Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krátkometrážní

Recenze (1 451)

plakát

Můj otec George Voskovec (2011) 

Jako film skutečně nic moc (už jen ten příšerně zvolený hudební podkres), ale jako výpověď o velké osobní tragédii jedné z největších legend českého kulturního prostředí to za vidění určitě stojí. Paralelní příběhy Voskovce a Wericha, kteří oba dva prožívali určitý typ nesvobody na různých stranách železné opony by vydal na celovečerní film. Nebo lepší dokument...

plakát

Základní instinkt (1992) 

Mistrovský mix Hitchcocka a klasických film-noirů doplněný o typicky Verhoevenovské lehce bizarní momenty.

plakát

Temné stíny (2012) 

Vypadá to skvěle, zní to skvěle a Johnny Depp je prostě novodobý Vincent Price... Větší odstup od postav je hlavně ve finále trochu na škodu, na druhou stranu právě emoční prázdnota a zkratkovitost posiluje dojem z atmosféry seriálů 70.let... Vlastně je to takový pilot k neexistujícímu seriálu. Se vším, co k takovému pilotu patří. Divák si pak logicky musí klást otázku - nečekáme od Burtona trochu víc? Ale není snad, i přes identickou vizuální stylizaci, každý Burtonův film trochu jiný? Trochu jinak divný? Temné stíny se na první pohled nemusejí zdát skvělým filmem, ale je to přesně ten film, který bych za pár desetiletí rád našel na zaprášené VHS, a měl radost z pozapomenutého pokladu. Dark Shadows bude nepochopený ze stejných důvodů jako Spielbergův War Horse a Tarantinův Death Proof. Vyprávějí příběhy způsobem, který je na jednu stranu anachronismem, na druhou dokonalou poctou určitému žánru.

plakát

Chata v horách (2012) 

Není to zdaleka dokonalý film, ale schopnost podívat se na tu nejohranější hororovou situaci zcela jinak z toho dělá naprosto zásadní podívanou. A asi by bylo zajímavé vidět pokračování :)

plakát

Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna (2011) 

Piráti z Karibiku se oprostili od překombinovanosti druhého a třetího dílu a pojali své čtvrté dobrodružství ve stylu Dobyvatelů ztracené archy. Marshall sice nemá takový cit pro pointování situací jako Verbinski, ale dokázal vrátit sérii zpět na zem, k jednoduchému dobrodružství. Líbilo se mi to hodně.

plakát

Fedora (1978) 

Má to skvělé momenty, které dají vzpomenout na geniální Sunset Boulevard. Hlavně ve scénáři se skrývá pár sofistikovaných kliček, které diváka nepustí od začátku do konce. Ale celé to působí tak nějak lacině. Hutné obrazy holywoodských trháků padesátých a šedesátých let jsou pryč. Mdlá barevnost, fádní herci (krom Holdena samozřejmě). Samotná Fedora a některé další postavy jsou předabované do angličtiny a díky tomu působí všechna snaha o osudovost a vážné herectví dost uměle. I přesto stačí konstatovat, že je to od Wildera, tak to má stále úroveň a nadčasovou kvalitu, která je charakteristická pro všechny jeho filmy.

plakát

Stalag 17 (1953) 

Z počátku trochu patetické, ale postupně se to krásně vykreslí až do vynikajícího závěru, který nenechá nikoho na pochybách, že Wilder věděl od začátku, kam míří.

plakát

Divoká stvoření jižních krajin (2012) 

Vypadá to celkem levně, ale dojem je monumentální. Nemalý díl na tom nese hudba (někdy tlačí na pilu možná až moc), skvělí (amatérští ) herci (Dwight Henry je cukrář s vlastním obchodem http://www.buttermilkdrop.com/) a samozřejmě celková fantaskně-ekologická koncepce, která nikdy na rovinu neřekne, zda komentuje měnící se globální podmínky nebo vypráví pohádku pro děti. Je to malý film, ve kterém je úplně všechno.

plakát

John Carter: Mezi dvěma světy (2012) 

Ale to vůbec nebylo špatné! Problém je vskutku ten, že zatímco se John Carter 70 let pokoušel o filmové zpracování, mezitím ho kdekdo vykradl. Hlavně ten Cameron a Lucas. Přitom je to dobře natočené, triky jsou dokonalé, humor funguje, akce taky... Je fakt, že je to celé tak trochu staromódní, ale to už k praotci všech podobných sci-fi patří... Je trochu nefér, že například SW: Skrytá hrozba tu má výrazně vyšší hodnocení, přitom je to mnohem slabší film. John Carter si zaslouží minimálně stejnou pozornost.