Fifer

Fifer

fifer fifer

okres Praha


8 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 14 20 26
    • 28.4.2021  12:58

    Ostrý kritik může namítnout, že se tu opakují mnohé motivy z Blade Runnera a bude mít pravdu. Přesto, jako milovník PK Dicka, jsem byl nadšený. Krásná kamera, dobré herecké výkony. Líbilo se mi, že povídku nechali v universu autora. To znamená je to jakoby budoucnost, ale ve světě bez mobilů se starými auty a psacími stroji. Jsem rád, že se to nesnažili adaptovat pro dnešní dobu. Jsem téměř maximálně spokojen. Plný počet nedávám jen proto, že to taková 50 minutová Black Mirror verze Blade Runnera.

    • 25.4.2021  18:16
    Světlo a stíny (TV seriál) (2021)
    ****

    Musíme pochopit, že na začátku všeho byl young adult román s českou obálkou, která není o nic lepší než opálení svalnatí farmáři na obálkách románů z červených knihoven, které četla moje teta. Ten fantasy svět je ale výborný. Strašně mě bavilo poznávat aspekty a pravidla celého světa. Je inspirován carským Ruskem, Asií atd. Lidi si často stěžují na nucené multikulturní castingy. Tady jsou oba hlavní hrdinové Britové s krásnou angličtinou, ale zjevně asijskými kořeny (patrně podle předlohy) a je to příjemná změna, vidět také jiné tváře. Triky myslím také celkem ušly. Některé postavy jsou dost nudné. Nejvíc mě bavili Inej Ghafa, Nina Zenik a Jesper.

    • 25.4.2021  18:01

    Myslím, že závěr byl dobrý. Uzavřelo se, co se uzavřít mělo. Takže za mě spokojenost. Svět Grišy mě baví, takže dokážu překousnout i některé nechtěně vtipné dialogy jako: Jak si mohla? Ty jsi svatého jelena nezabila? Mohla jsem, protože svatý jelen si zvolil mne. To já jsem vyvolená jelenem! (Tenhle dialog se asi nedá zahrát s vážnou tváří tak, aby nepůsobil směšně)

    • 25.4.2021  13:03

    Mám prostě tenhle fantasy svět rád, je dobře vybudovanej. Takže mi vůbec nevadí to, že například tenhle díl kopíruje Hru o trůny a vztah Johna Snow a jeho barbarky. Dva nepřátelé, muž a žena, kteří musí být spolu, aby nezemřeli. Jak originální :-)

    • 17.4.2021  20:07

    Dalo se čekat, že to bude taková béčková kopie Hry o trůny a Vikingů. Není to vyloženě špatné, ale někdy úsměvné. Slovenský stařešina Vašut. Nebo ta scéna hrubého sexu zezadu, která tak moc okatě kopíruje Khal Droga a Daenerys, že víc už to snad ani nešlo. :-)

    • 17.4.2021  13:28

    Standardní dokument o seriovém vrahovi Joelu Rifkinovi. Dobře udělaný dokument, ale ničím vás nepřekvapí.

    • 15.4.2021  18:21
    Nikdo (2021)
    ***

    Bob je můj oblíbený herec a zvládá to skvěle. Scénář se ale veze po klasické John Wickovské šabloně (a nemusím snad připomínat, že i Wick vykradl asi 30 jiných filmů). Takže pan Nobody je jako fast-food, rychle zažene hlad, ale nějaké nové obzory stravování vám neotevře. Samostatnou kapitolou budiž Rusové jako záporáci. Přijde mi to vlastně vtipné, že dnešní PC kultura nechala zas jen toho jediného záporáka, který nikomu nevadí. Zlý, bílý Rus. Tomu se ještě smí dát na hubu. : -)

    • 15.4.2021  12:27
    The Pembrokeshire Murders (TV seriál) (2021)
    ***

    Nemůžu říct, že by tahle série byla něčím výjimečná. Ale je to dobře natočené drama podle skutečných událostí. Jen si myslím, že z těch tisíců vražd, které si může tvůrce z archivu vybrat, je možné zvolit divácky atraktivnější. Tedy strukturu: vražda-vyšetřování-zatčení. Film se drží skutečnosti, která zní: máme vraha a musíme mu přišít i ty vraždy, které jsme mu ještě neprokázali. Což je vlastně docela nuda. Kdyby film zachycoval období 1985-1998, kdy John Cooper loupil, vraždil a znásilňoval, tak by to bylo daleko zajímavější a dramatičtější.

    • 4.4.2021  10:03
    Obezřetný cizinec (TV film) (1986)
    ***

    Mark Hamon hraje vraha dobře. Řekl bych, že nejvíc uškodil přístupný rating. Nejsem fanoušek vyhřezlých střev, ale tady v podstatě žádnou vraždu neuvidíme - uvidíme vraha vstupovat do místnosti a to je tak vše. Možná nějaký záběr na tělo z dálky. Přitom pravou děsivost těchto vražd bychom poznali právě při scénách se zavražděnými. Ostatně režisér Trier dobře věděl, proč většinu stopáže svého filmu o masovém vrahovi (The House that Jack built) věnoval scénám, kdy oběti tráví čas s vrahem a prosí jej (marně) o život. To je totiž ta nejděsivější část, kterou tento televizní snímek úplně vynechává.

    • 31.3.2021  18:12
    Ranařky (2021)
    **

    Recenzenti z Moviezone to myslím shrnuli pěkně. Bere se to strašně vážně a dost to kulhá: https://www.youtube.com/watch?v=ci-enpVY13E

    • 21.3.2021  19:30
    Útok v Salisbury (TV seriál) (2020)
    **

    Musím se přiznat, že jsem si k postavám nenašel vztah. Takže jsem u toho usínal. Samotná událost mě tak zaujala mnohem víc než tato rekonstrukce.

    • 20.3.2021  08:03
    Evropské kmeny (TV seriál) (2021)
    ***

    Ten seriál není moc dobrý a posbíral všechna klišé od arény, kde otroci bojují o život, až po divochy žijící v džungli v kmenu "The Little Praha". Ale je to kouzelně zábavné včetně vtipných českých lokací, jako když hlavní sídlo padouchů je přímo na Vítkově. Zábavný post-apokalyptický seriál plný klišé.

    • 27.2.2021  07:32
    My děti ze stanice Zoo (TV seriál) (2021)
    **

    Raději si znovu dejte Trainspotting. Bohužel zcela průměrný seriál, který nabízí všechna klišé o mládí na drogách, ale nic nového. Výhody seriálu: pěkná kamera a kulisy ošklivého panelákového Německa 80. let (točeno v Praze, hihi) - Malborka, Coca Cola, prášky a drogy. Dále sympatičtí herci. Nevýhody: 1. Zápletka: klasická klišé. Děti z rozvrácených rodin, vše jste viděli už 100x jinde. Slíbí si, že už si nedají dávku, pak to poruší, kde jsme to jen viděli? Všude. 2. Seriál se rozprostřel v bezčasí. V podstatě mi dává větší smysl natočit buď autentický remake původního filmu z roku 1981, anebo udělat zcela novou moderní adaptaci se smartphony, insta-stories atd. Seriál nejde ani jednou cestou. Bere si hodně z devadesátek. Taneční hudba je zcela jiná, než se hrála v 80. letech. Tahle rozplihlost ubírá seriálu na autenticitě. Proto nemůže mít takový dopad jako drsná výpověď jedné generace. Tohle ale žádná výpověď generace není. Původní knihu a film mám moc rád, ze seriálu jsem tedy na rozpacích. Zázrak se nekoná a remaky málokdy přinesou něco zajímavého. Vzpomíná si někdo ještě na nedávných 7 statečných z roku 2016? A proč by měl? :-)

    • 26.2.2021  12:21

    Po prvních 2 dílech dávám 3 hvězdy a uvidíme, co bude dál. Výhody seriálu: pěkná kamera a kulisy ošklivého panelákového Německa 80. let - Malborka, kola, prášky a drogy. Dále sympatičtí herci. Nevýhody: 1. Zápletka: klasická klišé. Děti z rozvrácených rodin, vše jste viděli už 100x jinde. 2. Seriál se rozprostřel v bezčasí. V podstatě mi dává větší smysl natočit buď autentický remake původního filmu z roku 1981, anebo udělat zcela novou moderní adaptaci se smartphony, insta-stories atd. Seriál nejde ani jednou cestou. Bere si hodně z devadesátek. Taneční hudba je zcela jiná, než se hrála v 80. letech, ústřední rockovou písní druhého dílu je Modern Love od Bloc Party z r. 2005. Tahle rozplihlost ubírá seriálu na autenticitě. Proto nemůže mít takový dopad jako drsná výpověď jedné generace. Původní knihu a film mám moc rád, ze seriálu jsem tedy zatím na rozpacích. Zázrak se nekoná a remaky málokdy přinesou něco nového. Vzpomíná si někdo ještě na nedávných 7 statečných z roku 2016? :-)

    • 20.2.2021  10:13
    Osvoboďte Britney Spears (TV film) (2021)
    **

    Celkem zklamání. Nedozvěděl jsem se asi nic zajímavého. Je to 74minutový nářek nad tím, jak jsou paparazzi a bulvár hrozní. Což jsou, ale to jaksi není nic nového.

    • 19.2.2021  13:23

    Sex and The City meets Rednecks. Film stojí a padá na výborné chemii mezi 2 hlavnmi herečkami, které hrají stárnoucí celoživotní kamarádky. Některé vtipy a skeče jsou vydařenější, jiné méně, ale celkově to prostě funguje a dostal jsem přesně to, co jsem chtěl - bláznivou komedii o dvou burankách, které si také chtějí prožít to své dobrodružství ve stylu vidláckého Sexu ve městě.

    • 14.2.2021  11:41

    Přijde mi, že Kanada tak trochu zachraňovala loňský rok. Po vynikajícím filmu CLIMB přichází Kid Detective. Přesně tohle mi tak chybí. Výborná indie komedie ve stylu Wese Andersona. Skvělý suchý humor a příběh, který udrží vaši pozornost.

    • 6.2.2021  08:51
    Blaženost (2021)
    **

    Měl bych být ideální divák. Miluju režisérovy filmy (Výchozí bod, Jiná země) a miluju Owena Wilsona. Ale tohle je slabota.

    • 30.1.2021  10:13
    Střípky (2021)
    ***

    Dlouho jsem neviděl nějakou novou temnou detektivku, takže jsem se na Střípky moc těšil. Nenadchly, ale ani vyloženě nezklamaly. Padoušský Jared Leto mi nesedl. Přišlo mi, že měl lehce ubrat na té démoničnosti, tohle bylo trochu moc. Oceňuju, že scénář nejde to nejklasičtější cestou (2 detektivové a 1 padouch.), ale jak psali ostatní, jestli to byl pokus o další film Seven (ne, tím nemyslím konec filmu, myslím atmosféru), tak se ne zcela zdařil. A finální pointu asi netipnete, ale ani vás bohužel nenadchne. Ale části snímku fungují skvěle: detektiv v osamění s padouchem někdy v poušti za městem, detektiv schovávající se před svými kolegy z jiného okrsku atd.

    • 29.1.2021  18:02
    Láska a anarchie (TV seriál) (2020)
    ****

    Vdaná konzultantka, mladý ajťák a jejich hrátky na pozadí literární agentury. Synopse perfektně sedí. Dostal jsem přesně to, co mi bylo slibováno. Skvělé.

    • 28.1.2021  14:46

    Tenhle film do žánru high school shooting nepřináší nic nového. A jak víme, byli tu režiséři, kteří se s tématem poprali daleko lépe (Gus van Sant, Villeneuve). Je to dobře natočené, dá se na to dívat, ale používá to takové ty klasické berličky a klišé. Uvedu pár příkladů: únavné rozhovory hlavní hrdinky s matkou, které se vůbec nepovedly, akční scény průměrné, padouch, který svléká sexy učitelku, ale pak je vyrušen atd. Je zajímavé, jak film může získat nálepku jakéhosi "alt-right" či "right-wing" (ultrapravicového) filmu. A to zejména kvůli zapojení Bena Shapira a severu Daily Wire. Přitom nikdo tam nijak politicky vyhraněný není, narozdíl od filmu Hunt, který skutečně kritizoval levicové liberály. Kritika uživatele JFL mi v tomto přijde přehnaná. Určitě lze namítnout, že film vychvaluje držitele zbraní, ale to skoro každý akční film. Ono akční hrdina většinou musí umět střílet, takže to těžko může být člověk, který odmítá vzít do rukou zbraň.

    • 25.1.2021  18:41
    Vážná známost (studentský film) (2015)
    ***

    Příběh Martina Jůzy pracuje s klasickou "fintou", že postavy jsou kreténi a neřeknou si podstatnou informaci, kterou si říct mohly, aby mohlo být drama. Tenhle fígl byl nudný a ohraný už někdy před 40 lety, to fakt ne. Přitom herci jsou dobří, i kamera a lokace. Škoda že se scénářem si autor nedal více práce.

    • 25.1.2021  15:39

    Frances McDormand je typ herečky, které musíte doručit opravdu mizerného režiséra a scenáristu, aby vzniklo slabé dílo. Což se tady nestalo, takže vzniklo silné drama o lidech na okraji společnosti (nomádech). Rád se dívám i na portréty alkoholiků a flákačů, ale byl jsem potěšený, že film zvolil jinou cestu a ukázal, že lidé bez peněz nemusí být žádní vyžírkové. Mohou to být obyčejní lidé se špatnou kvalifikací, kteří celý život pracují a přesto žijí z ruky do huby.

    • 20.1.2021  09:49
    Paní Fletcherová (TV seriál) (2019)
    ***

    Příběh nikterak překvapivý, ale dobře odvyprávěný. Kathryn Hahn jako single máma, která objevuje porno, je skvělá. Výborně je podán její syn, který bojuje se svými démony. Lze pouze namítnout, že většinu zápletek už známe z jiných seriálů (40letá single máma, vztah heterosexuálního muže s transženou atd.)

    • 13.1.2021  00:40

    Dokument Dissident o životě a vraždě Jamala Khashoggiho je fascinující podívaná. Ze 2 důvodů. Tím prvním jsou okolnosti, za nichž jde do distribuce, kdy se žádný z velkých hráčů na trhu neodváží film produkovat, aby si nerozzlobil Saudskou Arábii. A druhým druhým je fakt, že většina z nás ví pouze to, že Jamal byl opoziční novinář, kterého režim barbarským způsobem zavraždil na ambasádě v Istanbulu. Nevíme už ale další okolnosti jako například fakt, že Jamalovi bylo 60 let, když uprchl do USA. V 60 letech se ocitneš s kufrem na letišti v USA, rodinu si nechal v rodné zemi, kam se nesmíš nikdy vrátit, a máš začít život od znova. To dá jen málokdo. Jen ten nejsilnější z nejsilnějších. Ale Jamal by to zvládl nebýt té zákeřné vraždy. Byl to frajer. Zde si poslechněte skvělý rozhovor s režisérem u Joe Rogana: https://open.spotify.com/episode/15p3DpjZeaXCwcXyGTytMj

    • 26.12.2020  21:16

    Všechna nejlínější a nejtrapnější klišé jsou tu. Krásná ženská, která má brýle a neupravené vlasy, takže s ní všichni zachází jako s ošklivou zoufalkyní, a pak se kouzlem změní. Tato nerdovská jakože ošklivka vejde poprvé do pracoviště a spadnou jí šanony, aby se jí mohli všichni znovu vysmát - prostě ten nejtrapnější high school movie trick a Gal Gadot je samozřejmě ta, která jí rozházené papíry zvedne a pouto je vytvořeno. Dál už si to všechno nepamatuju, nechybí random úchylák v parku, kterej se objeví, aby Gal Gadot znovu mohla zachránit svoji kamarádku. A ten random úchylák se potom objeví znovu v úplně jiné části města, aby ji zas mohl obtěžovat - ano, je to fakt mizernej a línej scénář. Přijde mi, že dobrých bylo jen těch prvních 10 minut, kdy jsme byli na planetě, odkud pochází Wonderwoman. To byla dobře natočená akce, zbytek byl slabej jak obézní tuberák s cukrovkou bojující s covidem.

    • 26.12.2020  09:55
    Duše (2020)
    ****

    Soul mi nepřijde jako nikterak výjimečné dílo, klasická Pixarovka. Je tu hrdina, je tu problém a úkol, který je třeba vyřešit, než přijdeme do "dalšího levelu". Nicméně jako velký hudební fanoušek (ač teda jazz poslouchám jen občas) nemohu nemilovat film o lásce k hudbě. Je to kvalitní podívaná, která nezklame.

    • 23.12.2020  13:51
    Sekerka - Mangrove (E01) (epizoda) (2020)
    ***

    Drama vychází ze skutečného příběhu šikany černochů restaurace Mangrove v Londýně (viz Mangrove Nine wikipedia). Plně souhlasím s Johnem333, je to angažované, ale nemá to žádný dramatický oblouk. Mělo se v tom strašně stříhat. Zkuste film srovnat se Sorkinovým The Trial of the Chicago 7. Oba filmy mají totiž velmi podobné téma: rasismus, Black Panters, dlouhý soudní proces. Sorkin vyhrává na plné čáře. A nejen proto že u McQueena absentuje jakýkoliv humor. Postavy se nezdají být živé, spíše jako kdyby na mě mluvily zhmotnělé články amerických médií. Hádám, že je to proto, že téma útlaku černošské menšiny je v posledních letech v USA a UK tak akcentované, že už vás ve filmu nic nepřekvapí. Všechny argumenty o nerovných podmínkách a historii rasismu jsem četl za posledních X let tisíckrát. Nepopírám, že jsou pravdivé. Ale jen poukazovat na to už nestačí. Chce to přidat do filmu ještě něco víc, nějaké další téma. Tenhle film pouze křičí ve stylu ředitele ze Southparku: rasimus je špatný, áno! Což není zrovna objevná myšlenka. Znovu cituji Johna333: "nadšené přijetí zatím spíš ukazuje, že se tady školometská tezovitost pokládá za kvalitu, protože je společensky relevantní."

    • 5.12.2020  14:53

    Obě herečky mám opravdu rád, ale tohle je slabé. Všichni jste ten příběh i fóry viděli tisíckrát, jen teda většinou je to o heterosexuálním páru, ale to je jedno. Dalo by se z toho udělat youtube video, kde by se porovnaly všechny ty momenty ukradené ze všech dalších filmů (ex-boyfriend, excentričtí sourozenci, trapasy před rodinou, emocionální proslovy před celým sálem atd.). Strašná nuda a ani vtipné to nebylo. Když už byl nějaký vtip podařený, vzpomněl jsem si, že už jsem ho viděl jinde.

    • 3.12.2020  13:11

    dokument Petry Nesvačilové o členech Ztohoven a trochu i o ruské Vojně. Já jsem ideální konzument, protože aktivistické umění a kritika politiky je přesně to, co mě zajímá. Sledujeme Ztohoven při přípravě a realizaci vyvěšení slavných rudých trenek. Nejzajímavější je asi následný soud a jak se demokratická společnost vypořádává s umělci, kteří porušili zákon. Nutno říct, že dobře, soudkyně těžce skrývá fakt, že pány nepovažuje za zločince. Výborné je také nahlédnutí do interních porad skupiny, jak perfektně umí pracovat s médii. Že i u soudu si každý zvolí jednu roli, kterou hraje. Jednak proto, že je to baví a jednak proto, že je zajímá, jak bude soud reagovat na různé druhy obhajoby. Je skvělé, že režisérka se nesnažila příliš dojit emoce a nevyužila smrti jednoho z členů Ztohoven - zůstala civilní. Velká část dokumentu je věnována i ruskému páru Vojna, kteří dělali v Rusku ještě mnohem šokující věci (soulož v muzeu atd.). Krásně to ukazuje na střet českého a ruského myšlení. Ale bylo by asi chybou tvrdit, že anarchismus Vojny je čistě ruský. Spíš jde o tu náturu totální anarchie a nezodpovědnosti, kterou můžeme vidět i na Západě. Ztohoven takoví nejsou, udělají si svůj art, kde poruší zákon, ale mimo své umělecké PR jsou to v podstatě slušní občané respektující zákony. Je fascinující, že i další členové Vojny skončili podobně: nedokázali se adaptovat na evropské myšlení a dál pokračovali v tom, co dělali už v Rusku, tedy v totální anarchii a nerespektování zákonů. Pyotr Pavlensky dopadl ve Francii podobně jako Oleg s Natalií v Česku a v Rakousku. Analýza jejich kriminálních deliktů je důležitá. Někdy jde o čirou lenost a snahu získat věci zadarmo (krádeže v obchodech), jindy může jít o legitimní kritiku západních režimů (zapálení dveří Bank of France, které provedl Pavlensky).

<< předchozí 1 2 3 4 7 14 20 26