Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Romantický

Recenze (1 562)

plakát

Majonaka otome sensó (2022) 

Japonský klub rváčů? Student I (Ren Nagase) se na hodinách univerzitních kurzů literatury a cizích jazyků vyloženě nudí, tradiční kluby ho nelákají, kromě toho, kde hrají na schovku, tam má štěstí, že se ujme sympatická sempai (Elaiza Ikeda). Mnohem více ho však našeho studenta zaujme jeden pyroman a bombometčík v jednom - Black Suit (Tasuku Emoto). Konvenční hodnoty a styl života uvrhává našeho hrdinu do deprese, tak proč prostě nezničit Tokyo? Síla, rebelie a nekonvenčnost, to vždy zdobilo rukopis režiséra, Ken Ninomija nezklamal ani tentokrát. Naopak jeho zájem na pocity a beznadějný úděl mladé generace přitáhne podle mě ještě větší pozornost, než minulý titul Chiwawa (který byl až moc klipový a málo filmovým dílem).

plakát

Man on the Edge (2022) 

Relativně hvězdné obsazení (Richie Yen, Simon Yam, Patrick Tam, Alex Fong) hraje slušně svoje party ve hře na triády a policii. Jako obvykle musí být v rámci pravidel za vším nějaký zlý Kavkazan... Ani tohle by nevadilo, ale undercover žánr krimi je provařený, tady se ho tvůrci snažili aktualizovat do politické roviny, provázanost běžné politiky, byznysu se světem zločinu. Ne snad, že by byla nouze o napětí, nebo akční scény, ale je to vše relativně předvídatelné a sterilní. Tenhle posmrtný záškub  hongkongského filmu nevyšel...

plakát

Medina Azahara, ztracené andaluské město (2022) (TV film) 

Fascinující dokument, jak vznikalo krásné maurské město Medina Azahara v dnešním Španělsku nedaleko Córdoby. Mezinárodní tým odhalí archeologické objevy, provede krásnou 3D rekonstrukci města, které bylo nepřekonatelně krásné, výstavné a hygienické na svoji dobu. Vědci představí a vysvětlí svoje metody. Ještě spousta práce je čeká, ale i dosavadní rekonstrukce města vám vyrazí dech. Cenný příspěvek do poznání raného středověku.

plakát

Médium - Série 1 (2022) (série) 

Vynikající scifi série, která servíruje  dystopickou budoucnost, problém časových rovin, a děsivé hypotézy budoucnosti, které mají k současnosti až příliš blízko nikoliv náhodou. William Gibson je génius scifi a rozhodně se musím s jeho tvorbou více seznámit. Obsazení vede sympatická Chloë Grace Moretz , ale i ostatní byli vybráni více, než dobře. Seriál je velmi atmosferický, stylový opening a originální zvukový doprovod si jistě časem oblíbíte, protože je nenápadný, ale dostává se vám čím dál více pod kůži.

plakát

Miliardy - Série 6 (2022) (série) 

Šestá série Miliard přináší definitivní změnu hlavní postavy, Cory Stoll jako Mike Prince "slušňák" postihnutý docela slušně velkým mesianistickým komplexem je však zajímavým antagonistou Chucka Rhoadse (Paul Giamatti dovede pořád přistupovat k této postavě trochu nově a zajímavě, ale zachovávat její tradiční rysy). Navíc změna filosofie podniku burzovních mágů nemění nic na zábavné interakci mezi nimi, protože "firma" jede naplno i pod novým vedením. Série si bere na paškál aktuální události jako pořádání olympiády, nebo volby prezidenta. Je otázka, zda dovede přijít s něčím strhujícím i sedmá série, protože tyto díly kladly hodně důrazu i na vedlejší postavy. Pár konfrontací a účtů zůstává ještě nevyřízených, uvidíme, zda se bude poroučet ze série Wendy Rhoades (Maggie siff), která jako jediná uměla udržet ty finanční dravce ve funkčním stavu a odhalit pravdu o svém šéfovi dříve, než ostatní. Kvalita epizod nekolísá a zaručuji, že příznivcí série se zabaví.

plakát

Moto kare no juigondžó (2022) (seriál) 

Kenmoči Reiko (Ajase Haruka) je všehoschopná právnička, která ovšem ráda jí, a hlavně vždy chce svůj případ vyhrát a shrábnout vysokou odměnu. Jednou však vystoupá příliš vysoko, že už pod ní schody nejsou, musí se z prestižního místa pakovat. Náhle přijde závěť, ex-přítel z univerzity si na ní vzpomněl, ovšem nejen na ni, ale i další ženy... Zatímco jiné mají peníze, nemovistosti, šperky, ona dostane právní kancelář v sešlém domě... Reiko se ovšem šance na bohatství nevzdává a jde si za svým. Ajase Haruka je naprosto výborná v roli tvrdohlavé, svérázné a značně inteligentní právničky. Seriál klame tělem, začíná jako záhadná detektivka s neuvěřitelně silným obsazením (Ikuta Tóma,  Kaname Džun, Fueki Júko, atd.), jenže časem se ukáže, že hlavní postava bude Keitaró Šinoda (Jó Óizumi), který byl osobním sluhou ex-přítele Reiko. Je to naivvní, snílkovský, vynikající kuchař a milovník tajemných detektivek obstarožního střihu. Spolu s Reiko budou řešit záhady a právní případy. Seriál v sobě kombinuje detektivku, drama, občas i trochu komedie (takový ten kameňácký, černý humor). Nabízí divákovi možnost, aby si případ vyřešil sám ještě před postavami, když mu dává vodítka a hraje si s ním, čeho si postavy všímají... Vcelku originální a neobvyklý námět (nevychází z mangy, ani knihy!), který přináší velmi osobité charaktery, Ajase Haruka je fakt boží, ale poteší i ostatní v dalších rolích. Komorní hudbu dodal Kendži Kawai, asi seriálu nadržuji, protože ne vždy měl napětí, nebo spád, ale ty interakce postav stály za to, tak povedené charaktery jsem už dlouho neviděl (mazaný právník Cucui, doslova jezevec má přezdívku v sérii, asistentka Sae, atd.). Milovníci starších knižních detektivek i filmových starých klasik budou určitě nadšeni množstvím odkazů. Dávám 3,5*, ale zaokrouhluji na 4*, za další sezónu bych se nezlobil, sledovanost 9,1% naznačuje, že taková šance existuje.

plakát

Na seznamu smrti (2022) (seriál) 

Unhinged right-wing fantasy revenge fantasy... (komentář jistých probuzených elit z USA, které nechápou, že tohle jeden z nejpopulárnějších seriálů USA současnosti, a ve filmech vládne zase Maverick, takže soudruzi nepochopili, že jejich výplody a politické nápady drtivou většinu populace nezajímají). Uvidíte našlapanou akční sérii o mariňákovi, který se snaží dopátrat proč jeho tým v Sýrii selhal a věci se čím dále více komplikují. Chris Pratt v hlavní roli září a baví mě, dává záporákům a systému na budku, ačkoliv není v úplně nejlepším stavu. Seriál si umí vybudovat solidní zápletku, postavy, vyšetřování se posouvá postupně kupředu, nic světoborného, jenže ono to skvěle funguje a vše jde jako na drátkách, protože se mi dlouho nestalo, abych dal seriálu reprízu, tak to myslím mluví za vše...

plakát

New Kung Fu Cult Master Ⅱ (2022) 

Začínáme, kde jsme skončili v příběhu super zbraní nebeského meče a dračí šavle. Zhang Wu Ji musí kromě likvidace a nepřátel hledat také ve svém srdci, která žena mu bude osudem. Druhý díl je na souboje ještě nabušenější, než první a výprava mi přijde v ještě větším měřítku (včetně námořního boje). Příběhová linka se krásně větví a kompletuje, film má emoce a nejen souboje pro souboje (jak to tak někdy bývá). Bradu jsem měl dole z různých choreografických neuvěřitelností a celkově takovou intenzitu a propracovanost soubojů už často nevidíte. Souboj vládní moci a bojových sekt vrcholí za velkolepého hudebního doprovodu, Lincoln Lo se v nápaditosti přímo překonává jako skladatel, symfonická hudba i tradiční nástroje, nebo metalový spodek (uff uff, centrum rozkoše vnitřního ucha bylo dočase přetíženo:) Navíc Janice Man krásně hraje svůj part mongolské princezny Man Man, která je nejen mocichtivá, ale i chytrá. Raymond Lam zase válí stejně jako další herci. Mohl bych tady chrlit superlativy dál, ale proč? Nejlepší wuxia posledních 5 let. A zase, není to škoda, že omezení troglodyté co nám zde vládnou neumí dostat takový snímek do kin? Tyhle filmy patří na stříbrné plátno. Vy politické skety a pozéři, kde je ta podpora Hongkongu a Tchaj-wanu?

plakát

Oddanost (2022) 

Zajímavý válečný film, který má nepopiratelné produkční kvality, relativně sympatické charaktery. Zároveň symbolizuje to, co je s USA dnes špatně. Místo, aby se podobně jako u čínských soudruhů vzpomínalo na hrdiny války (byť jakkoliv přehnaně). Celý film je spíše, než pocta veteránům korejské války, pojat jako agistka, jste všichni zlí, bílí rasisti až na některé. A to je to historické poučení, co si z toho děti odneseme... Ta pseudo-neomarxistická úderka zničila a nahlodala i filmový průmysl. Nevím, jak chce US vojenská mašinérie fungovat s filmy, jako tyhle... Výprava pěkná, akčních scén málo, ale potěší, atmosféra studené války celkem slušně navozená, výlet ve Francii a setkání s Liz Taylor je neskutečně vypečený moment:)) Přípravu na válku s Čínou jsem si tedy soudruzi představoval jinak...

plakát

Only Fools Rush In (2022) 

Někdy není vhodné používat číselnou stupnici na tak silný zážitek jako je Only Fools Rush In. Přitom výchozí podmínky nejsou pro diváka vůbec přátelské natož user friendly (zejména pro možné začátečníky s čínskou kinematografií). Příběh nám představuje 20-ti letého mladíka Wu Ren Yao (Liu Hao Ran), který se bez naděje protlouká životem, musí se starat na jednom ostrově v jižní Číně o nemocnou babičku, podporu rodiny má omezenou. Je však talentovaným řidičem, motorky jsou jeho vášní. Pokouší se sbalit číšnici Zhou Huan Song (Liu Hao Cun) tak se seznámí s jejím bratrem Zhou Huan Ge (Yin Zheng). Ten má svůj motorkářský team loserů (RSZ stroje), co ne a ne vyhrát, logicky se nabízí, aby se Ren Yao stal členem. Hlavní hrdina zažije také neplánovanou návštěvu svého otce. Jehož představa je, že péče probíhá stylem, setkání jednou za mnoho let, předá mu hodinky a 30 000 yuanů (což je bratru asi jeden měsíční plat v Číně). Film představuje podivné, loserské charaktery na periferii, osciluje mezi trapností a vtipem, první desítky minut vítězila často trapnost (div ne ubohost). Měl jsem vyloženě problém se vcítit do charakterů a atmosféry filmu. Nicméně to všechno má svoji úlohu a moje (vaše) trpělivost bude bohatě odměněna. Uvidíte totiž, jak se sny mládeže brzy doslova potopí a i nadále budou klesat na dno. Ren Yao vyrazí se svojí láskou do Guangzhou, aby našli lepší život a vybojovali si svoji existenci navzdory nepřízni osudu. Nemělo by smysl, abych spoileroval děj, protože to nikdy není účelem recenze, nebo komentáře. Snímek se z hravého magického neorealismu se postupně přesouvá zcela nenásilně do sociálního dramatu, vyloženě kritického filmu, aniž by nějak okázale moralizoval, nebo ukazoval prstem. Je to sonda do života mládeže, která je ekonomicky, geograficky, sociálně na periferii a megaměsta lepší úděl často nenabízejí... Mnoho dětí, mladých lidí je buď zcela bez rodičů, nebo jejich péče (protože rodiny žijí odděleně), nemají žádnou šanci na vzestup a jejich život se stává dluhovou pastí, kde zločin a soukromí půjčovatelé peněz vládnou neomezenou rukou za přihlížení státních orgánů. Na čínské poměry velmi kritický, trefný a sžíravý film. Samozřejmě nechybí romance, povedené komediální momenty, kdy v rámci cameo roliček uvidíte, jak William Feng hraje lehce natvrdlého, ale idealistického policistu, nebo Jordan Chan (a mluví v kantonštině!) jako mistr závodních okruhů. A snové finále vyloženě korunuje celý příběh, kdy se Ren Yao pokouší s motorkou o nemožné, aby a splnil svůj sen (přijde mi to jako jedna z nejsilnějších společenských metafor, kterou jsem kdy viděl, protože dokonale vystihuje současný úděl mladých lidí, nejen v Číně). Všechny kousky skládačky zapadnou na svoje místo, byť se počátek zdá neohrabaný, atmosféru nostalgie, magického neorealismu protne sociální drama, věřte mi, že vás film s přibývajícím časem čím dál více přiková ke sledování, a budete si časem klást otázky, jak je možné, že lidé musí takto žít? Film je perfektně vizuálně zpracovaný, kamera a barevné filtry na výbornou, velmi silně podporuje celkový feeling i hudba ve finální části, snímek je skutečně čím dál napínavější, není to žádná emoční ždímačka a koncentrované utrpení, snaha o realismus, určitou přízemnost není jalová, nebo prvoplánová. Perfektně vyvážený žánrový mix a nově dosažený milník ve schopnostech režiséra, prostě film, který musíte vidět pokud to myslíte s čínskou (potažmo asijskou) kinematografií vážně.