kraval

kraval

Tadeáš Král

okres Praha

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 2 3 4 5 následující >>
    • 28.1.2016  12:39
    Schmitke (2014)
    ****

    Hezky divný film s mezinárodním obsazením, který ale především snese mezinárodní kritiku. Nefunkční větrná elektrárna působí jako pilíř drsné invaze městské technologie do přírody vedle stálých obyvatel horských vísek, kteří mají dnes k přírodě nejblíže. Skvěle zachycenou atmosférou se pak pokouší prostoupit výborný představitel hlavní role - tragikomický Schmitke (nefunkční člověk starající se o nefunkční stroj v nefunkčním světě).

    • 28.1.2016  11:57

    Nádherná animace tolik se lišící od nudných a často nehezkých snímků velkých studií, která navíc nabízí také poutavý příběh (opět v opozici k produkci známých animátorských týmů). Film bych si pravděpodobně užil ještě víc, kdyby nějaká na pohled intelektuálně založená paní v sále (kde nás bylo dohromady pět) netlumočila svému sedmiletému harantovi (s také určitě silnou osobností), co překvapivě nestíhal číst titulky, po celou dobu děj filmu.

    • 28.1.2016  11:46

    Průměrná akční podívaná založená více na sentimentu než na nabídce zajímavých tváří, efektů nebo příběhů, s dalším z řady roztomilých robotů. Ke kladům filmu patří, že jeho tvůrci se neberou (doufám) nijak vážně - “je to jako Hvězda smrti - akorát větší” - tedy nic nového jsme vlastně nevymysleli.

    • 27.1.2016  21:59

    Nejlepší seriál a nejlepší parodie všeho - herectví, střihu, hudby, kamery, zvukařů, textů, kostýmů, efektů, exteriérů, interiérů a hororů. Přitom všem vám o negativech jednotlivých dílů ještě postavy herců postav fiktivně dokumentárně vyprávějí a vysvětlují, proč je vlastně Garth Merenghi tak skvělý vizionář a Darkplace tak geniální seriál.

    • 27.1.2016  21:46

    Co na filmu opravdu zaujme (a do děje vtáhne), je Lubezkiho kamera (podobně jako u Birdmana), která pomáhá vhodně vybrané hlavní čtveřici (a dvojici a jedinci) bojovat s atmosférou drsné přírody. Souboj DiCapria s Hardym byl pro mě osobně mnohem intenzivnější než jeho hrátky s medvědem. Končí doba postižených (fyzicky, mentálně nebo nacismem) a přichází éra rozdávání sošek za válení se v prachu, bahně, sněhu nebo koni?

    • 27.1.2016  21:31

    “Klausi, ty jsi svalovec týmu. Nechtěj, abych k tobě šla a před všema tě ztrapnila.” Cože? Ještě, že tam nikdo neříká třeba: “Ty hraješ hlavní roli, takže si dávej bacha na život!” nebo “Právě jsem vešel do místnosti.” Svlékání chlapa vskutku funny ha ha. A skok na mostě? Když něco nejde natočit, aby to vypadalo dobře, tak to netočím (nebo vystřihnu).

    • 27.1.2016  21:16
    Vyšší moc (2014)
    ****

    Dobře zrežírované a zahrané komorní drama doplněné (možná až příliš častými) záběry chladných tichých hor, dokreslujících skličující atmosféru u rodinného stolu. Ač by se předem mohlo zdát, že je film zaměřen na hněv ženy na svého muže (bezcharakterního necitu, který nechal své nejbližší v těžké chvíli na holičkách a který by všechny zaprodal pro vlastní prospěch), velmi detailně popisuje spíše charakter otce, jenž si nechce (a nedokáže) připustit své selhání v roli ochránce rodiny. Diváka při sledování této sondy pomalu a se sílící intenzitou nahlodává, jak by se v podobné situaci zachoval sám.

    • 27.1.2016  15:18
    Tři bratři (2014)
    **

    Plno tupých písní opakujících dokola jeden verš působí, že zpěváci dostali jen námět k textům, jejichž slova si následně vymýšleli až před mikrofonem, necitlivý zvuk (přeefektovaný ze studia) je ve směšném kontrastu k záběrům z temných lesních cest, scénář je vlastně dost nezábavný a Klus s Dykem sice něco hrají, ale je zřejmé, že kvůli hereckému umu se ve filmu neobjevují. To vše se snaží zachránit Jan Svěrák ve spolupráci s Vladimírem Smutným několika pěknými obrazy, ale to je skutečně málo. “Tři bratři se vydávají do světa na zkušenou, aby si našli nevěsty a rodiče jim mohli předat hospodářství. Sourozenci při svém putování jako kouzlem vstupují do slavných pohádek, ve kterých je čeká mnoho nástrah, nečekaných příhod a možná také láska…” - Slavných a nečekaných zároveň? Možná také láska, když si jdou najít nevěsty? Vážně?

    • 27.1.2016  13:42
    Zero (2015)
    *****

    Zero byla největší karlovarská jízda roku 2015 - výborný střih, zvuk, spojení žánrů a humor značně připomínající svým stylem South Park - vezměme nějaký společenský fenomén, vyhroťme jej do extrému a napišme něco o tom, co by se pak mohlo dít (třeba by se mohli lidé navzájem zabíjet, protože to stejně dělají nejraději). Film rozhodně není jednostranný a opravdu mě mrzí jeho nízké hodnocení (snad plynoucí z malého počtu dosavadních známek), jež si vysloužil od karlovarského publika.

    • 27.1.2016  13:17

    Pohádka o tom, jak svalovci (především kriminálníci) ve středních letech, jedna pěkná policistka, několik dalších nezajímavých (a co je ještě horší než plochých?) postav a překvapivě nějaké ty automobily (ale ne zas v nějak velkém množství) se různě honí a rozbíjejí se. Příběh, ve kterém aby alespoň něco tyto záběry vystřídalo, se na sebe v jednu chvíli dva z drsňáků vážně koukají a rozprávějí: “Můj táta se mnou jezdil sáňkovat” – “To máš dobrý. Já ani nevím, kdo je můj táta. Nevím, jak vypadal, ani jak se oblíkal… Nevím, co si myslel, když šel ráno pro rohlíky... A nevím ani, jestli k nim pil kafe s mlíkem nebo bez.” Slzy v očích, slzy v očích atd. Akční krimi thriller? A kolik že v takových filmech obvykle bývá romantických zápletek? Co už ale díky FastFive víme, že Vin Diesel a Dwayne Johnson v jednom záběru nezničí vesmír (škoda). Velmi velmi nadhodnocená pohádka (snad i dvojka měla lepší scénář) nakonec končí vcelku mile - všichni Američané (zločinní i nezločinní) se se svými auty spojí proti Jihoameričanům a jejich autům a co nejvíce jich zabijí a zničí.

    • 27.1.2016  12:46

    Hodina čtyřicet němého filmu je pro současného diváka opravdu hodně. Pokud však film není nadčasový - jako je tomu v případě starého kriminálníka. Vlasta Burian (jsem rád, že ještě nemluvil) a nádherná Anny Ondráková jsou v neskutečně svižné jízdě stále aktuálního humoru, groteskních scén a rychlého střihu téměř současní. Dobrým nápadem bylo také spojení filmu s moderním hudebním doprovodem, z něhož mi v paměti nejvíce utkvěly scény s brněním doprovázené velmi přesně zvuky činelu. Film rozhodně příjemně osvěžil Karlovy Vary z jejich městského divadla, ačkoli na projekci, kterou jsem navštívil, právě narváno nebylo. Je možná škoda, že se již v období vzniku Milenek starého kriminálníka přecházelo na zvuk a Burian již nenatočil další němé filmy. A je určitě škoda, že se dnes neuvádí v kinech více němých filmů s živým doprovodem (ať s původním či nově napsaným).

1 2 3 4 5 následující >>
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace