Recenze (1 163)
Strach nad městem (1975)
Zajímavý příběh, trefný humor vs. přehnaná naivita. 3.5/5
Hexenschuß (1987) (TV film)
Antihumoristé v akci. Učebnicový příklad toho, že humor bez komediálního talentu dělat nejde. Jedině Susanne Uhlen se snažila, zbytek je k pláči.
Řím, otevřené město (1945)
Zpočátku pečlivě budovaná drama s přesvědčivou atmosférou. S blížícím se koncem již působí odfláknutým dojmem, lacině, ve výsledku až propagandisticky. Faktem je, když scénář píše půlka Itálie (Amidei, Fellini, Disnan, Negarville, Rossellini), tak to je také i tolik názorů a to málokdy není na škodu.
Dobrý den, paní Campbellová! (1968)
Komedie v italském stylu, vynikající Gina Lollobrigida, také Philippe Leroy a Naomi Stevens, super film do momentu než dorazí škodná - 252 průměrných filmových rodín z USA - na parádu (dokonce i Savalas je jen stínem svého já).
Monte Carlo (1956)
Neškodná ,,komedie,, bez tempa s účastí Marlene Dietrich a Vittorio De Sica. Ne náhodou jsem nepsal že hrají. Další věc, vyloženě ruší styl kamery - asi kvůli M. Dietrich -, že na 99,99 percent času kamera snímá ze vzdálenosti 8 až 15 kilometrů, detaily tváře /chleba herce/ vyloučené. Škoda času.
Rozvod po italsku (1961)
O kvalitě žádná, no na mě až příliš komorní atmosféra. Na itálii zdrženlivý, až smutný. Druhá polovina lepší, konečně začíná hýbat (prý svižný od začátku), ale čekal jsem od toho víc. /a to pro mě Mastroianni je nejlepším hercem všech dob/
Kašpárek (1980)
Hraje to kdokoliv jiný než Belmondo tak má po kariéře.
Být či nebýt (1983)
Oproti originálu o hodně jednodušší scénář, více pozornosti dostal jen Mel Brooks. Jinak ale zábava slušná, Brooks dokonce vynikající.
Záhadný kontraband (1964)
Že by se unáhlili to se říct nedá. Dobrý námět, absence nápadů.
L'Arcidiavolo (1966)
Dost divný fantasy komedie pohádka, nebo co to bylo. Příběh se odehrává ve 15.století, k tomu hrají popovou hudbu, co malilinko vyvede z rovnováhy (Abych ji věděl nazpaměť tak rovnou padesátkrát). Vittorio Gassman a Mickey Rooney (Belfegor a jeho pomocník) očividně padlí na hlavu, což je jen dobře - jsou asi jediným plusem filmu. Scola se rozhodl experimentovat, až trochu to přehnal, výsledkem je zvláštní mix žánrů, spíše nedodělaný nápad, kde herci se snaží marně.