Fifer

Fifer

fifer fifer

okres Brno


4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
    • 6.2.2018  11:25

    Čekal jsem dálší totálně bláznivej (tzv. mindfuck) film. Film, kde vás sledvání bolí, ale zároveň provokuje. Ale tohle je poměrně klasickej film se standardní zápletkou. Bylo to pěkný, ale trošku mi chyběl nějakej běs ve stylu Mistra a Inherent Vice. Na Andersona moc konformní.

    • 4.2.2018  23:17

    Jako film o historii National Lampoon poučné. Například jsem vůbec netušil, že pánové vydali parodii Bored of the Rings. Má to jen drobnou vadu, gagy a vtipy samotného snímku nejsou tak vtipné, jak původní Lampoon. Jo, a mladí herci těžko mohou suplovat skutečné legendy (Chase, Murray, Belushi). Přesto příjemné.

    • 3.2.2018  15:55

    Spielbergovi se nepodařilo rozvinout kolem postav takové zápeltky, aby to udrželo divákovu pozornost. Je to významný moment historie USA, ale to samo o sobě nestačí. Otisknout tajnou zprávu, nebo ne - to je ústřední motiv. Film stojí za zhlédnutí, abyste se dovzdělali o americké historii a vygůglili si pár jmen. A za láskyplné a nostalgické zobrazení éry papírových novin, sazečů, pouličních telefonů na mince atd. Bylo to milé, ale Spielberg umí mnohem víc. Dodatek: Myslím, že nedávný Spotlight se povedl lépe právě proto, že téma pedofilů je mnohem silnější drama, než jestli se bohatá panička dokáže vzepřít akcionářům Washington Post.

    • 3.2.2018  12:25

    Přemýšlel jsem, proč mě ztvárnění doby (2 sv. válka) v nijak převratné jedničce bavilo více. Je to proto, že Hřebejk už natočil tolik anti-komunistických filmů, že by to vystačilo na filmografii několika režisérů. Tudíž to není tak, že by tuto epochu natočil špatně, ale každá scéna vám připadá jako obšlehnutá z jiných českých filmů (Dokázal by někdo spočítat kolik anti-komunistikých filmů se tady od roku 89 natočilo?). Proto už vánoční atmosféra a rozbalování dárků nudí, proto nudí lití olova a "dávám bolševikovi dva", proto nudí souboj podnikatele s komunistou, o kterém předem víme, jak dopadne. Abych jen nekydal, herci jsou výborní a vývoj holičovy postavy byl přijmeným překvapením, který pro mě dramaticky fungoval. Ale to je málo.

    • 30.1.2018  23:29

    Vždycky jsem si říkal, že založit humor na česko-anglickým překladu by bylo skvělý (pan Kaplan už je trochu outdated). A Zelenka ukázal, jak to furt funguje. "Jako myslím si, že to mám přeložený dobře, ale ten generál Attorney mi dělá starost, se tam na chvíli objeví, a pak už se tam vůbec nevyskytuje."

    • 19.1.2018  23:22

    Když film špatně hodnotí i fanoušek The Smiths jako jsem já, nevěstí to nic dobrého. Dobová atmosféra je fajn, ale tu zachytilo už mnoho jiných filmů. Morrissey je tedy nesmělý. Dobře, ale co dál? Dál nic. Nic jiného se neděje, občas to zachrání nějaký text písně(ovšem hudba nikoliv, Smiths zazní až nakonec) a to je celé. Životopisné filmy o hudebnících jsou posedlé začátkem, mládím, tou rebélií. Jenže to už tu všechno stokrát bylo a Morrisey není Morrison, nedělal takové alotrie, aby mělo smysl o tom točit. Nejzajímavější životní etapa by byla ta současná. Jak se z mladého zženštilého (gay?) liberála stal na stará kolena ultra-konzervativec. To je vskutku fascinující obrat, ale to režiséra asi nezajímá (viz https://a2larm.cz/2017/12/uz-drz-hubu-morrissey/). Pusťe si raději znovu 24 Hour Party People nebo Control.

    • 18.1.2018  14:00
    Křídla (1984)
    ***

    Režiséra Parkera mám fakt rád, ale zápletka chci být ptákem prostě na celovečerní film nevystačí.

    • 15.1.2018  16:19
    Můj strýček Archimedes (TV film) (2018)
    **

    Lidi jsou nadšený, tak je asi dobře, že to vzniklo. Já jsem utahenej z toho padesátýho filmu, kterej nám vysvětluje, že komunismus je špatnej. Nevím, ani humor mi nesedl. Asi třikrát byl použitej stejnej vtip na téma pověsit něco nebo někoho. Už od začátku musí bejt každýmu jasný, že Vetchého postava se v komunismu zklame, takže čekáte hodinu, než se tak stane. A ten neustálý komentář, který nám všechno vysvětluje, i to, co by dalo vysvětlit situací nebo obrazem. Zkrátka: not my cup of tea.

    • 8.1.2018  12:03

    Pro člověka, který sám píše, je sledování Tří billboardů až bolestné. Když si člově uvědomí, že takhle dobře nikdy psát nebude. Ten děj by byl skvělý, i kdyby se odvíjel standardněji. Ale McDonagh má skoro ke každé scéně připravené něco navíc. Nějaký zvrat, skvělý vtip, nebo skvělé využití mizanscény. Viděl jsem v poslední době pár dobrých filmů, ale teď si uvědomuju, že to vždy bylo jen napínavé derby domácí ligy. A najednou seš na Old Trafford a je to úplně jiná liga. Liga mistrů.

    • 7.1.2018  11:56

    Woody mile překvapil. Poslední dobou se na něj valila oprávněná kritika ze všech stran. Slavný autor běžel na volnoběh, zdálo se, že příběh vlastně není důležitý, protože důležití byli slavní herci a fotogenické evropské lokace. Je milé vidět zase klasického Woodyho ve formě. Tenhle film je totiž poctou všem těm filmovým adaptacím slavných divadelních her. Ne nadarmo chce být hlavní hrdina spisovatel, jenž píše jako Eurgene O'Neill. Woody nás zavedl v čase nejen dobou, kdy se příběh odehrává, ale i stylem režie. Dlouhé dialogové scény, dnes nepatřičné, tehdy zcela běžné. Příběh brzy uhádnete, ale dialogy jsou uvěřitelné a prostě vás to vtáhne.

    • 6.1.2018  18:14

    Nejvíc mě asi bavili herci a ten jednoduchý příběh o partě přátel - takže vlastně to, co nebyla improvizace, ale tradičně sepsaný scénář. Můj velký problém se jmenuje: improvizační divadlo. Nikdy jsem to úplně nechápal. Vžycky tak jako ocením snahu a obdivuju tu pohotovost, ale zároveň vidím, jak je to průměrný oproti tomu, když si tu scénku fakt napíšeš a přichystáš. Nevím, zda scénky z tohoto filmu byly improvizace či napsané, ale věřil bych tomu, že to byla spíš improvizace, protože byly průměrné. Jak píše MMR: sem tam vtip, sem tam trapnost. Improvizace asi není nic pro mě.

    • 4.1.2018  23:34
    Lady Bird (2017)
    ****

    Z pomyslného trůnu Lady Bird Juno nesesadil. Ale má k ní velmi blízko. Oba filmy mají tytéž kulometné dialogy a sarkamus ostrý jako břitvu. Film stojí na hercích a skvělých dialozích. Drobnou nevýhodou je fakt, že v žánu smutné dospívající puberťačky už fakt nejde nic moc nového vymyslet, takže nás čeká klasická vyšlapaná cestička: střídání kamarádek, hádky, usmiřování, první chlapci, maturitní ples atd. Mimochodem, 99% na Rotten Tomatoes je pro mě velké překvapení. Zas tak skvělé to teda není.

    • 4.1.2018  19:07
    Až oči mé se rozevřou (amatérský film) (2015)
    ****

    Perfektní atmosférický kraťas. Skvělá kamera a použítí hudby.

    • 4.1.2018  13:33
    Setkání (studentský film) (2016)

    Pomalé černobílé vztahové drama. Bývalí manželé se po mnoha letech setkávají u vlakového nádraží. Film k zhlédnutí zde https://www.youtube.com/watch?v=YRjSwM16HS0

    • 3.1.2018  16:46
    Easy - Série 2 (série) (2017)
    ***

    Druhá série se často vrací k většině hrdinů z té první. Jsou to v mnoha případech druhé díly. A jak už to u druhých dílů bývá, nejsou tak dobré. Mnohé příběhy prostě byly napsány a fungovaly jako uzavřený příběh a druhý díl prostě není tak dobrý. Tím nechci říct, že se na to nemáte dívat. Nejlepší příběhy druhé série jsou: lesbický příběh o umělkyni a tanečnici (Lady Cha Cha), příběh spisovatelky a stand-up komika (Side Hustle), past na zloděje zásilek (Package Thief) a otevřený (volný) vztah.

    • 2.1.2018  10:36
    Vltava hraje k volbám (TV film) (1990)
    ***

    Jsem fanoušek Sklepu, nikoli však Vltavy. Povídka je to pěkná, ale přišlo mi to nějak narychlo spíchnuté. Ta energie Sklepu tam je, ale mají lepší věci.

    • 1.1.2018  21:12

    Jak už to tak bývá, 4.série nemohla překonat ty minulé. Předchozí dvě série byly tak nadupadné, že se z nenápadného britského seriálu stal celosvětový hit. Očekávání byla příliš velká. 4. série je důstojným pokračováním, přestože ty nejlepší díly hledejte jinde.

    • 31.12.2017  15:35

    Parádní film. S láskou točený na černobílý materiál (35mm). Chytrá konverzační komedie s fotogenickým New Yorkem - Woody Allen je zde zřejmou inspirací režijní i pro postavu starého úchyláka (Malkovich). Dívám se tady na ta nízká hodnocení. A vidím, jak se hodnotí autor a ne dílo. Ostatně v komentářích je jeho sexuální skandál zmiňován (Thomick, Tatannka). Jako bychom neměli hodnotit film, ale autorovo chování k ženám. Louis CK dominoval posledním třem rokům. Byl všude: nejlepší komik i seriálový režisér a scenárista. Ten důvod je prostý, Louisovi se podařilo prosadit si svoji vizi stand-upů a seriálů, která se lišila od zaběhnutého rámce běžných produkcí. A proto je tak výjimečný. Tlak společnosti může talenty jako jsou Kevin Spacey a Louis CK vyřadit z top ligy (viz Mel Gibson a jeho případ), ale nelze jim uzmout talent, který mají. Já nejsem soudce, abych hodnotil, co dělají v soukromí (a ani to nijak neobhajuji! Jen ať je žalují!). Jen je mi líto těchto talentů, protože je nahradí průměrný autor (pokud by to byl muž), který umí udržet svůj penis v kalhotách. Což je určitě dobře pro herecký štáb, ale ne pro fanoušky kvalitní kinematografie. Nenechme si namluvit falešné dilema, že neexistuje třetí cesta. Produkce přece může zajistit podmínky a monitoring, který zamezí nevhodnému chování při natáčení filmů. Na to je třeba tlačit a ne dávat herce na index jak za McCarthyho. Cožpak nás nepoučil Roman Polanski, že talent nemusí jít v ruku v ruce s charakterem? A což třeba náš Kundera? Pokud skutečně poslal někoho v 50. letech za mříže (a zničil mu život), máme snad proto zakázat jeho knihy?

    • 31.12.2017  11:27

    Tahle epizoda je nejlepší, co se týká technologických inovací a jejich dopadů na lidstvo. Slučuje totiž několik nápadů do jednoho dílu. Je výborná. Mladá herečka moc přesvědčivá nebyla a to rozuzlení bylo takové mainstreamově-kýčovité, ale rozhodně bych kvůli tomu nechtěl hanět celý díl. Hádka reálné partnerky s holografickou o výchovu dítěte je skvělá - ještě teď se chlámu.

    • 31.12.2017  11:14

    Myslím že řada z nás, kdo mají nějakou zkušenost z delšího období seznamování plného omylů, by nějakou řídící aplikaci ráda uvítala. Aspoň na chvíli. Scenárista Brooker to s námi má těžké. Chceme po něm vše, aby tam byl orginální nápad a potom ještě nějaký zvrat atd. Jenomže u většiny zápletek těch možností není až tolik, a pak si zoufáme, když jsme pointu uhádli dopředu. Je to milé vztahové drama, které mě nenudilo.

    • 31.12.2017  01:51

    Skvělé survival drama v post-apokolyptickém světě. Krásně vygradované a napínavé. U tohoto námětu mi nevadilo, že jsem brzy pochopil, o čem děj bude, protože od surival akčního snímku neočekávám nějaké náhlé změny žánrů a zápletky.

    • 30.12.2017  21:09

    Sci-fi detektivní příběh. Je to atraktivní a napínavé. Jediné mínus je to, že nás tentokrát Mr. Brooker ničím moc nepřekvapí. Ačkoliv nerad bych panu scenáristovi křivdil, ten úplný konec se mu povedl. P.s.: Už aby tady byly automatické pojízdné fast foody stánky. Mňam. Těším se.

    • 30.12.2017  10:46

    Tohlé téma mi sedlo. Rozvíjí starý známý koncept teorií, jak nejlépe vychovat své děti. Jak třeba zařídit, aby nekouřili? Je lepší rodič tyran, co prohledává kabelku, nebo liberální rodič se stylem "Jen ať si na to přijde sama"? Odpověď není jednoznačná, protože znám různé lidi z obou "výchovných táborů". Někteří dospělí vám řeknou, že jsou rádi, že měli přísné zakazující rodiče. Film si pokládá klasické otázky: Co dělá můj puberťák tam někde venku? Co když bere drogy? A když mu je budu zakazovat, nebude jej to ještě více lákat? Každopádně jedna odpoveď je jistá: zbůsob výchovy matky tohoto příběhu nikam nevede. Přiběh je dobře vygradovaný.

    • 30.12.2017  01:17

    Omletý motiv, ale vtipně podaný s perfektní parodií na Star Trek. Ovšem tahle zápletka má víc logických děr, než kolik červích děr má celá naše galaxie. Don't take it too seriously. Scéna zabíjení hlavního emzáka na cizí planetě je naprosto dokonalá.

    • 29.12.2017  16:29

    Tředí díl Adama je asi nejsilnější. Zavede nás do sektářské komunity přeživších, která slouží jako poslední útočiště pro odvržené lidi. Ovšem stát se součástí komunity vyžaduje nemalou oběť. Tenhle svět má celovečerní potenciál. Zde: https://www.youtube.com/watch?v=tSDsi2ItktY&t=42s

    • 29.12.2017  14:59

    Kdo byl na divadle ví, jakej to má potenciál. Divadelní hra byla vynikající komedie. První díl je zcela nový příběh, který nemá s hrou téměř nic společného (jen postavy). Místy to nebylo tak vtipný jako hra, ale věřím, že se to rozjede.

    • 29.12.2017  10:39

    Milá anekdota, která samozřejmě není nikterak originální, ten nápad tu byl už mockrát. Ale zpracování je pěkné.

    • 28.12.2017  22:02

    Dystopicka robotí scifi. Tohle je ve skutečnosti episoda 2, snad to brzy opraví. Nejprve se podívejte na jedničku a bude vám to dávat větší smysl. Adam je po technické stránce bezchybný. Jediné, co mi trochu vadilo, byla postava Zrcadla. Je značně klišoidní a moc bych si přál, aby se Blomkamp obklopil precizním týmem dramatrugů, který bude dávat pozor, aby se vyhnul chybám z Elysium a Chappieho. Nejlépe hodnotím biblický motiv robotických odpadlíků. Ten židovský odsun, pochod smrti a kříže, to je moc silná paralela, která by v celovečerním filmu mohla fungovat. Všechny tři díly Adama jsou na Youtube. Jednička zde: https://www.youtube.com/watch?v=GXI0l3yqBrA Dvojka zde: https://www.youtube.com/watch?v=R8NeB10INDo

    • 28.12.2017  19:26
    matka! (2017)
    ***

    Aronosfkému je vyčítána doslovnost. Ale vždyť on v podstatě část biblického příběhu adaptoval či varioval. Adaptaci také nevyčítáte, že se doslovně drží původního literárního příběhu. Proto je hloupé to vyčítat Aronofskému. V čem však mají kritikové pravdu, je zbytečná délka filmu. Spousta scén neříká nic nového, pochopíme, co nám chce autor říci, ale on to dál znovu a znovu opakuje. Šlo by krátit klidně o 30 minut. A konec tak trochu očekáváme a on je navíc tentokrát opravdu doslovný. On a ona si to ještě řeknou. To, co říkal celou dobu obraz.

    • 26.12.2017  22:48

    Bál jsem se, že to bude příliš návodná nalejvárna současného levicového diskurzu (žena-dobro, muž-zlo). Sice se mé obavy naplnily, ale i přesto je to dobrý film - navíc se tu ještě řeší i otázka LGBT práv v minulosti a to je nosné téma. Tvůrci si sice pomáhají manipulací (či falšováním historie), ale to je v Hollywoodu normální. Tou manipulací myslím fakt (tohle ve filmu není, takže to není spoiler), že ve skutečnosti milenka svoji lásku (když byla odvrhnuta) zažalovala a vysoudila z ní těžké peníze a přinutila tak B.J. King hrát ještě několik sezón, aby na prohraný soud měla. Nebylo by to realističtější a vyváženější, kdyby to ve scénáři bylo a postavy nebyly tak trapně genderově rozdělené? Ale to by nesedělo do černobílého směřování scénáře, který byl jasně dán: zlí šovinističtí muži vs. hodné ženy bojující za svá práva. I přesto mě film bavil a dělá osvětu ve vesrkze pozitivních věcech - historie ženské ligy WTA, boj za vyšší platy a rovnoprávnost.Steve Carell jako hlavní padouch je perfektní.

<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace