Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Dokumentární
  • Sci-Fi

Recenze (839)

plakát

Jáchyme, hoď ho do stroje! (1974) 

Zjevení z mého dětství, které nikdy nevyprchalo a ani trochu nezestárlo. Excelentní podívaná s naprosto legendárníma hláškama a gagama.

plakát

Tulipánová horečka (2017) 

Filmu chybí spousty dialogů. Je to spíš jako hranej dokument, bez nároku na to aby vás to pořádně vtáhlo do děje. Furt se někam běhá a všelijak kouká jeden na druhého, ale příliš málo se mluví. Natočili to podle mámětu, ale zapoměli si udělat scénář s pořádnejma dialogama, aby vypointovaly situace, postavy, jejich emoce a tím i příběh. Dramaturg asi nepřišel do práce. Jako soubor pěkných obrazů a situací dobrý, jako zdramatizovaný příběh který vás má pohltit špatný, nedostačující. Panu režisérovi jedna ingredience chybí, k tomu aby mohl točit celovečeráky. No nic, aspoň si o to víc budem cenit těch, kteří to opravdu umí. Líbila se mi poloha matky představené z kláštera, racionální a schopné podnikatelky a manažerky, ač ve službách božích. Ale naprosto nejlepší byl doktor. Ten to vyšvih jak z partesu a ještě byl super vtipný. Joanna Scanlan co zde hraje zámožnější paní Overvaltovou, si zahrála i v Dívce s perlou Vermeerovu kuchařku. Zajímavá shoda v zemi a historickém období. Mimochodem v reálu Tulipánová horečka, byla spíš jen taková momentální sousedská vlažná kratochvíle, než cokoliv se zvýšenou teplotou. Je to spíš historická bublina než ta finanční, jakse dodnes traduje. Těch kšeftů za mírně zvýšený obnos bylo jen pár a neprovozoval to kdejakej nuzák. Více zde https://finmag.penize.cz/penize/334035-tulipanova-horecka-ani-zvysena-teplota!

plakát

Stroj času (2002) 

Bál jsem se že to bude přežitost naprosto poplatné době vzniku, ale v Hollywůdu jsou fachmani, kteří ukážou udělat koukatelný film i z velmi obstarožní látky. Není to kdovíjaká jízda, ale stojí to za to vidět. Moc se mi líbili efekty "prolétávání" časem.

plakát

Emperor (2012) 

Zajímavý pohled na příběh obyčejných lidí na pozadí americko-japonského konfliktu 2. světové války. S hlavním hrdinou prožijete dobu bezstarostnosti a lásky v cizí zemi, která je přetržena nepřátelstvím aby se pak spojila ve společném žalu po vítězství jedné strany. Jenže neméně zajímavý je i osud japonského císaře na konci války a jeho velmi překvapivá úloha při jejím ukončení a nastolení míru. Další lekce z historie, kdy vše není tak černobílé, jak jsme si dosud mysleli.

plakát

Pýcha a předsudek (2005) 

Tak po 2x průměrné Emmě (taky od Jane Austenové) co jsem viděl předtím, todle byla naprostá paráda a koncert po všech stránkách. Romantika od A do Zet, v naprosto nádherných exteriérech. Keira to umí a ještě je nádherná. Rosamunda slušně sekundovala. Zbytek rodiny splnil svou roli ohromného babince ke vdávání naprosto dokonale. Bouřlivák Sutherland v naprosto netypické roli taťky lehce pod pantoflem, ale nakonec rozhodného a překvapivě citlivého. Tomu jsem to věřil nejvíc. Bohužel toporný Matthew Macfadyen, byl ve svých citech a emocích neprůhledný jak cihlová zeď, charismatem také nijak zvlášť nesršel takže o to vše mohlo bejt citové napětí diváka ještě větší, ale nebylo. Kdyby ho nahradil třeba takový John Cusack, to by bylo jiné kafe, ale ten je asi beztak už poněkud starší týpek. Zato lady v podání Judi Dench byla neskutečně přísná baba až se jí člověk bál. Slušnej výkon. Co mě na Austenové překvapilo je to její vykreslení toporných pánbíčkářů, ketří usilují o přižeň hlavní hrdinky. Předlohu neznám, ale je cítit že se v ději skáče mílovými kroky, aby se to všechno stihlo. Co mě udivilo, že tam pánové nenosili klobouky a pakud ano tak spíš jen v ruce. Kamera byla naprosto excelentní. Atmosféra měla své kouzlo. Tak zkusím juknout ještě na ten vychvalovaný seriál a uvidím co to udělá.

plakát

Dobré ráno, Brno! - Epizoda 1 (2023) (epizoda) 

To co se jinde dělá s nonšalancí, tak tady se fest zatlačilo na pilu až lítaj hovna. Asi aby to jó bylo k popukání hned od první minuty. Nevím jestli měl Honza Prušinovský strach, že divák nepozná že to má být komedie a ne Doktor z hor, ale výsledekem je přepálená křeč a místo chytrého vykreslení postav jen dost pekelný karikatury. Jedinej rejža Jan Kolařík to tam dával aspoň trochu důvěryhodně. To nevypadá jako, že by autor dokázal s nadhledem využít potenciálu zákulisí štábu televizních Dobrých rán, tak jak se to oficiálně prezentovalo, ale jen jako prvoplánová obytost na dané téma. Kecy o naladěnosti na "tento humor" a že to není pro každého, jsou jen omlouvačné bláboly. Téma dobré, výsledek katastrofa. Nuda v Brně.

plakát

Emma (1996) 

Je to milé, ale emocí, vášně, důvtipu, hravosti a jiskry jako třeba u Zamilovaného Shakespeara to zdaleka nedosahuje. Ty výkony jsou prostě průměrné a režisér zřejmě není schopen z herců dostat víc. Je to spíš limonáďička než klasický příběh. A přitom se to celé nabízí jako na dlani, od castingu zajímavých postav, po zajimave epizodni roličky, přes kolorit malého městečka až množství situací a dobovou výpravu. To vše by šlo umělecky dotáhnout ještě dál. Kupodivu po novodobém zpracování, které jsem viděl dřív, jsem od tohoto čekal trochu víc.

plakát

Emma. (2020) 

Celkem fajn poťouchlá taškařice. Jen kdyby tvůrci tolik nepřecházeli do grotesky, tak by to mohlo být zábavnější. Z některých postav to pak dělá úplný idioty. Poťouchlý byl i casting. Výprava a exteriéry jsou fascinující. Škoda že režije nedokázal z herců a ze scénáře vymáčknout pořádné dialogy, které by rozjely pořádnej vztahovej a emoční vodopád než tuhle náznakovou polozabržděnost. Anna Taylor-Joy by zazářila ještě víc. Takové nadaní je dáno zřejmě jen pár režisérům. Kostýmy by zasloužili větší patinu. Takhle to bylo takové německy čisté.

plakát

Dunkerk (2017) 

Taková zvláštní na přeskáčku koláž situací z různý míst, kde je sotva kus příběhu. Sice pěkně natočený, ale to mimum a ještě roztrhanýho děje je zoufale málo na tak epickou událost. Takže výsledek je spíš freska než pořádnej emotivní příběh, který plně emočně prožíváte s hrdiny. Když by se mělo mluvit tak se nemluví nebo minimálně. Uprostřed si uvědomíte že si s náma ještě rejža zahrál pomocí zpřeházenýho střihu, takže vám v těch dějovejch liniích trochu udělá guláš, až máte pocit že se díváte na pilota, kterej z lodi čumí sám na sebe jak bojuje v letadle a ještě si fandí, protože se tam zjevujou stíhačky jak deux ex machina, tedy neohlášený. No prostě random. Jako sorry, ale jak mám pak kurva vědět, kdo je kdo nebo odkud, kdy kdo přilít a v který čase se to odehrává? Střih mezi dnem, nocí a dnem, bez vysvětlení či kontextu… Ne to mi nefungovalo Nolane. Jak se skákáním v čase a dějových liniích jiní tvůrci dokážou skvěle využít a ve finále složit kompaktní útvar, tak tady vám Nolan vysype na hlavu krabici epickej pohlednic a pak se na vás vykašle a katarze zůstala zapomenutá ve skladu. To už mi stejné téma s Belmondem ve Víkendu na Zuydcoote (1964) dalo daleko víc. Nad kecama vo tom jak Nolan něco s chirugickou přesností složil, zůstávám jen nevěřícně kroutit hlavou.

plakát

Dámský gambit (2020) (seriál) 

Jéžiš to má tak příšernej soundtrack. To už jsem dlouho nezažil. Horší než muzika do výtahů. Totálně bez nápadu, totálně nepodporující děj. Ten co ho dělal byl taky na sedativech. Stejně ubíjejcí. Bylo to dobrý, ale to věčne pomalí tempo a čekání kdy někdo konečne odpoví a zda to bude mít emoci, bylo taky zptrochu ubíjejcí.