Fifer

Fifer

fifer fifer

okres Brno


4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
    • 16.5.2018  22:02
    Nora sa mi páči (studentský film) (2009)
    ***

    Ta hravost a vyprávění obrazem tam je. Má to skvělou atmosféru. Je třeba to brát jako studentské cvičení - jako takové je to výborné. Pokud bychom to však hodnotili jako celiství krátký film, bylo by závěrečné zakončení trochu banální a neinvenční. Škoda, že se už nedozvíme, kam by se Aramisova vydal v celovečerní tvorbě.

    • 14.5.2018  14:28
    Psí ostrov (2018)
    ****

    Znovu opakuju: Wes, Woody Allen naší generace, vynikající komediální talent se svébytným stylem, který chrlí film za filmem, ale kvalita neklesá. Konec hlášení.

    • 2.5.2018  00:31

    Drsný drogový dokument. Jako vždy se nabízí otázka, zda nejde moc za hranu. Chápu, že je terapeutické o věcech hovořit, ale obávám se, že pro lidi z porna je někdy lepší naopak vyhledat místo, kde je třeba nikdo nezná. Je to opravdu prospěšné pro slečnu, když oznámí, že má nového kluka a budou spolu pracovat u jeho táty ve firmě? Co až se díky dokumentu všichni v té firmě doví, že točila porno? Co když přítelova rodina dívku zavrhne? (porno nikdy nebude tolerovatelné pro většinu společnosti) Pak se nabízí otázka, zda je moudré vše svěřovat na kameru. A tu by si měl klást hlavně režisér, protože tato slečna některé věci úplně nevnímá. No, už je to na netu. Tak snad je bude dařit. Držím palce.

    • 30.4.2018  00:25
    Metanol (TV film) (2018)
    ****

    Tohle se ČT a Tereze Kopáčové vážně povedlo. Vydařené drama. Je mi nějak úzko. Jdu to spláchnout panáčkem. Aspoň do jedné nohy...

    • 22.4.2018  10:40
    Trojí život (TV film) (2018)
    **

    Jakub Sommer je smutný případ. Vystartoval studenskou peckou ELFilm: smutnou, emoční love story. Byl to určitě jeden z nejpovedenějších studentských filmů posledních dvou dekád. A pak to šlo najednou z kopce. Po hodně nepovedeném filmu o stopařce přichází s o něco lepším pokusem. Ale znovu, všechen ten uvěřitelný cit ze studentského filmu je pryč, a místo toho nastupuje nudně podaný cynismus s povinným happyendem na konec, kdy se všechno nějak urovná a veškerá dramata jsou fuč. Já od toho opravdu nečekal žádnou intelektuální komedii, ale nedostal jsem nic. Asi nejhorší scéna je přistižení kamaráda hlavního hrdiny. Tak strašně uměle napsaná a natočená scéna, kdy nevěřite nikomu ani slovo a víte, že jediným účelem bylo dostat všechny hezké herečky do spodního prádla, se jen tak nevidí. Ale to už si pak člověk může rovnou pustit nějakou reklamu na Victoria Secret, ne? A bude to i líp natočený. Jakub Sommer by měl někde zase v sobě objevit autentickou látku, o níž chce točit.

    • 14.4.2018  11:29

    Povídkový film z metra se skvěle vydařil. Autorům se podařilo vypíchnout ty nejtypičtější situace a charaktery. Pubertální frajírci, opilci, podvodníci, vyděšení občané cestující posledním nočním spojem, ale třeba taky láska. A když dívka začala zpívat do telefonu, tak mě měl režisér v hrsti. Jako bonus: mini-mini rolička Sama Rockwella.

    • 31.3.2018  17:53
    Marc Maron: Thinky Pain (TV film) (2013)
    ****

    Maron pokračuje v tom, co mu jde nejlépe, prezentuje sebe a svoje melancholické a depresivní výlevy o světě. Nicméně, ačkoliv se na oko tváří, že mu o vtip vlastně nejde, je samozřejmé, že ve skutečnosti je to klasický stand-up. Jen ta forma je taková víc svěřovací a melancholická. Ano, dnes už je to trochu póza, když je Maron úspěšný komik, podcaster a herec, ale vzhledem k tomu, že si odžil své období na dně (drogy a málo peněz), tak z něj nemám pocit falše. K samotnému stand-upu: pro mě nejlepší pasáž je ta o autoerotice, nicméně bavil jsem se celou dobu.

    • 31.3.2018  17:50
    Marc Maron: Too Real (TV film) (2017)
    ****

    První věc, co jsem googlil po zlédnutí: hipster with a hat. Až uvidíte, pochopíte. Maron pokračuje v tom, co mu jde nejlépe, prezentuje sebe a svoje melancholické a depresivní výlevy o světě. Nicméně, ačkoliv se na oko tváří, že mu o vtip vlastně nejde, je samozřejmé, že ve skutečnosti je to klasický stand-up. Jen ta forma je taková víc svěřovací a melancholická. Ano, dnes už je to trochu póza, když je Maron úspěšný komik, podcaster a herec, ale vzhledem k tomu, že si odžil své období na dně (drogy a málo peněz), tak z něj nemám pocit falše. K stand-upu: nejlepší části jsou pro mě mediální přesycení trhu a Rolling Stones. Skvělé fóry.

    • 28.3.2018  22:06
    Annihilation (2018)
    ****

    Je to horší Stalker. Ale dávám 4 hvězdy, protože takových filmů se točí málo a baví mě. Navíc zápletka byla o něco komplikovanější než Ex Machina, kde se dal děj snadno uhádnout. Atmosféra skvělá. Charaktery hrdinek dost rozpačité. Jinak klasika: kdo potřebuje nějaké ochranné pomůcky při zkoumání nebezpečné zóny (a látky) z jiného světa? Na co? Pošlete tam pár vědátorských modelek se sapíkama.

    • 25.3.2018  21:54

    Hudba přece vždy byla doménou bohémů. Je krásný to pozorovat. Ty autentický lidi - plný chyb - který žijou nadoraz, zatímco naše přecitlivělá společnost řeší, zda...( sem si dosaďte nějakej libovolnej společenskej pseudoproblém). Když starý jazzman Lubo naposledy falešně zpívá své jazzové blues, je to neskutečná síla. Pane Remundo, tleskám.

    • 25.3.2018  14:55

    Na jedné věci se shodnou téměř všichni: Ta trilogie se moc nepovedla a její celkové vyznění je dosti rozpačité. Zápletka posledního dílu je poměrně banální, ale atmosféru to má a herci to táhnou. Jenomže, nejsme k Hřebejkovi moc krutí? Vždyť on umí mainstream. Umí běžnou romanci pro obyčejného diváka. A kdo přišel po něm? Vejdělek? Srovnejte Nápadníka a Krásku v neznázích s čímkoliv od Vejdělka. Jak inteligentně najednou bude Hřebejk působit. Možná jako diváci po Hřebejkovi chceme umělecký film, srážíme ho kritikou a na jeho místo tak ve středním proudu nastupují o třídu horší režiséři. Škoda kostrbatého antikomunismu, který se myšlenkově vyprázdnil. Ta kritika komunismu je tak strašně laciná a nezáživná. A historka s kondomem? To je bohužel styl pravidelná rubrika vtip Blesku. Tu nevinnost by určitě šlo podat i sofistikovaněji.

    • 17.3.2018  21:38
    Bajkeři (2017)
    *

    Je to opravdu tak strašné a nevtipné, jak všichni říkají. Au, sledování bolí.

    • 14.3.2018  01:45
    Ricky Gervais: Humanity (TV film) (2018)
    ****

    Poté co byl můj oblíbený americký tloušťík vymazán z hollywoodského dění, zůstal mi alespoň ten britský. Gervais ukazuje, že poslední dva roky je silnější jako stand-up komik než jako scenárista (Special Correspondents a David Brent byly slabší kusy. Kde jsou ty časy Dereka a Extras?). Ricky začíná pozvolna a chvíli to vypadá, že bude vařit jen z dávno prošlé omáčky, ale stand-up postupně graduje a graduje až k nechutnému vyvrcholení se satanem. Vtip o satanovi a ten druhý o referendu považuju za vrchol večera. Všimněte si, jak mají ti dva s Louisem k sobě blízko. Zdá se, že oba často myslí na satanův sexuální život...ehm podivné. Speciální ocenění si zaslouží i drsný Caitlyn Jenner Joke. Jedinou vadou tak zůstává Rickyho dovysvětlování vtipů a přemítání o právu na svobodný humor (tzv. overexplaining). Je to trochu zbytečné.

    • 13.3.2018  19:31

    Kamil Fila se plete (nazval film "Babovřeskami pro lepší lidi", mimochodem, "lepší lidi", všímá si někdo, že nová levice používá stejný slovník jako "novináři" z Parlamentních listů? Smutné). Proč se plete? Protože dělat politickou satiru, aby nebyla trapná, není snadné. Najbrtovi se to podařilo, ačkoliv film má svá hluchá místa. Co však skutečně je snadné, to je "vtipně" setřít nějaký film nebo režiséra. To je snadné, dokáže to každý, kdo získal trochu praxe ve středoškolských slovních "bitvách" se spolužáky. To věčné stírání českých filmařů všemi filmovými kritiky, to jsou pro mě ty pravé "Babovřesky".

    • 13.3.2018  19:22

    Není to špatné, ale jsou tam příliš jasně vidět všechny ty filmové vzory z 60. let. A jejich kvalit to nedosahuje. Je to moc zahloubané. Možná jsem ale jen neměl náladu na uplakané drama. Prostředí Tokia je výborné, ale to nelze režisérovi přičítat jako zásluhu.

    • 11.3.2018  23:08
    The Song of Lunch (TV film) (2010)
    ****

    I přes obrovský talent dvou hereckých legend, které jsou na sebe zvyklé, film pouze dobře dokresluje atmosféru. Nicméně tady by asi opravdu stačil text či rozhlasová forma. V básni nevadí, že jeden je lůzr a druhý "winner", v básni nejde o zápletku.Film je něco jiného. Zde najednou hrdinův charakter vadí. Díváme se na toho smutného, nesympatického bručouna, jak se vzteká a kazí, co se jen zkazit dá. A nabízí se otázka: proč vlastně soucítit s jeho bolestí? A o kolik dramatičtějí by bylo, kdyby se setkali dva rovnocenní partneři. Pak by souboj slov a náznaků měl smysl. K čemu tu ale jsou ty slovní bitvy, když vítěz je už po prvních minutách znám?

    • 6.2.2018  11:25

    Čekal jsem dálší totálně bláznivej (tzv. mindfuck) film. Film, kde vás sledování bolí, ale zároveň provokuje. Ale tohle je poměrně klasickej film se standardní zápletkou. Bylo to pěkný, ale trošku mi chyběl nějakej běs ve stylu Mistra a Inherent Vice. Na Andersona moc konformní.

    • 4.2.2018  23:17

    Jako film o historii National Lampoon poučné. Například jsem vůbec netušil, že pánové vydali parodii Bored of the Rings. Má to jen drobnou vadu, gagy a vtipy samotného snímku nejsou tak vtipné, jak původní Lampoon. Jo, a mladí herci těžko mohou suplovat skutečné legendy (Chase, Murray, Belushi). Přesto příjemné.

    • 3.2.2018  15:55

    Spielbergovi se nepodařilo rozvinout kolem postav takové zápeltky, aby to udrželo divákovu pozornost. Je to významný moment historie USA, ale to samo o sobě nestačí. Otisknout tajnou zprávu, nebo ne - to je ústřední motiv. Film stojí za zhlédnutí, abyste se dovzdělali o americké historii a vygůglili si pár jmen. A za láskyplné a nostalgické zobrazení éry papírových novin, sazečů, pouličních telefonů na mince atd. Bylo to milé, ale Spielberg umí mnohem víc. Dodatek: Myslím, že nedávný Spotlight se povedl lépe právě proto, že téma pedofilů je mnohem silnější drama, než jestli se bohatá panička dokáže vzepřít akcionářům Washington Post.

    • 3.2.2018  12:25

    Přemýšlel jsem, proč mě ztvárnění doby (2 sv. válka) v nijak převratné jedničce bavilo více. Je to proto, že Hřebejk už natočil tolik anti-komunistických filmů, že by to vystačilo na filmografii několika režisérů. Tudíž to není tak, že by tuto epochu natočil špatně, ale každá scéna vám připadá jako obšlehnutá z jiných českých filmů (Dokázal by někdo spočítat kolik anti-komunistikých filmů se tady od roku 89 natočilo?). Proto už vánoční atmosféra a rozbalování dárků nudí, proto nudí lití olova a "dávám bolševikovi dva", proto nudí souboj podnikatele s komunistou, o kterém předem víme, jak dopadne. Abych jen nekydal, herci jsou výborní a vývoj holičovy postavy byl přijmeným překvapením, který pro mě dramaticky fungoval. Ale to je málo.

    • 30.1.2018  23:29

    Vždycky jsem si říkal, že založit humor na česko-anglickým překladu by bylo skvělý (pan Kaplan už je trochu outdated). A Zelenka ukázal, jak to furt funguje. "Jako myslím si, že to mám přeložený dobře, ale ten generál Attorney mi dělá starost, se tam na chvíli objeví, a pak už se tam vůbec nevyskytuje."

    • 19.1.2018  23:22

    Když film špatně hodnotí i fanoušek The Smiths jako jsem já, nevěstí to nic dobrého. Dobová atmosféra je fajn, ale tu zachytilo už mnoho jiných filmů. Morrissey je tedy nesmělý. Dobře, ale co dál? Dál nic. Nic jiného se neděje, občas to zachrání nějaký text písně(ovšem hudba nikoliv, Smiths zazní až nakonec) a to je celé. Životopisné filmy o hudebnících jsou posedlé začátkem, mládím, tou rebélií. Jenže to už tu všechno stokrát bylo a Morrisey není Morrison, nedělal takové alotrie, aby mělo smysl o tom točit. Nejzajímavější životní etapa by byla ta současná. Jak se z mladého zženštilého (gay?) liberála stal na stará kolena ultra-konzervativec. To je vskutku fascinující obrat, ale to režiséra asi nezajímá (viz https://a2larm.cz/2017/12/uz-drz-hubu-morrissey/). Pusťe si raději znovu 24 Hour Party People nebo Control.

    • 18.1.2018  14:00
    Křídla (1984)
    ***

    Režiséra Parkera mám fakt rád, ale zápletka chci být ptákem prostě na celovečerní film nevystačí.

    • 15.1.2018  16:19
    Můj strýček Archimedes (TV film) (2018)
    **

    Lidi jsou nadšený, tak je asi dobře, že to vzniklo. Já jsem utahenej z toho padesátýho filmu, kterej nám vysvětluje, že komunismus je špatnej. Nevím, ani humor mi nesedl. Asi třikrát byl použitej stejnej vtip na téma pověsit něco nebo někoho. Už od začátku musí bejt každýmu jasný, že Vetchého postava se v komunismu zklame, takže čekáte hodinu, než se tak stane. A ten neustálý komentář, který nám všechno vysvětluje, i to, co by dalo vysvětlit situací nebo obrazem. Zkrátka: not my cup of tea.

    • 8.1.2018  12:03

    Pro člověka, který sám píše, je sledování Tří billboardů až bolestné. Když si člově uvědomí, že takhle dobře nikdy psát nebude. Ten děj by byl skvělý, i kdyby se odvíjel standardněji. Ale McDonagh má skoro ke každé scéně připravené něco navíc. Nějaký zvrat, skvělý vtip, nebo skvělé využití mizanscény. Viděl jsem v poslední době pár dobrých filmů, ale teď si uvědomuju, že to vždy bylo jen napínavé derby domácí ligy. A najednou seš na Old Trafford a je to úplně jiná liga. Liga mistrů.

    • 7.1.2018  11:56

    Woody mile překvapil. Poslední dobou se na něj valila oprávněná kritika ze všech stran. Slavný autor běžel na volnoběh, zdálo se, že příběh vlastně není důležitý, protože důležití byli slavní herci a fotogenické evropské lokace. Je milé vidět zase klasického Woodyho ve formě. Tenhle film je totiž poctou všem těm filmovým adaptacím slavných divadelních her. Ne nadarmo chce být hlavní hrdina spisovatel, jenž píše jako Eurgene O'Neill. Woody nás zavedl v čase nejen dobou, kdy se příběh odehrává, ale i stylem režie. Dlouhé dialogové scény, dnes nepatřičné, tehdy zcela běžné. Příběh brzy uhádnete, ale dialogy jsou uvěřitelné a prostě vás to vtáhne.

    • 6.1.2018  18:14

    Nejvíc mě asi bavili herci a ten jednoduchý příběh o partě přátel - takže vlastně to, co nebyla improvizace, ale tradičně sepsaný scénář. Můj velký problém se jmenuje: improvizační divadlo. Nikdy jsem to úplně nechápal. Vžycky tak jako ocením snahu a obdivuju tu pohotovost, ale zároveň vidím, jak je to průměrný oproti tomu, když si tu scénku fakt napíšeš a přichystáš. Nevím, zda scénky z tohoto filmu byly improvizace či napsané, ale věřil bych tomu, že to byla spíš improvizace, protože byly průměrné. Jak píše MMR: sem tam vtip, sem tam trapnost. Improvizace asi není nic pro mě.

    • 4.1.2018  23:34
    Lady Bird (2017)
    ****

    Z pomyslného trůnu Lady Bird Juno nesesadil. Ale má k ní velmi blízko. Oba filmy mají tytéž kulometné dialogy a sarkamus ostrý jako břitvu. Film stojí na hercích a skvělých dialozích. Drobnou nevýhodou je fakt, že v žánu smutné dospívající puberťačky už fakt nejde nic moc nového vymyslet, takže nás čeká klasická vyšlapaná cestička: střídání kamarádek, hádky, usmiřování, první chlapci, maturitní ples atd. Mimochodem, 99% na Rotten Tomatoes je pro mě velké překvapení. Zas tak skvělé to teda není.

    • 4.1.2018  19:07
    Až oči mé se rozevřou (amatérský film) (2015)
    ****

    Perfektní atmosférický kraťas. Skvělá kamera a použítí hudby.

    • 4.1.2018  13:33
    Setkání (studentský film) (2016)

    Pomalé černobílé vztahové drama. Bývalí manželé se po mnoha letech setkávají u vlakového nádraží. Film k zhlédnutí zde https://www.youtube.com/watch?v=YRjSwM16HS0

<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace