Recenze (4 598)
Okrsek 13: Ultimátum (2009)
Pokračovanie šialenej jazdy, ktorá naberá nové kontúry. V podstate platí u mňa to isté, čo pri prvom filme. Je to akési pokračovanie, ktoré zároveň propaguje le parkour. Opäť šialená jazdy, ktorá si ma dostala.
Dvanáct do tuctu 2 (2005)
Piper Perabo, Carmen Electra, Jaime King a Hilary Duff v jednom filme, to je ako veľký transparent, ktorý volá, toto ti nesmie ujsť. Mať veľkú rodinu niekde v prírodnom prostredí je môj sen, tak ako mať krásnu manželku a tak ako sa venovať dobročinným veciam, či čiastočne aj športu. V tomto filme to bola opäť jedna veľká výprava, bolo v nej kopec srandy a myslím, že pre rodinu je to ako film stvorené. Tom Welling a Steve Martin sú ako mužské opraty tohto filmu, ktoré to skvelo vedú. Milené!
Princezna ze mlejna 2 (2000)
Opäť s peknou Andreou Černou, opäť s niektorými známymi postavami, len s iným príbehom. Musím oceniť najmä kostýmy vojska. Neviem, ktorý z dielov sa mi páčil viac, sú zhruba rovnaké, ale opäť som si to prispôsobil na seba a zasníval som sa. 90. roky síce už končili, ale tá jar v nich najmä prostredníctvom toho filmu ešte pretrvávala. Dodnes si spomínam na tú legendárnu ústrednú pieseň. Rodinná záležitosť, ktorá mi pripomenie staré časy a vyčaruje mi úsmev na tvári.
Princezna ze mlejna (1994)
Nuž Troškova krásna rozprávka s príjemnou hudbou a postavami. 90. roky mali v českej tvorbe takú jarnú pachuť, neskôr prešli do niečo nočného a komerčného, ale toto bola hravá vec. Nehovoriac, že sa mi v tomto filme páčila najmä Andrea Černá. Film som si prispôsobil sebe, zamyslel som sa nad skutočným šťastím, nad láskou, začal som snívať. Krásna rozprávka.
„Marečku, podejte mi pero!“ (1976)
Zábava a nuda v jednom, to je tento film. Hlášky síce ujdú, najme tá hlavná, pre ktorú som si čo to užil, pretože som Marek, ale je to zároveň niekedy dosť pochmúrne a smutné a hlavne, také nočné. V československej kinematografii sa jedná o veľkú vec, ale veru veru komunizmus z toho cítiť, napriek scenáristom Smoljakovi a Svěrákovi. Vo všeobecnosti sa však jedná o veľmi pekný film.
Rebelové (2001)
60. roky sfilmované na začiatku 21. storočia muzikálovou formou ma nenechali chladným. Opäť som si tie príbehy pripodobnil sebe, vžil som sa do toho a do konania postáv, či deja. Veľmi kvalitná česká tvorba, netreba šetriť chválou a zbytočne si to zhadzovať, je to čarovné. Veľmi pekné a šikovné dievčatá a herci tiež sa nenechali zahanbiť svojím umením.
Tragéd Fantozzi (1976)
Tak tu sa nám už Fantozzi rozbieha. Tie hefty, hlášky a trapasy naberajú ozaj silné kontúry a ja som si ich zamiloval. Ešte to je síce také nedotiahnuté, ale keďže sa mi to páčilo, nebudem šetriť hviezdami.
Fantozzi (1975)
Prvý diel niečoho, čo spôsobilo revolúciu v európskej komike a aj komike sveta. Už pri tomto prvom filme to bolo k popukaniu, je to majstrovstvo trapasov. Zatiaľ však troška suché a nudné. Treba však túto vec pochváliť, bolo to ešte také roztomilé.
Patriot (2000)
Film nabitý energiou, hrdinstvom, širokou škálou názorov. Silne patriotistický film, ktorý si svoj názov zaslúži a naozaj sa ním môžu Američania chváliť. Podľa mňa jedna z najlepších Gibsonových rolí. Je veľmi krutý a realistický, činy sú tam tak dobré ako aj zlé, je to veľká a dlhá zmes udalostí, ktoré ma strhli. Hudba, kamera, strih, kostýmy, scenár, postavy a aj dej majú šťavu a sú skvelé. Je to síce niekedy také všelijaké, rozpačité, ale je to dlhá akcia so všetkým možným, ako sa vraví.
Legionář (1998)
Ja som si tento film o francúzskych cudzineckých légiách užil. Vôbec by som to netypoval na americký film. Film je dosť dobrodružný a preto som sa nenudil. Van Damme na mňa týmto konečne aspoň trocha zapôsobil, aj keď sa musel vrhnúť tentokrát na drsnú vojnu v nehostinnom prostredí.