Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (1 614)

plakát

Střelec (1995) 

Dolph Lundgren nahánějící v mikině s portrétem Franze Kafky Maruschku Detmersovou po střechách motorové lokálky mířící z Prahy do Vídně je mnohem zábavnější než Gosling s Evansem v netflixovském spektáklu za 200 milionů dohromady. O postkomunistické oprýskanosti a šedi první poloviny 90. let nemluvě.

plakát

Na seznamu smrti (2022) (seriál) 

Příliš mnoho opakujících se flashbacků, otravných halucinací, scén v potemnělých interiérech a vážně se tvářícího Ch. Pratta. Plus za to, že jsem po celé tři epizody nepoznal Jaie Courtneyho (herce, kterého opravdu nemám rád) a že postava, kterou hraje Constance Wu, má pro našince legrační příjmení.

plakát

Tatínek (1995) 

Rodinné i soudní drama, thriller i absurdní komedie- všechny tyto žánry scenárista a režisér smíchal do jednoho filmu, kterým chtěl poukázat na pošlapávání práv otců v Polsku. Faktem je, že až na advokátku titulního hrdiny jsou všechny ženské postavy na hraně (nebo za hranou) karikatury, Boguslaw Linda dokáže zahrát cokoli a Cezary Pazura neskončí dobře.

plakát

Obi-Wan Kenobi (2022) (seriál) 

Seriál, jehož účelem je vysvětlit, proč se princezna Leia v nouzi nejvyšší (tedy na začátku Epizody IV) obrátila právě na Obi- Wan Kenobiho. No, protože jako desetiletá holčička s ním zažila báječné dobrodružství a ten chudák nevěděl, co dřív. Zda se od ní nechat poučovat, rozmlouvat se svým bývalým mistrem (který neodpovídá) nebo se kočkovat s bývalým učedníkem. Postava Třetí sestry (to zní jako z hongkongského filmu od Shaw Brothers) je sice nejlépe napsaná, ale naprosto katastrofálně obsazená. Taky konečně víme, že v rodině farmáře Owena šéfovala tetička Beru. Další řadu jen v případě, že se rezignuje na jakýkoli děj a šest dílů budeme sledovat, jak titulní hrdina hnije a stárne na Tatooinu.

plakát

Al Kameen (2021) 

Někteří (R. Harlin, S. West) zkoušeli dělat pro Číňany, otci 96 hodin Pierru Morelovi zaplatili Arabové, aby oslavil jejich statečné vojáky a natočil si svůj Black Hawk Down. S představováním postav se režisér nezdržuje, záhy vrhne tříčlennou hlídku do pečlivě připravené léčky v úzké soutěsce a celý zbytek filmu pojednává o tom, zda se je podaří včas zachránit. T. Arbogast to sice zkušeně nasnímal, ale vzhledem k tomu, že si k žádné z postav divák nevytvoří vztah, začnou po čase všechny ty popojíždějící vozy a výbuchy poněkud nudit.

plakát

Kdyby radši hořelo (2022) 

"Jasný útok na křesťanskou kulturu." Už se nemůžu dočkat, až film uvede ČT a naštvaní koncesionáři jej budou považovat za jasný útok na svoji peněženku. Za mě čistá minimalistická záležitost, v níž se Miroslav Krobot musel cítit jako doma.

plakát

Yellowstone - Season 4 (2021) (série) 

Předešlá série se epizodicky rozpadla do nesrozumitelných rošád s akciemi, ani tahle neměla tah na branku jako řada druhá. Jediná postava, které tvůrci dopřáli jakýsi vývoj, je Jimmy, Kayce v závěru zdlouhavě hledal svého vnitřního vlka a co se stalo s tím hochem, který šel pro šrouby, zatímco jeho matku zastřelili na kraji silnice, jsem se nedozvěděl vůbec. Zato víme, že Duttonovi nejsou žádní katolíci a že jejich kuchař netuší, co je to lepek. Nebýt Costnera a jeho nepopiratelného charismatu, bylo by to tentokrát už jen za tři hvězdičky.

plakát

Thor: Láska jako hrom (2022) 

Když kamarád, který na marvelovky pořád ještě chodí a občas mě vezme se sebou, po mezititulkové scéně zavelel k odchodu, aniž vyčkal té potitulkové, pochopil jsem, že číše jeho trpělivosti s nejméně sympatickým Avengerem přetekla. Chápu diváky, kteří jsou z filmu nadšení a vyzdvihují jeho sebeuvědomělost, jenže já jsem se dvě hodiny ukrutně nudil. I potenciálně silné motivy dokázal totiž tvůrce pohřbít nekonečnými rádobyvtipnými plky (rozuměj: dialogovými přestřelkami), akce nestojí za nic a největší lítost vzbudil R. Crowe, který následuje kariérní trajektorii M. Branda.

plakát

Šejkův syn (1926) 

Po všech stránkách lepší film než jeho poněkud utahaný předchůdce z roku 1921. Akce, které je tentokrát dostatek, je už režijně zvládnuta velmi dobře. A scéna, v níž titulní hrdina nejprve nahodí u dveří drsný pohled a poté sledován kamerovou jízdou nakráčí přímo doprostřed doupěte banditů, nemá chybu.

plakát

Královna Kelly (1929) 

Dovolím si kacířskou myšlenku. Možná je lepší, když zamýšlený film skončí ve vývojovém pekle ještě před první klapkou, než když je divák konfrontován s fascinujícím uměleckým torzem, při jehož sledování může jen plakat zlostí nad tím, že nikdy neuvidí snímek v kompletní podobě.

Reklama

Reklama