Recenze (1 311)
Duna: Část druhá (2024)
Masivní podívaná. A špičkový audiovizuální zážitek. Snad nebudeme na trojku čekat celou dekádu.
Barbie (2023)
SNL skeč roztažený na dvě hodiny. Scénář asi vygenerovala AI po výzvě “tady máš všechny kritické poznámky k panence Barbie, patriarchátu a postavení žen a upleť z toho společensky odpovědnou spotřební komedii pro masy - a nezapomeň na dojemné poučení na konec!”. Uff. Gosling si to dává a muzikálová čísla jsou fajn, ale zbytek zklamání. Hrozně basic. Sál se smál, já moc ne. 5/10
Ceny Anděl Coca-Cola 2022 (2023) (pořad)
Asi jen v Česku se může stát, že týpek, kterej je víc jak pět let na vrcholu svýho žánru, má miliony views a plný sály, dostane cenu za "objev roku", a přesto se celá ta hudební akademie z ostudy okamžitě nerozpustí. Svěrák, Pavel, Rozálie a double pro 58G potěšili, jinak spousta barev a ještě víc křeče.
Electra (2023)
Famózní. Mistrovské dílo i v globálním měřítku. Daria dobude svět.
Hranice (2023)
Jeden z nejdůležitějších a nejsilnějších filmů letošního roku o tom, že i když není dobrý návod na řešení, je vhodné zůstat člověkem. Velmi fresh podání aktuálního palčivého tématu - o tom ta kinematografie má být, a to i pro ty, kdo nesouzní s perspektivou režisérky.
Mission: Impossible Odplata - První část (2023)
Kvalitní akční blockbusterová práce s několika highlighty - ale to nestačí. Cruise a McQuarrie našli svůj osobitý, poctivý a trpělivý styl a přidávají další solidní díl do série. Řemeslo je velkorysé a na vrcholu současných hollywoodských možností - ale 160 minut neutáhne, protože příběh pokulhává. Story je opět zbytečně zalidněna čtyřmi proplétajícími se partičkami, jejichž kmitání zbytečně brzdí osobní linku, zároveň poněkud zneklidní vize AI jako padoucha. Odklad o rok téhle hrozbě určitě přispěl na aktuálnosti, ale pojetí AI jako zlovolné laškující entity, zamčené na klíček v jedné skříni v ponorce, co se ráda projevuje v podobě windowsáckého screensaveru, pořádá party a není schopná zastavit jednoho ambiciózního šedesátníka, když logicky musí vědět o každém jeho kroku... je prostě bizarní a mimo. Film tak funguje zejména v rovině blízkých osobních vztahů (cool montáž okolo benátského mostku, nástup a výstup z vlaku), špiónský opus se však nekoná, spíš kvalitní průměr v rámci žánru. MI3 >... MI6 > MI5 > MI1 > MI4 > MI7 ............... MI2.
Obchodníci s bolestí (2023)
David Yates má dobré téma, kvalitní herce i pěkné produkční podmínky, ale styl opravdu nulovej. 5/10
Oppenheimer (2023)
Dost možná to bude ten případ, kdy můj milovaný tvůrce dostane Oscara za film, který mě v jeho filmografii úplně nevzal (Scorsese, Del Toro). Fascinující obrazy - Hoytema the king! - a pohlcující, neustále nátlakový zvuk, formální uchopení je opravdu jedinečné, ale občas jako by jel Nolan podle mustru "když nevíš, co s daným dialogem, ohul bedny" a tři hodiny identicky rytmizovaných dialogů na mě byly místy too much. Interstellar, Prestige a TDK jinej level.
Podivuhodný příběh Henryho Sugara (2023)
Orgastická scénografie, ale jinak přešlechtěný, uvnitř však vyšeptalý Wes Anderson současnosti, který má subjektivně spíš 139 minut. Od ostatních kousků odradí. 5/10
Případ Modrý (2023) (TV film)
Strašný svině. Doufám, že peklo existuje a pečou se v něm dodnes. Silnej projekt.