Fifer

Fifer

fifer fifer

okres Brno


6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
    • 18.1.2019  23:01

    Slabé tři hvězdy. Uplakané indie o dospívání (coming of age movie). Místy poetické, místy zábavné. V mnoha případech ale trapné a šustící papírem - naprosto nereálné dialogy. Nicméně, bylo to příjemný.

    • 12.1.2019  20:57

    V několika předchozích dekádách byli filmaři spíš progresivní levičáci, kteří si často vtipně utahovali z konzervativních, většinou pravicových dogmat. Jako příklad uvedu třeba všechny ty komedie, kdy starý rasista zjistil, že jeho soused-imigrant není zas tak špatnej, jak si myslel. Bylo to tepání do zastaralých názorů a přežitých dogmat. Během několika let se však svět téměř převrátil naruby a po zákazech a regulaci dnes volá hlavně levice, která již dávno není liberální. Filmaři (a umělci obecně) by to měli reflektovat a měli by si dobírat i současnou rigidní "progresivní" levici. To ale vůbec není snadné, když uvážíte, že naprostá většina umělců třeba v Hollywoodu jsou levičáci (navíc mají oporu v nejsilnějších médiích), tudíž taková kritika se nemusí vůbec vyplatit. Chce to odvahu kousnout ruku, která tě živí (Will you bite the hand that feeds you?). Perfektní scénář.

    • 12.1.2019  20:36
    Joe Rogan: Strange Times (TV film) (2018)
    ***

    Rogan má svůj jednoduchej styl, ale ten k němu tak nějak sedí. Je to trochu testosteronová jízda, ale Rogan si umí dělat srandu i ze sebe. V Americe jej dlouho považovali za svalnatého hlupáka z reality show (Rogan dělal bojové sporty a v reality show začínal). Myslím, že dnes už dávno dokázal, že hlupák rozhodně není. Témata: Sex, muži, ženy, veganství atd.

    • 12.1.2019  20:30

    Dokument funguje jen jako zajímavá sonda do života současného kontroverzního profesora. Portrét jeho rodiny atd. Jinak se ale v podstatě nic moc nedozvíme. Peterson je fenomén, který vznikl díky dnešní společnosti, jež funguje na bázi nálepek. Bylo jen otázkou času, kdy toho nálepkování bude mít většina lidí dost. Pod alt-right dnes podle mnoha novinářů spadá i kdejaký středový liberál, natož pak Peterson, který je pravicovým konzervativcem. Tady někde hledejme začátek fenoménu jménem intellectual dark web.

    • 4.1.2019  10:14

    Průměrných indie filmů jsou kopy, výborných jen pár. Tenhle je výborný. Já osobně jsem trochu ignoroval klišé a stupiditu hlavního motivu (překazit ex-přítelovi svatbu), protože pointa filmu není cíl, ale cesta, na které Izzy potkává jedno šílené individuum za druhým, přičemž ona sama onen peleton šílenců směle vede. Vtipné satirické hlášky a nekompromisní soundtrack čerpající z hudebního rockového stylu (spíš hnutí) Riot Girrrl, konkrétně dávno zaniklá kapela Heavens to Betsy. Jo, a Mackenzie Davis je výborná herečka.

    • 1.1.2019  11:12

    Je to příjemná, atmosferická jízda, ale... Ale postavy a motivy se vrší jedna na druhou, až z toho vznikne trochu přeplácaný guláš v jednom hotelu.

    • 31.12.2018  20:22

    Viggo je skvělý herec a jo to příjemný snímek, ale moc se tu tlačí na pilu. Všechno je tu tak nějak naaranžované. Všechny ty překážky dopředu připravené, boss černoch v jižanských státech s barbarským bělochem. Působilo to na mě moc vykalkulovaně. Současných 90% je přepálenejch, příjemnejch 70, víc ne.

    • 30.12.2018  14:10
    Most! - Epizoda 1 (E01) (epizoda) (2019)
    ****

    "Ukaž, Pavle, jak dělaj ty spodky!" První díl výbornej. Kolečko výrazně lepší než v předchozím pokusu (Pouť). Když tady Honajz kritizuje autenticitu, tak dle mého názoru zbytečně. Komedie má přehánět, má si dělat srandu. Tohle není reality show z Mostu, tak je nesmyslný vztekat se, že to není autentický.

    • 28.12.2018  16:46
    Mid90s (2018)
    ****

    Ano, nic nového to není. Jenom jeden malej kluk přičuchne ke skejtu a k partičce, ale tuhle downhill jízdu se spoustou triků jsem si užil, přestože sám jsem nikdy nezvládl ani ollie. Soundtrack klasika: Cypress Hill, Cobain, Trent Reznor, Pixies, dost teda překvapí Brit jak poleno Morrissey. Nic proti němu, ale určitě by se našel i nějakej americkej melancholickej básník, ale vlastně proč ne?

    • 23.12.2018  22:39

    Nejsem tak levicový jako Moore a v mnoha věcech se s ním neshodnu. Moore je tendenční, ale umí prostě věci podat emocionálně i zábavně. Má tah na branku. Jeho analýza Trumpova úspěchu je tak mnohem zajímavější než články odborníků. Je to Emotional roller coaster jak v Disneylandu. Enjoy.

    • 22.12.2018  12:14
    Roma (2018)
    ****

    Kamera a atmosféra geniální. Cuarón se nebojí pracovat se vším včetně důrazu na psí hovno :-). Velmi metaforický film, kde nám obraz znovu a znovu sděluje, že voda vše smyje - špínu i problémy. Špinavá podlaha dvorku, znovu a znovu umývaná, je tak metaforou celého filmu. Hodně pomalý, až nudný rozjezd. Osobně se mi nejvíce líbilo zachycení The Corpus Christi masakru a paramilitárního hnutí Los Halcones (mimochodem cvičeného lidmi z CIA). Mám tedy asi jedinou výtku. Při tom všem důrazu na boj silných žen s osudem (což začíná být v současném umění už trochu omšelé téma) režisér zapomněl na mužské postavy, které tu působí jen jako papírové karikatury (zamilovaný profesůrek, který se honí se svojí milenkou před kinem, zatímco žena se stará o rodinu atd.).

    • 18.12.2018  18:40
    Bird Box (2018)
    ***

    Apokalyptická klasika. Nečekejte nic převratnýho, jen slušnou thrillerovou jízdu. Bohužel, nejpůsobivější je ta první půlka, tedy rozjezd apokalypsy ve městě a krvavé boje mezi přeživšími v domě. Samotné finále je asi nejméně zajímavé.

    • 16.12.2018  19:41

    2minutové hospodské vtipy k zhlédnutí na youtube. Jejich vizualizace nefunguje. Je to prostě řemeslně odfláknuté asi jako vtip dne Blesku. Waste of time.

    • 9.12.2018  12:54
    Life Itself (2018)
    **

    Jak již píše Psema, film chvíli hraje s divákem hru na ironický odstup, aby nakonec na miskách vah převážila romantika a kýčovité pseudofilosofické kecičky. Ústřední tématem je nespolehlivý vypravěč, který na nás vytahuje další a další efektní triky. Koneckonců hlavní hrdinka píše diplomku na téma nespolehlivého vypravěče. Ten začátek je proto skvělý, vtipný, dynamický, prostě strhující. Postupně se vše překlápí do roviny sentimentu. Zlomovým bodem pro mne byla samotná diplomka hlavní hrdinky, zde musím napsat alespoň část děje, který ale není hlavní příběhovou linií, takže neprozrazuje nic extra důležitého. Scenáristé nedokázali přijít s tématem, které by mohlo být skutečné vědecký, proto kdokoliv, kdo někdy diplomku psal, celkem rychle pochopí, že hrdinka nepíše vědeckou práci, ale spíš článek do nějakého esoterického magazínu. Její manžel ji zatím ujišťuje, jak je její práce geniální. Následně zvolí scenárista ten nejhorší možný závěr epizodky: profesor se hrdinku pokusí osouložit. Tedy její práce byla nejspíše geniální, což její sexistický prefesor nedokázal unést. Realita roku 2018 v kostce. Žádná fakta jenom emoce a pavěda. A lidé, kteří s tebou nesouhlasí, se tě bojí, protože jsi talentovanější než oni. Mám se tomu vůbec smát či brečet? Sám nevím :-) . Dovolím si prozradit jednu z hlavních tezí filmu, nemyslím si, že je to spoiler, ale raději dopředu varuju! Teze zni: Ve skutečném životě není nikdo hrdina, nebo padouch. Záleží na úhlu pohledu. Tohle lze však stěží označit za inspirativní myšlenku pro kohokoliv, komu je více než 20. A jakmile nám film začne filosoficky sdělovat zřejmé skutečnosti, začíná to být pekelná nuda (Thank you, Captain Obvious). Zejména finále je jeden velký kýč. Škoda.

    • 8.12.2018  12:10

    Přímo se nabízí srovnání s filmem Once a zde film prohrává na celé čáře. Protože Hansard s Irglovou byli skutečný pár, který spolu hrál a žil, takže na filmu i soundtracku to bylo znát. Může to zní hloupě, ale ta upřímnost a niternost tady prostě opravdu není a nedá se zahrát. Příjemný snímek, který ale provlaje kolem jako vítr.

    • 2.12.2018  10:22
    Cam (2018)
    ***

    Perfektně zvládnutý žánr thrilleru. Hororem bych to nenazval. Je pravda, že konec přináší více otázek než odpovědí. Na druhou stranu nebývá to tak zvykem v případě ukradené identity (identity theft)? Ne všemu musíme přijít na kloub. Téma cam girls (dívek z internetových chatů) by mohlo lákat diváky, kteří mají zájem o lechtivé scény, ale ty nejsou stěžejním prvkem filmu. Je to v podstatě docela cudný film.

    • 2.12.2018  10:17
    White Girl (2016)
    ***

    Zvládnutý film z života americké chudiny. Drogy, sex, násilí. Je to dobře natočené, ale scénář vás asi ničím moc nepřekvapí. Klasická cesta na dno.

    • 16.11.2018  22:07

    Pamatuju si své prvotní obavy. Zase další "moderní" western? Vždyť už jsme to všechno viděli stokrát: western drama, western horror, western love story, western komedie atd. Tak jsem si to pustil. A už dlouho mi něco tak nezavřelo hubu. Perfektně vystavěných 6 povídek. Skvělí herci, nádherná kamera, perfektní archaický jazyk. Vtipné, dojemné, drsné. I love it! Mimochodem, první povídka je Limonádový Joe mixlej s Tarantinem na kokainu.

    • 9.11.2018  18:00
    Digilante (2016)
    ****

    Příběh, který se v dnešní době odehrává co chvíli v každé zemi. Michael jel jednou v Austrálii autobusem a natočil rasistické urážky několika pasažérů. Stal se z toho virál. Následovala mediální smršť, desítky článků a rozhovorů. Michael natočil rasisty, jak uráží cizince, ale udělal skutečnou dobrou věc, když tuto nahrávku zveřejnil? Na to se ptá diváků i sám sebe. K zhlédnutí zde: https://bit.ly/2Daju0a

    • 9.11.2018  16:08

    Po nějaké době to začne být trošku nuda. Fiktivní rozhovory o fiktivním seriálu.

    • 4.11.2018  12:01

    Ukecaná v podstatě "divadelní hra" na plátně. Horší než Linklater a nejlepší filmy Woodyho, ale stále příjemné.

    • 3.11.2018  09:20
    Climax (2018)
    ***

    Je to dobrý film, ale něco tomu chybí. Při sledování Vejdi do prázdna jsem se zajímal o osud hlavních hrdinů, příběh mě vtáhl. Ten počet tanečníků, z nichž někteří se mi pletli, je tak velký, že si k nim neuděláte nějaký hlubší vztah a prostě jen tak sledujete, jak se hroutí. A to nemusí leckomu stačit.

    • 23.10.2018  13:30
    Pátrání (2018)
    ***

    Perfektně to šlape. Technicky skvěle zvládnuté. Zbytečná snaha o překvapivé zvraty film trochu sráží na kolena.

    • 21.10.2018  20:39

    Once projetý filtrem Gay Parade. Ale teď vážně. Určitě nelze nikomu vyčítat, pokud film totálně sejme. Ano, je to pravda, nemá skoro děj a ten který má, je strašně ohranej. Jenomže občas jste třeba nemocní, je vám zle a nemáte chuť na nějaké severské drama o tom, jak jsou všechny vztahy na hovno, všichni jsou svině a nic nemá smysl. A pak je ideální si dát obyčejný hudební feel good movie, příběh otce a dcery. Kýčovité, ale velmi působivé.

    • 14.10.2018  10:30
    Sick of It (TV seriál) (2018)
    ***

    Když tady čtu ty komentáře (matolas): Proboha nejde o žádný dokument z Karlova života. Je to normální hranej seriál, kterej Karl napsal. :-) První díl hodnotím slovy Karla, když stojí před nějakou světovou památkou, ze které se všichni můžou podělat: "iz olrajt, enit." Karl je kouzelnej, jen první díl nenabídl víc než klasické variace na ňoumu. Uvidíme, co bude následovat.

    • 29.9.2018  00:34
    Domestik (2018)
    **

    Po dlouhé době jsem odešel z kina. Unuděn k smrti. Ostatní diváci na tom byli podobně, každý už ke konci koukal do mobilu. Příběh se totiž většinu stopáže nikam neposouvá a pěkné záběry se brzy omrzí. Zbytek už napsal Eda: "Vyčerpávající zážitek, ovšem asi ne v tom smyslu, jak to tvůrci zamýšleli. Psychologický body horror, kde jsou postavy nesympatické a nezajímavé už od začátku, na český film vizuálně zvládnuté, ale šíleně těžkopádné a průhledné. Kopírka Aronofského, ovšem bez vtahujícího efektu."

    • 18.9.2018  21:58

    Japonsko! Milovníci absintu, oldchoolových předinternetových pornokreseb, chození na ostro a klubu přátel zahnědlých nikdy nepraných trenek - ti všichni jsou v kině vítáni.

    • 8.9.2018  08:20
    Tully (2018)
    ****

    Koukám, že názory na film se různí. Můj je pozitivní. Reitman nijak neexceloval a odvedl dobrou režisérkou práci. Klíčovým prvkem je scenáristka Cody. Ta se probrala ze své tvůrčí krize a po hodně průměrných scénářích (Znovu a jinak, Nikdy není pozdě) přišla konečně se zajímavějším námětem i zápletkou. Zbytek zvládla Charlize Theron.

    • 2.9.2018  23:41

    Všechna ta hravá smutná krása Věčného svitu neposkvrněné mysli je ukryta i zde v tomto první díle. A to přesto, že Kaufman tentokrát chybí. První díl je vynikající. Nemůžu se dočkat dalšího.

    • 19.8.2018  16:55

    Tady půjdu snad jako jediný proti proudu, protože všichni hodnotí superlativy. Ano, herecké výkony i scénář jsou výborné. Ale většina lidí snad chodí do kina užít si krásu filmu, tedy i kameru, střih - tím se film odlišuje od divadla, knihy a rozhlasu. Proč točit pro kino "rozhlasovou hru"? Jen aby bylo jasno, nemám nic proti dramatu v uzavřeném prostoru (např. 12 Angry Men). To je ale něco jiného, protože kamera může zachytit napětí mezi postavami. Tady mě ale nebavilo sledovat skoro 90 minut herce mluvícího do mikrofonu. Scénář je dobrý a může krásně fungovat v divadle nebo rozhlase. Já jsem si to ale v kině moc neužil a ke konci už mě ty mluvící hlavy dost nudily.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace