Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Animovaný
  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární

Recenze (592)

plakát

Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně (2023) odpad!

V roce 1977 nám George Lucas za  121 minut představil propracovaný nový svět, který chtěli všichni diváci dále prozkoumávat, seznamovat se s minulostí postav a nemohli se dočkat dalších pokračování. V roce 2023 nám Zack Snyder za 133 minut představil... velký hovno! Jedná se o výjimečný případ filmu, který selhal snad úplně po všech stránkách. Skoro mám pocit, jako by se dali dohromady Ed Wood s Uwe Bollem a záda jim produkčně krylo studio Asylum. Jen těch peněz se v tom utopilo znatelně více. A největší noční můrou je, že i z filmů jako Bloodrayne, nebo Ve jménu krále mi toho utkvělo v paměti více. Začněme zde naprosto příšerným vizuálem, který nám ukazuje rozmazané obrázky, nudné nebo vykradené motivy a digitální efekty, které sice působí oslnivě, ale všechny jsou jakoby odtržené od herců a odehrávají se na pozadí. Postavit herce před zelené plátno a na pozadí promítat vesmírné bitvy a výbuchy, to je skutečně vrchol filmařského umění. Dále tu máme skandální world building. Příběh je nerealistický, spojení Star Wars a Sedmi statečných rozhodně nemůže být prezentováno tímto způsobem. Svět absolutně nefunguje. Nevíme, kdy a kde se odehrává. Jestli to je lidská budoucnost, nebo úplně fantasy vesmír. Ani režisér v tom patrně nemá jasno, a tak můžeme vedle zrůd všeho druhu vidět osoby oblečené jako v moderní době. Hlavní záporák chodí v košili s kravatou (proč proboha!), skupina hrdinů zase v nějakých otrhaných hadrech, div že nejdou do bitvy nazí. Nefungují kostýmy, nedává to smysl, chybí tomu fantazie a jinakost oproti reálnému světu (pamatujete třeba na úžasné kostýmy ze Skryté hrozby?). Mrzelo mě dále trýznění skvělých herců v čele se Sofinkou a Djimonem Hounsou (ten už by fakt neměl brát všechno, co mu přijde na stůl). Ed Skrein hraje nejnudnějšího záporáka všech dob, který permanentně mele hubou, jen aby pak mohl provést nějaké laciné zabití. Když si vzpomenu, za co jiným skvělým režisérům (Stephen Sommers, Jonathan Liebesman) v Hollywoodu padaly hlavy, tak musím říct, že Zack Snyder si tímto filmem vysloužil jednosměrnou jízdenku do režisérského důchodu.

plakát

Marvels (2023) 

Je až neuvěřitelné, jak se studio Marvel svou vlastní strategií a interní politikou zahnalo do kouta. Cíle byly v posledních letech splněny, kvóty naplněny, ale jaksi se zapomnělo, že o produkt přestane mít zájem široká veřejnost. Místo filmových událostí roku kombinujících zajímavý příběh i vtip tu máme rutinní záležitosti bez jakéhokoliv uměleckého přesahu. Místo oscarových charismatických herců se do hlavních rolí dostávají herci druhé kategorie hrající nudné a nezajímavé postavy. Místo velkolepého a zajímavého vizuálu se CGI film od filmu zhoršuje. Porovnat efekty první Captain Marvel s tímhle, to je rozdíl minimálně 20 let, ovšem nazpátek. Agitka kulturních válek jede na plné obrátky. Do popředí se dostávají ploché ženské charaktery, nyní dokonce děti a zvířátka. Záporáci už raději umírají sami, protože to by nebylo hezké je před zraky diváků odkrouhnout. Vlastně to ani nejsou záporáci, protože nová doba žádá i soucit s teroristy. Čili rychle rychle najít nějaký dobrotivý motiv, který by ospravedlnil jejich konání. Film Marvels je skvělým reprezentantem tohoto směru. Nezaujme snad jediným aspektem. Je tu nejslabší záporáčka celého MCU. K dobru lze pouze přičíst, že film je poměrně krátký, takže se divák nemá šanci nudit jako u Black Panthera 2.

plakát

Indiana Jones a nástroj osudu (2023) 

Pátý Indiana Jones neměl nikdy vzniknout. Nuda a šeď se táhne celým 154minutovým snímkem, který je průměrně zrežírovaný a podprůměrně napsaný. Za 2 a půl hodiny jsem nenašel jediný nadprůměrný moment, který by mě zaujal. Harrison Ford už na stará kolena nezvládá akční scény, takže mě paradoxně nejvíce bavila hned ta první, kde hrálo jeho digitální dvojče. Mads Mikkelsen zde už poněkolikáté hraje roli nezajímavého záporáka, kterému stačí nastavit svůj zlověstný obličej a všichni si myslí, že se z toho diváci posadí na zadek. Fakt už by si měl tento jinak dobrý herec dát od těch záporáků pauzu. Boyd Holbrook zde hraje opět sám sebe - namyšleného frajírka, který potřebuje dostat v první scéně přes držku. Prakticky si zkopírujte jeho charakter z Logana a máte ho zde ve stejném provedení. Zbytek vedlejších postav už jsou pouze nezajímavé charaktery a známá camea. Z filmu jsem opravdu smutný. Takhle to nemělo skončit. A nakonec komentář k něčemu, co přesahuje samotný snímek. Jeho největší katastrofou je Phoebe Waller-Bridge. Ta zde sice předvádí skvělý herecký výkon, ale bohužel je pouze nástrojem největší žáby na prameni Lucasfilmu Kathleen Kennedy, aby do filmu procpala svou feministickou agendu. Z filmu se tak stává propaganda, čehož jsem se nikdy nechtěl v Indianu Jonesovi dočkat. Takže tu máme opět Mary Sue, která je chytřejší, energičtější a důvtipnější než všichni v jejím okolí.  Je to ona, kdo táhne příběh, a v polovině filmu si takřka prohodí s Harrisonem Fordem role, kdy se stává hlavní postavou a Jones se za ní jen tak unaveně šourá. Samozřejmě musí starého dědka i nakonec zachránit a dát jeho život do pořádku, aby si tak u diváků řekla o sólo film své postavy. Už mi tyhle na sílu tlačené postavy reprezentující "utlačované menšiny" lezou krkem. To opravdu nelze vymyslet a kvalitním scénářem podepřít dobrý ženský charakter? Musí se prostě do kvalitních frančíz s ikonickými mužskými charaktery procpat nějaká uměle vytvořená ženská postava bez historie, která staré dědky naučí (Indiana Jones, Terminátor: Dark Fate atd.).

plakát

Flash (2023) 

Flash je film, se kterým nikdo neví, co si počít. Navazuje to na Hamadaverse a díky dotáčkám i na Snyderverse, ale zároveň ho to svou ztřeštěností hanobí. Závěr vede nikam vzhledem k rebootu série. Prostě film, který vznikal v problémech, byl třikrát přetáčen a vlastně je úplně k ničemu. Ezra Miller potvrdil, že je dobrý herec. Hraje permanentně dvojroli celkem přesvědčivě. Sasha Calle a Michael Keaton taky dobří. Z produkčního hlediska je neslýchané, že vlastně poslední 3 filmy od Waltera Hamady - Black Adam, Shazam 2 a Flash jsou úplně z jiného těsta. Nijak na sebe nenavazují, nijak na sebe neodkazují, každý je v úplně jiném tónu, jako kdyby za každým stálo jiné studio. Fakt neskutečné, co byl Hamada za břídila, že prostě plodil filmy, které neměly ujasněný žánr, cílovku, provázanost atd.

plakát

Shazam! Hněv bohů (2023) 

Shazam 2 je poctivá zábava. Není to film, který na vás nějak extra zapůsobí, ale nenudí a má sem tam dobrou akci. Navíc záporačky Helen Mirren a Lucy Liu jsou fakt skvělé, jde z nich respekt. Velká škoda, že když už tvůrci vědí o restartu univerza, nebyli na konci trochu odvážnější. Naopak dotáčky v samém závěru filmu působily spíš rušivě. Celkově 3 hvězdičky a rozhodně lepší podívaná než na většinu posledních Marvelovek.

plakát

Ant-Man a Wasp: Quantumania (2023) 

Scénář snad dělal náhodný generátor slov, nebo umělá inteligence z poslepovaných situací a dialogů jiných filmů. Mnohokrát jsem si během filmu řekl, že tohle už jsem někde viděl. Marvel dokonce klesl tak hluboko, že začal kopírovat nejnovější DC filmy (krysy/mravenci). Za celý film také nepadne jediná zapamatovatelná hláška či situace, kvůli které bych si chtěl film znovu pustit. Přesto film rychle plyne a dokáže spolehlivě zabavit. Rozhodně lepší než Thor 4 a Black Panther 2, tam si Marvel sáhl na dno.

plakát

V síti 18+ (2020) odpad!

Laciná snaha vyrejžovat na kvalitním dokumentu další peníze znovuuvedením "lepší" verze. Ta však jenom spočívá v nerozmazání pánských přirození. Na to skutečně koukat nepotřebuji.

plakát

Black Panther: Wakanda nechť žije (2022) 

Kde nic není, tam ani smrt T’Chally nebere. Tvůrci se ze své lenosti vyloženě vykašlali na budování originálního filmu, jakým byla víceméně jednička, a rozhodli se pokračováním probrečet. A je to opravdu úmorná podívaná na tuto nejdelší a nejnudnější Marvelovku. U příšerného Thora: Love and Thunder jsem měl sice permanentně oči v sloup, ale aspoň se sakra něco dělo. Zde vidím kromě potoků slz podprůměrné filmové řemeslo a velmi špatnou herečku Letitiu Wright. Ta vůbec nemá charisma a schopnosti, aby utáhla celý film jako hlavní postava. Největším kamenem úrazu je tak jako u většiny posledních Marvelovek příběh. Ten jsem doslova vyčetl z anotace k filmu a téměř ve všem jsem se trefil. Co se asi stane, když proti sobě ve filmu postavíte dva národy, které se skrývají před nepřejícím světem, a záporáka, jenž je typickým šablonovitým antihrdinou, tedy postavou, která se snaží ochránit svůj lid, jen v rámci touhy po pomstě užívá nemorální metody. Prakticky si můžete udělat u Killmongera z jedničky crl+c a ctrl+v a máte Namora. A když ne u něj, tak třeba u Magneta a řady dalších. Z tohohle mála si pak stačí poskládat celý příběh. Podvodní království vypadá přesně tak, jak si ho představují Afroameričané. Zkrátka vezměte všechny stereotypy zemí třetího světa a potopte je pod vodu. S imaginací Jamese Wana v Aquamanovi se to nedá vůbec srovnat. To mám opravdu věřit, že tento "národ" představuje celosvětovou hrozbu? Proto mi přišlo směšné, že Wakanda, nejmodernější supervelmoc na světě, PROHRAJE na svém vlastním území s podvodními mužíky, kteří jezdí na kosatkách či velrybách. A královnu pak nenapadne nic jiného, než vyvolat odvetu na širém moři. Asi tam čekala větší šance. Tohle bylo zkrátka velký špatný, ale díky své podbízivosti poletí hodnocení odborníků na Rotten Tomatoes do závratných výšin, o tom vůbec nepochybuji.

plakát

X-Men Origins: Wolverine (2009) 

Konstantní facepalm, to byla moje poloha při sledování tohoto filmu. Po skvělé trilogii X-Men přichází dílo, které zařazuji do svého studijního alba jako ukázku toho, kolik klišé, béčkovitosti a scénáristické impotence se dá nacpat do jednoho ryze áčkového filmu. Skip Woods je tu ve své "nejlepší" formě. Hned na začátku tady máme událost z hrdinova dětství, kam vložil všechna klišé, která tam šla nacpat. Máme dva bratry/kamarády, jednoho slabého, druhého opatrovnického. Máme zde tyranského otce/strýce, dále vraždu, druhou vraždu, šokující odhalení, že ten, který není člen rodiny, vlastně nakonec je. A následně útěk před pronásledovateli a příslib, že se hlavní protagonisté nikdy nerozejdou. Vůbec jsem nečekal, že se na konci filmu zase dají dohromady. Ale pojďme dál. Během úvodních titulků zjistíme, že naši mutanti byli v průběhu dvou staletí u každého prdu, který se na Zemi stal (americká občanská válka, obě světové války, Vietnam atd.). Gejzír klišé neustupuje ani když se přesuneme o pár let dál a ocitneme se ve filmu Krvavý diamant, kde americký generál týrá domorodce. Wolverine se pochopitelně vzepře a odejde do penze. Následně se přesouváme do filmu Komando, kdy se Wolverine usadil na tajemném místě, ale okolnosti ho donutí se vrátit do akce. Až do konce filmu se stane asi 5-6 šokujících zvratů, které by se svou béčkovitostí neztratily ani ve filmech Eda Wooda. Mrtvé postavy ožívají, záporák představuje své ďábelské plány, známá camea se objevují bez logického vysvětlení a vám je to ve finále šumák, protože Skip Woods těm postavám neumí vdechnout život a uvěřitelnost. Korunu tomu všemu nasazují digitální efekty na úrovni studia Asylum. Hlavně Wolverinovy čepele jsou k popukání. Dvě hvězdičky za solidní herce, tohle si nezasloužili.