Recenze (88)
Simonova kočka (2008) (seriál)
Asi nikdo nesvede podat skutečné utrpení tak sarkasticky, vtipně i roztomile zároveň, jak to zvládají právě Britové.
Prosíme přetočte (2008)
Jacka Blacka mám hodně rád a u přitroublých komedií s ním se vždycky a často rád blbě směju nebo přinejmenším pitomě usmívám. Jenže tady jsem se jenom párkrát idiotsky uchechtl. Našel jsem jen minimum toho, co bych od filmu s Blackem čekal, a už vůbec nic z toho, co bych čekal od kousku, kde se objeví Glover nebo Weaver. Je to film na jedno zkouknutí a i to člověk tak trochu protrpí.
Na vlásku (2010)
Moderní animace, která si vizuálně v ničem nezadá třeba s tou od DreamWorks, přesto si ve tváři uchovává tradiční disneyovský výraz. Co ztrácí na komplexnosti příběhu, to dohání řádkou docela povedených gagů a bezvadným koníkem a chameleonem. Ovšem přílišná muzikálnost ve filmu prostě, zkrátka a jednoduše škodí a zdržuje. Co teď s tím? Tři hvězdy málo, čtyři moc. Tak už sem sakra někdo dejte poloviční hvězdy - 20procentní skoky v hodnocení jsou neadekvátní!
Bludiště (1997) (pořad)
Vždycky mě bavilo, že si za znělku do tohohle pořadu vybrali song Fatboy Slim - Fucking in Heaven (... fucking, fucking, fucking in Heaven). Možná kdyby ji pustili i s textem, tak by to sledovalo víc lidí. A pak by to museli zrušit. Tak jak tak =)
Futurama (1999) (seriál)
Vtipné, ale ne k popukání, sarkastické, ale nedosahující britských kvalit. Přesto mile nevázané, oddechové, na pohled sympatické a, jak máme v oblibě, i lehce satirické dílko. Mimochodem, nekoresponduje společenská role robotů jako svobodně myslících entit ve 4. tisíciletí trochu moc se současnou rolí a vnímáním amerických menšin? Mafiáni (jinak typicky Italové) jsou roboti, kriminální živel Bender je z Mexika (hispánec), parťáci policajti jsou člověk a robot atd. Výjimku tvoří snad jen Santa =D Přesto uvědomíme-li si fakt, že původní účel robotů je být otrockou pracovní silou, je taková narážka zcela evidentní.
Griffinovi (1999) (seriál)
O 10 let mladší, o 100 % krvavější a o jednoho Stewieho lepší varianta "typické americké předměstské rodinky". Tím množství srovnatelného vesměs končí. Dabing: Originální bez chyby, český na pokraji poslouchatelnosti už od úvodní totálně kakofonicky přezpívané znělky sráží kvalitu minimálně o třídu níž. Nehledě na to, že FG patří do té sorty seriálů, kde jsou pointy velice často jednoduše nepřeložitelné. A Seth MacFarlane ví, že kdyby to všechno i Stewie věděl, pomsta by byla sladká a vítězství jeho. Zkrátka, kdo si nechce kazit neobyčejně veselý a střelený zážitek, nechá Griffinovy Griffinovými a pustí si Family Guye.
Matrix (1999)
Stylová akce po okraj napěchovaná revolučními efekty, charismatickými postavami, husí kůži v zátylku vyvolávající hudbou a gnostickým mysticismem - a také jedna z největších filmových událostí přelomu tisíciletí. Ale to stejně všichni víme =)
Assassin's Creed: Embers (2011)
Pro neznalé zbytečnost, pro znalé však povinnost. Krátká, milá, hloubavá a smutná. Desynchronized.
Červený trpaslík (1988) (seriál)
Jestli mají Britové něco osobitého, tak humor. Jestli dovedou s kamerou něco fakt bravurně, tak s ní natáčet sitcomy. A jestli do nějakého dali pošahanější partu týpků jako hlavní hrdiny než do Červeného trpaslíka, tak ho chci vidět. Ale tak nějak pochybuju, že existuje.
Simpsonovi (1989) (seriál)
Klasika, v níž se zastavil čas. Jedna generace u Simpsonů vyrostla, další u nich zestárla, zatímco Homerovi je pořád nějakých 37 a Maggie, logicky ročník 1989, se neustále batolí v dupákách a s dudlíkem. Nestárnou a pořád mají co říct na věci, kterých by se řádka z nich vlastně nikdy neměla dožít =D Kdo ví, jak dlouho tu s námi ještě budou, možná přežijí i vlastní dabéry.