Recenze (511)
Nevědomí (2013)
Triky se povedly, hudba od talentovaných M83 (a dalších) skvěle sedne, Cruise tady předvádí svoji obvyklou dobrou úroveň a při castingu určitě zúročil své zkušenosti z létání v F14 již v 86-tém (letos mu bude 51 let!). Ale. Celkovým dějem se po úvodní třetině, která vás příjemně naladí na takovou tu běžnou post-apokalyptickou situaci na Zemi, se potom už jen tak nějak prokoušeme díky průměrnému scénaři a ani nikterak nápaditým, častějším či výpravnějším akcím až do samotného závěru, který raději komentovat nebudu. V IMAXu se na to pěkně koukalo, úplně nenudilo, ovšem nevtáhlo a často jsem se musel smát naivitě propojení či provedení některých momentů. Celkově spíše zklamání. [60%]
Red (2010)
Pohodově odlehčené, nenucené, skvělí herci, retro jízda jak má být. To jak Willis vystoupí z jedoucího auta, to se musí vidět. Druhé shlédnutí, tentokráte bohužel dabované, ale stále je to dobré. Letos do kin jdoucí dvojku vyhlížím opravdu netrpělivě. [80%]
Slunce, seno, jahody (1983)
Ať si na to kdo chce nadává, mě tenhle svérázný humor bytostně nevadí (jako spoustě jiným), spíše naopak. A to Troškovu současnou a nedávnou tvorbu již v podstatě bytostně odmítám. Tady je to zkrátka správně přehnaná karikatura venkova se vším možným i nemožným a rozhodně nejlepší film z celé trilogie. Berte nebo nechte a nekoukejte. [70%]
Hlava státu (2003)
Taková blbina jak vyšitá na sobotní odpoledne. Pokud akceptujete Chrise Rocka (a jeho herecký projev), tak to není úplně zlé. Nejzajímavější na tom je ten nápad - kandidatura černocha na prezidenta, která se po pár letech následně úspěšně proměnila v realitu. Kdo by to byl v 2003 řekl ..? [40%]
Muži v černém 3 (2012)
Nic překvapivého se nekoná, není to propadák, ale ani nic kultovního na uctívání. Pár hlášek se najde, ale žádná extra kadence. Triky docela ujdou. Ústřední herci celkem v klidu, dalo by se řict, že to celé táhnou hlavně oni, víceméně Will Smith, protože dějově to není nic moc. [50%]
Téměř dokonalý zločin (2000)
Cate je prostě skvělá herečka, Sam zvládá thriller dobře a scénář má pár dobrých nápadů mezi ostatními docela obstojně zpracovanými klišé. Postavy jsou fakt dobře typově napsány a ztvárněny (ta plejáda, hmmmm). Trochu vytunit závěr .. Jedno mi ale nikdo nevysvětlí, jak se z The Gift dostali na Téměř dokonalý zločin, já ty naše distributory fakt nechápu. [80%]
Adelheid (1969)
Komorní, pomalé, depresivní, beznadějné, chladné, skvělý Čepek a taktovka Vláčila samozřejmě. [80%]
Velký útěk (1963)
Byť často naivní, kondenzované a neuvěřitelné, stejně je to nejlepší a nejzábavnější čistě útěkářský velkofilm, co jsem zatím viděl. Herecké výkony plejády hvězd jsou obdivuhodné. Závěr je americká drsnější varianta na chytačku z Copak je to za vojáka. K dokonalosti chybí málo, pohrát si nepatrně jiným směrem se scénářem, méně žoviálnosti na pár místech a přidat realističnost tábora - opravdu tam jsou často spíše jak na dovolené, na to jak se holedbají držením se faktů ala 'podle skutečné události'. Ale jako napínavá a dobrodružná zábava to šlape po celou dobu skvěle. [90%]
Frajer Luke (1967)
Ten Luke je prostě frajer! A Paul jakbysmet! [100%]
Soupeři (1977)
Ridley už ve své celovečerní prvotině vládne poměrně pevnou režisérskou taktovkou, a tak odvypráví jinak průměrnější příběh dvou podivně nesmiřitelných Napoleonových důstojníků velmi důstojným způsobem. Nepochopitelná zarputilost Harveyho Keitela a nezdolná výdrž či spíše odolnost Keitha Carradina je tak podtržena obecně chváleným vizuálem (např. poslední záběr, že?). Ale ti herci a jejích vzájemná nekompromisní letitá řevnivost mě zaujaly o dost více než nepříliš výpravná nízkorozpočtová, byť již tehdy umná, skořápka. [80%]