Recenze (355)
Sedmilhářky (2017) (seriál)
První série - objev roku. Výborné herecké obsazení a parádní scénář. Téma hodně dlouho rezonuje. Druhá série - jde ještě hlouběji. Ještě mnohem hlouběji. // Za mě výborná záležitost.
Manželská historie (2019)
3 a půl - ta půlka je za proslov Nory na téma žena-Marie vs. otec-Bůh.
Mechanický pomeranč (1971)
Jeden z dalších filmů, který bourá mýtus o tom, že kniha je vždycky lepší. Jednak to nejde srovnávat, jednak tahle Kubrickova stylizace je výborná, zneklidňující, nezapomenutelná.
Fargo (1996)
Nejoblíbenější Coeni. Nejlepší černá komedie všech dob. Nejdojemnější thriller všech dob. Nebo já nevím, co to vlastně je... ale hrozně mě to baví.
Co žere Gilberta Grapea (1993)
Jeden z těch filmů, který jsem viděla x-krát a klidně si ho pustím znova. Jak se tomu říká, srdcovka...? // Takový ten malý film o obyčejných lidech a jejich každodenním chlebu. Navíc bravurně ztvárněný. Nezestárne, ani film, ani ta story.
Climax (2018)
Prostě nepříjemný. Někdo mluví o provokaci, někdo o brutálnosti, někdo o předvídatelnosti, někdo o prvoplánu... Pro mě to byl "jednoduše" nepříjemný film. Se vším všudy. Aka nezapomenutelný zážitek. // Překousnu hodně, jak ty mačistické kecy, tak ty vypatlané hlášky ze stran "něžného pohlaví" (téměř archaismus, což?), ale křik dítěte mě bude strašit dlouho. // Kamera a podmanivá hudba (rozuměj: jsi tam a tohle všechno se ti fakt děje) je na výbornou, jen to rozpoložení časové linky se mi zdálo neúměrné.
Příběh služebnice (2017) (seriál)
První série parádní. Druhá je už tak nějak navíc a poněkud se rozpadá.
Milada (2017)
Nic jsem od toho nečekala a stejně mě to zklamalo. // Stručně řečeno dost nepovedený film, až budu mít povídavou, vypíšu všechno, co mě ve filmu zabolelo, teď si jen pofoukám bolístky.
Čtverec (2017)
Film roku! // Víc než kousavá ironie do uměleckého světa/byznysu je Čtverec ostrou kritikou (zejména švédské) “korektní” společnosti. A to na výbornou. Co situace, to libůstka. Navíc hlavní představitel je nepokrytý pokrytec, o to víc je film sympatický. // Viděno dvakrát, přičemž druhá verze byla výrazně prostříhána (cca o 30 min. kratší). Tu nebrat. //
Wind River (2017)
Původně jsem chtěla dát 2*, ale ta krajina mě strašně bavila. Jinak to ale bylo dost klišé, otřepané charaktery a velkohubé dialogy. // EDIT: Viděno podruhé a se zkušeností života v Kanadě a s dennodenní zprávou o pohřešovaných native woman musím říct, že je toho ještě hodně před námi, co musíme změnit. A tenhle film i přes své nedostatky ví, na co upozornit. // MMIWG !!!