Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Romantický

Recenze (1 562)

plakát

Girls II (2018) 

Barbara Wong, hongkongská rodačka jako režisérka natočila bezpočet komedií, ale teprve až tady sesbírala dostatek nápadů a vtipu, aby se vyhoupla z mírného nadprůměru někam výše. Má k ruce luxusní herecké obsazení, parta kamarádek vyráží v duchu Pařby ve Vegas na rozlučku se svobodou k další kámošce, ale věci se tak nějak zvrtnou. Náhle postrádají jednu ze svých parťaček, v patách je jim naštvaný gang a Xiwen (Ivy Chen) musí po menší amnézii dopravit včas na svatbu. Je to vyloženě film pro ženy, ale věřím, že i mužská část publika se zasměje, geniální rolička Mike Tysona, dostává to tady neuvěřitelně sežrat série https://www.csfd.cz/film/78321-taeyangeui-hooye/komentare/ Kromě dvou vtípků nižší kvality (zbytečně použitý fekální, opilecký humor v kontextu zbytku filmu), je celý film pořád v tempu a baví Vás. Holky, mezi sebou soupeří, předvádějí se, usmiřují se a přátelí. Je to hodně ujetá crazy komedie, vzhledem k oficiálním pravidlům cenzury se nabízí srovnání v počátkem normalizace v Československu. Teoreticky by takto ujetý film neměl projít, protože vyloženě kopíruje západní koncepty, předvádí nezodpovědné pařící hrdinky, ale v Číně jde se správným jištěním asi nejen natočit, ale i distribuovat vše.

plakát

Goldeun seulleombeo (2018) 

Oproti japonskému originálu se zásadně nedaří jedna věc, funkční propojení nostalgických retrospektivních pasáží, které svoji romanticky zabarvenou atmosférou vytvářely ostrý kontrast proti tempově zběsilým akčním scénám, kdy obyčejný muž čelí spiknutí a podezření ze zavraždění kandidáta. Paradoxně akční složka odsýpá na výbornou, je napínavá, je scenáristicky koherentnější, než japonský vzor. Jenže magie, snovost a atmosféra je prostě pryč, celkově ty pasáže nefungují, navíc herecky také žádné sláva. Kang Dong-won jako naivní mamlas, budiž, ale hlavní ženská postava těžce upozaděná, Han Hyo-joo nepředvádí nic extra. Na rozdíl od Wolf Brigade je Golden Slumber zcela zbytečný remake (a kromě akční stránky, kamery, OST nemám co pochválit). Tolik peněz a času, já se však ptám proč?

plakát

Gukgabudoeui nal (2018) 

Morálně a eticky za jedna, film ukazuje bídu, neschopnosti a nenávist elit vůči vlastní zemi a lidem (překvapivě stejné praktiky v ČR, člověk by si mohl ze zástupu kolaborantů, neschopů a zloduchů vyloženě vybírat). Problém mám poněkud s filmovým zpracováním, film ukazuje postavy v hodně velké zkratce, a jakoby z vlaku. Idealisticky pojatý otevřený konec vidím spíše jako mínus. Yoo Ah-in jako démonický investor, který se rozhodne vydělat na krizi je super, ostatní se filmem jen spíše vezou, cameo Cassela ok. Děti by si v ekonomice mohli tento film dávat po Wall Street a https://www.csfd.cz/film/410755-sazka-na-nejistotu/komentare/ prakticky povinně. Plus věcná, hlavní průser byl, že američtí, potažmo evropští investoři posrali asijské trhy zcela záměrně v roce 1999 stažení investic vyvolalo obrovský chaos, ačkoliv byla Korea na prahu vstupu do OECD, a 85% obyvatel se cítilo jako střední třída pak se ze všech stal prekariát, kromě pár konglomerátů. Další brutální podobnost s ČR. Politici vládnou pro nejbohatší a zbytek je nezajímá, ani lidi, ani zem, velmi silné filmové poselství hodné zamyšlení, analýzy.

plakát

Guo chun tian (2018) 

Je fajn, že artfilm a vážně míněná sociální témata v Číně neumírají. Navíc režijní debut Bai Xue je velmi solidní. Příběh dvou středoškolaček jako zrcadlo prázdnoty, morální bídy horní i nižší části společnosti je velmi povedený, relativně nenásilný bez větších výpadků tempa. Přátelství dvou holek musí projít tradičními peripetiemi, stejný kluk, moje rodina je horší, než tvoje... V hlavních rolích samozřejmě nováčci. Nechytlo mě to úplně za srdce, a nesympatizoval jsem se zcela s některými postavami, ale rozhodně zajímavá práce. Příběh o pašování z HK do Číny a zpět však není to hlavní o co běží, důežité jsou hodnoty hlavních postav, co doopravdy chtějí, je odpověď na vše materialismus bez hranic?

plakát

Haneuleseo naelineun ileog gaeui byeol (2018) (seriál) 

Korejský remake japonského originálu z roku 2002, scénaristka Song Hye Jin si vybrala silný materiál. Realistické drama, které si pomalu buduje svoji atmosféru, charaktery, zápletka se rozvijí postupně, ale rozhodně seriál není žádná nuda, nejsou zde prostoje nebo nastavované, zbytečné situace. Detektiv Yoo Jin Gok (vynikající Park Seong-woong) vyšetřuje smrt mladé dívky, která možná nebude jen prostá sebevražda. Kolem se ochomýtá Kim Moo Young, který má špatnou reputaci a velké sympatie žen všeho věku. Yoo Jin Gok má podezření, že tento charakter je klíčem k případu, snaží se od něj držet dál svoji sestru Yoo Jin Kang (Jung So Min). Seriál je velmi dobře propracovaný, není tady slabý díl, nebo místo, sice tušíte celkový záměr a finále tendující k tragédii, jenže stejně Vás to dostane. Výborné herecké výkony Jung So Min hraje těžký dospělý charakter mladé ženy traumatizované svoji minulostí. Seo In-guk jako morálně indiferentní bishík, ze kterého jde mráz po zádech je skutečně výborný. Seriál rozhodně dovede překvapovat, ty vyměny, dialogy mezi jednotlivými postavami stojí za to. Ovšem všechno má svoji cenu a ty hry nemohou zákonitě dopadnout dobře, relativně málo klišé. Jediný problém může být pro hodnocení to, že seriál je remake (musím japonský originál teprve vidět), rovněž i přes všechny klady musím říct, že si neumím moc představit, že tohle je ten typ reprízovatelného seriálu, přesto památné, dospělé, doporučuji.

plakát

Hello, Mr. Billionaire (2018) 

Díky seriálu Lost Romance jsem si tady rozjel menší festival Vivian Sung:) Zatímco ve většině případů končí angažmá cizích herců na pevnině dost tragicky (předabování, nekvalitní titul), tak Vivian měla šťastnou ruku při výběru filmu i tentokrát a potvrdila zde svůj status schopné herečky a vzrůstající popularitu. Hraje zde účetní asistentku fotbalového brankáře. Příběh alá Dědictví aneb Kurvahošigutntág (byť vychází ze staré knižní předlohy) má ojedinělé a krásně humorné momenty, které dají zavzpomínat in a českou klasiku let 90.tých. Milý hrdina musí do měsíce utratit miliardu, ale na konci měsíce nesmí nic vlastnit, a nesmí o svém úkolu nic říct. Když uspěje 30 miliard ho nemine. Teng Shen je okouzlující jako neschopný fotbalový brankář Wang Duo Yu, který je poněkud, za zenitem. Do svého úkolu se pustí s jedním přítelem a s veškerou vervou své představivosti a chtějí splnit si své sny, zahrát si proti špičkovému týmu Hetiang. Budete se smát, slzet smíchy a plácat se po stehnech. Zběsilé tempo, nápady crazy komedie, něco, co se běžně v Číně nevidí. Navíc hlavní hrdina bude muset řešit zásadní morální otázky. Vynikající film, který podle mě mohl směle do zahraničí, a ani u nás by se neztratil. Vivan opět v roli zásadové spunky girl, která svého šéfa nesnáší... Některé věci jsou tady geniální, třeba jako cameo Wang Leehoma, fotbalový zápas kde je použita chryzanténová formace. Je toho prostě kotel, zběsilá, nápaditá, herecky excelentní komedie. Rozmyslím se po repríze, zda nebude za pět...

plakát

Hidden Man (2018) 

Pamatuji doby, kdy Jiang Wen točil skutečné filmy, ale chápu za časů velkého náboje u kola (alias čínského prezidenta), a propagandistitického oddělení KSS Číny se tvoří blbě. Dostanete tradiční mytologii z dob let 30.tých (kdyby 2.sv nebyla, tak si ji v Číně musí vymyslet, jinak by přišli o desítky procent námětů svých filmů a seriálů, začíná to být už vážně patalogická tahle ideologická zamrzlost). Budete sledovat příběh chlapce, který unikl masakru rodiny a po letech v USA se vrací zpět do Číny, vyřídit si to s hlavními zlosyny, kteří povýšili do státních strukturu, nebo v polosvětě. Eddie Peng vypadá a působí fyzicky stále skvěle ve firmě. Na čem film umírá je strašně zmatený a divně strukturovaný příběh, který má twisty jako pěst na oko, neustále výpadky tempa, nějakého pokusu o dramatické napětí. Působí to strašně epizodicky, nestěžuji si na nedostatek akce ( i když je jí málo), problém leží v celkovém scénáři a postavách, všechno strašně patetické a přehnané. Nedá se tam s nikým ztotožnit, kamera, výprava skvělá, stejně jako choreografie. herci se snaží, ale prostě to nefunguje. Kevina Spaceyho nemusí mrzet, že v tomhle infantilním prorežimním pekle nehraje, dobrá volba, nemyslel jsem si, že někdy budu děkovat me too, dobrá práce holky a kluci!

plakát

Hlas - Série 2 (2018) (série) 

Podle mě je pokračování Voice zbytečným luxusem, protože nápady, atmosféra, stačily tak akorát na jednu sérii, Lee Jin-wook z toho však dokázal udělat svým hrdinou, suspendovaným poldou - Do Kang-Woo, zajímavou podívanou. Celkově hodně akce, napětí, ale také spousta klišé, jako ďábelsky chytrý záporák o pár kroků vepředu, syndrom zla v krabičce, že budeme pořád lovit amorfního hybatele zla, a na to prý padne třetí série. Ach jo, přitom je x sérií, které si zaslouží pokračování mnohem více, korejští Tři muškterýři, Missing Noir M, tam prostor skutečně je. V Japonsku by třeba byly zajímavé pokračování pro Kurosagi, Tantei no tantei, Confidence Man. Bohužel nejsem miliardář a zdá se, že čím větší popularita série, tím větší ztráta soudnosti managmentu, který pak nedovoluje režisérům a scénaristům dělat co by chtěli, ale musí stále cosi dojit, fakt hnus, už by se mohli z touhy za ratingy, estetika zase jednou dostala na prdel, byť to bylo v solidní technickém a hereckém zpracování. Ale stále se musím ptát, proč?!

plakát

How Long Will I Love You (2018) 

Rok 2018, kdysi bohatá a zpovykaná dceruška Gu Xiaojiao (Tong Liya) teď přežívá na obyčejném pracovním místě a marně přemýšlí, kde stala chyba... Rok 1999 neúspěšný architekt Lu Ming (Jiayin Lei) marně přesvědčuje investory, že trendem zítřka bude bydlení a budování bytových domů, domů... Tihle dva se nedobrovolně setkají v jednom pokoji se dvěma časoprostory, postupně budou objevovat limity svých zvláštních možností. Film jasně dojí koncept nostalgických snímků jako Duckweed apod. Obsazení dobré, zejména Tong Liya má výrazný komediální talent, její charakter zemité hrdinky snící o lepších zítřcích má fakt něco do sebe, dovede být dojemná, nafoukaná, křehká a zároveň ostrá. Výrazným způsobem film táhne, její mužský kolega Jiayin Lei ji výrazně a zdařile asistuje. Geniální sekvence rejži, jak se roky liší, 1999 jízda jak na horské dráze, tehdejší trendy a reálie, Young and Dangerous, Nicholas Tse, nebeští slavící, telefonní budky, vokna 98, visual kei, atd.) Pak výkřiky techniky roku 2018. Film funguje perfektně v komediální rovině, pocity nostalgie navodí snadno, to co tady drhne je dramatická, romantická složka, která prostě výrazně ztrácí není tak propracovaná. Tong Liya ukázala, že umí zahrát skvěle komediální charakter.

plakát

Hyeobsang (2018) 

Atraktivní téma rukojmích vyjednávání v áčkovém obsazení, Ye-jin Son se jako policejní vyjedna Ha Chae-yun připlete k jedné zpackané podnikatelsko-státní aktivitě a musí si poradit s požadavky obchodníka se zbraněmi jménem Min Tae-gu (Hyeon Bin), který pro násilí nejde daleko. Hyeon Bin opět zkouší něco nového a hraje záporáka celkem slušně. Co mě na filmu štvalo byla spíše hlavní ženská postava, postava vyjednavačky mi přišla těžce nereálná, neschopná a celkově mentálně nestabilní, v reálu by nevydržela snad ani den. Respektive štve mě to, že ona se dokáže jisté pasáže chovat normálně, jiné ne, jako by měl scénarista schizofrenii. Celkem slušné zvraty, akční složka, ale aby to bylo lepší, muselo by se přidat na scénáři a upravit chování hlavní postavy. Pěkná jednohubka, ale čekal jsem více.