Recenze (1 163)
Pramen panny (1960)
Jako pozitivní tady vidím dialogy, ale to co se tady odehrávalo, mě nechal spíše chladným. Přece je to příběh z 13. století, kdy na každém rohu někdo vysel, anebo byl jinak zabit, bylo jedno jak se jmenoval, kde se nacházel, jestli byl vinen, atd. Jasně, Bergman mluví tady o víře, ale já nevím co na to říct, nevím v čem je jeho myšlenka výjimečný. 3/5
Osina v zadku (2008)
Po originálu (Dotěrný chlap) a remake (Kamaráde, kamaráde) je tu třetí zfilmování a je jednoznačně ten nejslabší. Francis Veber tentokrát na ten příběh šel jinak. Od první chvíle i ten vážný (střelec) se stává šaškem, až natolik, že skoro on je ten hlavní šašek. To nevadí, je to zajímavý nápad, jenže Veber se uspokojil jen s průměrným zpracováním. 3/5
Kamaráde, kamaráde (1981)
Je to nadprůměrný film -s Matthau- z let osmdesátých, to ano. Na originál s dvojicí Ventura-Brel (Dotěrný chlap/1973) ovšem nemá. Remake je ale stále nadprůměrná USA komedie a diváci kteří francouzské filmy až tak křečovitě nemusí, neměli by být zklamaní. Další remake, Osina v zadku/2008 je už spíše popcorn. 3,5/5
Papežem proti své vůli (1991)
Krimikomedie, sympatické herecké obsazení, spíš pohoda než by pobavil. Scénář ne že nedodělaný ale možná ani nerozdělaný. Podobně na tom i režisér. Na okamžik se tady objeví již v té době legendární Jeff Beck, ale ještě i jeho dokázali tak zašít že jsem ho musel nakonec vygooglovat. 2/5
Šance pro život (1991) (TV film)
Klasický romantický Hollywood, růžovější než Danielle Steel, k tomu televizní, stejně ale slušný film. A to především kvůli herečky Betty White. Leslie Nielsen ve vážné, člověk by ani neřekl, že má cit pro humor. 2,5/5
Nebe, peklo, ráj (1980)
Vyjma Matthau, který svou roli hravě zvládá, je to herecky nevýrazný. Ned Beatty mě tady vyloženě vadil, Glenda Jackson, s kým si výtečně rozumí (Rodinný lékař), taky neměla nevím jak kvalitní příležitosti. Scénáristé moc toho neukázali, tedy režisérovi určitě ne, ten byl ale stejně jen průměrný. 2,5/5
Čin lásky (1953)
Má být hlavně drama ale jednou do toho lezou s harmonikou, podruhé vesele tancují, Kirkovi je taky fajn, atd. Francouzsko-americký, kamarádsky půl na půl, řekl bych o víc ani nešlo. 2/5
Piráti (1986)
Lehce i komedie, s Jokerem. Jmenuje se Walter Matthau. Kdo ho rád, ten si ho tady užije. Režie je na jeho kousky správně naladěný, co se děje mimo něj, to je nám (fandům) vedlejší. Zbytek diváků má bohužel smůlu. 3/5
Nepřemožitelný bukanýr (1976)
Celkem zábavný film, víc ale v tom nehledat a nemyslím si že by tvůrci tohoto snímku přemýšleli jinak. Je to tak akorát na odpoledne. 2,5/5
Pirát Blackie (1971)
Slabší Hill-Spencer jsem snad ani neviděl. 1,5/5