Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Krátkometrážní

Recenze (567)

plakát

Pronásledovaní (1991) (TV film) 

Velice příjemná televizní duchařina, se silnou náboženskou linkou, natočená podle knihy manželů Warrenových The Haunted: One Family's Nightmare. Ano, TĚCH manželů Warrenových, které celosvětově proslavila série The Conjuring, jejíž je tenhle tv film předchůdcem. Lorraine Warrenová tu má i cameo novinářky.

plakát

Motel smrti 2 (2008) 

Jak já jsem těm "záporákům" celej film držel palce, aby ty nesympatický kretény co nejrychleji voddělali. A to zklamání, když se jim to u všech nepodařilo.

plakát

Nepřivolávej nic zlého (2022) 

Kterak sněhové vločky o iluze přišly. I když to občas zapáchá manýrou, tak jako jo.

plakát

Temná legenda (1998) 

Páč na ty nový hovna se nedá dívat, tak pátrám, doplňuju mezery a doháním resty. Urban Legend mě ve svý době vůbec nelákala, v tý době bylo z čeho vybírat, a tohle byl prý jen ne moc krvavej pubertální slasher, takže jsem ho ignoroval. Ale teď přišla jeho chvíle, a panečku, vedl si věru dobře. Moc příjemná a zábavná jízda s výbornou hudbou Christophera Younga, pár známejch ksichtů k tomu, poměrně dost kočiček, velice sympatická postarší korpulentní černoška (!!!) (no, soudruzi, vidíte, že to jde, ha?) a pěkně vygradovaný finále. Fakt jsem si to užil a jdu pátrat dál.

plakát

Černý telefon (2021) 

První půl hodiny jsem to viděl na odpad. Fejkově strojená atmosféra konce semdesátek plná cosplayerů oblečených do retro hadrů z trendy vintage butiků, karikaturní postavy klišé archetypů, naprosto příšerný, strojově odříkávaný dialogy a otravná retro atmosféra a hudba alá Stranger Things. Děti se tady chovají jak největší gang máča, včetně ultradrsnýho třináctiletýho latino řezníka (kladná to postava!), kterej protivníkům ze školy rozjebává obličeje na krvavou kaši, mladší sestry hlavního hrdiny, kterážto hysterická psychotička, řve na vyšetřující policajty nadávky, za který by se nestyděla ani kurva z E55, a rozbíjí toxicky maskulinním šikanátorům hlavy šutrákem. Nic z toho samozřejmě nenese žádný následky a to že se děcka vrací dom s brutálně rozbitýma obličejama zřejmě nikoho netrápí. A pak tatík, stejnej model jak v otřesným seriálu Chucky, násilnickej working class hero alkoholik, kterej ve finále prohlédne a padne před dětma na kolena, který to ocení tím, že ho maj absolutně v p*či. Prostě "Mládí vpřed, kupředu pravá!". Hlavní hrdina je samozřejmě po stopadesáté, jako v každém současném hollywoodském filmu, kudrlinkovej feminní poseroutka, kterej se teda musí naučit vraždit v MacGyver - Wickovským stylu. Hele, nějaký tempo to sice má, Derrickson je přeci jenom zkušenej režisér, takže to celkem funguje, ale prostě film, v kterým nesouzním s postavama a kterýmu nevěřím ani nos mezi očima, fakt necením.

plakát

Boys from County Hell (2020) 

Ach jo, v pár dílčích věcech sympatickej projekt, ale, bože, jak je to zdechlý. To se nedá. Druhou polovinu filmu jsem úplně protrpěl. Žádná dramaturgie, prostě šup sem, šup tam a pak hotovo. Film negraduje, jen se neskutečně vleče. Strašná škoda.

plakát

Fall (2022) 

Příběh o tom, kterak sebelítostivá a sebestředná kravka, za pomoci její narcistní a tupý kamarádky dospěla (snad). Dvě "Yas Queen", za neustálého hlaholení "jsi úžasná", "dokážeš to", "můžeš být čímkoliv chceš", "whooooa", vylezou na nejvyšší stožár na světě, aby si když uvíznou nahoře, pouštěly videa na telefonu, vysedávaly tam bez držení jak na pikniku a občas si sundaly podprdu nebo boty. Páč v šesti stech metrech ve volným prostoru je jen takovej slabej větřík, co vám leda tak rozfoukne ofinu. Navíc holky jsou hardcore freestyle horolezkyně, který předvádějí triky, že tuhne krev v žilách. :-) Zvrat ke konci je fakt pěknej, finální řešení situace taky potěšilo, celkem to šlape i při tý zbytečně dlouhý stopáži. Že je to nelogická, nesmyslná a neuskutečnitelná pí*ovina, to je věc druhá. Ale woman power, baby, no ni? Ovšem to celkový poselství v poslední minutě filmu se mně líbilo: "Život je krátký, a tak ho žij naplno. Nekéruj si na tělo kokotiny, nelez kam nemáš, radši buď se starým doma a něco uvař (teda je jednadvacátý století vlastně, takže: něco si uvařte). A nežeň se s černochama, jsou to ludry." Btw.: Ten nejvyšší, šest set metrů vysokej stožár fakt stál v Polsku, ale spadl, páč ho neudržovali a sfókl ho vítr. A ty kotevní lana, bejvaj až ke špičce stožáru samozřejmě, ne jak ve filmu.

plakát

Nene (2022) 

Tož sem to zkókl, no. Já tyhle blízká setkání třetího druhu miluju, ale bohužel je jich jako máku, a kvalitních ještě míň (z fleku si vzpomínám jen na dvě klasiky - Blízká setkání od Spielberga a nedostižnej Oheň v oblacích). Vizuál nádhernej, vo tom žádná. To jsem si fakt rochnil. Atmosféra taky vykoukla, některý scény jsou úchvatný (hlavně scéna v dešti- to je to nejslepší, co kdy Peele natočil. Kaluuya v hlavní roli je božskej. Jeho ségra, jak už jsem si všimnul v traileru, je neskutečná p*ča, to je postava napřesdržku. Namistrovaná, sebestředná flákačka, co se Kalužovi nasomruje do baráku, vyžírá mu ledničku, somruje love, nalívá se cizím chlastem, projíždí cizí benál a v noci pouští muziku na plný kule, aby si nalitá mohla zatancovat. A furt držkuje. To bude nejspíš ta mýtická sebevědomá a hrdá afroamerická žena. Že je lesba, to musí sdělit hned v druhý větě, i když je to pro film naprosto irelevantní. Voni jsou zkrátka jak vegani, taky vám to musí cpát do hlavy, i když se jich nikdo neptal a nikoho to nezajímá. Ale ve finále je přecejenom užitečná. I když si myslím, že by to Danek zvládl i bez ní napohodu. Obrovskej sympaťák byl taky prodavač Brandona Perejy, nebo jaksetodop*dele píše. Některý věci jsou tam teda naprosto zbytečný. Třeba ty nesmyslný nápisy uvozující jakoby kapitloly. Opičák je tam taky tak nějak navíc, ale je fakt, že bez něho by ten film byl už moc přímočarej. A rozhodně teda nevěřím tomu, že člověk, kterej se celej život živí tvrdou prací na farmě (takže ví, jakou hodnotu mají peníze), bude v pohodě s tím, že ho jeho ségra naveze do celkem velký série krádeží. Ale asi to byla nějaká kritika kapitalismu, či co. Co mě ale potěšilo nejvíc, že kromě pár keců na začátku, ten film nenabízí ani moc "přesahů a poselstvích", když se v tom člověk moc nehnípe. Dá se to v pohodě přežít, a hlavním motivem je boj s motherfuckin "čímsi", a ne utlačovaní černoši a zlí běloši (I když jsem samozřejmě někde četl, že: "ta vesmírná věc útočící na černé majitele farmy je sardonickou vizí univerzálnosti rasismu" :-D). Což ovšem zdejší tragédští bojovníci za sociální spravedlnost moc neocenili (páč nemají nad čím honit ega v komentářích). No tak jo, ještě pár filmů, a třeba se nám Jordán vyse*e na ten svůj černošskej rasismus a začne točit špičkový žánrovky a ne meta neo-westernový sci-fi horory. Tohle je zatím jen pěkně vypadající béčko s velkým rozpočtem, který uteče jak voda.

plakát

Dlouhý polibek na dobrou noc (1996) 

Vidět v současný ideologicko-politicky korektní době starej dobrej nabušenej akční biják, se sexistickýma vtipama, pekelnýma hláškama, nadhledem, nápaditou fyzickou akcí, vražděním cvrčků a starým dobrým fuckováním, to je zjevení srovnatelné se zmrtvýchvstáním Ježíše. Dlouhý polibek jsem viděl poprvé až teď, poté co mi ho doporučil The Critical Drinker, a perfektně jsem si ho užil. Jó, bejvaly doby, kdy ještě filmy byly "pure entertainment".

plakát

Quicksilverova dálnice (1997) (TV film) 

Režie a scénář: Mick Garris, podle povídek Stephena Kinga a Cilva Barkera, produkce mimo jiné John McTiernan, v jedné z větších rolí se objeví Christopher Lloyd. Takový kdysi silný jména a vznikne z toho totok. Druhá polovina devadesátek byla kreativním dnem Micka Garrise a kingovských adaptací všeobecně, a tahle televizní povídková záležitost je prostě meh podivnost, stejně jako Lloyd s koženým obojkem a účesem zvaným "kakáč" v roli vypravěče.

Reklama

Reklama