Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Fantasy

Recenze (881)

plakát

Ochránce - Vrabčák (2021) (epizoda) 

Každý z nás by radši trávil čas hlazením koníčků na farmě místo chození na základku. A všichni do jednoho jsme si uvědomovali, že 70% učiva je nesmysl, který nám nikdy k ničemu nebude, takže hlavní hrdinka není žádnou ojedinělou myslitelkou, která prohlédla smysl života, jak se nám tento díl snažil naznačit. Nikdo z nás ale neměl možnosti jako ona a nikoho naše přání nezajímala, museli jsme se přizpůsobit... Byly tu i dramatičtější díly, které řešily závažnější problémy.

plakát

Sexuální výchova - Série 1 (2019) (série) 

Nejsem cílová skupina. Není mi patnáct, nejsem napumpovaná energií a hormonama, a sex není jediné, čím se zabývám. Vlastně jsem taková nebyla, ani když mi těch patnáct skutečně bylo, takže zdejší nadšené až hyperaktivní postavy příliš nechápu. Asi proto nerozumím místní euforii z tohoto seriálu, který ve mě zatím vyvolává dojem, že jde o slabší Glee bez zpívání. Dospělým postavám je věnováno málo prostoru, zatímco zdejší puberťáci jdou mimo mě a nějak je mi úplně ukradené, kdo s kým začne chodit nebo kdo se s kým rozejde. A o to jde v Sex Education především, ačkoli se navenek tváří jako originální a odvážná osvěta.

plakát

Čarodějnice (2015) 

Nevyužitá šance na dobrý horor. Výborná atmosféra z dob osídlování Ameriky, výborná archaická Angličtina, dobré herecké výkony. Bohužel situace kolem lesní čarodějnice není nijak osvětlena a není s ní nijak pracováno, ačkoli by tam byl velký potenciál na dobrý příběh a spousta věcí není dovysvětlena. Závěr filmu pak jde přímo proti vlastnostem hlavní postavy a je silně WTF?. A ke všemu to není strašidelné. Proto 2*.

plakát

Země nomádů (2020) 

Realistické drama, které více, než cokoli jiného, působí jako dokument o životě a komunitě osob bydlících v karavanech. Se všemi každodenními problémy a smutnými osudy lidí, které spojuje tento životní styl, což ke správnému sociálnímu dokumentu patří. Nečekejte ovšem strhující, nezapomenutelný nebo umělecký snímek, který vám jakýmkoli způsobem zasáhne do života, jak by snad mohl napovídat zisk Oscara za nejlepší film. Země nomádů je zkrátka "jen" průměrný hraný dokument s přesvědčivou Frances McDormand v hlavní roli.

plakát

Ochránce - Džungle před tabulí (2021) (epizoda) 

Díl, v němž Vaculík a Plesl během skoro celé stopáže hledají kameru, namísto, aby řešili nějaký společenský problém. Půl epizody jsem hleděla raději do mobilu, než na televizi, jaká to byla nuda. Nejhorší díl doposud.

plakát

Hra na oliheň (2021) (seriál) 

"Hry bez hranic" na jihokorejský způsob. :D Jedním slovem - výborné. Takhle má ideálně vypadat současný seriál - napínavý, strhující a poutavý tak, že jej nemůžete přestat sledovat a jedete jeden díl za druhým, nehledě na to, jestli se už rozednívá. Epizody mají dost vyrovnanou kvalitu, takže ani ty, v nichž se nehraje žádná zvrácená hra, výrazněji nezaostávají (kromě posledního dílu, který pro mě byl jediný zklamáním). Správně korejsky cynické, ujeté a krvavé. Doufám, že bude další série. 4*.

plakát

Očím skryté (2016) (TV film) 

Sestry Brontëovy si zasloužily lepší životopisný film. Výpravnější, umělečtější, více strhující a hlavně zábavnější! Nedokázala jsem se ani dodívat do konce, kterak zoufale nudné toto vpravdě televizní, levné drama bylo. 1*.

plakát

První člověk (2018) 

"The man jus' upped my rent las' night, 'cause Whitey's on the moon. No hot water, no toilets, no lights, but Whitey's on the moon..." Jako vždy skvělá Claire Foy a jako vždy slabý Ryan Gosling, který se neumí tvářit nijak jinak, než jako flegmatik, kterému je všechno ukradené, v průměrném dramatu o Neilu Armstrongovi. Pěkná kamera, pěkná hudba, dobrá rodinná linka, ale slabší "kosmonautská" linie, která bohužel ke konci, u toho nejdůležitějšího (přistání na Měsíci), úplně ztratí dech a vyzní tak nějak předvídatelně (náramek od dcery) a do prázdna. 2,5*.

plakát

Ochránce - Andílek (2021) (epizoda) 

Už jsem pochopila, jak asi bude vypadat každý díl tohoto seriálu. Vždycky se načne nějaký problém, většinou způsobený agresivitou nějakého žáka a nakonec to vyzní tak, že násilník nebo vrah je vlastně oběť. Systému, rodinného zázemí, špatných učitelů... Problém je, že s tímto verdiktem bytostně nesouhlasím. Násilníci a vrahové nejsou lidé, kteří by měli být obdivováni a litováni, ať už vyrůstali jakkoli a dělo se kolem nich cokoli. Existuje totiž spousta lidí, kteří si prošli otřesnými podmínkami a přesto nikoho nešikanovali a nezavraždili. A obhajoba typu "on je originál", která zazněla v dnešním díle, mne opravdu zvedla ze sedačky. Všichni lidé jsou "originál" a někteří k tomu dovedou být hodní, slušní a přizpůsobiví podmínkám a prostředí, a to je znak sociální inteligence. Ať mi nikdo nenalhává, že dítě chovající se jako naprostý spratek, který mlátí dospělé, vyslovuje nejhorší vulgarity a řeže spolužáky nůžkami, má vysokou inteligenci. Tomu zkrátka nevěřím a neodpovídá to mé životní zkušenosti. Každý kriminalista vám řekne, že vrahové a násilníci mají většinou nejnižší možná vzdělání a jsou to omezení primitivové, (pro zajímavost nejčastěji zaměstnáni jako zedníci). S vyzněním této epizody tedy nesouhlasím, domnívám se, že je dokonce zavádějící a lživé. Technicky v pořádku, ale už to není ničím příliš zajímavé, na rozdíl od předchozích dvou dílů. 2*.

plakát

Osada - Epizoda 1 (2021) (epizoda) 

Gratuluji ti, Kolečko! Podařilo se ti vytvořit seriál plný umělých, stupidních a neuvěřitelných postav, které mezi sebou pronášejí nepravděpodobné a nevtipné dialogy. A k tomu ke všemu je to plochá nuda bez jakéhokoli přesahu, u níž se divák ani jednou za celý díl nezasměje. Tomu se říká "umění".