Recenze (1 311)
John Wick 3 (2019)
Novej benchmark akčního řemesla. Vrchol žánru, co je odpracovanej a vypocenej do posledního záběru. Tohle může překonat v podstatě jen stejný tým ve čtyřce.
Avengers: Endgame (2019)
Ultimátní završení comicsového univerza, které je o level výš než všechny ostatní marvelovky. Parádně napsaný, vynalézavý, originální, opravdu napínavý, překvapivý (díky za tajnosnubnou kampaň!) a nakonec regulérně dojemný megablockbuster, který je absolutním požitkem. Bůh žehnej kryse!
Pásky z Nagana (2018)
Ondřej Hudeček na pána. Libová práce. Perfektní vytěžení ikonického momentu českých (sportovních) dějin a vydrcení na max po stránce fanouškovsko-emocionální, nostalgické i řemeslné. Nejlepší film českého režiséra minimálně za posledních pět let... a doufám, že Frank Marshall přehodnocuje režiséra Indiana Jones 5 :)
Král Artuš: Legenda o meči (2017)
Ohromná pecka, v níž Ritchie přetvořil fantasy žánr k obrazu svému. Z hlediska vyprávěcích postupů a střihové skladby nejzábavnější a nejsilnější blockbuster od Šíleného Maxe. Fantastická práce.
Logan: Wolverine (2017)
Nejdrsnější, nejsyrovější, nejbrutálnější, nejkrvavější a taky naštěstí i nejpůsobivější Wolverine. Náramná rozlučka s comicsovou legendou, do které dal Jackman zjevně všechno, co mohl. 90%
John Wick 2 (2017)
John Wick zůstal svůj, jen přitvrdil. Finále mezi zrcadly a neony je esteticky jednou z nejopojnějších scén v historii akčního filmu. Skvělá práce a rychle trojku.
Příchozí (2016)
Příchozí je zatím nejlepší a rozhodně nejpůsobivější Villeneuvova hollywoodská velkoprodukce. Jde sice o sci-fi s pořádně ambiciózním konceptem, který si s kruhy hraje nejen při komunikaci s emzáky... ta matematická propočítanost a klasicky villeneuvovská audiovizuální vypiplanost ale pracují ve prospěch velmi emotivního a místy až nesnesitelně dojemného sci-fi melodramatu o zásadních aspektech života na Zemi. Zatraceně silná, místy až vyčerpávající podívaná, jež suverénně pokračuje v tradici procítěných science-fiction z ranku Kontaktu nebo Interstellar. Zatím film roku.
Furiant (2015) (studentský film)
Nádherný.
Carlitova cesta (1993)
Vítězný tým ze Zjizvené tváře znovu boduje, v podobných kulisách, tentokrát však poeticky, zasněně a neodolatelně procítěně. DePalmova režie je nejen vynalézavá a žene film k výjimečné působivosti, ale místy vyloženě něžná. Mistrovské, nadčasové dílo.
Zjizvená tvář (1983)
Dorostl jsem k tomu. Najednou vidím plastickou kroniku násilí, dokonale vtahující báchorku o vzestupu a pádu, navlečenou na živé kulisy tvořené americkým snem a zuřivým uchvacováním moci v zemi zaslíbené. Pacino nabíjí neodolatelným charismatem i absolutního hajzla, jakým Tony Montana nepochybně je, díky tomu nejen ty drastické scény z hlavy nedostanete.