Recenze (737)
Star Wars: Epizoda III - Pomsta Sithů (2005)
Spolu s nejstarším dílem se jedná asi o nejlepší Star Wars. I když to mělo teoreticky všechno, stejně mě to nějak extra nevzalo. Zkrátka jsem asi zaujatý:)
Náš vůdce (2008)
Náš vůdce by se měl promítat povinně občanům naší země. Hlavně těm, kterým se líbí skupina Ortel a pan Putin.
Star Wars: Poslední z Jediů (2017)
Prostě Star Wars. Není pro každého. Místy zábava, místy nuda. Prostřední část byla zbytečně natahovaná. Líbila se mi Daisy Ridley, pár akčních scén a kasíno. Jsem unešen z toho, jak to může byznysově tak fungovat.
Dokonalá vražda (1998)
Klasická čtyřhvězdičková záležitost. Velmi dobrý snímek, kterému k dokonalosti cosi chybí. Každopádně vytvořená atmosféra podpořená výbornou hudbou je vynikající. Douglas exceluje (podobný výkon a role jako ve Wall Street). Dokonalá vražda není tak dokonalá ...
Klub poslední naděje (2013)
Čekal jsem depresi o umírání a dostal zajímavý a místy i zábavný příběh o frajírkovi z rodea, který se jen tak nevzdává. Škoda poslední třetiny, kdy film trochu ztrácel tempo, jinak by to bylo za plný počet. Každopádně Klub poslední naděje je dobře natočený s výborným hereckým výkonem McConagheyho, který místy podává strhující výkon, jenž byl stoprocentně uvěřitelný. Doporučuji!
Elitní jednotka 2: Vnitřní nepřítel (2010)
Slabší než jednička, ale pořád velmi dobré. Celkový dojem je zkažený příliš komplikovaným vyprávěním. Přitom Vnitřní nepřítel otevřel jiné téma než jednička a udělal to moc dobře. Film se ale místy zadrhává v přímočarosti vypravování, což mu škodí. Akčních scén je výrazně méně, zato zákulisních řečí hodně. Korupční špína je v Brazíli zalezlá pod nehty téměř všech vlivných lidí, a tak odhalování propojení je trochu složité. Průměrný věk v Riu asi nebude moc vysoký, protože mrtvol je ve filmu až dost. Scéna s vytrháváním zubů z lebky mě hodně vzala. Svinstvo na svinstvo, zabíjejí všichni všechny. Tomu říkám moderní civilizace. Zlatá Evropa ...
Elitní jednotka (2007)
Elitní jednotka mě hodně zaujala, dokonce víc než Město bohů. O existenci BOPE a jejich metodách jsem neměl tušení a to, co jsem viděl, mě dost uzemnilo. Pokud se tohle v Riu skutečně děje, a není důvod o tom pochybovat, tak je to opravdová prohra lidskosti. Film působí velmi autenticky, brutalita je brutální a korupce korupční. Už se ani nedivím, že jsou Brazilci tak posedlí fotbalem, je to pro ně jediný únik z reality.
10 pravidel jak sbalit holku (2014)
Celkem povedená česká komedie, na níž je znát rukopis "snowboarďáka" Janáka. Trochu mě rozčilovala typická Slovenka Svarinská (to nemáme v Čechách dost hezčích holek?). V podstatě nenáročný rodinný film, u kterého se občas i zasmějete.
Den poté (2004)
V rámci žánru je Den poté nadprůměr. Téma ekologické katastrofy je přeci jen jaksi (alespoň pro mě) stravitelnější než přílet mimozemšťanů, které nikdy nikdo neviděl. Ale záplavy a tání ledovců je reálná věc, a tak se jedná o naléhavější téma, které umí vyvolat mrazení v zádech. A že toho mrazu bylo dost. Doba ledová je prostě doba ledová, a pokud se bude opakovat, určitě nezpůsobí lidem jenom rýmu. Zpracovaní je celkem fajn, zaujaly mě hlavně dvě scény - skleněná střecha a loď. Herecky výrazný byl mladý Gyllenhaal.
Terminál (2004)
Docela milé, ale souhlasím, že se jedná o obecně průměrný a na Spielberga slabý film. Hlavně závěr mi nějak neseděl. Taková oddychovka, které by slušela kratší stopáž a lepší vyvrcholení.