Recenze (1 958)
Správní chlapi (2016)
Na hrane sklamania. Furt je to obstojná zábava, ale najlepšie vtipy boli fakt v traileroch a okrem nich je tam dosť veľa hluchej vaty. Zaskočilo ma, ako veľa "hlášok" a dialógových výmien (hlavne keď sa ich zúčastňuje "Goslingova dcéra") vôbec nefunguje. Niektoré scény sú úplne zle a neviem sa celkom rozhodnúť, či je to hercami alebo réžiou alebo aj tým, aj tým. Takže fajn, ale rozhodne jeden z najslabších Blackov a na svätú trojicu Smrtonosná zbraň, Posledný skaut a Dlhý bozk na dobrú noc to nemá ani náhodou.
Zvláštní korespondenti (2016)
Asi to bude skôr zásluha pôvodného francúzskeho filmu, ale ten nápad (sám osebe veľmi vtipný) je tu vyťažený až na kosť, so všetkými možnými súvislosťami. Banán si to celkom užil, takisto Vera a Žervé je klasický frustrovaný Žervé. K tomu pekných pár skvele napísaných dialógov, na ktorých už je výrazne badať originálny Rickyho rukopis. Bavil som sa.
V pasti (2016) (seriál)
Skvost medzi televíznymi detektívnymi seriálmi - a nielen tými severskými. Doslova mrazivá atmosféra, veľmi sympatický hlavný medveď a skrz-naskrz ľudské postavy. Čím sa však Trapped dostáva na súčasnú špičku, je výstavba zápletky - dokáže neustále prekvapovať a udržiavať napätie, a pritom nemusí vŕšiť jednu mŕtvolu za druhou a hlavne ani na chvíľu neskĺzne k prekombinovaným bizarnostiam napr. takého Broenu. Všetko aj po rozuzlení zostane v celkom ľudskej, v tom najlepšom slova zmysle obyčajnej rovine. Na konci som sa pristihol pri tom, že som dojatý - pretože všetko do seba krásne emocionálne zacvaklo. Okamžite chcem ďalšiu sériu!!!
Ave, Caesar! (2016)
Konzistentné to nie je, ale zábavné áno, miestami dokonca veľmi. Coenovci už natočili aj niekoľko výrazne horších filmov.
Triple 9 (2016)
Takmer plná paľba. Strašne mám rád tieto "ayerovské" filmy. Hlavne uprostred letnej sezóny, pomedzi všetci tie komiksové, disneyovské a fantasy veľkochujoviny veľmi dobre padne špinavý, krvou sa brodiaci a zafuckovaný policajný thriller. A keď je to aj solídne vymyslené, šikovne zrežírované a perfektne obsadené (Kate Winslet ako zmaľovaná šéfka rusko-židovskej mafie, to bol skvelý nápad), tak je to proste lahoda.
Lovec: Zimní válka (2016)
Uf. Ani si nespomínam, kedy som naposledy v kine tak túžobne čakal, kedy to skončí. Po nepodarku V srdci mora si poleno Hemsworth pripisuje ďalší pokus o najnudnejší film roka. Varilo sa z riadne odstátej vody. Otravný príbeh, otravná réžia, otravní herci. Akcie málo, vtipy nefungujú a hutná atmosféra "jednotky" tu nie je ani náznakom, miestami to vyzerá ako trochu drahší televízny film (pol filmu rozprávajú, ako niekam pôjde nejaká armáda a nakoniec sa tam mláti asi tucet blbcov v jednej dekorácii). Keby to bol aspoň zábavný akčný trikový výplach ako napr. Bohovia Egypta, ale namiesto toho sa to tvári ako psychologická dráma, pričom vývoj postáv prebieha pomocou rozprávača zvratmi typu "she couldn´t rise a child, so she rise an army!" (hahaha, wtf?!).
Ulice Cloverfield 10 (2016)
Šikovne vymyslený, šikovne natočený a s chuťou zahratý sci-fi thriller o tom, že aj s tromi hercami sa dá rozohrať solídna globálna katastrofa.
Noční recepční (2016) (seriál)
Výborná "konverzačná bondovka". S výnimkou prepálených akčných scén je tam všetko, čo klasicky strihnutý špionážny thriller potrebuje - udatného agenta, charizmatického superzloducha s krvilačnými poskokmi, krásnu ženu do trojuholníka, veľký plán, luxusné sídla, rýchle striedanie exotických lokácií, tajnú základňu v púšti, dokonca to má aj parádne dizajnovanú titulkovú sekvenciu a nechýba scéna v kasíne! To všetko je ale podané realisticky (len s drobnými žánrovými úletmi), psychologicky presvedčivo a v maximálne aktuálnom politickom kontexte. Finále napínavé! Réžia Susanne Bier bez zaváhania a herci do posledného vynikajúci! Hiddleston ako nový Bond z mojej strany schválený. ;-)
Maigret - Maigret klade past (2016) (epizoda)
Veľmi dobrá verzia možno najznámejšieho Maigretovho prípadu. U mňa ešte lepšia ako spracovanie s Gabinom. Je to celkom svižne napísané a natočené a má to perfektnú dobovú atmosféru a štýlový vizuál. O tom, že to Rowan Atkinson zvládne, som nepochyboval.
Kung Fu Panda 3 (2016)
Pohodové kung-fu dobrodružstvo.