčili.

    • 18.1.2015  08:32

    Ne sice příliš humorné, ale tak perfektně zahrané, že ačkoli jinak párky vůbec nejím, teď jsem spořádal všech pět nožiček, co jsem našel v lednici (jeden párek byl asi invalida, chudák).

    • 17.1.2015  13:23
    Host do domu (1942)
    ***

    Námět dobrý, trochu připomínající Hostinec u kamenného stolu, herecké výkony a dialogy také, ovšem zpracování poněkud nudné. Nejlepší byla asi hned úvodní scénka na pouti prokazující, že Horstovi Fuxovi předkové pocházeli z Čech, a zatímco jejich potomek mohl využívat všech vymožeností moderní techniky, takže to nekonečné množství karosérií propálených po neúspěšném smažení vajíček jednoduše z reklamy vystříhal a viděli je tak na vlastní oči maximálně popeláři, těm jejich ustřiženým kravatám a poskvrněným sáčkům se vesele chechtalo početné obecenstvo, strážníky nevyjímaje.

    • 17.1.2015  10:19

    Film mě nenaštval nebo neunudil, takže mu odpad určitě nedám, naopak některé Sobotovy a Mládkovy výroky se dost povedly. Navíc jsem moc přál Přeučilovi tu jeho roli, to je boží trest za tu jeho neustálou přehnanou markýrovanou mluvu a gestikulaci, kterou on asi považuje za umění či co. Jinak děj a zejména závěr nijak zvláštní logikou nevynikal, nicméně snímek si zaslouží pochvalu za ten mysteriózní přesah... nebo on snad někdo pochopil, jaký byl vztah Alice a toho jejího "psychologa", a čím nebo proč ji on vydíral?

    • 17.1.2015  09:42
    Revival (2013)
    *****

    To je toho, nedávno se v jednom rozhovoru pochlubil Gott, že na NĚJ házejí spodní prádlo i chlapi.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace