Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Animovaný
  • Krátkometrážní
  • Drama
  • Akční

Recenze (1 556)

plakát

Bestiář (2007) 

Nesvadbová má v podstatě dvě možnosti. Buď film prohlásí za čistokrevnou komedii, a pak se může právem považovat za geniální spisovatelku, neboť něco tak legračního jsem už dlouho neviděl. Nebo bude trvat na tom, že se jedná o žánr "romantický/drama" a tím prokáže, že je totálně blbá. Neboť nikdo nemůže brát vážně mono- a dialogy typu "báječně jsme si rozuměli, probrali jsme ekonomickou situaci Botswany" "Alex medituje v Tibetu a volá mi každý den" "ne ne ne, rybu si nevezmu. Nejím je od doby, kdy jsem viděl video, jak ženu znásilnili úhořem", "můj nejoblíbenější zemědělský stroj je tažný sázecí", a jako třešničku Vašuta žeroucího kytku a tančícího v pavím převleku. Nebo Čvančarová, ještě tedy bez čvančar, v roli novodobé babičky Boženy Němcové, rozšafně radící v milostných vztazích ("žena má dát muži buď hned, nebo nikdy!"). Zajímavé, že jde o komedii, pochopili v podstatě všichni herci mužských rolí a přizpůsobili tomu svůj výkon. S výjimkou Etzlera, který to vzal smrtelně vážně. Ovšem nedomyslel, že i kdyby hrál jak podle Stanislavského, ze scén typu "nahatý a vnitřně rozervaný hraju na klavír" Oskara nevykřeše.

plakát

Kašpárek (1981) 

1. Kašpárek pojídající párek by měl jít do vězení za kanibalismus. Drobnou polehčující okolností by mohlo být, že si k němu nedal i kaši. 2. Jak konec ukázal, i Asterová pojídající párek by měla jít do vězení za kanibalismus. Zajímavý je, že to z ní vycítil i ten prodavač této pochutiny a potrestal ji už předem tím, že jí prodal uzeninu nakousnutou. 3. Nadává se na mobily, jak do toho všichni pasivně čumí. Ovšem kolik srdcí je dnes zachráněno před zlomením! Ženské čumí do mobilů, nenudí se a nedělají tak kruté žerty!

plakát

Kosmo (2016) (seriál) 

Připomíná mi to díla režiséra Krejčíka - teoreticky se jedná o vtipný seriál, prakticky se člověk nezasměje, spíš se potýká s mírnou depresí. Pochvalu zaslouží výměna nezdravě vyhlížející Plodkové za živočišnou a zdravím kypící Podzimkovou. Byť Plodková by se se svým vybledlým lunetickým vzhledem k Měsíci hodila víc.

plakát

Borsalino (1970) 

Alain Delon prokazuje, že né náhodou je jméno Rocco  Siffredi synonymem pro velkého kokota. Ale nemusí být smutný, není v tom sám, v celém filmu se malý kokot nevyskytuje, a to včetně jeho kolegy Bebela. Všichni jsou skrz naskrz prohnilí. A že bych měl fandit někomu jen proto, že má hezký ksiftík a být kvůli tomu zlý na ty druhé, na tukové kuličky, to mě ani nenapadne. Tak povrchní nejsem. Proto jsem veškeré přestřelky sledoval s chladem v srdci a ten konec mě rozhodně nedojal. Jinak film prokazuje, že Francie se imigrace, a s ní spojenou zvýšenou kriminalitou, rozhodně nemusí bát. Půjde jen o návrat k báječným předválečným tradicím.

plakát

Velký flám (1966) 

Kompenzace a sublimace šly Francouzům vždy parádně,  Freud by se nad tím radostí rozplakal. Na bojišti jsme dostali na prdel, tak tady máte zpátky pár facek, sice jen skrze film, ale to nevadí! A že těch facek v průběhu let bylo, Němci už musí mít tváře úplně opuchlé. Jinak žánr druhoválečných komedií mě nikdy nechytl, dá se říct, že mi je i mírně odporný. Přece jenom druhá světová je vážná a v podstatě ještě hodně čerstvá věc. Např. proti klauniádě z punských válek nemám nic, to se mě nedotýká, nejsem zanícený historik. A dále, speciálně v tomhle filmu těch doopravdy legračních věcí moc nebylo. Ale občas nutil k zamyšlení, to zas jo. Proč si třeba ti letci domlouvali, že na schůzce v lázních budou pískat písničku, aby se poznali? To se za ty hodiny strávené v letadle nestačili poznat? Anebo se dva měsíce nemyli, takže v lázních z nich byli úplně jiní lidé? A další nevyluštitelný rébus, jak mohl Bourvil se svou vizáží Effova dvojčete klofnout takovou krasavici?

plakát

Občanský průkaz (2010) 

Film přesvědčivě ukazující, že výraz "komunistické svině" není nadávka, ale terminus technicus. Jinak škoda (ne)hereckého výkonu dvou hlavních hrdinů, ale na druhou stranu, od žáby a Popelky nemůžeme chtít výkony jako podle Stanislavského. Žába má jen malý mozeček a Popelka zase málo času, deklamovat se může učit maximálně při třídění hrachu, ovšem to se na to nemůže plně soustředit, když nesmí nechat mezi hrachem moc popela, protože Droběna má jen omezený počet zubů. Na druhou stranu parádní herecký výkon podal rovněž neherec Jakub Šárka. Toho čtvrtého do party si člověk pamatuje jen podle závěru, kde ale jeho herecký výkon dost dobře hodnotit nemůže, protože už nemluví a ani se nehýbá. Jinak díky režisérovi za hlavolam pro nás vetchozraké, nějakou dobu jsem si lámal hlavu, proč ta učitelka šla pracovat do skleníku a najednou se k hochům nezná? Né že by sestry Bokovy byly identická dvojčata, ale nějaké společné rysy se na nich najdou.

plakát

Black Books (2000) (seriál) 

Série předčasně vyvrcholí čtvrtým dílem a pak už se na ni moc nedá dívat. Bernard mi působil přímo fyzickou nevolnost, takový jedinec v realitě nemůže skončit jinak než jako (sebe)vrah. Neustálá nepřerušovaná agrese mi vtipná nepřijde. V podstatě ani jedna postava (s výjimkou pár záblesků u Mannyho) nemá normální lidské city a chování.

plakát

Řetěz (1981) 

Pavel Nový coby největší český filmový masový vrah, když se tedy započítají i pokusy o vraždu. Jak jsme rádi, že se od nás v Příbrami odstěhoval. Jinak nadabování např. Eugena Jegorova Zdeňkem Svěrákem má jednoduché vysvětlení - film byl velkorysý nejen co do výpravnosti, ale i co do honorářů herců vedlejších rolí, a pro jednoho bylo těch peněz až moc. Úplně stačila půlka, takže se ve filmu protočilo celé osazenstvo Barrandova.

plakát

Terminator Genisys (2015) 

Já jsem tvůrcům velice vděčný. Jak se říká, zkusit se má všechno, a tak jsem moc rád, že už nemusím zkoušet odvar z třikrát scezeného sáčku čaje, páč se mi ho právě dostalo měrou vrchovatou. Z atmosféry zejména prvního dílu nezůstalo vůbec nic. Jediným kladem je, že nová Sára je hezčí než ta původní, ovšem na druhou stranu se zase nový Kyle s tím původním nemůže vůbec rovnat. Takže co se týče rodičů, John zůstal na svém. Jinak mě zaujala odvážná logika - důvodem návratů do minulosti byla původně snaha zabít Johna či jeho matku, aby se změnila budoucnost. Jak to, že John nevysublimoval, když se v tomhle dílu jeho rodiče v ten správný moment nespářili ( (c) Arnold)? A proč, když rodiče zjistili, že je John zlý, nespáchali sebevraždu, aby znemožnili jeho existenci? Mimochodem, když by se lidi doopravdy mohli vracet do minulosti, mohli by udělat milion věcí stejně nebo jinak, ale nikdy by se jim nepodařilo zplodit stejné dítě. Nikdy by nebyli schopni nasimulovat naprosto stejně všechny podmínky při početí, takže do vajíčka by se stoprocentně trefila jiná spermie.

plakát

Čestné kolo (1973) (TV film) 

Nevím, proč Moskalyk cítil potřebu měnit syrový a sám o sobě velmi dramatický příběh Jana Veselého a Jana Kubra a přidal do něj vymyšlené věci, které pak z filmu udělaly nelogický guláš. Jelínek je na tom údajně děsivě špatně, přesto ve filmu vyhraje druhou etapu. Takže pak zní velice uvěřitelně, jak neustále opakuje, jak je starý a už na to nemá. Dalšími nesmysly jsou jeho hysterické výstupy na schůzích družstva. Na druhou stranu je ve filmu spousta pravdivých věcí. Třeba to, že navzdory svému jménu se v Závodě Míru nikdy nijak rytířsky nebojovalo. Když měl soupeř defekt nebo si potřeboval odskočit, zkrátka se mu nastoupilo a ujelo. Nebo že byla upřednostňována soutěž družstev a tak jsme přišli o pár mnohem cennějších individuálních ocenění. A jen tak pro zajímavost, soudruhům exemplární potrestání těch dvou závodníků moc nepomohlo. Několik následujících let nebyli čs. závodníci schopni vyhrát ani etapu, natož celkové umístění.