Oblíbené seriály (10)
Červený trpaslík (1988)
Seriál, který buď oddaně milujete, nebo nenávidíte. Nic mezi tím neexistuje. Když jsem ho viděl kdysi dávno poprvé (tuším někdy pozdě v noci na ČT2 před Velkou noční hudbou), říkal jsem si: „Proboha co je tohle za blbost.“ Kulisy z papíru, kostýmy z molitanu a nepříliš přesvědčivé herecké výkony. Když se člověk přes tohle přenese, při druhém pohledu a poslechu se dostaví naprostá euforie a prozření, neboť o tomhle Červený trpaslík není a nikdy nebyl. Je to kult, je to neskutečně zábavné, je to o baštění indických vypalováků. Jedinečné antidepresivum.
Městečko Twin Peaks (1990)
Firefly (2002)
Tak trochu jiné sci-fi říznuté řádnou porcí westernu. Skvělý casting, uvěřitelný svět a velmi dobré herecké výkony. Seriál, který nemá žádné velké poselství. Není ani o zachraňování cizích planet a nastolování galaktické rovnováhy. Je o jedné posádce vesmírné lodi, která se snaží přežít. Pocity ze skvěle napsaných a zahraných postav a velmi pestré skladby epizod se mísí s rozčarováním nad faktem pouhých 14 odvysílaných epizod.
Star Trek: Nová generace (1987)
Kovboj Bebop: Lovec odměn (1998)
Jak jsem poznal vaši matku (2005)
Suit Up!
Hvězdná brána (1997)
Nostalgie. I když se seriál, kde skupinka čtyř lidí, která s pomocí tří samopalů vymlátí celou planetu, může jevit poněkud úsměvně, i když je kvalita epizod hodně nevyvážena a celá trpí tradičními seriálovými komplexy, je přesto Hvězdná brána seriál, který má něco do sebe. Většina Sci-fi fanoušků si tam svůj důvod k oblibě najde.
Simpsonovi (1989)
Co napsat… seriál provázející můj život. Přestože má nejlepší léta již za sebou, přestože se množství reklamních a umělohmotných nesmyslů s motivy žluté rodiny zvyšuje a přestože kvalita seriálu od 17. řady nezadržitelně klesá, prvních deset sérií je naprosto dokonalých. V 17. epizodě 13. řady tvůrci tvrdí, že Simpsonovi nikdy neskončí. Nikdy jsem si nemyslel, že si to budu přát, ale když se člověk podívá na 21. a 22. sérii, musí se zákonitě zamyslet, jestli by nebylo lepší udělat kvalitativní restart, pauzu, nebo raději konec… Oblíbené postavy: Homer, Vočko Szyslak, Nelson, Milhaus. Vedle Červeného trpaslíka jediný film/seriál, u kterého mi nevadí dabing.
Ash vs Evil Dead (2015)
Ajťáci (2006)
Skvělý anglický humor z netradičního prostředí.