Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (1 294)

plakát

Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství (2022) 

Nedopadlo to. Příběh je generický a bolestivě nedopracovaný, dějový oblouk tří stěžejních postav vetchý a výstavby jednotlivých scén mnohem víc cílí na naleštěné hororové atrakce než na vyprávění a ždímání emocí z něj. Proto zůstanou už po pár hodinách v hlavě jen nahodilé strašidelné střípky, karnevalová camea a trikové pozlátko, než aby se tam zahnízdilo cokoliv inspirativnějšího. Velkolepá, ale až bolestivě spotřební věc, která je odfláklá hlavně po scenáristické stránce. Těšil jsem se moc, protože jednička byla audiovizuálně tučná a potenciál hlavní postavy i mnohovesmírů je enormní, ale v kině jsem kvůli tomu unavenému vyprávění docela rychle vystřízlivěl.

plakát

Devadesátky (2022) (seriál) 

Magazín Retro pro diváky detektivek. Výprava top, atmosféra a herci solid, příběh nedomrlej. Overhyped, nostalgie vítězí.

plakát

Jurský svět: Zánik říše (2018) 

Notně nudnej koncept, kterej kombinuje nouzi Ztraceného světa s PG-13 variací na vyvražďovačku. Realizace je ale vesměs povedená, řemeslně silná, se super triky i šikovným hororovým pomrkáváním. Trojka ale musí být mnohem lepší.

plakát

Guru (2022) (seriál) 

Bolestivě promarněnej potenciál. Lehce podprůměrný celovečerák rozseknutý na třetiny, bez jakékoliv scenáristické nadstavby i současnějšího a intenzivnějšího režijního uchopení.  Strašlivá hudba. Herci to táhnou, i když Kotkovi jsem nevěřil. Anna Fialová super. 5/10

plakát

Ulička přízraků (2021) 

Není to dobrej film. Je výtvarně opulentní, oslnivý scénografií i nasnímáním, ale ten rozpadlý dramatický oblouk s nesmyslnými časovými skoky a malátnou charakteristikou postav stihne během přepálené stopáže mocně nudit. Postav jak na orloji, přitom živých charakterů pomálu a emocí minimum, přitom ten noirový setup měl nabito až běda. Prázdné líbivé obrázky, ale Bradley Cooper nepřesvědčivě plave v ději, který se rozpadá na dvě nesourodé storky, z nichž kdybyste hodinu vyndali, vyprávění to vůbec neublíží . 5/10

plakát

The Tragedy of Macbeth (2021) 

Boží Denzel, úchvatná scénografie a práce se světlem, ale ten upovídaný scénář Viléma Hruškotřase už v téhle formě dnes divácky nefunguje.

plakát

Eternals (2021) 

Nejhorší a nejnudnější blockbuster z Marvel Cinematic Universe. Sotva dokoukatelný. Zoufale statická režie, kvůli níž polovina scén sestává z nuzných dialogových výměn postav nastoupených do půlkruhu proti sobě, suše a staticky snímaných od pasu nahoru a předstírajících jakýsi život - tohle jsou teprve umělohmotní paňáci s nulovou přesvědčivostí. Herci mrtvolní až běda, polovina neznámá a bez charismatu, Angelina a Salma ve svých nejhorších polohách. Pokusy o humor bolestně infantilní a hláškující indická sekce tak trapná, až jsem si zakrýval oči. Akce je podprůměrná a naprosto nezajímavá. Práce s archetypy, mýty a historií na úrovni mateřské školy a tvůrci mají bohužel větší zájem o inkluzi než o výstavbu opravdu dramatického a napínavého příběhu. Výsledkem je nezáživná a ve své roztahanosti nesnesitelná katastrofa, kterou si může užívat asi jen nenáročný masochista. Po fajnové oscarovce Země nomádů hodně tvrdý náraz. 3/10

plakát

Karel (2020) 

Škoda že je to víc manželčino extrémně dlouhé selfpromo než špičkový portrétní dokument. Gott by klidně mohl být Senna.

plakát

K zemi hleď! (2021) 

Vtipné, chytré, zábavné. Satirická instant classic, která trefně vystihuje sračky, do nichž se naše civilizace zanořila díky sociálním sítím, fakenews i spasitelským hodným miliardářům - i s reflexí faktu, že tady nejspíš všichni brzo umřeme, jen asi ne na covid ještě. Díky velkorysému podání, špičkovému řemeslu (top střih!) a parádní herecké sestavě v čele s DiCapriem může pobavit i ty, co už odhalili, že je Země placatá.

plakát

The Matrix Resurrections (2021) 

Bída jako ten cover Rageů, co hraje pod závěrečnými titulky. Sice nová instrumentace a ženský hlas, ale stejně to jde sotva doposlouchat. Nový Matrix se tváří rádoby podvratně, je od první chvíle hrozně meta a staví na hlavu oblouk trilogie, ale nakonec se stejně vrátí k úplně generické hrdinské (love)story se spornou vnitřní logikou co se týče vývoje postav i jejich působení v realitě vs. v Matrixu. Resurrections rozkopává něco starého (co už mimochodem elegantně reflektovalo nebinární vidění světa, i bez růžových županů), aniž by přineslo něco nosného nového. Wachowská se sice vysmívá hollywoodským sequelům a frančízám, ale stejně za tučný peníz ten sequel frančízy pro Holywood natočí. Protože prachy nesmrdí - a i když vlastně moc není co doříkávat, stačí si vycucat z prstu, že to minule vlastně tak úplně nedopadlo, a může se znovu bojovat. Jen v pootočeném setupu s postavami, které buď přišly z nejakého MatrixConu nebo rovnou z devadesátkového televizního seriálu. Akce je tragikomická. Vizuál na úrovni Jupitera, tedy daleko předaleko za přelomovou trilogií. Atmosféra nulová. Napětí záporné. Výprava jak z televizní komedie. Kostýmy častěji směšné než cool. Noví herci bez charismatu a Keanu místy smutně toporný. A některé scény k nerozeznání od skečů ze Saturday Night Live (třeba nové brýle Morphea). Může si dovolit podvratný sequel, co se vysmívá bullet-timeu takhle tuctové řemeslo? U mnohých asi ano. Scéna s psychopatickým Merovingianem a jeho náhodným generátorem popkulturní kritiky a rádoby velká bitka na schodech už jsou za mě ale rovnou hlasitou přihláškou o Zlatou malinu, protože to jsou pokusy o přesah Matrixu jak od tvůrců Venoma 2. Spíš ještě horší. Pro mě tragickej, bezcennej shit, co se vás snaží opít pomrkáváním, ironií a sebereflexivními a sebeshazujícími obezličkami, ale sám působí směšně. Což vůbec nevylučuje, že tomu Douglas a další naratologové můžou dát 100%.

Reklama

Reklama