Recenze (2 504)
Kamarád do deště II - Příběh z Brooklynu (1992)
Co může vzniknout, když se po revoluci sejdou v jednom filmu taková herecká esa, jako je Sagvan Tofi, Simona Krainová nebo Veŕonika Žilková? Hmmmm, ááááno - ODPAD. Brůůůůůůůůůůůklyn, Brůůůůůůůůklyn Poznámečka: koukal jsem na youtube na kousky z tohohle filmu a došel jsem k tomu, že jsem k tomuhle dílu byl zbytečně příkrý. Tak jsem přidal hvězdičku a teď je to fér.
Kamarád do deště (1988)
Hlavně z nostalgie, ale i proto, že film bezděky ukazuje soudobé ideály, hodnoty a (nulové) morální imperativy. A navíc je to místama sranda, i když hlavně tam, kde to tvůrci asi nezamýšleli, aneb "Grázl jste vy a ten váš zeťák, pane Kadlec" :-))
Requiem pro panenku (1991)
S odstupem mi tenhle film přijde méně zajímavý než když jsem ho viděl poprvé, ale má i svoje klady - atmosféra, hereské výkony (i když Geislerová standardně přehrává...). Celkově je to průměr, pro Renče zároveň i laťka, kteoru nikdy nepřekoná.Poznámka: na začátku filmu je uvedeno, že je natočen podle reálné události, což není ani omylem pravda.
Postřižiny (1980)
Paráda, takhle jsem si tu atmosféru i hrdiny představoval, když jsem četl Hrabalovy knížky. Navíc Magda je prostě úúúúúúúúúúúúúžasná. Kombinace Hrabala a Menzela se mi líbí ještě v tomhle filmu.
Srdečný pozdrav ze zeměkoule (1982)
Dobrý den, neměl byste pro nás nějakou zasranou zkurvenou práci? Muhehe, tenhle film mně baví.
Rebelové (2001)
Příběh hloupoučký, herecké výkony poněkud prkenné a hudba kýčovitá. Tralalaá, jedna hvězdička za vizuální dojem, opravdu to vypadalo jak ze 60. let.
Nebeští jezdci (1968)
silný příběh a vynikající, velmi civilní herecké výkony. Nejlepší český válečný film.
Pouta války (2004)
Velmi působivé, vizuálně silné, bojové scény strhující. Herecké výkony fajn (těžko hodnotit, když člověk neví, co říkají a musí věřit titulkům). Film se nevyhýbá násilí a přestože ho natočili Jihokorejci, zobrazuje válečné zločiny obou stran konfliktu, což rozhodně není obvyklé. A že těch válečných zločinů je požehnaně. Kromě hlavní dějové linie -tj. vztahu obou bratrů - rozvíjí i linie osudů jejich rodiny. Je to asi jediná část, která hraje na city, naštěstí netlačí na pilu moc často. Jeden z nejlepších válečných filmů, jaké jsem viděl.
Na západní frontě klid (1979) (TV film)
Film se poměrně věrně drží předlohy a to je jen dobře.
Tmavomodrý svět (2001)
Novy komentář: viděl jsem to znova 2021 a změnil jsem pohled. Nebo jsem se za ty roky změnil já. Líbilo se mi to. Bylo to pomalejší, než mám rád, ale herci jsou tu dobří a vizuálně to taky funguje. Svěrák je prostě pořád řemeslník na top úrovni. Starý komentar: Nemůžu si pomoct, ale tenhle styl ať si Svěrákové nechají do Koljů, Vr. lahví a podobných filmů plných "laskavého humoru". JÁ CHCI POŘÁDNÝ ČESKÝ VÁLEČNÝ FILM!