Recenze (1 958)
12 hrdinů (2018)
Propaganda so všetkým, čo k tomu patrí. Tony pátosu, remeselná rutina a herci, ktorých to nebaví (aby ma niekde nudil Shannon, to už je čo povedať). Počas akčných scén je to celkom zábava, ale tú hlušinu medzi nimi ako-tak zachraňuje iba afgánsky veliteľ so svojráznym prístupom k životu, ktorý je jedinou živou postavou vo filme.
Tiché místo (2018)
Najlepšia shyamalanovka, ktorú nenatočil Shyamalan. Výborný nápad, ktorý je zábavne vyťažený, šikovne natočený a s hercami, ktorí si to zjavne užili. To, že to celé nedáva zmysel, je už druhá vec, ale kto by si logikou kazil inak perfektnú žánrovku? :)
Solo: Star Wars Story (2018)
Pokúšal som sa niekde v sebe vyhrabať aj štvrtú hviezdičku, ale nejde to. Pre mňa mierne sklamanie a film, ktorému veľmi chýba iskra. Rozhodne sú tam aj zábavné scény, ale dialógy a riešenie väčšiny situácií je proste "lazy writing". Oceňujem celkovú špinavosť až na spôsob akéhosi madmax westernu, Powell sa prekonáva a... to je asi tak všetko.
C'è Sartana... vendi la pistola e comprati la bara (1970)
Má to zábavné momenty a obstojný bodycount, ale Garko tomu fakt chýba.
451 stupňů Fahrenheita (2018) (TV film)
Po všetkých stránkach slabé, nedotiahnuté a celkovo zbytočné. Vlastne som to dopozeral len kvôli Shannonovi, hoci aj jeho prejav v tomto filme spočíval v rôznych verziách výrazu "mám zápchu, ale musí to von".
Deadpool 2 (2018)
Čakal som, že to bude zábava (a veru je, kráľovská, sem-tam niečo nefunguje, ale pomer geniálnych gagov je stále vysoký), ale že to bude mať aj solídny príbeh (z tohto hľadiska je to najlepší X-Men film za veľmi dlhú dobu) a že tam budú bez problémov fungovať aj vážne a emocionálne momenty, to je pecka.
Manhunt (2017)
Mal som z toho dojem, že za Johnom Woo prišiel nejaký producent a povedal mu čosi ako: "Môj 10-ročný syn videl tvoje staré filmy a nedávno aj reprízu Utečenca, tak to všetko spísal, tu máš prachy a natoč to." Je tam všetko, spomalené aj zastavené zábery, holubice, krvavé gejzíry, motorkári v čiernej koži a prilbách, vypätá melodráma s džezíkom. Len už to dnes nie je cool, ale smiešna póza.
Sono Sartana, il vostro becchino (1969)
Podobne ako jednotka to má zbytočne prekombinovanú zápletku a je to celé nekonzistentné, akoby chýbala každá tretia scéna, takže sa stráca kontinuita. Ale prestrelky zábavné (s výbornou kamerou) a Garko frajer a sympaťák.
Rudá volavka (2018)
Ten príbeh nie je celkom márny (aj keď sme ho už videli v iných verziách) a Howard k tomu zložil parádny soundtrack. No... a to je asi tak všetko. Strašne to chcelo byť sexy, ale je to dokonale mdlé, bez iskry, s tradične otravnou Jennifer a znudenými všetkými ostatnými.
Waco (2018) (seriál)
Čo sa týka hereckých výkonov a celkového spracovania, výborná záležitosť. Otázkou zostáva, či sa vydarila snaha o vyváženosť. Z laického pohľadu sú niektorí velitelia ATF a FBI vykreslení až príliš ako debili a naopak vnútri Koresh a jeho prisluhovači ako nevinné obete. Pritom to boli naozaj ľudia, ktorí súložili s malými dievčatami a mali plné pivnice búchačiek. Dobové videá s Koreshovými prejavmi a kázňami poukazujú na poriadne vyšinutého "white trash" fanatika.