Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Horor

Recenze (2 042)

plakát

Rakeťák (2022) 

Nádherně animovaná záležitost plná kreativních tvůrčích nápadů, která je ale zoufale natažená a místy i bohužel tragicky nudná. Tak zhruba nějak takto lze v pár slovech popsat nejnovější zářez z dílny Pixaru Lightyear, který potenciál jedné z nejoblíbenějších postav z franšízy “Toy Story” využívá jen z poloviny. Jistě, celý snímek působí krásně staromilským a ve své podstatě neokoukaným sci-fi dojmem, nicméně i tak budete mít stále neodbytný pocit, že z toho šlo “vyždímat” daleko, daleko více. Nastalou situaci už bohužel nedokáže zachránit ani atraktivní linie se Zurgem, která bohužel po velmi krátké chvíli vyšumí do ztracena – stejně tak jako vzpomínky na tento nešťastný film. Škoda. (Disney+) „To infinity...”

plakát

Cesta (2009) 

Ponurá a zádumčivě vytesaná existenciální freska, která nám skrze depresivní záběry na zpustošenou krajinu a syrové herecké výkony předává autenticky působící postapokalyptický život. Pomalé tempo v kombinaci s precizní kamerou zde vytváří jedinečný filmový zážitek, který zkrátka musíte zažít. (HBO Max) „Are you carrying the fire?”

plakát

Banda (2019) (seriál) 

Vytříbená seriálová dystopická záležitost, která nahlíží na superhrdiny diametrálně odlišnou optikou. Zde se totiž pod naleštěnou heroickou slupkou skrývají zkažené plody deviace, narcismu, božského komplexu či třeba úchylky na sex s chobotnicí. Právě díky těmto věcem působí všichni “hrdinové” mnohem více uvěřitelněji (Homelander kraluje!) a právě o to více děsivěji. Jako protipól zde pak dokonale září Karl Urban, jehož postava drsného lovce superhrdinů, jenž nešetří údery pěstí ani suchými hláškami pronášenými epickým přízvukem, patří dozajista k jeho nejlepším rolím. V tomto bodě je záhodno zmínit, že víceméně všechny postavy, ať už hlavní či vedlejší, jsou výtečně napsané a zahrané, takže organicky a bez problémů zapadnou do tohoto šíleného alternativního vesmíru. Toto všechno v kombinaci s hravým scénářem, černým humorem, poutavým příběhem a brutální syrovou akcí činí z tohoto seriálu “must see” zážitek, který byste rozhodně neměli minout - stojí totiž opravdu za to. Výborná práce! (Prime Video) „Fucking diabolical!”

plakát

Vymítač Boner (2020) (seriál) 

Obskurní animace a velmi specifický styl humoru z tohoto počinu činí instantní komediální záležitost, u níž budete doslova brečet smíchy. Výborná práce! (Netflix)

plakát

The Gray Man (2022) 

Tak tohle je tedy ten nejdražší a nejambicióznější snímek z produkce Netflixu? No teda! Vypadá to totiž, že jsem dvě hodiny bezmocně protáčel oči u zcela jiného filmu, jelikož to co jsem viděl já tak velkolepě a epicky skutečně nevypadalo. Bratři Russoové se po úspěšné štaci u Marvelu rozhodli natočit adaptaci známé knižní série, jež umně balancuje na hraně snesitelného béčkového podání, které nestíhá nudit a poměrně slušně zabaví. Bohužel, to samé se nedá říci o stejnojmenném filmu, který je jedním slovem stupidní. Herci nemají moc co hrát protože jejich charaktery jsou děsivě ploché, scénář je naivně průhledný a film obsahuje až moc záběrů z dronu společně se šíleným střídáním lokací. To všechno v kombinaci s neúměrnou délkou, prapodivným střihem a překvapivě skoupou akční stránkou činí ze snímku The Gray Man velmi podprůměrný počin, na němž zaujme snad jen úvodní akce v Thajsku a vysokooktanová sekvence v Praze. Avšak přiznejme si, že za téměř 200 milionů dolarů snad každý čekal o pořádný parník víc. (Netflix) „Extra ten million to the first guy to put a bullet in this Ken doll's brain.”

plakát

Thor: Láska jako hrom (2022) 

Už je vážně načase si přiznat, že Fáze 4 rozsáhlého MCU nestojí ani za zlámanou grešli. Z předchozích snímků sice markantně vyčnívá poslední Spider-Man, avšak dále to je jen nuzná a otravná šeď bez nápadu a tvůrčí jiskry. Nejinak tomu bohužel je i v případě boha hromu a jeho dalšího (zbytečného) sólového snímku, na němž je tento bolestný aspekt vidět snad nejvíce. Režisér Taika Waititi zkrátka vzal všechny ingredience z předchozího snímku s podtitulem “Ragnarok” a co nejjednodušeji je narouboval na další prostinký příběh. Avšak to co fungovalo tehdy, už nyní prostě a jednoduše nefunguje. Gagy jsou křečovité a představené emotivní scény lacině vyznívají do prázdna. Celé to pak i díky podivnému VFX působí jen jako jakási nevkusná parodie režiséra, jež zjevně nedokáže dát snímku ten pravý dramaturgický tvar. Nastalou situaci už bohužel nezachrání ani excelentní Christian Bale, jehož záporná postava si dokonale krade celý film pro sebe. Tohle se vážně opravdu moc nepovedlo. Škoda. PS: Vážně by mě zajímalo, zda někdy opravdu uvidíme zfilmovaný epický komiksový event “Secret Wars”? (Viděno v kině CineStar Čtyři Dvory České Budějovice) „Call the axe!”

plakát

Černý telefon (2021) 

Vydařená thrillerová jednohubka, která na první dobrou zaujme precizní dobovou atmosférou, hereckými výkony (Madeleine McGraw!) a hezky přímočarým scénářem. V kombinaci s líbivě střízlivou stopáží a několika skutečně velkolepě vystavěnými momenty tedy mohu snímek The Black Phone bez sebemenších skrupulí jen a jen doporučit. Skvělá práce! (Viděno v kině CineStar IGY České Budějovice) „Hang up the phone! NOW!”

plakát

D.B. Cooper: Kde je mu konec? (2022) (seriál) 

Mohla z toho být skvělá minisérie o notoricky známém případu, nicméně ve finále jsme dostali zmatenou a nudnou podívanou, která je v drtivé většině času i neuvěřitelně natahovaná. Škoda. (Netflix)

plakát

Nesnesitelná tíha obrovského talentu (2022) 

Je už všeobecně známým faktem, že subtilní herecký projev Nicolase Cage už má i svou vlastní kategorii. Tu notoricky známou tristní mimiku a nevídanou práci s charaktery zkrátka nikdo jiný ani nedokáže napodobit. Je tedy vážně velká škoda, že tvůrci tohoto svérázného počinu tento jeho nejvýraznější aspekt využívají jen z poloviny. Jistě, snímek sice nabídne několik velkolepých a kreativních nápadů, nicméně zbytek je jen jakási “vata” plná hluchých míst, kterou bohužel nezachrání ani četné odkazy na jeho starší filmy či třeba například zdatně sekundující Pedro Pascal. Ve finále tedy dostaneme velmi průměrný snímek, jehož potenciál dle mého názoru nebyl využit tak jak by si samotný Nicolas Cage zasloužil. Škoda. „You're Nick...FUCKIIIIIIIIING Cage!”

plakát

Hawkeye (2021) (seriál) 

Upřímně, je mi vážně velkou záhadou, proč proboha tento seriál vzniknul místo dlouho avizovaného sólového snímku. Hawkeye je totiž velmi průměrný a vlastně i tak trochu zbytečný počin, který nám skrze všudypřítomnou vánoční atmosféru předává nudný a natažený příběh bez nějakého většího smyslu. Prvních pár epizod sice díky svému odlehčenému tempu funguje, avšak zbytek je až zoufale nekonzistentní a plochý. Škoda. (Disney+) „The past has caught up with me.”