Recenze (3 983)
Patrick Melrose - Špatná zpráva (2018) (epizoda)
Takhle nějak by vypadal SHERLOCK bez Watsona a bez detektivních zápletek aneb Cumberbatch fetuje, Cumberbatch má absťák, Cumberbatch fetuje... a u toho samozřejmě nihilisticky a sarkasticky hláškuje a herecky řádí. I když mám Cumberbatche v oblibě, je to pro mě trochu málo.
Semestr - Září (2016) (epizoda)
Zprvu mě dost otravovaly ženské postavy, taky ta těkavá forma je náročná, byť pěkně autentická. Naštěstí v druhé polovině nastoupil hrdinčin kluk a hrdinka se přestala chovat jako znuděná přezíravá nána a šlo to.
Černé zrcadlo - Série 4 (2017) (série)
USS CALLISTER a HANG THE DJ za jasných pět, zbytek po čtyřech až na koukatelný, ale apendixoidní METALHEAD. Čili solidní série.
Černé zrcadlo - Železná vůle (2017) (epizoda)
Robopostapo survival. Není to špatné a třeba jako studentský film by to byl ok, ale na BLACK MIRROR až příliš jednoduché.
Krajní meze - Útulek (1996) (epizoda)
Několik lidí žije uvězněno apokalyptickou sněhovou bouří na samotě v lesích. Zvenčí sem zabloudí hrdina s amnézií a zjišťuje, že tu nejen panuje silná ponorka, ale děje se tu i něco divného... Moje nejoblíbenější epizoda KRAJNÍCH MEZÍ, kterou mi aktuálně připomněla USS CALLISTER z BLACK MIRROR, která podobný námět (hrdinové uvěznění v alternativní realitě ovládané záporákem) vzala na vyšší level.
Černé zrcadlo - USS Callister (2017) (epizoda)
Čirá genialita. A něco, čemu osobně říkám cukrkandlový horor, tj. fikce, kde se pod okázale pěknou fasádou skrývá zlověstně nepěkná podstata. Barevňoučká parodie Star Treku tu krásně kontrastuje s hororem o uvěznění skupiny postav na bizarním místě a hledajících únik a la Kostka, Díra, Vivárium, epizoda Útulek z Krajních mezí, nebo povídka Je to dobrý život od Jerome Bixbyho. Parádně zpracovaná vize toho, co si zatím inscenujeme jen v hlavě, ale jednou jistě půjde o technologií umožněnou běžnou virtuální zábavu - po návratu z otravné práce domů si vlézt do stylizované kopie našeho reálného světa, kde jste za boha a vše se řídí jen vašimi přáními. Tady bych měl jedinou připomínku a sice, že by podle mě bylo lepší, kdyby Daly nebyl zneuznalý programovací génius a spolušéf technologické firmy, ale obyčejný člověk, co maká někde u pásu, nebo se nudí v kanclu. Zručně napsaný děj střídající hrůzu se smíchem a cheesy se sexy a postavený na velmi lidsky a zábavně se chovajících postavách. Plus Jesse Plemons je výbornej záporák a do Cristin Milioti jsem se okamžitě zamiloval. Moje nejoblíbenější epizoda z celého Black Mirror.
Solaris (2002)
Melancholický výlet do kosmu, který je přes jeho pár nádherných obrazů hlavně výletem do duše.
Kmotr II (1974)
"Jestli nás historie něco naučila, tak že zabít lze kohokoliv." Bez Branda, až moc podobné předchozímu filmu a zbytečně dlouhé. Linie s mladým Vito Corleonem v podání usměvavého de Nira výborná, hlavní linie s Michaelem ale po úvodní čtvrtině celkem nezáživná (pasáž na Kubě a slyšení v senátu).
Sběratel kostí (1999)
Ještě než Angelina pořádně nastartovala svou slávu TOMB RAIDEREM a Oscarem za výkon v NARUŠENÍ, natočila s Denzelem tenhle průměrný thriller podle bestselleru Jeffreyho Deavera s ne úplně marným scénářem a atmosférou a řadou známých jmen a tváří ve vedlejších rolích (Latifah, Rooker, Guzmán, O´Neill). Pozdější SBĚRATEL ŽIVOTů, který s tímhle souvisí jen žánrově, je o ligu horší.
Noční hra (2018)
Nepříliš vtipná komedie zkombinovaná s nepříliš napínavým thrillerem. Ale herci jsou fajn a na pár vizuálních vychytávkách je vidět i režijní snaha.