Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (648)

plakát

Addamsova rodina (2019) 

Je hodně sympatický vidět Addamsovu rodinku tak, jak byla původně nakreslena. Původní obrázkové vtipy jsem ale nečetl, tak těžko říct, jestli byli autoři tohoto filmu věrní předloze i v jiných ohledech. Vzhledem k moderní zápletce o reality show, která dá dohromady vyumělkované město s vyumělkovanou komunitou asi tolik ne, ale občas jsem měl u nějakých hlášek a vtípků pocit, že to trochu humor novinových stripů připomíná. Celkově je to však animáč v moderním střihu, který jako správná pohádka nabízí i nějaké to poselství, zde konkrétně jde hlavně o strach z neznámého kombinovaný s drby a hoaxy. Tahle "message" je zpracovaná dobře, vypadá to, jako kdyby Addamsova rodinka byla na tohle téma jako dělaná. Ve filmu je jinak pohodový humor a má fajn postavy. Nová Addams Family má sice předvídatelný děj, ale hezky odcejpá a je to celkově taková dobrá animovaná pohodička. (7/10)

plakát

Aladin (2019) 

Původní animovaný film je jedna z mých nejoblíbenějších disneyovek a taky jsem nedávno viděl muzikálovou verzi ve West Endu - a ta byla naprosto parádní, takže jsem neočekával nic extra... Zezačátku to ale vypadalo skvěle. Víc než polovina filmu skvěle odcejpá a působí to tak nějak sympaticky, i když se začíná objevovat hromada nešvarů. Většina vynikajících písní z originálu je tu modernizována mizerně a kromě představitelky Jasmíny nikdo neumí pořádně zpívat. Včetně Willa Smithe, který je rapper, ne muzikálový zpěvák, takže i ten slušně kazí super song Friend Like Me. Každopádně džin Willa Smithe je hodně fajn, nejdřív mě překvapilo, jak vypadá jako džin skvěle, ale později se vyskytnou i záběry, kde má něco s očima a vypadá spíš jako modrý Mike Tyson, takže ani tady nejsem úplně spokojený. Těch výtek mám hromadu, ale asi nejhorší je skutečnost, že tenhle Aladdin má být vlastně o chloupek realističtější verze, což nezní jako tak špatný nápad. Nějaký ten naznačený background o válčení s jinými království nebo třeba i nová postava komorné Jasmíny je v základu něco, co by mohlo filmu pomoct. Ale bohužel se s tím pořádně nepracuje a v závěru filmu se naopak ukáže, že přes všechny ty nápady (a i díky těmto nápadům) jsou postavy neuvěřitelně povrchní a nemají žádnou hloubku. Říkají a dělají trapné věci, které známe spíš z různých béček a telenovel, a vůbec nejsou okouzlující jako v původní disneyovce. Pro děti ještě dobrý, jinak neblázněte a koukněte na původní nesmrtelný animáč či zajděte v Británii nebo v USA na boží remake v podobě muzikálu. (5/10)

plakát

Alone with Her (2006) 

Tak už vím, jak sbalit dívku svých snů, dík. (6/10)

plakát

Amazing Spider-Man (2012) 

Možná moje největší zklamání tohoto roku. Mám rád komiksy a Spider-man je moje nejoblíbenější postava, tak jsem velmi uvítal jeho reboot, protože Raimiho Spidey byl sice hodně fajn (kromě trojky), ale dokázal si pěkně pomrvit spoustu skvělých motivů z komiksu (jeho lásky byly špatně udělaný, Spidey nehláškoval, padouši byli všichni ve skutečnosti strašně hodní a tím nezajímaví...). Těšil jsem se na povedenou moderní jízdu, dostal jsem film, u kterého jsem se opravdu bavil asi stejně dlouho jako jsem se u něho cítil trapně. Vezmu to ale spíš bodově: Zápory: Tetička May je mladá a její postava nefunguje. Smrt Strýčka Bena se stane jakoby mimochodem a je to jedna z mnoha "zabitých" scén. Spidey sice hláškuje a kecá, jen jaksi není vtipnej. Gwen Stacyová je tu naprosto nudná groupie a Parker (bolestivý povzdech) je naprosto trapnej asociál. Já vím, že ho chtěli udělat trochu "geeky" a trapného, ale takhle je jenom ujetý ho sledovat a ještě ujetější sledovat, jak mu Gwen leze do zadku. Lizard vypadá naprosto nezajímavě, jako nějaká želva ninja na steroidech. Padnoucí bílý plášť á la komiks má jenom chviličku (a hned vypadá o 100 % líp), podobně jako má chvilku, aby se neřeklo, Doctor Doom svou známou masku ve filmu Fantastická čtyřka, který je mimochodem - bože, kdo by to byl řek - povedenější film než tohle. Na závěr tu je podivná režie, která neumí vytěžit jinak zajímavé scény (ať už vtipné nebo dramatické) a scénář s několika hloupými a i na komiksárnu nelogickými scénami. Klady: Kostým je sice trošku překombinovaný, ale zase je docela fajn "creepy", což svým způsobem k Spideymu dost sedne. Najednou totiž dává smysl, že takového indvidua by se obyčejní lidi báli. Curt Connors je docela fajn, strýček Ben je poměrně sympaťák a hlavně Denis Leary jako kapitán Stacy je parádní. Ostatní vedlejší postavy (kromě tetičky May) sice vypadají dobře, ale s jejich chováním je to horší. Dále několik fajn akčních scén, kterých ale není zase tolik a nejsou tak dlouhé, jak by občas mohly být. Zde je ale vidět určitá představivost a hlavně spousta známých Spideyho pohybů. To je jeden z největších plusů filmu. ... No a to máme z kladů všechno. Takže jak vidíte, zápory slušně válcují klad a já u tohohle filmu více trpěl, než si ho užíval. Hlavně mě nejvíc mrzí ten absolutně promrhanej potenciál. Takže pozitivně na konec - Čtěte komiksy, tam to Spidey většinou rozjíždí nesčetněkrát víc než tady. (5/10)

plakát

Amélie z Montmartru (2001) 

Milý, ale dost infantilní film. Je o hledání lásky a štěstí v životě, což jsou docela dospělá témata, ale jsou vyprávěny jako hraná pohádka. Film hodně těží z roztomilosti Audrey Tatou. Ve své době holky chtěly vypadat jako ona a chlapi se do ní zamilovávali. Film jsem kdysi viděl poprvé asi ve 13 letech, takže až jsem docenil mimořádnou atraktivitu Audrey. Na druhou stranu toho poťouchlýho blázna sice hraje dobře, ale teď už bych si na někoho takového dával v reálném životě spíš pozor. Režisér ve filmu hýří různými filmařskými triky. Paříž je velice stylizovaná, nachází se zde drobné detaily a to nejen vizuálně, ale i v příbězích jednotlivých postav. Tenkrát film působil dost originálně a ani teď nemá v tomhle ohledu příliš konkurence. Celé je to děsně milé... ale v druhé polovině už to začalo být na můj vkus trochu příliš divné. Konkrétně jde hlavně o to, jak se najednou Amélie, která předtím jen nenápadně pomáhá lidem kolem sebe, rozhodne pomoci "sama sobě" a začne nahánět chlapa, který působí jako totální mimoň. Když ho poprvé potká, tak dokonce působí jako úchyl, ale z nějakého důvodu se ho rozhodne Amélie komplikovaným způsobem nervózně sbalit - a to přesto, že v první polovině filmu nejevila o chlapy zájem. Tuhle část jsem asi nějak nepochopil nebo mi prostě jen nesedla. Připadalo mi to už jako taková chlapská fantazie, kde pasivního ňoumu sbalí super-zajímavá super-kočka. Přesto působivý snímek. (8/10)

plakát

American Crime Story - Lid versus O. J. Simpson (2016) (série) 

Případ OJ Simpsona mě vždy zajímal, ale nejdříve mě překvapilo, že má seriál tolik dílů, protože jsem se bál, jestli to nebude zbytečně natahované. Ale zbytečně. People v. OJ Simpson nabízí komplexní pohled na mnoho účastníků, díky čemuž dokážeme pochopit motivace i mnoha na prvních pohled jasných padouchů a nebo naopak vidět i chyby "klaďasů". Protože má seriál takovou stopáž, tak kromě toho, že velmi věrně zobrazuje různé slavné situace, zabývá se i takovými aspekty případu jako je porota. Porotní systém byla jen jedna z mnoha věcí, u kterých jsem měl chuť si trhat vlasy. Celý seriál je vlastně fascinující, i když taky trochu "nasí*ací", podobně jako třeba show Johna Olivera. Máme tu problematiku rasismu, médií, policie a právě soudního systému s tou jejich ujetou porotou zaujatých laiků. Čekal jsem, že tohle bude další věc na Netflixu, která láká diváky na to, že uvidí něco "podivnějšího než fikci", a taky že jo. Není to přímo dokument a kvůli dramatizaci jsou tam některé věci lehce upravené (vztah mezi Marciou Clark a Cochranem je asi trochu přiostřený) či vynechané (např. sexismus soudce Ita), ale důraz na realističnost je tam opravdu ohromná. Případ OJ Simpsona je neuvěřitelný, vyobrazená důležitá společensko-politická témata neustále aktuální, a zpracování toho všeho je fakt prvotřídní. (9/10)

plakát

Americká nakládačka (2020) 

Seth Rogen je sympaťák a námět tohohle filmu mi přišel opravdu zajímavý a zábavný, a tak jsem se zhlídnutím dlouho neváhal . Rogen ve své dvojroli je opravdu sympatický, i když v průběhu filmu je čím dál víc zjevný, že jako starý morous z neexistující evropské zemičky je mnohem přesvědčivější než jako hipster-mileniál, co vyvíjí aplikace na mobil. Občas je to až zvláštní casting a skoro jsem si až přál, kdyby se vykašlali na tu dvojroli a mladého Greenbauma hrál někdo jiný. Starý Greenbaum je ale super. Film si nehraje na bůhvíjakou realističnost, takže se třeba nikdo dvakrát nepodivuje nad tím, že mezi nimi žije resuscitovaný chlápek z dávné minulosti. Hlavně u první poloviny to vůbec nevadí, protože v ní jde spíše o různé vtípky. Často si American Pickle utahuje z dnešní společnosti. Později je ale film přeci jen trochu zjednodušující a ne příliš chytrý. Greenbaumové se (kvůli docela pitomosti) pohádají a dělají si naschvály. Tady má být film i dojemný a trošičku je, ale o žádnou velkou "dramedy" se rozhodně nejedná. American Pickle je nakonec spíš průměrnější komedií, která je místy sympatickým filmem, ale nejedná se o nic, co bych někomu chodil nadšeně doporučovat. (6/10)

plakát

Americké psycho (2000) 

Kultovní snímek, který stále stojí za to vidět. Christian Bale je dnes už profláklý herec, který má za sebou spoustu zajímavých rolí, ale tahle... tahle patří mezi jeho nejlepší, není-li přímo ta úplně nejlepší. Je to fakt zajímavej psychouš, který se čím dál méně hlídá, a každá vteřina na plátně jeho přítomnosti je něčím zajímavá. Hodně mě zaujal způsob, jakým většinu času mluví s lidmi. Jako kdyby byl v nějaké reklamě, v níž jeho postava psychouše hraje (relativně věrohodně) jakéhosi úspěšného dokonalého muže. Celkově sebeprezentace je pro něho i jeho manažérské kámoše šíleně důležitá, až je to často (naschvál) komické. Například předhánění se v tom, kdo má nejlepší vizitku, či to, jak všichni nosí stejné oblečení, účesy i brýle. Ta stejnakost má poukazovat na problém se ztrátou identity, která pak u hlavního hrdiny čím dál víc eskaluje, protože už si ani nemůže být zcela jistý, co je pravda a co ne... Tady už nechci příliš spoilerovat, ale samotné finále je v tomhle ohledu sice zajímavé, ale zároveň je to taky něco, co se mi na filmu nakonec nelíbilo. Závěr mi připadá příliš dvojznačný a otevřený. Tvůrci se tím snažili respektovat původní knihu, ale ani oni samotná režisérka a scenáristka s koncem filmu nakonec nebyla spokojená. Americké Psycho není jen hororový úlet o manažírkovi, který rád vraždí a vypráví o popové hudbě, ale zatraceně dobře natočený a propracovaný film. S jiným koncem by pro mě byl film jasná pětihvězdičková záležitost. (8/10)

plakát

Americký vandal - Série 1 (2017) (série) 

Myslel jsem, že půjde o nějakou blbůstku a nakonec jsem se dočkal seriálu, který mě fakt zaujal. Jedná se o parodii na Netflix dokumenty, která je natočená přesně v tom stylu, takže dost profesionálně a efektně. Herecké výkony jsou natolik super, že se určitě i pár naivnějších diváků nechá zmást a bude si myslet, že jde o reálnou záležitost. Nakonec jde ale však o mnohem víc než jen o parodii. Fiktivní dokument se stává spíš jen originální formou, kterou se vypravuje příběh, jenž je částečně napínavou detektivkou, ale především zajímavým dramatem zkoumající život mladých lidí na střední škole. Je to tak dobrá záležitost proto, že příběh je napínavý a zábavný, ale především postavy a vztahy mezi nimi jsou výborně zpracované. Poutavá a velmi originální záležitost. Chtěl jsem dát i pět hvězd, ale trochu mě zklamal závěr, u kterého je fajn, že je to vlastně nakonec docela realistické, ale stejně bych čekal víc. (8/10)

plakát

Americký vandal - Série 2 (2018) (série) 

Málem jsem druhou řadu nedokoukal. Což by byla chyba. Nezačíná totiž zrovna lákavě. Zaprvé jsem byl nesvůj z fekálního tématu, které je prostě nechutné a nebyl jsem si jistý, jestli tohle má být představa něčího vtipu. Taky je velkým nedostatkem druhé řady, že hlavní "tvůrci" dokumentu, dvojice kluků, už neřeší případ vandala ve své škole, kde mají taky různé vztahy podezřelými a dalšími, ale jsou na nějaké úplně jiné, jim vzdálené církevní soukromé škole. Tam jsou za cizince a stávají se jakýmisi vyšetřovateli. Naštěstí po nějaké chvíli se příběh víc rozvíjí a s ním přichází i objev, že tam přeci jenom jsou zajímavé postavy a dojde i na dobré vtípky. Vtipů je ale ještě méně než v první řadě a soustředí se na to, co se už tak povedlo v jedničce. Opět tu ukazují zajímavé vztahy mezi mladými lidmi a jejich problémy, s tím že nyní je příběh temnější, protože téma je vážnější - máme tu především sociální média a kyberšikanu. Nakonec se ukazuje, že scénář je pořád kvalitní a dostaneme tu až překvapivě propracovanou detektivkou, takže gradace je tu perfektní a na rozdíl od první řady je finále skvělé. (8/10)