Recenze (19)
Vlčí bouda (1986)
No, věřím, že tehdy, v roce 1986, to bylo šokující a strašidelné a umím si představit, že takový film mohl na plátně působit jako zjevení. Obzvláště po prvním Vetřelci (1979). Mně to ale z dnešního pohledu připadá takové duté, jako vydlabaný sněhulák. Ten příběh by snesl "víc za uši" :-) Nápad výborný, Macháček geniální, Kocábova hudba / vrzání / dýchavičné zvuky naprosto fantastické.
Tělo (2012)
Důmyslná past, jen co je pravda ... a to i na diváka, pochopitelně! Je těžké napsat něco originálního a nic přitom neprozradit. Mně se to líbilo :-)
Umělec (2011)
Bezesporu největší filmové překvapení roku a pro mě báječné černobílé osvěžení. A němé. V roce 2012. Páni! Ještě ani teď, když se snažím popsat své dojmy, nemůžu uvěřit, že ten film, na který jsem se dívala, NENÍ z roku 1927 ...! Vynikající po všech stránkách: od originálního nápadu přes fantastické herecké výkony až po dokonale sladěnou hudbu. Nádhera. Tvůrci se mistrně a elegantně poklonili éře němých filmů, a já se hluboce klaním jim. ... A šestou hvězdičku si právem odnáší famózní Uggy! ;o)
Gulliverovy cesty (2010)
Nu, takhle jsem se u filmu už hodně dlouho nenudila ... I když budu brát toto "moderní, rodinné a komediální" pojetí s OBRovským nadhledem (ostatně, jinak to ani nejde), toho, čím by mě zaujalo, zbývá žel LILIPUTÁNsky málo ... Jednu hvězdu za povedené úvodní i závěrečné titulky a vtipnou scénku na pláži (prostřelená Coca-Cola), druhou bez váhání uděluji generálu Chrisi O'Dowdovi. Ten "největší prudič v celé zemi" mu šel vážně skvěle ... :o)
Uprchlíci (1986)
Uprchlíci pro mne vždy budou mít hned několik NEJ: nejlepší společný film dvojice Pierre Richard a Gérard Depardieu, nejdojemnější holčička v dětské roli, jedna z nejkrásnějších filmových melodií Vladimira Cosmy, a v neposlední řadě jedny z nejkomičtějších Richardových scén (odjištění granátu v bance, ženský převlek a přejetá paruka, ...). Úžasný citlivý příběh o lidském přátelství a skvělá komedie v jednom. Šafrán filmového plátna!
Box (2009)
Tou 1 hvězdičkou hodnotím nápad s krabicí a ďábelským obchodem: za 1 stisknutí tlačítka 1 milion a 1 smrt. Hm, a tím, bohužel, končím. To, v co se vyvinula zápletka, pro mne bylo velkým rozčarováním a naprostým zklamáním. Čím mě měl tento počin oslovit, tím mě zcela bezpečně minul ... Film jsem s přemáháním dokoukala až napodruhé, skutečně jsem od toho čekala něco jiného. Škoda.
Smrt přichází v bílém (2003)
Tak teď nevím: byla to hororová komedie nebo horor s komediálními prvky? Nu, ať tak či tak, já se skvěle bála i smála zároveň (čímž ovšem nechci tento kousek nikterak shazovat). Myslím, že se tvůrcům povedlo namíchat ze strachu, napětí a černého humoru opravdu dobrý koktejl, a vůbec to nedopadlo tak zle jako kombinace dýňového dortu s čokoládou a slaných brambůrků ... ;o) Oceňuji nápad a výbornou pointu. A asi největší radost mi na konci udělal pan "sběratel" ... :o)
Já, padouch (2010)
Milá a příjemná podívaná, která vám zlepší náladu. Nebo alespoň u mě to tak fungovalo. Začátek mi sice přišel trochu nudný a nezajímavý, ale jen co se na scéně objevily tři holčičky, bylo mi jasné, že už se rozhodně nudit nebudu. Skutečná zábava se rozjíždí (symbolicky) v zábavním parku, kde po zlomové scéně u střelnice film nabere ten správný kurz a drží si ho až do konce :o) A určitě je na místě vyzdvihnout opět výborný český dabing, zvláště hlavního hrdiny (pardon, padoucha), kterého se ujal skvělý Jiří Lábus. ... A ještě něco: animace jízdy na horské dráze byla tak věrohodná, že mi to zahoupalo se žaludkem - prima! ;o)
Shutter (2004)
Decentní, a přitom velmi působivá lahůdka. S mírností až plachostí, charakteristickými pro tuto kulturu, o to ostřeji kontrastuje krutost, rovněž typická pro asijský svět. Výsledkem je kvalitní horor s dobře vystavěným příběhem a nezadržitelně narůstajícím napětím. Závěr, umocněný na druhou, je pak zcela ohromující ... Taková atmosféra se žádnému americkému remaku nepovede.
Rango (2011)
Špičková animace, vybroušená grafika, skvělý původní dabing (Johnny Depp - Rango, Bill Nighy - chřestýš Jake, Lew Temple - Furgus, majitel koloniálu, Ned Beatty - starosta), vtipnými odkazy a humorem nabito jako kvér rychlého pistolníka, a navrch ještě výborná muzika ... Zkrátka a dobře, máme tu nejlepší animovaný western, amigos! ;o) Další zábava zde http://www.rangomovie.com/ ... :-D