Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (4 062)

plakát

Protivný sprostý holky (2004) 

Slušné, spíše na děvčata zamířené teen středoškolské komedii se nedá upřít decentní šarm i (povětšinou) osvěžující nadhled s lehce podvratným vtipem. Kromě silného obsazení však do žánru nic objevného nepřináší a mnohé situace mi přišly nápadně povědomé.

plakát

Paroží (2021) 

Působivě rozkrývaná folklórní hororová historka se tak důsledně (pomalu) soustředila na zneužíváním traumatizované postavy a postupné zrození parohatého netvora, až jeho řádění bezděky odsunula na vedlejší kolej a zamířila rovnou zkratkou k finální, poněkud "popichovací" konfrontaci. Skvělí herci, pevné režijní vedení a parádně ošuntělé, bezútěšné oregonské důlní městečko ovšem zanechaly celkový dobrý dojem. Silné 3 hvězdy.

plakát

Vodonoš (1998) 

Parodická dacanská komedie se šišlajícím prosťáčkem ve svém středu, kterého nevybíravě uráží a dělá si z něj šoufky, navléká obnošený kabát sportovních příběhů, díky němuž se ve finále vzepne k motivujícímu, smířlivému touchdownu. Jinak je to vcelku nuda na trapnou (se skvělou Kathy Bates a imbecilním Sandlerem), alespoň poměrně umírněná a nevulgární.

plakát

Percy Jackson a Olympané - Série 1 (2023) (série) 

Přestože vyprávění v plynulosti klopýtá a společně s Percym dlouho tápe(me), kam se vydat a co jest vlastně v sázce, postupně se s fajn přáteli do dobrodružné cesty za zlodějem Diova blesku ponoří(me). Ono také přijmout "updateovanou" podobu božských říší či bytostí řecké mytologie, maskujících se nepozorovaně mezi moderními smrtelníky, chce kapku dobré vůle (zvlášť pro předlohou nepolíbené). Ale jak říkám, po chvíli si fikční svět sedl a rád se do něj vrátím ve druhé sérii. 7/10

plakát

Chobotnice (1998) 

Pitomost omšelé monstr zápletky nikdo ani neskrývá, avšak výsledná žranice by musela být akční jízdou od začátku do konce, aby naservírovala žádanou béčkovou zábavu. Nesměla by se marně pokoušet o hororové strašení, když dementní žoldáky tráví hezky popořadě, dopředu avizovaně. Mizerné digitální triky by pak posloužily jako neškodná obloha, stejně jako z polovičky úspěšné pokusy o odlehčovací hlášky. Famke to tady opravdu sekne.

plakát

Roucho (1953) 

Roucho Ježíšovo z ukřižování (společně s výčitkami svědomí… a láskou, samozřejmě) obrací na víru sobeckého římského tribuna, marnotratného floutka bez zásad. Biblický sandálový velkofilm potěší kašírovanými studiovými kulisami, patrnými domalovávanými pozadími a Technicolor barvami s patinou klasiky, příběhově však zejména ve druhé polovině drhne a nestrhne. Zcela napřímo proklamuje křesťanské hodnoty a jen zřídka inscenuje nějakou (ve výsledku zbytečnou) akci.

plakát

Mimi šéf: Rodinný podnik (2021) 

U záměrně do absurdna vyhnané historky mě skoro mrzelo, jak bez ladu a skladu zahazuje fantasticky kreativní (vizuální) nápady / narážky / gagy v infantilně klišovitých situacích či (uzívaně) přepálené akci. Nezná míru hyperaktivní šílenosti, přitom v mnoha momentech pobaví (mimi nindžové), taktéž "dospělé" myšlenky (o předčasném dospívání, rodičovství, odcizení) nevnucuje úplně zcestné (pouze polopaticky rozvařené).

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Vesmírná sága solidně vystavěná na pochybách nechtěného proroka a romantickém vztahu, který zpočátku dostal spoustu (až "komorního") prostoru, sice ke konci musí sešlápnout plyn a spěchat, nicméně odvyprávět stihne vše důležité k pochopení a spokojenosti. Okulahodící akcí se příliš nezaobírá (i finální bitvu sfoukne za pár minut), monumentálnost dává pocítit spíš v obdivuhodné, bezmála poetické souhře pouštního vizuálu a efektní zvukové palety (zahrnujíce v to i rezonující Zimmerovu hudbu). Jako celek nelze nevyzdvihnout bezchybné kolektivní obsazení. Jsem nadšen, přestože cca v polovině na mě velkorysá šíře (= délka) trochu doléhala a otevřený konec nenechal si vítězství patřičně vychutnat. [CineStar Anděl Atmos]

plakát

Trans (2013) 

Realita je nejistá a role zúčastněných se několikrát protočí, nicméně prosté "vydolování" vzpomínky na ukradený obraz pomocí (všemocné) hypnózy scénář uměle, nepřiměřeně komplikuje a zamotává trojúhelníkem vztahů, zatímco režie (obrazem, střihem či elektronickou hudbou) dostává diváka do tranzu. Vychází jim to tak do dvou třetin, než začnou dlouze vysvětlovat (a mimoděk připustí, že celou dobu stranily psychopatovi). Rosario Dawson je božská. Lepší 3 *

plakát

Eurotrip (2004) 

Vlastně taková roztomilá teen / párty komedie se s nechutnými vulgaritami drží nečekaně zkrátka, zatímco svižný romantický výlet po (pseudo)Evropě dovádí do úsměvných absurdit, a sympaticky nedementní obsazení z ní se zjevným nadhledem vykřesává scény s kultovním potenciálem (amsterdamské koláčky, tričko zdarma; kdyby nic, tak zastávka v Bratislavě musí Čechoslováka poslat do kolen :)).