Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Thriller
  • Dobrodružný

Recenze (37)

plakát

Byt (1960) 

"Shut up and deal." - Prostě dokonalá hláška...

plakát

Odnikud někam (2010) 

Somewhere je přikladem toho jak natočit nudu nudně. To, co se mi tak líbilo na dalším komorním filmu Sofie Coppolové Lost in Translation tady postrádám - postavy, které diváka nějak osloví a jejichž vzájemný vztah dozná během filmu vývoj, povedené dialogy, větší hloubku,... Hlavní ideu filmu o prázdném životě filmové celebrity brzy každý prohlídne, bohužel nahlížení do každodenního stereotypu hlavního hrdiny pokračuje ve stejném duchu celý film a alespoň mě to brzy přestalo bavit. Jestliže jste viděli Lost in Translation, tak se srovnávání se Somewhere nevyhnete. Mrzelo mě, že zde režisérka použila některé skoro identické scény jako z jejího předešlého filmu (viz např. rozhovor hl. hrdiny s italskou novinářkou) a nedokázala tak vytvořit nové dílo, které by neslo více vlastní originality. PS: V jednom momentě jsem byl opravdu napnutý a věřím, že jsem v kině nebyl jediný - v první polovině filmu, kdy Johnny sedí sám večer v hotelovém pokoji na gauči, pije whisku, tak se zničehonic začne nad hlavou hrdiny objevovat menší černý předmět. Je to typická scéna filmu, kdy se nic neděje, herec skoro nic nedělá. O to větší šok je, když se do téhle letargie občas ukáže, občas za horním okrajem záběru zmizí černý (nejspíše) mikrofon. Doufám, že jsem neměl halucinaci, ale v tu chvíli jsem očekával, že se může stát cokoli. Kdyby na chudáka Johnnyho skočil vetřelec, tak by mě to vůbec nepřekvapilo. Zřejmě tak budu mít na film nejintenzivnější vzpomínku díky technice, které se zatoulala před kameru...

plakát

Kvílení (2010) 

Film určitě není pro všchny, ti co ale mají rádi literaturu a poezii obzvlášť si určitě přijdou na své. Rozhodující pro dojem z Kvílení je podle mě ochota nechat se unášet Ginsbergovými odvážnými verši, které zabírají zřejmě většinu stopáže. Pár komentářů varuje před pseudointelektualitou atd., na mě tak dílko nepůsobilo, naopak mi přišly některé Ginsbergovy postřehy, které říká hlavní hrdina v rozhovoru s novinářem, zajímavé a nad kterými se stojí za to zamyslet. Taky se mi líbil závěrečný projev Ginsbergova soudního obhájce.

plakát

Sama v Africe (2009) 

Nudný a emotivně prázdný film. Nepochopil jsem, co tím režisérka chtěla říci. Námět v sobě třímá potenciál, ale jednotlivé dějové peripetie nechávají diváka naprosto chladným. Z kina jsem odcházel bez jakéhokoli vnitřního prožitku. Chcete-li vidět postavu postrádající logiku, doporučuju ve filmu sledovat syna hlavní protagonistky.

plakát

Království zvěrstev (2010) 

Nenechte se zmýlit některými komentáři a i "oficiální text distributora neberte úplně doslova. Dějová zápletka je trochu jinak a gangsterku si alespoň já představuju v duchu Kmotra, Heat nebo Neúplatných. Film je pojat podstatně komorněji. Pozornost se soustředí spíše na vykreslení a vývoj jednotlivých postav zločinného rodinného klanu, kam se po smrti své matky uchyluje ústřední postava snímku - ještě nezletilý Josh. Josh je právě oním "J" z distributorského výcucu, který ale ve skutečnosti není na ničem závislý, ani se nedá říci, že propadne "osudové hře zločinu a drog", pouze dělá nezbytné minimum proto, aby dokázal ve společnosti svých povedených strýčků a babičky uhájit svůj životní prostor. Podle mě je film zručně natočen a souhlasím s uživatelem Radek99, že chvílemi to pod povrchem skutečně slušně bublá. Člověka často udržuje ve střehu ani ne tak to, co se před jeho očima děje, jako spíš znepokojující představy k čemu by mohlo po shlédnutí několika detailních záběrů kamery gradujících napjatou atmosféru dojít. Uvaděč filmu varoval před ojedinělými, o to však brutálnějšími krvavými scénami. Skoro až se mi chce říct, že jsem byl "zklamán", spíše ale už jsem současnou produkcí vytrénován snášet podstatně drastičtější scény než nabízí toto australské dílko.

plakát

Ve jménu otce (1993) 

Film, o kterém věřím spousta lidí neslyšela a který stojí za to, aby byl viděn. Určitě zaujmou výborné herecké výkony, hlavně D.D.Lewis byl hodně přesvědčivý. Hrdina, kterého hraje, si přímo vyžaduje, abych si ho alespoň já hned oblíbil - vyvrhel společnosti, který nepřestává být svůj ani tehdy, když mu nejvíc teče do bot, a který přes všechny svý úlety miluje svoji rodinu. Jinak si z filmu asi odnesu, že hlas volající po potrestání je holt silnější než hlas volající po spravedlnosti.

plakát

Once (2007) 

Krásnej film. Když tak na to koukám, tak si říkám, jak musí bejt super umět takovýmhle způsobem hrát na kytaru a takhle pěkně zpívat. Proč to neumím třeba já? Ach jo...

plakát

Mělký hrob (1994) 

Jakkoli se film nevinně rozjede (i přes nečekanou a ve své podstatě tragickou zápletku), tak postupem času odbočí z pohodové linie komedie pro mladé, začne se překvapivě ubírat směrem napínavého dramatu a ve svém finále předvede rozuzlení v duchu psychopaticko-schyzofrenního thrilleru. Mně osobně tohle prolínnání žánrů moc nesedlo, myslím, že si tvůrci měli ujasnit, jaký prožitek chtějí v divákovi vzbudit a podle toho film koncipovat. Takhle jsem z toho měl docela rozporuplný pocity. Jinak dialogy byly dobrý, příznivci ironického britského humoru budou spokojeni, hlavně postava cynického Ewana McGregora si snadno získá sympatie.

plakát

Veřejný nepřítel č. 1 (2008) 

Syrový a taky surový film. Herci podávají solidní výkony, horší to je s charakterem ústřední postavy. Těžko člověk najde v sobě sympatie k někomu, kdo nevyznává žádné hodnoty, nesměřuje za žádným cílem a nic nemá rád. Klasické gangsterky jsou mým oblíbeným žánrem a rád se na ně znovu podívám, na tenhle film ale ne. Jak to nakonec ve dvojce dopadne mi asi taky bude muset někdo vyprávět.

plakát

Případ Thomase Crowna (1968) 

Po skončení filmu jsem byl opravdu nadšenej. Parádní herecké výkony obou hlavních protagonistů, kteří si vzájemně dokonale sedli, a skvělé závěrečné finále rozhodly o tom, že jsem ve svém hvězdičkovém hodnocení musel jít až na úplné maximum. Film není ani tak postaven na napětí při odhalování pachatele, ale spíše na precizních dialozích a vztahu mezi přitažlivou vyšetřovatelkou a jejím šarmantním podezřelým. Hrají tak dobře, že naprosto nedají nikomu jinému šanci se herecky předvést. Fakt se během sledování děje těšíte, až se tam zase budou spolu navzájem dobírat. Co se týče celkového zpracování, tak mě ještě zaujalo vložení několika krátkých scén v určitých fázích filmu souběžně vedle sebe. Nevím jak hodně to byl byl v té době novátorský nápad, v doprovodu s vhodně zvolenou hudbou to ale určitě nerušilo a myslím, že to i přispělo k většímu vychutnání příslušné pasáže. Závěrem jen dodám, že kdo chce vidět, jak zahrát milionáře jako opravdovýho frajera, ať se podívá na výkon Stevea McQueena v tomhle filmu.