Fifer

Fifer

fifer fifer

okres Brno


7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 13 18 24
    • 18.5.2020  15:41

    Polovina komentujících film nelegálně stáhla a viděla doma na PC. Jelikož jejich komentáře jsou z dubna, kdy film kvůli covidu vůbec do kin nešel. Přitom ten film má vynikající kameru, barvy, mizanscénu a kostýmy. Copak s takovými "odborníky"? Nezbývá než doufat, že je u nás i dost skutečných milovníků artovových filmů, kteří si na to zajdou do kina.

    • 13.5.2020  07:51

    Tenhle film by se měl vyučovat na školách, jak ze zajímavého námětu udělat otřesný film. Rádoby šokující zvraty se vrší, až celý příběh nedává vůbec žádný smysl. Kdyby autor raději budoval vztahy mezi překladateli v bunkru, mohl z toho být slušný thriller. Takto brakový příběh by u nás přeložil leda student pro "slavnou" Omegu za 110 kč/NS a brzy poté by skončila v Levných knihách za 29 kč.

    • 1.5.2020  22:43
    The Get Down (TV seriál) (2016)
    ***

    Strašně příjemně se na to koukalo. A hudba je po většinu času skvělá. Animované komixové prvky také výborné. Klasická seriálová klišé vadila, ale ne tolik. Co mi vadilo nejvíc je historická nepřesnost. Jak jsem psal, hudba je sice většinou skvělá, ale třeba popová píseň toy box má tanec i beaty, které v té době vůbec nebyly. To mi přijde jako falšování hudební historie. Poslední díl byl teda strašná, až nesnesitelná limonáda. Jinak moc pěkný.

    • 29.4.2020  09:41

    První díl moc dobrý. Vtipné, pěkné nápady. A přitom ta reflexe s lidským vztahovým světem funguje.

    • 28.4.2020  22:29
    Luna (2017)
    ***

    Standardní drama o standardním milostném trojúhelníku. Je to slušně natočené, ale jede to podle ohrané šablony.

    • 27.4.2020  15:01

    Je to v podstatě malý a nenápadný film, který si přesně zaslouží své hodnocení kolem 70%. Hugh Jackman je charismatický, ale vzhledem k tomu, že ústředním motivem je podvod, tak se film přeci jen občas vleče. V momentě, kdy už tak nějak čekáme, kdy to konečně všechno praskne a ono to trvá a trvá. Filmu by prospěla další pořádná vedlejší zápletka třeba o Frankově milostném životě. Tahle linie je však jen hrubě načrtnuta.

    • 26.4.2020  17:33
    Po životě - Série 2 (série) (2020)
    ****

    "A man who is tired of the anus, is tired of life. You can quote me on that!" myslím, že o dost lepší než první série.

    • 26.4.2020  07:24

    Naprosto skvělý dokument. Vtipný, edukativní. Mapuje všechny vzlety a pády BB. Je samozřejmě hezké vidět i vývoj kapely, která se logicky nehlásí ke svým náctiletým textům o "bitches". Text zesnulého Adama (MCA) o ženách je dobrý (The disrespect to women has got to be through/To all the mothers and the sisters and the wives and friends). Přijde mi ale, že následný další text jeho kolegy už je jen kýčem. Ono upřímně, intelektuální texty nebyly nikdy silná stránka BB, a když se o to snaží, zní to spíš trapně. Anyway, Adam Yauch byl výbornej chlápek.

    • 16.4.2020  09:55

    Tahle skvělá epizoda parodující ruský romantismus a drsnou ruskou duši je nejlepší. A ano, nejlepší právě proto, že cílí na klasické stereotypy. Jediná drobná chybička je konec, protože tvůrci měla nechat dojít válečného veterána až domů, aby poznal, co se tam mezitím odehrálo. Jinak skvělé.

    • 16.4.2020  09:52
    Future Man - Season 2 (série) (2019)
    ***

    Trochu slabší série. Kouzlo Mad Maxu se po pár epizodách vyčerpá, a pak už se jenom čeká na finále.

    • 16.4.2020  09:50

    Moc nevím, pro koho ten snímek vznikl. Děti hrají už dávno něco jiného. A dospělí? Animace zabíjí jakékoliv hororové prvky. Raydenové z Velkých nesnází v malé Číně byli mnohem temnější, a to také nebyl žádný děsivý snímek. Po filmu jsem si pustil na youtube tzv. playthrough Mortal Kombatem. Mělo to 12 minut a byl to daleko větší zážitek než tenhle film. What is the point?

    • 13.4.2020  08:21

    Je to zase trochu nostalgická jízda. Nápad s využitím potenciálu kočičích lidí a Listera jako boha byl dobrý. Nicméně občas se to vleče. A samozřejmě, některé fóry už se dost opakují. Holy něco špatně vypočítá, kočky se chovají jako kočky atd. Vtipy o veganech jsou taky docela slabé a že si nějaký dobrý jinak rád poslechnu.

    • 12.4.2020  23:25

    50%. Atmosféra Prahy 70. let je výborná. Problém je v tom, že postava Olgy možná unese tenkou literární knihu, ale ve filmu dramaticky neobstojí. Vztah Zuckermana a Olgy se nikam nevyvíjí. Zuckerman decentně žádá, Olga ho posílá někam, rouhá se a kleje. Toho si přece režisérka musela být vědoma. V polovině filmu vše začne být otravné a únavné. Dál režisérka a dramaturg museli tušit, že dialogů je moc. Nejde prostě jen procházet Prahou a nechat všechny žvanit. Mělo se daleko více vyprávět obrazem. Škoda.

    • 12.4.2020  09:24
    Manifest (TV seriál) (2018)
    **

    Tenhle seriál má docela zajímavou zápletku s fantasy prvky. Jenomže vše je zabaleno do těch největších seriálových klišé. Tvůrci se ani nesnaží, aby to mělo trochu logiku. Týpek drží rukojmí v bance, postřelí chlápka, načež tam pošlou jeho bratra, aby si s ním pokecal a mohli si to vyříkat a poplakat si na ramenou. Všechny důležité postavy se objeví, a tak jsou ubytovány. Boyfriend 16leté dcery prostě najednou začne bydlet s jejich rodinou. Drogový závislák se nastěhuje k policistce (která je nadšená, že na ni doma čeká, zatímco ona chodí do práce) a za týden u jejich dveří buší jeho ex-manželka. Jak ji našla? Nikdo neví, prostě to je nová zápletka, tak se tam najednou objeví u dveří, aby o díl později zase zmizela. Mrkněte na to, jen pokud nemáte nic lepšího na práci.

    • 6.4.2020  11:11
    Sincerely Louis CK (divadelní záznam) (2020)
    ****

    Oplzý zrzavý tlouštík se vrací! A zrzavá na jeho strništi výrazně ustoupila šedivé. A není se čemu divit. Louis CK je v současné Americe v ultimátním klubu osob persona non-grata. Odpuštění, to je to co rezonuje americkou kulturou už několik let. Cožpak i CK nemá právo začít znovu? Společnost je rozpolcená. Musíte se přiklonit na jednu stranu. Buď kupujete jeho stand-upy a tím toho „úchyláka“ podporujete, anebo jste demonstrativně smazali všechny jeho díla z hard-disku. Asi tušíte, na kterou stranu jsem se přidal. Nemáme to lehké, my kteří jsme Louise neopustili ani v této nelehké hodině. Jsme ihned nálepkování. Nicméně buďme fér, lehké to nemají ani progresivní novináři. Čím více komiků a vůbec umělců se řadí na tento pomyslný seznam nevhodných, tím větší je propast mezi běžným publikem a kritiky. Asi nejlepším důkazem byl loňský stand-up Dave Chappella s mnoha LGBT vtipy. Týden po premiéře měl průměrné skóre od kritiků 0% a od diváků 99%. A není pochyb o tom, že v případě Chappella a Louise CK jsou některé kritiky opravdu falešné. Mnoho kritiků ví, že jsou tito pánové vtipní, ale také ví, že to nesmí přiznat. Jak si mohu být tak jistý? Protože tytéž magazíny ho ještě před pár lety vychvalovaly. A k příkladu nemusíme chodit do Ameriky. Vlajkový web české levice Alarm ještě v roce 2014 vynášel tohoto zrznouna do nebes jako vrchol progresivity (článek Louis C.K.: Život není tak důležitý). V roce 2019 už v Rádiu Wave (které pro jeho ultralevicovost někteří překřtili na veřejnoprávní stanici Alarmu) na webu píší: Z talentovaného komika se stává sebelítostivý apoštol ukřivděnosti. Přitom humor amerického komika se nijak výrazně nezměnil. Vždy byl nechutný a vždy jej nejvíc bavilo vymýšlet vtipy na zakázaná témata. V dnešní době je leckdy stejně vtipné jako samotný stand-up, číst si následné recenze progresivních médií, které popisují přesný počet starých bílých mužů v publiku atd. (Daily Beast: Stand up that no one asked for) Je tedy tlouštík stále ve formě? V prvé řadě je třeba zmínit, že pokud jste, tak jako já, neodolali a stáhli s Louisovu bootlegovou nahrávku, budete se bavit o poznání méně. Louis totiž skutečně mnoho vtipů zanechal tak, jak byly (cca 70% setu). To je ale chyba nás nedočkavců. Dalo se čekat, že komik vypustí vtip o dětech zastřelených při Sandy Hook masakru a skutečně se tak stalo. Dobře udělal. Co tedy tvoří jádro stand-upu? Jsou to témata: jeho sexuální skandál, matka, náboženství, mazlíčci, postižení a Louisův výlet do Evropy a Osvětimi. Jako dlouholetý fanoušek musím přiznat, že stand-up nepatří k těm nejlepším. V některých případech už se komik poněkud opakuje. Mluvím zejména o zakázaném slovíčku retardovaný. To je téma, které už komik rozvíjel například ve svém slavném vystoupení Saturday Night Life. Jeden z Louisových trademarků jsou příhody, které se postupně rozvíjí, až nás často zavedou do zcela nečekaných míst, anebo končí velmi neotřelou pointou. Ve stand-upu z roku 2017 bylo takových pasáží hned několik. V tomto jich je méně. Asi nejblíže k tomu má skvělá příhoda o filmovém klišé v podobě výměny těl ve stylu filmu Freaky Friday. Louis si je nadále vědom, že velká část jeho kouzla spočívá v částečné autobiografii. A i zde se dočkáme pár novinek z jeho současného života. Celkově vzato. Good Job. A kupte si to, stojí to jen 200kč.

    • 5.4.2020  20:09

    Marc Maron je výborný moderátor podcastu. Jeho politická orientace je pro mě poněkud otravná, tak nějak mainstreamově progresivní. Ale Maron je zkušený komik. Ví, jak podat i poněkud omšelé ideje v zábavným způsobem. Maron útočí pochopitelně na konzervativce, Avengers nerdy, náboženské fanatiky, dělá si srandu ze svého židovství atd.

    • 5.4.2020  08:53

    Viděl jsem na podobné téma již několik dokumentů, ty však většinou stranily pravici, někdy dokonce extrémní pravici a konzervativcům a týkaly se tzv. deplatformingu. Tento dokument zase straní demokratům a progresivní levici. Proč? Snímek velmi dobře dokumentuje některé největší aféry fake news a poukazuje na to, jak nebezpečná je šířená lež. U nás to byl důchodce Balda, který šel vykolejit vlak. V USA ozbrojený šílenec, který za provozu vtrhl do restaurace plné dětí, protože si myslel, že zde v šatnách pro zaměstnance Clintonová se Sorosem przní malé děti (jo, fakt :-) ). Film má nespornou hodnotu i přes svoji nevyváženost. Co mohl režisér udělat lépe? V rámci objektivity mohl zvolit někoho, kdo byl zbaven platformy (facebook, twitter) nespravedlivě na základě nejasných obvinění. A takových případů jsou v USA desítky. Aby poukázal na prekérnost situace, v jaké se třeba Facebook nachází. Z jedné strany je na ně veden oprávněný tlak, aby nebezpeční lháři jako Alex Jones zmizeli z veřejného prostoru (to se už dávno stalo). Z druhé strany média nakloněná demokratům deplatformingu využívají k tomu, aby se zbavili vlivných influencerů z opačného názorového spektra. Argumenty přitom často nejsou fakta, ale emoce. Např. tzv. association by guilt. Což je pseudoargument ve stylu: fanoušci tohoto influencera na mě útočí online, což je vlastně jeho chyba, takže ho zakažte. Zástupci progresivního tisku dostanou v dokumentu obrovský prostor, aniž by s nimi někdo polemizoval. A budu upřímný: progresivní tisk hlásající, kdo všechno by měl být zastaven v rámci vyššího dobra, pro mě představuje stejné nebezpečí jako Alex Jones.

    • 3.4.2020  21:17
    Egg (2018)
    ****

    Jednoduchá "divadelní" konverzačka odehrávající se v jednom bytě. 2x2 páry plus 1 slečna navíc. Ústředním tématem je rodičovství. Na filmu Egg je fascinující, že, snad neprozrazuji příliš, neoslavuje svobodné třicátnice a čtyřicátnice, které nechtějí mít děti. Čímž nemyslím, že bych proti jejich volbě něco měl - každý ať si dělá, co chce. Problém je v tom, že americká filmová indie-kultura je často orientovaná jen tímto jedním směrem. Ve většině filmů víte, kdo je good guy, kdo je bad guy. Tento film nakonec není nijak překvapivý, ještě před 10 lety by to byl zcela normální film. Dnes už jsem ale tak zvyklý na ten jeden message, jeden názor, který je nám neustále otloukán o hlavu, že jsem pořád čekal, až konečně nastane dějový zvrat. A hlavní hrdinka se z nesympatické egoistky stane sympaťačkou.

    • 1.4.2020  20:16
    Pán tygrů (TV seriál) (2020)
    ****

    Co se stane, jakmile začnete sledovat Tiger King? V půlce prvního dílu si v druhém okně pustíte Youtube, jestli se vám to nezdá. A fakt, Joe Exotic zpívá s kytarou: I saw tiger, and the tiger saw man. Ne, fakt se vám to nezdá. A pak už to frčí: drogy, triplegay svatba atd. Šílenější než jakýkoliv hraný film.

    • 25.3.2020  15:49

    Jsou žánry, které nemohu hodnotit tak příkře. Je to asi nefér, ale je to tak. Některá témata stojí za to oprášit. Když zvládneme mít Malé ženy v devadesátkách a další o 20 let později, tak proč si nezopakovat tradiční zápletku o chlastajícím muži na dně, který k sobě hledá cestu skrze trénování na škole. Osmdesátky měly své Hráče z Indiany s Hackmanem, tahle dekáda má Affleckův film. Navíc není žádným tajemstvím, že Affleck sám s alkoholismem bojuje, takže mu role sedí. Může vycházet ze sebe.

    • 24.3.2020  17:20
    Lov (2020)
    ****

    Béčko s lehkým přesahem. Které vtipně glosuje internetový boj Red state vs. Blue state. Je škoda, že tenhle film finančně propadne kvůli koronaviru. Protože nic Hollywoodu neprospívá víc, než když místo vyčerpaného anti-Trump režimu přichází svěží vítr. A ne, fakt nemám Donalda rád, ale mám tím na mysli to, že je osvěžující vidět voliče Trumpa v rolích klaďasů. Ten narativ: Trump=zlo a jižanský křupan volící Trumpa=zlo, je už tak nudný . Jsem vděčný za každý film, který nabízí jiný pohled. A mohla by nám tu vyrůst nová vlna filmařů, která netvoří schématické scénáře pro svou LA bublinu. První vlaštovka už byla Dragged across concrete s vyvrhelem Melem Gibsonem. Tohle je další film do sbírky. Je ale fakt, že na něj brzy zapomenete. BTW: Washington Post: hodnocení 1/5, klasika. Kritizujete to voliče demokratů, takže to musí být špatný film :-)

    • 23.3.2020  10:48
    Díra (2019)
    *****

    "Kdyby každý jedl jen tolik, co potřebuje, dostalo by se i na ty dole." Ústřední kniha filmu je Don Quijote.

    • 22.3.2020  16:03
    Verotika (2019)
    ***

    Šeptanda praví, že tu máme nový The ROOM: A skutečně, tohle poputuje do zlatého fondu špatných filmů. Asi nejlepší je první povídka se zmutovaným pavoukem ze sna a dívkou s očima na bradavkách. Muzikant Danzig si z nějakého důvod myslel, že bude skvělé natočit povídku jakože ve Francii, ale celou v angličtině. Pozorovat všechny přítomné (zavražděné dívky, policajty atd.) jak se pokouší o francouzský přízvuk, je opravdu skvělá zábava. Oh no, good riddance. Da killeR iz hir. No,no,no plíz, don't kill me! S druhou povídkou si režisér neví rady, a tak pro jistotu půlku stopáže vyplní tancem striptérek.

    • 20.3.2020  15:21
    Náhoda (1987)
    ****

    Mnohem lepší než Lola běží o život, která se filmem inspirovala. Právě proto, že je tu přesah: do politiky, života, náboženství. Skvělý film. 3x život a pokaždé jinak.

    • 19.3.2020  18:43
    Fosse/Verdonová (TV seriál) (2019)
    ***

    Při sledování seriálu se objevuje jen jeden problém: Bob Fosse natočil svoje mistrovské autobiografické dílo All that jazz, které perfektně vystihuje celý showbusiness. Proč se tedy dívat na seriál, který bude jen odvar téhož? Když tu máme samotné Fossovy filmy? Nicméně pokud člověk přestane porovnávat seriál s Bobovou tvorbou, určitě je to příběh, který stojí za to vyprávět. Sam Rockwell a M. Williams jsou skvělí.

    • 19.3.2020  09:39
    Žaluji! (2019)
    ****

    Je s podivem, že se Dreyufusovy aféry tak dlouho žádný filmař nechopil. Protože po prostudování materiálů je zřejmé, že je to ideální látka pro zfilmování. Dreyfusův příběh má vše potřebné: intriky, špionáž, nespravedlivé obvinění, mimomanželské aféry atd. Polanského režie je výborná - zejména scénografie a historické reálie. Snad jedinou drobnou vadou může být, že jde o film převážně dialogový. Dojde k mnoha soudům a odvoláním. Já si myslím, že u historického snímku to nevadí. Scenárista s režisérem si zvolili skvělého vypravěče, který byl svědkem aféry od začátku - to byl klíčový nápad, protože vyprávět příběh pohledem Dreyfuse, který většinu času trčel uvězněn na Ďábelském ostrově, by nedávalo smysl. Skvělý je vztah hlavního hrdiny Picquarta a Dreyfuse. Ačkoli je Picquart obviněn, že je členem židovského spiknutí, nikdy si k Dreyfusovi nenajde cestu. Poznámka na konec: Scenárista Harris si skvěle všímá nejen antisemitismu (počas celého protestu občané protestují, chtějí Dreyfuse napadat, pálí Zolovy knihy, rozbíjí výlohy židům atd.), ale také homofobie. Špionáž pozorně sleduje, kdo je sodomita, a neváhá tyto informace využít.

    • 27.2.2020  19:42
    V síti (2020)
    ****

    Myslím, že největší problém některých mužů je, když se snaží ty pány nějak obhájit. I zde najdete několik komentářů ve stylu "když je blbá a chce se s ním osobně setkat." Těžko si tyhle komentáře vysvětlit jinak, než že se někdo vzteká, že se na něj ukazuje prstem. A hledá chybu jinde. Samota je těžká, ale nikoho neospravedlňuje k těmto činům.

    • 5.2.2020  19:38
    Modelář (2020)
    *****

    Megahit to asi nebude. Na to je tam málo Samotářů a moc politiky. Je to čistě politický film, kde se řeší válečné zločiny USA, Babiš i Zeman. Myslím, že Ovčáček o tomhle filmu napíše pár tweetů. Moc bych Zelenkovi přál, aby se to chytlo v zahraničí. Protože kdyby tohle natočil s americkými hvězdami, vzbudilo by to poprask. Obávám se ale, že Amíci to ani nezaregistrují. I tak je ale Zelenka jeden z filmařů, který má na to prorazit ve světě (ještě víc než doposud). Film očekává inteligentního diváka, který se orientuje v českém i světovém dění a to i minulém! Myslím, že velký problém pro mnohé bude Mádlovo šišlání, které je způsobené tím, že má rappovat píseň Kata z Prago Union. Já jsem si na to po chvíli zvykl, ale ze začátku to hodně ruší. Zcizuje to. Některé hlášky výborné. Ostatně, jak jsme u Zelenky zvyklí. Rozebírat poselství filmu příliš nechci, to ať si divák promyslí sám, ale je to film, o kterém se dá hovořit hodiny. A takových je v ČR málo. Mimochodem, je symbolické, že Zelenka svými poslední filmy opustil vtipné žvatlání o životě a vztazích a pokusil se zabývat se složitějšími otázkami. Diváci zde na ČSFD oba tyto filmy hodnotí pod 70%. Pořád si stěžujeme na úroveň českého filmu, ale přitom chceme jen další Samotáře a Knoflíkáře. Hlavně hodně srandy a ať to není moc vážné.

    • 1.2.2020  10:29
    Malé ženy (2019)
    ****

    Téma číslo 1 v Oscarech roku 2019 je, že tam jsou jen mužští režiséři. A člověk je pak samozřejmě skeptický, jestli někdo neprotlačuje nějaký film jenom proto, jaké pohlaví v něm hraje. Mě jako muže, který nemusí ultra-levici, asi nikdo nemůže podezírat z toho, že bych tlačil film jenom proto, že v něm hrají ženy režírované ženou. Malé ženy by si nominaci za režii určitě zasloužily. Je to natočeno téměř bezchybně. Jistě je možné filmu ledacos vyčíst, ale to bychom kritizovali předlohu z pohledu 21. století, což dost dobře nejde. Některé zápletky se nám tedy dnes mohou zdát jako klišé, ale režisér (pokud záměrně neusiluje o moderní přepis) by měl ctít předlohu. A to se stalo.

    • 26.1.2020  18:48

    Téměř perfektní. Jen ustřihnout zbytečnej závěrečnej voice-over. Případně ho nahradit jednou větou (nikdy jsem si s nikým tak nerozuměla- ta jediná je podstatná). Vše si divák může domyslet sám a autor mu to vlastně nakonec znova zopakuje, aby to jako pochopil. Což je škoda. Moc dobré.

<< předchozí 1 2 3 4 7 13 18 24