Recenze (906)
Barry Seal: Nebeský gauner (2017)
Odvrácená stránka americké politiky a obchodu s narkotiky zatraceně zábavnou dobrodružnou formou s neselhávajícím Tomem Cruisem. S radostí si někdy vpálím znovu, snímek na letní kino jak dělaný.
Dunkerk (2017)
Prchajícím vojákem na vlastní kůži. Je třeba zažít ten pocit. Film, ve kterém neustále a vtíravě tlačí čas. Originálně pojatá mozaika mnoha velkých příběhů kousek od domova v malém prostoru, kterému vládne válka. A dokonalý pomník velkým hrdinům, kteří dělají zdánlivě obyčejné věci. A skvělá Zimmerova nehudba.
Po strništi bos (2017)
Snímku citelně chybí nějaký ten Igor Hnízdo, charismatický chlap, kolem kterého by se to celé točilo. Mohl jím být Oldřich Kaiser, kdyby dostal víc prostoru, respektive podstatnější scény. Bez něj je to spíš sled fajn příhod bez nějakého zajímavějšího a hlubšího rámce. A mě osobně hodně scházel i Zdeněk Svěrák jako tatínek. Díky tomu všemu nejsou výsledné dojmy zdaleka tak silné a nejzajímavější okamžiky tak pamětihodné. Potud nutné srovnání s Obecnou školou. Ale tím rozhodně nehodlám tento snímek přehnaně shazovat, protože sledování jsem si opravdu náramně užil. Všechny okamžiky z venkovského klukovského života jsou opět svěrákovsky poetické, příjemné, laskavé, vtipné i tragikomické a ve výsledku krásně pohladí po duši. Hlavně té mužské duši, respektive té chlapecké uvnitř muže. Jeden z těch filmů, u kterého se mi vyloženě nechce kritizovat, ačkoliv bych i mohl.
Star Wars: Poslední z Jediů (2017)
Celé nové Star Wars mě nějak ne a ne zaujmout. Můžou za to jednak značně nezajímavé postavy, protože z mladých hrdinů zaujme snad jen Oscar Isaac. Konkrétně u současného dílu stačily Beniciu Del Torovi asi tři scény na to, aby s náskokem přehrál zbytek obsazení. V případě aktuálního dílu vidím značné rezervy i na režijní sesli, když Rian Johnson zvládl mnohdy zabít některé jinak převratné nebo vtipné scény. Za mě bohužel spíše zklamání, z nových dílů u mě vede Rogue one a upřímně se na další díl ságy nijak extra netěším, spíše na spin-offy.
Hotel Rwanda (2004)
Vzhledem k tomu, jaká to musela být pekelná jatka, je film značně krotký a to mu možná ubírá na celkovém vyznění, které působí spíše "standardním dojmem". Jakože je to smutné a velmi nespravedlivé, co se tam tehdy stalo, ale vraždí se leckde. Dovedu si představit, že snímek, který popisuje takové události a který je současně i obžalobou spojených národů, by mě dokázal vyloženě šokovat a důrazně mě donutit přemýšlet, v jakém vylhaném mírovém světě to vlastně žijeme.
Trans (2013)
Velmi svižně zrežírovaný spletitý příběh, odehrávající se ve změti reality a hypnotických stavů. Poněkud složitější na sledování a někdy zbytečně překombinované, ale výborně zahrané a přitažlivě zrežírované. Boyle opět nechybil.
Milionář z chatrče (2008)
Nádherná oslava obyčejnosti, upřímnosti a lásky. Moderní pohádka bollywoodském hávu o tom, že dobro se nakonec přeci jen vyplácí a s upřímností nejdál dojdeš, ačkoliv to tak dlouho nevypadá. Danny Doyle opravdu zabodoval.
Kalvárie (2014)
Skvělý Brendan Gleeson v zajímavě se tvářícím snímku s řadou zajímavých herců, ve kterém se ale bohužel netne dostatečně hluboko na to, aby to ve mě zanechalo dostatečně hluboký dojem. Mám ale stále pocit, že bych tomu možná měl dát ještě jednu šanci.
Píseň moře (2014)
Krásný poetický příběh v originálním animovaném ztvárnění.
Královna Kristýna (2015)
Poměrně nenápaditě zpracovaný příběh švédské královny, která Praze ukradla rudolfínské sbírky...